Javítás: ... nem állnának meg Lábdihegy és Zánkafürdő mellett Tomajon Badacsonyörsön és Szepezdfürdőn sem, akkor a Kék Hullám megállhatna mindenütt ...
vita érvek, pro és kontra, nem folyok bele, ez egy remek menetrend lehetne, pár végigmenős vonatot hiányolok, ami mindenhol megállhatna, két pár sebesvonat, akár vizipók folytatásként, illetve a nyíregyit vinném végig Tapolcáig, a párját pedig onnan fordítva, a mostani Erzsébetes után pont két órával.
az esti páratlan utolsó 22:26-os Tp-Sv vonat pedig tuti nem Bz lenne, az arra kevés lesz pár csúcs hétvégén.
"Írtam már korábban, hogy eddig kijöttek így is [a keresztek]."
Nem akarok érvelni a kismegállók kihagyása mellett, mert zónázó rendszerben a zónahatár után illene mindenütt megállni, de azért van egy különbség a tavalyi és az idei nyári menetrendi struktúra között: idén a Tapolca-Füred betétnek el kell érkezni a párjukkal történő tördemici kereszttől a Kék-Hullámmal való zánkai keresztig, majd innen a Kék-hullámnak a másik Kék Hullámmal való badacsonytomaji keresztig egy órán belül. Ebben más (feszesebb) az idei rendszer, mint a tavalyi.
Ha megnézed pl. a 19741-es és a 19732-es vonat menetrendjét, akkor láthatod, hogy ez mindenütt megállás esetén 35+29=64 perc (a tomaji keresztre várással együtt), tehát nincs meg 1 óra alatt. Ezért kellett szerintem néhány megállást kihagyni. Cserélni talán lehetne a kétféle vonattípus között a megállásokat: tehát ha a Tapolca-Füred betétek nem állnának meg Lábdihegy és Zánkafürdő mellett Tomajon és Szepezdfürdőn sem, akkor a Kék Hullám megállhatna mindenütt (vagy fordítva), de hogy mindkét fajta vonat mindenütt megálljon, azt - főleg nyári szezonális forgalom mellett - nem lehetett bevállalni. Én legalábbis erre következtetek a tavalyi és az idei menetrend összehasonlítása alapján.
Láthatóan itt nem ez történt és az eredményt látva, nekem erős kétségeim vannak afelől, hogy itt mennyire volt egyáltalán bármennyire is cél, hogy olyan eredmény szülessen ami az utasoknak jó és érdemi előnyökkel jár, azon túl, hogy projektet megvalósítóknak legyen jó és max csurranjon-cseppenjen valami az utasnak is, járulékos haszonként. Aztán ha nem csurran, mert ősszedől az egész, hát akkor így járt az utas, a munka attól még ki lesz fizetve az utolsó fillérig, a többit megoldja a propaganda.
Ez a fórum is mutatja, hogy mennyire nem normális országban élünk.
Egy normális országban olyan nincs, hogy a kivitelező elrontsa, mert azt meg akkor nem kell átvenni, illetve garanciában kell kijavíttatni. Nekem az a véleményem, hogy ami elsősorban el volt rontva, az a kiírás.
Itt jó magyarosan valakik kilobbiztak valamit, az biztos, hogy amögött maximum alibi hatástanulmányok voltak. Abban én is biztos vagyok, ha nem húznak most drótot (amit azért biztosan előkészíttettem volna, mint a 2-esen), és a pénzt csak a pályára költik, akkor jobb eredmény lehetett volna, HA lenne is hozzá jármű. Az utóbbit viszont nem lehetett ennyi pénzből megoldani.
Ami kellett volna, az egy komplex közlekedésfejlesztési koncepció a Balaton térségére. Benne minden járművel, vasút, busz, hajó. Megálmodni egy ideális világban, hogy hova akarunk eljutni. Felmérni, hogy oda hogy tudunk eljutni, akár Akarattya-Aliga, Fűzfő-Hajmáskér, Szigliget-Keszthely szakaszokkal, de akár egy Alsóörs-Veszprém feltámasztással. Milyen menetrend, hova két vágány, stb.
És ha ez megvan, akkor megnézni hogy most mennyi pénz van, és ezt hol tudjuk a leghatékonyabban elkölteni úgy, hogy aztán azt ne kelljen kidobni ahogy megyünk az elképzelt ideális felé.
Ezen túl sok vitatkozni való szerintem nincs. Mindenki tudja, kihez tartoznak ezek a cégek, nincs olyan állami vállalat, ami rájuk panaszkodni fog, bármit is csinálnak.
A Vasútvill tudtommal nem Mészáros érdekeltség. Ahogy a pályás munkákat végző Homlok Zrt. sem. (Lehetne vitatkozni, hogy attól még család közeli, de itt a tulajdonosi körnek elismert szakmai múltja van a házasság előttről, az előző kormányok idejéből is.)
