Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2021.07.16 -1 0 32254

Tudom, hogy nem kielégítő válasz a kérdésre az, hogy "Nem láttam ilyent." De ha senki sem jelentkezik fényképpel, vagy legalábbis olyan állítással, hogy ő látott olyant, az valószínűsiti a nemlétet. 

 

Előzmény: paca664 (32253)
paca664 Creative Commons License 2021.07.16 0 0 32253

Rendben, csak a Tams-nek van ponyvája is. Olyanra gondolok, ami ponyva nélküli, de egyajtós lenne, valószínűleg még Eams-ként.

Előzmény: tamasi 48.-49. (32252)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2021.07.16 0 1 32252

Szia!

 

Az egy ajtós változatok az én régi tapasztalatom alapján Tams néven futnak és eredetileg 150 db készült belőlük.

 

Az Eams kocsiknak meg van mind az összes ajtaja ( legalábbis remélem ) - bár már irtó régen láttam ilyen kocsikat...

Előzmény: paca664 (32250)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2021.07.16 -1 1 32251

Szia!

 

Én úgy tudom hogy eredetileg az Eams kocsikból összesen 900 db készült illetve került a MÁV-hoz annak idején. Ezen kocsik közül már sokat le selejteztek párat fotóztam néhány éve Moha-rakodó állomáson "S" betűsként. 2009. utáni években elhatároztam hogy megpróbálom össze fotózni az egész sorozatból a legtöbb meglévő példányt de sajnos a környékemen a legtöbb ilyen kocsi csak cukorrépa szállításkor került a látószögembe vagy amikor épp el autóztam Dunaújvárosba. Szóval nagyjából nekem olyan 100 db képem lehet ezen kocsitípus példányaiból.

 

Azt megemlíteném hogy időközben 150 darabot átépített a MÁV valamikor Tams elnevezéssel ebből az Eams sorozatból. Régebben említette valaki hogy 1 kocsi lett selejtezve a 150 darabból a többi rendben közlekedik. Ezen kocsik is jobbára Dunaújváros környékén mozognak.

 

Az Eams kocsikból mára jó ha a felük megvan még - tehát kb. 450 - 500 darab. ( Ez az én becslésem ).

Előzmény: Kakukkfű1 (32174)
paca664 Creative Commons License 2021.07.08 0 0 32250

Eams-ból létezik olyan aminek oldalanként csak egy tisztítóajtaja maradt, vagy az mind egyben Tams lett?

paca664 Creative Commons License 2021.07.04 0 1 32249

A dozátorok nagy része a V-HÍD-hoz került nemrég. Talán 6 darab maradt a HÉV-nél, de majd kijavítanak.

Előzmény: alkotasu (32239)
reszelozsir Creative Commons License 2021.07.01 0 2 32248

Van még minden vonalon Ks és Faccpp kocsi, amik használatban is vannak. A saját, kisebb pályás munkákhoz elegendő, a nagy vágányzárakhoz meg a kivitelező intézi a vontatást és a kocsikat.

 

Előzmény: alkotasu (32239)
róbertke Creative Commons License 2021.07.01 0 0 32247

Már éppen akartam írni a Villamos modellezés fórumra .... 

Köszi a tájékoztatást! 😎

Előzmény: Vendégsín (32246)
Vendégsín Creative Commons License 2021.07.01 0 3 32246

Igen, egy hihetetlenül bonyolult, hiányosan oktatott és így alig használt rugóerő tárolós fékrendszer került a járműre.

Előzmény: division by zero (32244)
gumidani Creative Commons License 2021.07.01 0 1 32245

Előzmény: division by zero (32244)
division by zero Creative Commons License 2021.07.01 -1 0 32244

A féknél azok a valamik micsodák? Esetleg RET lett felszerelve az autószalonos történet után?

Előzmény: gumidani (32242)
róbertke Creative Commons License 2021.07.01 0 0 32243

Még mindig ugyanott áll. 😎

Előzmény: gumidani (32242)
gumidani Creative Commons License 2021.07.01 0 1 32242

2017-ben Csepelen fényképeztem. 

Előzmény: division by zero (32241)
division by zero Creative Commons License 2021.07.01 -1 0 32241

Van még pár Ks-re hasonlító pőre is, ilyenek néztek be az autószalonba 2004-ben.

Előzmény: alkotasu (32239)
róbertke Creative Commons License 2021.07.01 0 1 32240

Egy-két elszórtan ácsingózó darab, figyelembe sem vehető mennyiség ....

Előzmény: alkotasu (32239)
alkotasu Creative Commons License 2021.07.01 -2 0 32239

A MÁV-HÉV-nek egyáltalán vannak még teherkocsijai a kőszállítókon kívül? Több, mint 20 éve nincs ott teherszállítás.

 

Előzmény

róbertke Creative Commons License 2021.06.30 0 1 32238

2013. április 10.-én jelent meg ez a fotó a  GYSEV Cargo -ról szóló cikkben.

Előzmény: alkotasu (32231)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.06.30 -2 1 32237

Kanadai Magyarság, 1954.II.16.-i lapszám:

György barát Creative Commons License 2021.06.28 -2 1 32236

Üdv mindenkinek! 

