Oké, hogy sebességkorlátozás, de akkor a szembevonat is csökkentett sebességgel megy, ha akarják, kijön a kereszt. A Katicát és a Vízipókot egyszerre lemondani felesleges, valamelyik az egyből hadd menjen, a Kék Hullám meg járja a saját megállási rendjét.
Egyáltalában nem értem, hogy miért kell így le-kicsinyelni az Ő igazán tekintélyes (még-csak nem is
puszta részvételét, közreműködését, hanem sokkal inkább) alkotó munkarészét ebben a műveletben.
Nagyon remélem, hogy akinek ez a tiszte, alkalomadtán tisztában lesz azzal, hogy az ilyen áldozatos munkavégzés méltó elismerést érdemel. A legkevesebb az lenne, hogy a most elkészült - átadott és
üzembe helyezett vonalszakasz minden eddig elért állomásán, megállóhelyén lévő üzemi épületnek
jól látható helyén, az alkalomhoz és nevezetes eseményhez méltó megjelenésű, díszes emléktáblát avassanak az ő áldozatos közreműködésének tiszteletére - ennek megörökítésére.
A csökkentett pályasebességgel a keresztek nem jönnek ki, több helyen meg csak két vonatfogadó vágány maradt az állomásokon a nagy fejlesztés eredményeként.
Bevezetnek egy 60 km/h sebességkorlatozást Battyán és Füred között, majd rövid időn belül lemondják a vonatok 2/3-at.Valahogy nem kerek az egész. 60 km/h sebességgel simán tudták volna közlekedni a vonatok. Kíváncsi lennék mit tettek volna, ha mondjuk ez a szerdai nap vasárnapra esik? Valami nagyon nem kerek ebben a történetben.
Laikus kérdés: A járműdinamikai hatások nem lehettek már az utolsó utáni szög az öreg pálya koporsójában?
Gondolok itt a Szilik 20 tonnás, a Flirtek olyan 18 tonna körüli tengelynyomására, és a két járműsorozat közismerten khmmm… nem igazán pályabarát viselkedésére?
Külső szemlélőként azért mindkettő jármű nehezebb, mint a Csörgő a maga 16,5 tonnás tengelynyomásával..
Ennek ellenére hónapok óta a villamosítás szidása van itt napirenden.
Tehát akkor a most kialakuló sebességkorlátozásnak semmi köze nincs a villamosításhoz, csak a pályán végzett különböző munkákhoz, amelyek villamosítás nélkül is gondot jelentettek volna.
Már ne haragudj, de nem szoktál ennyire értetlen lenni. Nem írta senki, hogy a felsővezeték miatt van. A projekt keretében végzett elégtelen pályás munkákról van szó..
"Alig akad magyar futballcsapat, amit olyan lelkesen támogatnának a magyar cégek, mint Orbán Viktor hobbiklubját, a felcsúti Puskás (?!) Akadémiát.
...
Biztosan támogatják az első csapatot a mezeken is felbukkanó cégek, így a Mészáros és Mészáros Kft., a JAKO Magyarország Kft., a Penny Market, a Volkswagen, a Duna Aszfalt Kft. és a Strabag."
Ez sem így volt. Nem volt villamosításra címkézve a pénz. Csak a költségek csökkentése miatt húztak a tartalomból, így ment a kukába a pályafelújítás, a KÖFI..
A vadászati "világkiállítás" 10 millárdba kerül, a közmédiának 118 millárd csak az ezévi költségvetése, a Fudanra most akartok felvenni 500 miliárd kínai hitelt, és sorolhatnám még hogy hány százmillárd folyt itt ki ilyen-olyan propagandára, stadionokra és hasonlókra az elmúlt években.
Nem az EU mondta, hogy ezekre kell költeni, pályára meg nem.
egy elég öreg pálya, amire most a hőség miatt sebességkorlátozást rendeltek el, mint az ország egy tök másik pontján lévő, tök másik öregecske pályára, amire viszont nem az elmúlt két évben raktak felsővezetéket.
Aha, azt mivel magyarázod, hogy a vonal Balatonfüred-Tapolca szakaszát nem érinti ez a probléma? Ugyanolyan öreg és bizony ott is vannak ismert gyenge pontok, de azok még bírják. Ahogy az elmúlt szintén meleg nyarakon a most érintett szakaszon sem volt ilyen mértékű probléma. Csak a vak nem látja, hogy itt összefüggés lehet a projekt keretében végzett munkákkal.
