Na, KIA Wallis, 3 éves szervíz, 39k. Olaj szla szerint hordós KIA, Total olajat törölték. Ha kértem volna, levegő- + pollenszűrő csere megtoldotta volna még 30k-val, akinek kettőnél több van bármilyen szervéből, vegye az.
Armafiltnél ugyanez Nipparts kivitelben 8340 volt.
Ha befújod akkor nem okoz gondot, csak ne a legolcsóbb tisztítót vedd meg, mert abból létezik olyan ami a csövek közötti (már ha van olyan) szivacsot megtámadja. Ezt előzőleg egy kis szivacsdarabon Te is tudod tesztelni.
Nekem csak ez használt. Persze én minden esetben közel az egész csövet bedugom (nem egyszerű, sokat kell játszani), tehát nem csak az elejére fújom. Illetve a légterelőket úgy állítom, hogy mindenhova fújja a levegőt: (fentre, középre és lentre is).
Szia. Tudom. És együtt lett csinálva. Pollenszűrő + Ózonos tisztítás. Ja és a hűtőrendszer ellenőrzése, töltése.( Klíma szerelőnél). De köszi. A lábtér felé fogok keresgélni. Onnan valószínű lejut a hab. És nem csinál bajt.
Köszi az infót. Csak azok minősülnek a Kia által elsimert szerviznek, amelyek a honlapjukon fenn vannak a listában? Azok mind márkakereskedések és szervizek egyben. Ha egyéb szakszervizben volt szervizeltetve, az elfogadott-e hivatatalosan? Azaz bukom-e a garanciát, ha az egyik szervizelés nem az ott felsoroltak valamelyikében történt?
Én házilag tisztítom, befújok minden nyíláson, de legfontosabb az első üléseknél a lábtérre menő csöveknél benyomni a tisztító csövet a hőcserélőig benyomni. Ez elég nehézkes mert nem egyenes odáig a cső. (2013 ceed)
Nem mindenkinek egyértelmű, de a pollenszűrő csere nélkül továbbra is kellemetlen szag lesz. Tehát a szűrőt a klima tisztítással együtt kell cserélni.
Ami miatt viszont kicsit aggódok, az a szervizkönyv, illetve agaranica. 2019-es autó, az első szervizén már túl van az értékesítő szerint. Alig 17 ezer km-t futott egyébként, viszont nem tudta megmutatni a szervizkönyvet, azt mondta az a központi telephelyükön van (volt több ilyen flottás Kia-juk eladó, ők voltak az első tulajdonos, lízingbe adták ki ezeket vagy ilyesmi), de eladáskor természetesen átadják nekem. Ez kicsit fura azért, én mindenképp követelni fogom, viszont honnan tudom 100%-ig biztosra, hogy nem vernek át egy hamisított szervizkönyvvel? Azt is mondta, hogy a Kia nem elektronikus szervizkönyvet használ, csak a papír alapút. Hogyan tudok biztosra menni, hogy érvényes-e még a garancia? Alvázszám alapján a központi Kia ügyfélszolgálat meg tudja mondani szerintetek?
3. generációs Ceed tulajoktól kérdezném, hogy a motortér tényleg piszkos a tiétekben is? Két ilyen autót néztem egy budapesti kereskedésben (2019-es évjárat), és furcsállom, hogy elég koszosak, mintha saras lenne a motorjuk hátul. A kereskedő azt mondta, hogy a sár verődik fel oda, mert alul nincs, ami megakadályozza a felverődést, ha belemennek egy pocsolyába. Ez a magyarázat igaz lehet? Egylbként 1,4-es szívó benzinesről van szó.
Csak egy javaslat: aknára állva járatod a klímát, megkeresed a kocsi alatt, hol folyik ki a kondenzvíz. Leállítod a klímát, de a szellőzést még járasd 2-3 percig, hogy kiszáradjon a hőcserélő. Ezek után a klímatisztító habhoz kapott csövet felnyomod a klíma kondenzvíz kivezető csövén és ott tolod be a habot, ami így pont a hőcserélőt fogja áztatni.
Ha nagyon penészes, akkor már csak kefével fog lejönni. :(
Fiúk. Nem tudom hogy szoktatok e házilag klíma tisztítást csinálni. Azt szeretném kérdezni hogy a Kia Ceed 1.4 (2010). Hogyan tudnám a párologtató tálcát tisztítani? Nem szeretném az összes csövet telefújni habbal. ( Még a végén valahol valahová ráfolyik ahová nem kellene. És a javítás sok sok pénzbe kerülne.). Ózonos tisztítása volt. De az nem távolítja el a mocskot. Gondolom valahol a pollen szűrő körül kellene keresgélnem. De hol?
Láttam real-time videót a cseréről, 45 perc volt. Nyilván igen nagy rutinnal. :)
Nálam most épp mindent is cserélni kell az autón, egyik jön a másik után. Kuplung + féltengely szimering + váltóolaj + motorolaj (szűrővel) + légszűrő + pollenszűrő 61ezer anyag-, 40ezer munkadíj (de ebben benne volt egy futóműállítás is). Bemattultak a fényszórók, 9 ezer volt a polír és a 3M bevonat összesen. Kilyukadt az üzemanyagtank (szétrohadt a hegesztésnél), 35ezer az új (tömítéssel együtt), jövő héten csere. Hallom, hogy kattan a féltengelycsukló, ez következik utána. Még ősz előtt le kéne kenni az alját alvázvédővel...
Köszi, hasznos videó! Bizonyára nem állnék neki, hacsak nem volna más elfogadható opció :D Feltételezhető, hogy nem ez volt neki az első ilyen szerelése. Szóval ez nem 800 ezer, de még 80 ezer sem. Az anyagköltség legyen 5 ezer, a munkadíj kb 2 ó x 20 eFt/ó , ami összesen kb. 45-50 eFt-ból kijön. Ha tényleg ez a probléma.
Szerencsémre végignézhettem, amikor nálam cserélte a kormánymű csigatengelyt a szerelő. Hasonlóan ügyes és gyors volt, mint a videóban. Nem csoda, hiszen a 8.csigatengely szerelésen volt túl, 2 hónapon belül.:)
Sztem is amit lala1961 belinkel az lehet a probléma okozója. https://tinyurl.hu/2kU7/ De persze tanácsos más KIA márkaszerviztől is ajánlatot kérni. Így hogy nincs garancia már az autón, én egy megbízható maszekhoz vinném.
Amúgy így néz ki a kormánymű csiga tengely. (Igaz ez a Ceed CD változatban van) Nekem cserélték fél éve gariban mert súrlódó hangot produkált a kormány elfordításakor. Ez a komplett kormánymű lebontás, beszerelés és visszarakás 1 órás meló volt. Ez sem lenne sztem több, anyagárban 3-400 euró + munkadíjjal max. negyede, mint a 800 ezer Ft-os ajánlatodnak.