Valami csak történt, mert tavaly is volt ilyen meleg, meg tavaly előtt is, mégsem kellett ennyi lassújelet bevezetni, ráadásul ezek a villamosítással érintett szakaszra koncentrálódnak. Nehéz nem összefüggést látni..
A szombathelyi PFT főnök, R. Kázmér miért nem minket okol?
Amikor a legtöbb vonat 30-40 perces késésekkel megy és sorra tűzdelik a lassújeleket egy frissen átadott vonalon, az összeomlás. Magyarázhatod ezt amíg akarod, tolhatod a propagandát ahogy jólesik, túl sok eredménye nem lesz, attól még mindenki látja, hogy mi az ábra a valóságban.
"Nem, az nem 8500 ember. Akkor lenne annyi, ha mindegyikük egy évben egyszer szállt volna ott fel. Jóval kevesebb, valószínűleg pár száz a tényleges szám."
Ha a 8500 utas párszáz embert jelentene, az azt jelentené, hogy mondjuk 200 emberrel számolva, egy ember 42,5 alkalommal szállt volna vonatra a nyári szezonban. Ugye ezt te se gondolod komolyan?! :) Nekem, heti ingázással jön ki 24 utazás oda-vissza, 3 hónap alatt, de szerintem már ez is extrém, a többség nagy valószínűséggel egyszer utazik le, meg egyszer vissza nyáron, nagyon max 2x-3x, de gyanítom már ez is ritka és max nyugdíjasokra jellemző.
"Füreden 20 perces csatlakozás van mindkét irányban a Füred-Tapolca és vissza személyvonatokra a Vízipókról/ra.."
A menetidő Badacsonyörsig az előszezoni Kék Hullámmal 2 óra 49 perc, most, átszállással 3 óra 18 perc, illetve 3 óra 36 perc. Köszi, de jó.
"Írták már korábban, jobban jönnek ki a keresztek."
Írtam már korábban, hogy eddig kijöttek így is.
Az pedig a vonatinfón látható immár minden nap, hogy ez az egész mennyire jött ki jól.
Úgy látom, hogy téged főleg az infrastruktúra átalakítása (kedvedért nem fejlesztést írtam) zavar. Ehhez nem értek, ezért nem akarok állástfoglalni, hogy ez jó lett vagy sem, itt pár tapasztaltabb és jártasabb kolléga leírta, hogy mi a helyzet a pályán, szerintem az beszédes. De azt továbbra is tartom, hogy menetrendi oldalon van akinek ez jobb lett, még ha a badacsonyörsiek és szepezdfürdőiek ebből kimaradtak. De amúgy senki se várja, hogy tapsolj hozzá, szerintem teljesen oké, hogy vannak akik elégedettek ezzel, vannak akik nem és vannak akiknek irreleváns az egész.
1. Ahogy párszor leírtam már, de láthatóan úgy teszel mint aki nem fogja fel: a vonat lassabb lett, a kihagyott megállók ellenére, szóval ne gyere azzal, hogy hány perccel lett volna hosszabb a menetidő, ha továbbra is megállna a vonat a kihagyott megállókban, mert ott van, hogy mennyi volt a menetidő eddig (megállásokkal 3 óra 17 perc) és mennyi lett most (megállások nélkül 3 óra 19 perc).
Szerintem elég logikus volt az érvelésem, még ha tényleg kettő perccel lassabb (de amúgy 2 percen akadunk fent, amikor végig dízellel is alig volt olyan vonat ami +2-vel vagy kevesebbel ért Tapolcára, főleg nyáron?)
2. Az a jópár ember a te adataid szerint is alsó hangon több ezer, akiknek a kihagyott megállás és a több km gyaloglás valószínűleg sokkal jobban fáj, mint az a pár perc menetidő, ami meg lett spórólva.
Szerintem nem hülye annyira a vasút, hogy jelentős forgalmú helyeken ne állítsa meg a vonatokat, végülis ezzel bevétel kiesést generál magának. Bár kezdem sejteni, hogy hol lehet az elcsúszás, amiket én írtam, azok az eladott jegyek, amikbe nincsenek benne a valamiért ingyen utazok. Ezek számát nem tudom, lehet nagyobb és kihoz egy nagyobb számot.
3. Megyei újságot nem fog megkeresni ezzel senki, mert mint nyilván te is tudod, az összes létező megyei újság ugynannak a kezében van, aki vasútvillamosítást végezte.
Meglepődnél, hány megyei újság kérdezgeti a MÁV-ot nap, mint nap. :)
4. "próbálkoznak a lehető legtöbb embernek jót tenni hidd el."
Én ezt a menetrendi részre gondoltam, nyilván vannak akik még jobban jártak, de ilyen idők vannak, nem kell tapsolni ehhez, de attól még ez van.
Megkérdeznénk azt a "hozzáértőt", mégis milyen műveletet kell elvégezni az aláverés után? Visszaadjuk a diplománkat és bezárjuk a boltot, ha megmondja.