 

A jellegrajz albumokból ('67 + '75) nem derül ki, hogy a lengyel gyártmányú Kzm kocsiknak volt-e fékházas vagy fékállásos változata. És ha ház, akkor fa bodega, vagy fém bódé? 

Kérem, aki biztosat tud, az ne titkolja! És, bár hiszek a szónak, de örülnék egy képnek. 

 

Köszönettel: György 

 

 

róbertke Creative Commons License 2021.06.27 -1 2 32235

Mint a Mátrix c. filmben: Így néz ki a nyúl ürege! 😍 

 

Ha felnyitod a csapágyfedelet ...

 

Előzmény: rezignált (32232)
rezignált Creative Commons License 2021.06.25 0 0 32234

igen, köszi!

Előzmény: somytomy (32233)
somytomy Creative Commons License 2021.06.25 0 2 32233

Ha erre gondolsz itt, az a csapágyház (avagy csapágytok), a tengely csapágyazása van benne. Siklócsapágyazású kocsiknál az aljában kenőolaj és egy rugós kenőpárna van.

Előzmény: rezignált (32232)
rezignált Creative Commons License 2021.06.25 0 0 32232

Sziasztok, elnézést a kontextus nélküli kérdésért, de tudtok esetleg súgni, hogy mi a neve és funkciója annak a kis dobozkának (szelencének?) ami a képen szereplő Grnh kocsin is látható a tengelyek végénél, a kerekek külső oldalán?

Előzmény: gumidani (32227)
alkotasu Creative Commons License 2021.06.13 -1 2 32231
Gőzmozdony375 Creative Commons License 2021.06.05 -1 1 32230

Isten Őrizz, hogy okoskodjak, ,vannak itt nálam jóval felkészültebbek. Ha te az eredeti L /L 139243 67-es kocsialbum, Róbertke betett képe/keresed, azzal volt egy nagy bibi, márpedig 1800 mm volt a rakodónyílás  , amin könnyen szaladtak be a bocik mert,  ez egy marhavagonnak épült.   Majd 1957-ben , UIc döntvény lett a G sor. kocsiknál a 2000 mm. -es rakodónyílás, és még rengeteg változás!      Az 1959-től gyártott lengyel kocsik, már megfeleltek ennek, és nem is hasonlítanak erre az L kocsira, és G sorozatúak lettek.

 Viszont azt is láthatjuk, hogy a MÁV, a fuvaroztatóknak, a 80-as évektől ugyanezt a kocsit ajánlja , G 149 5000 sorozattal, de már 2000 mm -es rakodónyílással!    Csak nem átépült, mert a marhákat már nem kellett annyit cipelni, a G pedig nagyon kellett? Le kéne mérni az ajtónyílásokat.

 Az  Albertmodell száma, aki fényképet is tesz a modellek mellé, 22-55 149 5716-9 ami így lehetséges!

- Má, csak az a baj, hogy szerintem a Kleinmodellbahn, az eredeti kocsit építette, a keskenyebb ajtókkal, ami így ep III ban hiteles.

 A képen a 42 55 149 5723-1  Gg látható, ami gyönyörű, imádom, de ugyanaz a probléma fenn áll,- szerintem!

Előzmény: MarkS310 (32214)
Szütyi Creative Commons License 2021.06.05 0 1 32229
Előzmény: szergely22 (32137)
gumidani Creative Commons License 2021.06.05 0 2 32228

Akkor még megvolt a gyári táblája, ami aztán a "megőrzés" során eltűnt. Ma már csak a négy lyuk jelzi a helyét. 

Előzmény: gumidani (32227)
gumidani Creative Commons License 2021.06.05 0 5 32227

Ganz 1916

Grnh 118100

?

30 55 117 7082-1 Ypl

40 55 117 9585-9

Helyreállítva 2020-ban a csepeli önkormányzathoz került az eredeti pályaszámon.

Kiállítva 2021-től XXI., Erdősor u 33.

https://honvedelem.hu/hirek/atadtak-az-osszetartozas-hazat-csepelen.html         

A kicsit tágabb körű érdeklődéssel bíróknak ajánlom megnézni.

 

Így láttam az ezredforduló körül:

Most, Csepelen:

 

alkotasu Creative Commons License 2021.06.04 -2 0 32226

Igen jól ismered a német kocsikat, én csak úgy lesek...

Teljesen logikus, hogy egy Wehrmacht kocsi, amit a háború végén gyártódott, valamiért itt maradt. És az is, ha ez még egy kicsit hosszított változat, jobban lehetett rá építeni egy peront is.

Kösz!

Előzmény: György barát (32225)
György barát Creative Commons License 2021.06.04 0 1 32225

A DRG (személykocsi) számozási rendszerében a 900.000-es csoport a Wehrmacht járműveit jelölte. Az pedig nagyon kesze-kusza. Azt zabráltak, amit éppen elveszítettek. Ámde 1944-ben lehetett friss renndelés is. 

Mit gyártottak akkoriban? 

MCi-43, ami a Leipzignek a perontartók 2×100 mm-ével hosszabb változata. Utasforgalomra vagy sebesültek szállítására használt szekér. 

Pillanatnyilag ez a "legjobb" ötletem. 

 

Előzmény: alkotasu (32219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!