Ebben a cikkben ugyan egy i30 az alany, de a motor ugyan az, mint a Kia-ban. Éppen 10.00-nál mutat az ember egy jelet, amiből látható, volt-e már bontva a szelepfedél, amiből lehet következtetni a vezérműlánc cseréjének megtörténtére.
Nekem dízelem van, sosem hallottam, hogy kellene cserélni, viszont a benzinesekben jellemző probléma a lánc nyúlása. A többiek majd megmondják, hogy mikor van értelme cserélni.
Van ajánlott megtett km. Ami után a vezérmű láncot cserélni kell? Az enyémben úgy 160000 km van. Használtan vettem. Nem tudom volt e cserélve. Ezekszerint nekem is illő lenne cserélni? Hidegen kicsit hangos. De melegen szépen jár.
még nem mertem kifogyasztani a benzint és a végén nagyon be tud kavarni a hátralévő km. jelzés, így eddig 700km volt a csúcsom egy tankolással,2-3 litert gondolok hogy maradt,így 6,7 lehetett kb
Szerintem márkaszervizek és nem márkaszervizek között is van alapos, meg trehány egyaránt. Attól függ, melyik muki kapja kézhez az autót, szóval még az is lehet, hogy maga a szerviz gyenge, csak épp egy lelkiismeretes szaki oldotta meg a problémát és persze mindennek inverze is igaz lehet.
A "spéci" computer - képzéssel együtt - elérhető bárki számára, történetesen már a karosszérialakatosnál is láttam. Volt rá igény, hát beruházott. És le is vizsgázott. És BMW-ből is. Meg még a tök tudja, hány márkából, mert visszaforgatta a hasznot, mivel a fiával együtt dolgozik és van kire hagynia.
(Sajnos nem értek az autókhoz, de a szervizben elmondtam, hogy mi a problémám, illetve hogy most vettem az autót, és mindenféle folyadékot le kellene cserélni. Ez elvileg megtörtént (a számla és a fizetett összeg szerint biztos :D).
Búgást nem hallok, de sajnos nem is nagyon tudom, hogy mit kellene hallanom: mi az, ami okés, és mi az, ami rendellenes.
A keréknyomást mértem, azzal kezdtem, mert ez az egy, amit még én is meg tudok csinálni :-)
Az emelkedős tippet köszi, azt kipróbálom legközelebb.
Persze, mindig az alapvető dolgokkal kell kezdeni, de a Cartárs azt írta, volt már szervizben, ahol még gépre is tették a hiba miatt. Lehet, hogy naiv vagyok, de szerintem az ilyen alap dolgokat, mint pl. szoruló fék (különös tekintettel arra, hogy tudták, hogy sokat állt) csak észrevették volna…
Nem állítottam, hogy rejtélyes hiba lenne, csak mivel szóba került, megemlítettem ez irányú tapasztalatomat. Nem biztos, hogy szaga van. Függ a szorulás mértékétől. Ellenőrzés (tapintáson, szagon stb.-n kívül): kocsi felemelése, kerék megforgatása, s máris kiderül.
Szia! 7,5 körül kéne lennie az átlagfogyasztásának. Bocs, de a legalapabb dolgokat ellenőrizted? Kerékcsapágy nem búg? Kerekekben van elég nyomás? Nem fog valamelyik fék folyamatosan? Váltóban van elég olaj, nincs hangja?
Ha már az érdi emelkedőn vagy, akkor próbáld ki, hogy a jobb pályán (Balaton felé) kirakod a felső holtpont után üresbe 100-nál. Lefelé gyorsulnia kellene, vagy legalább tartania a 100-at, ha nem fogja vissza valami.
Az említett körülmények között a 10 literes fogyasztást sokallom. 2012. évi 1,4 MPI, 66 kW (130 000 km) autóm vegyes fogyasztása – autópályán 100-120 km sebesség mellett – még nem haladta meg a 7,6 litert. 100 km-re eső jellemző vegyes fogyasztása 6,9-7,3 liter.