Itt is felsőbb utasítás határozta meg, hogy mit kell csinálni, hogy kell csinálni, mit nem kell csinálni, kinek kell csinálnia, valamint mikor és hogy adható át az egész. Hiába mondott a szakma bármit.
Újra lezárni mindent hatalmas PR veszteség lenne, itt nem szokás beismerni a hibákat, ez már így marad. Majd ráfogják a napfolt tevékenységre vagy a szaturnusz állására.
Nézd meg az M0 dunahidat, azt se sikerül megoldani évek óta, mialatt máshol komplett autópályákat építenek ki a semmiből. Ez van, amikor nem szaktudás, hanem a lojalitás határozza meg, hogy kik kerülnek vezető pozíciókba.
Az urám-bátyám rendszer törvényszerűen ide vezet, mindig, mindenkor.
A déliparton új, 60 kg-os pálya épült felújított alépítménnyel és új felépítménnyel.
A 29-sen lokális beavatkozások, átépítések történtek, illetve FKG. Itt követhettek el valamilyen hibát, ami miatt az öreg felépítmény a hőség hatására már nem bírta és elkezdett "mászni" több helyen is.
Azt azért árulja el valaki, hogy a nagy melegben az amúgy is egyre szaporodó pálya hibák miatt lett a vonal végig vmax 60, vagy a felsővezeték megnyúlás miatt...?
Egyszer sem állítottam, hogy ez egy jó project volt így.
Van ott - felsővezetékkel vagy anélkül - egy elég öreg pálya, amire most a hőség miatt sebességkorlátozást rendeltek el, mint az ország egy tök másik pontján lévő, tök másik öregecske pályára, amire viszont nem az elmúlt két évben raktak felsővezetéket.
Szerintem a felsővezeték építésére fogni a sebességkorlátozást nagyon buta dolog, akkor is, ha a project tényleg szar, és a komoly pályafelújítás kimaradt belőle.
A pályafelújítás pedig nem azért maradt el, mert a lóvét drótra költötték, hanem azért, mert a pályafelújításra szánt lóvét nem akarta mégsem kifizetni senki.
De erről nem a szerencsétlen felsővezeték és a villamos vontatás tehet.
A déli parton valóban jelentős fejlesztés törént, itt meg csak villamosítás, és picit itt-ott igazították a pályát (ahol nem épp felszedték) meg egy-két peront.
Kezdettől tudható volt, hogy ennek a gányolásnak így ez lesz az eredménye.
Semmiképp nem hasonlítható a déli parthoz, függetlenül attól, hogy ki csinálta.
Tényleg az a szép, hogy mindezt pontosan látni lehetett előre, erről szólt ez a fórum is a projekt kezdete óta, de keresztül kellett nyomni, bármi áron, bármilyen eredménnyel, csak a drót ott legyen.
Hát most ott van, csak vonat van egyre kevesebb alatta, meg ami van, az is lassabb.
De hát ez a szolgálati Audiból meg Multivanból úgyse látszik, már nekik...
Egyszerre jó és rossz példa. Csernobilban is felsőbb utasításra csinálták azt, amit tettek.
Bár ha tényleg rosszul lett beszabályozva a pálya, az éppen kivitelezési hiba, csak ezt eddig vehemensen tagadták.
Innen négy fele mehetünk:
1) marad így ahogy van, és egyre rosszabb lesz (sajnos nagy valószínűségű forgatókönyv),
2) annyira leromlik a pálya állapota, hogy kénytelenek lesznek nekimenni a teljes felújításnak. Kellhet hozzá még tippre 1-5 év szenvedés, majd újabb 2 év vágányzár.
3) a gyors leromlás előtt észbe kapnak, és gyorsan szereznek pénzt a pálya rendbetételére, mielőtt vállalhatatlan viszonyok alakulnának ki (legkevésbé valószínű)
4) a PFT majd elkapirgál a hibákkal, sok év alatt...
De ha nem mondta volna előre mindenki aki kicsit is ismeri a vonalat, hogy probléma lesz előbb-utóbb. Hát, köszönhetően a hőségnek, előbb jött elő a gond.