- Van a toll, ami egy mozgó tengelyen forgó fém alkatrész, így áttehető az azonos kulcsok közt, ez mechanikusan "nyitja" a gyújtáskapcsolót.
- A távirányító része, ami elemmel gombnyomásra nyit, ez egy kis panel, rátanítható az autóra bármelyik azonos rendszerű, de azonos kulcsházak közt átrakható egy mozdulattal.
- És van az immo chip, aminek egy passzív antenna a vevője a gy. kapcsoló körül, a chip maga egy kis fekete kocka, ami szintén simán kijön a kulcsból, áttehető a kulcsok közt. (vagy utólagos sima olcsó másolat kulcsba is betehető, és akkor az is indít)
Egyedül az immo chipnek az autóba "bekódolásához" kell mondjuk úgy "márkaszerviz szintű" diag, de ez csak akkor érdekes, ha elhagytad kulcsostól (tanácsos letiltani), másikkal akarod pótolni, vagy még egy kulcsot szeretnél az autódhoz.
A problémádra visszatérve, egyáltalán nem biztos ,hogy ez gy. kapcsoló probléma, sokaknál kicseréltek ezt-azt majd kiderült kábelköteg hiba, csatlakozó hiba, teljesen más van a háttérben.
Ha valaha volt az autódban egy utólagos immo, a probléma azzal is összefügghet.
Lehetséges, hogy létezik a gyújtáskapcsolóhoz utángyártott elektromos rész is. Ez esetben komplikáció nélkül csak azt kicseréled és kész. Ha mégsincsen és kompletten kell cserélni, akkor az immo ami miatt nehezedik az ügy. Ha bicskakulcsod van, akkor pl. az új kapcsolóhoz való kulcsról csináltathatsz egy kulcsszár másolatot és a régi szárat kicserélve az újra, működni fog az autó. De konkrétumokat úgy tudnék mondani, ha látnám a kulcsodat illetve ha távirányítós, akkor azt a kulcsot és a táv belsejét is, hogy milyen benne az elektronika.
A gyújtáskapcsoló megadta magát. Gyújtás még van, de az önindító nem indít. Az önindító biztos jó, mert azt hittem az a baj és vettem egy újat, de azzal sem indult. Ekkor kipróbáltam, hogy, ha egy vezetéket kötök az önindító arra a lábára amelyik a gyújtáskapcsoló irányából kap 12V-ot és ezt közvetlen az aksi "+" pólusához érintem, akkor az önindító vígan működik. Ha bent a gyújtást is ráadom, akkor a motor is indul.
A gyújtáskapcsoló betét cseréjére olyan infót kaptam, hogy a szükséges alkatrész miatt csak szakszervizben tudom javíttatni.
KLÍMAKOMPRESSZOR eladó 1,6 HDI-ből. Fasz volt a szerelő, nem tudott hibát keresni és lecserélte, pedig a hiba máshol volt. (Elektromos kábelköteg). Eredeti Sanden kompresszor, nagy valószínűséggel jó, ha nem jó, visszavásárolom.
Általában csapágyazás probléma lehet, azt nem nagyon, ha meg tekercs probléma lenne azt ugyan lehet, de vagy nem vállalják be, vagy nem is lesz kifizetődő újat venni. Ráadásul motor tekercseléssel nem is sok helyen foglalkoznak - és általában nagyobb cuccokat csinálnak.
Hátsó futómű kopog rossz úton, lengéscsillapítók jók, olyan felütő, dübörgő koppanás, úgy olvastam több helyen, hogy a legtöbbször az a lengéscsillapító porvédők lecsúszása miatt van, nos én megcsináltam a rögzítésre a gyorskötözős módszert, de ugyanúgy kopog, nem szűnt meg.. Tudom így nehéz, de valakinek valami ötlet esetleg, vagy ki járt így és mi lett a megoldás? Köszi előre is!