Szia. A z enyém 2010-es. ED. Gondolom ugyan az a típus. Véleményem szerint ez az autó ilyen. ( Az eddigi 1.4 -es autók közül a leg gyengébb és igen jó étvágyú. Tapasztalatom szerint. Talán a 10 literes fogyasztás lentebb fog menni. DE max. 1-1.5 literrel. A többi marad. De majd a többiek meg mondják hogy így van e. Vagy az autónkkal van baj.).
Szia! Így lehet tippelgetni (injektor, katalizátor, lambdaszonda, egyéb szenzor, okoskerék, motorkopás, stb. vagy ezek tetszőleges kombinációja), de nem érdemes, mert tényleg csak tippelgetés. Annyi biztos a leírtak alapján, hogy nincs benne elég erő és hogy lényegesen több benzint használ, mint kellene. Azt írtad, hogy „rákötötték a mindent megmondó gépre”, később pedig azt, hogy márkaszervizben még nem voltál. Ez így ellentmondásos, mert sajnos „mindentudó” gépük csak nekik van, a legfullosabb Bosch computer is lényegesen kevesebbet lát. Én nem vagyok a híve annak, hogy minden viszketéssel márkaszervizbe kell menni egy majd' 10 éves autóval, de neked most csak azt az egyet tudom javasolni. Meghallgatják és rákötik a speckó gépet, ami bevezetésként kéri az alvázszámot (!), és onnan kezdve egyből mindent tud, hogy milyen autón van. Plusz ott olyan szakik vannak, akik sok ilyen motort láttak és hallottak már ketyegni, a hangja, de még a kipufogógáz szaga is árulkodhat annak, aki tudja mit keressen. Szóval egyetlen tippem: irány a márkaszerviz!
ha visszaváltasz és akkor is lassul,akkor ott valami gond van és az se normális,hoyg 120alatt 7lityinél többet fogyaszt,ezt a 10l-t a fedélzeti komputeren nézted vagy a tényleges tankoláson alapul?
Vettem egy szervizkönyves, jónak tűnő, használt 2012 Kia Ceed 1,4 Eco (2012.04.) kocsit. Minden szép és jó (folyadékokat lecseréltettem, a hátsó fékeket is, gyertyákat is stb., ami ilyenkor kell), de van két problémám:
1) Az autó sík terepen szépen megy, de a legkisebb emelkedőn is szenved (pl. az érdi emelkedőn 130-ról 100-ra sikerült csökkenni a sebességemnek, mire felértem, és amikor visszakapcsoltam, az sem segített) (tudod, hogy korábban volt már, aki írta ezt a problémát, de nem találtam, hogy válaszoltak volna rá - de az is igaz, hogy most már harmadik napja olvasom a hozzászólásokat, és lehet, hogy átsiklottam felette). Szóval lejtőn felfelé nincs benne erő (tudom, 1,4-es motortól ne várjak csodát, de azért egy lejtőn felmenni két fővel nem túl nagy elvárás szerintem), és amikor visszakapcsolok, olyan, mintha lefogná valami, és nem engedi feljebb pörgetni a motort.
2) A fogyasztás autópályán stabil átlag 110 km/h-s sebességnél is 10 l körüli. Ezt elég soknak tartom... (Előtte vezettem más autókat, és szerintem tudok takarékosan vezetni, de itt valamiért nem sikerül eddig.)
A szeríz szerint minden rendben (rákötötték a mindent megmondó gépre, és az azt mondta, hogy minden jó), a motor szerintük gyönyörű, de gond lehet, hogy az autó esetleg sokat állt - ezért azt javasolják, hogy menjek vele hosszabb ideig 130/140 km/h körül (ezt nemsokára kipróbálom).
Benzinbe csodaadalékot ajánlottak (3 dl sajnos nem tudom, mi), de egyelőre semmi nem változott.
Van esetleg valamilyen ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Vagy egyszerűen csak el kell fogadni, hogy ez van? :-/
Márkaszervizben még nem voltunk, de gondolom, hogy az lesz a következő állomás...