Ha mégis az általunk elvégzett aláverés okozná a problémákat, akkor ugyan miért a MÁV FKG végzi a javításokat jelen pillanatban is a pályán?
A szombathelyi PFT főnök, R. Kázmér miért nem minket okol? Ennek ellenére géppel és emberrel (nem kevés pénzzel) is besegítünk a kollégáknak odakint, pedig hátradőlve fórumozgathatnánk tovább...
Miért írod, hogy nem szeretnél állást foglalni, amikor közben állást foglalsz, ráadásul cinikusan utalgatva? Ha van álláspontod legalább vállald fel.
1. Ahogy párszor leírtam már, de láthatóan úgy teszel mint aki nem fogja fel: a vonat lassabb lett, a kihagyott megállók ellenére, szóval ne gyere azzal, hogy hány perccel lett volna hosszabb a menetidő, ha továbbra is megállna a vonat a kihagyott megállókban, mert ott van, hogy mennyi volt a menetidő eddig (megállásokkal 3 óra 17 perc) és mennyi lett most (megállások nélkül 3 óra 19 perc).
2. Az a jópár ember a te adataid szerint is alsó hangon több ezer, akiknek a kihagyott megállás és a több km gyaloglás valószínűleg sokkal jobban fáj, mint az a pár perc menetidő, ami meg lett spórólva.
3. Megyei újságot nem fog megkeresni ezzel senki, mert mint nyilván te is tudod, az összes létező megyei újság ugynannak a kezében van, aki vasútvillamosítást végezte.
4. "próbálkoznak a lehető legtöbb embernek jót tenni hidd el."
Ha gondolod, név szerint felsorolom azokat az embereket, akiknek valójában megpróbáltak jót tenni, amikor kiírták a tendert erre a fantasztikus projektre.
Ott tart a dolog hogy összeomlik a közlekedés az északi parton, mert elb#ták a pályás munkát, és megy szét az egész. Ezért sz#r a projekt. Ezer kár volt létrehozni a felhasználónevet...
nem fenyeget többé az hogy órákig ott kell rohadni vhol nyíltpályán mert valami gép megin megdöglött.
Ez korábban sem volt mindennapos és most is előfordulhat, mint ahogy már elő is fordult..
mert ez a vonal szép csöndbe ment tönkre
Hosszú évek óta jó volt a kínálat a nyári szezonban, gyakorlatilag hétvégén most sincs több vonat (Tekergő vs Vízipók) és megszűnt a közvetlen kapcsolat a keleti országrésszel (tény, hogy lassú volt).
Soha nem látott mennyiségű lassújel keletkezett kb. napok alatt a villamosítás által érintett szakaszon. Tényleg úgy gondolod, hogy nem lett valami nagyon elrontva?
Késés? Eddig is volt nehogy már azt sírjátok vissza.
Az volt a mantra, hogy a drót majd ezt is megoldja. Hiába mondta minden hozzáértő, hogy nem így lesz, az önmagában ehhez nem elég. S lám..
Nem attól van igazam, hogy így irogatok, hanem attól, hogy tényeket irogatok, nem a propagandát mantrázgatom mint te.
Az megvan, hogy itt volt egy 23 millárdos fejlesztés, ami miatt hónapokra le volt zárva a vonal? Nem csak úgy elkezdődött a nyár, mint mindig. Igen, elvárható, hogy egy ennyibe kerülő fejlesztés érzékelhető előnyökket hozzon a többség számára, amiből az lett, hogy van egy szűk réteg akinek alig valamivel jobb lett, van egy jelentős többség, akinek nem hoz érdemi változást és van egy több ezer fős réteg, akinek brutálisan szar lett, hisz a nyaralóhelyük közelében immár teljesen megszűnt a közvetlen vasúti kapcsolat a nyári szezonban. Ja és akiknek jobb lett is, csak a menetrend szerint lett jobb, mert valójában már az is örömteli, ha nem késik többet a vonat, mint amennyivel elvben gyorsabbnak kéne lennie. Mindez fejlesztés címén, 23 millárdból.
Bocs, ha nem tapsolok.
Ha te ezt úgy állítod be, hogy ennek márpedig örüljön mindenki, mert milyen csoda dolog történt, akkor ne lepődj meg rajta, hogy lesz aki leírja, hogy márpedig ez nem igaz.
Mondhatsz rám amit akarsz, nyomhatod a személyeskedő dumádat a kis pajtásaiddal, totál hidegen hagy.
Ő így fejezi ki magát, mert csak így tudja. Vesz egy fél igazságot, kiragadja abból is a negatívumokat, megfűszerezi pár káromkodással és szarozással, majd elégedetten hátradől: "ez az, jól megmondtam nekik. Mészáros bérencek, ugató kutyák." Miközben ő maga meg egy csaholó majom... Nincs ezzel baj, ennek a fórumnak eddig is ez volt a színvonala, nem is kell tőle többet elvárni. A szakmaiságot már réges régen elhagyta. Lepsénynél még megvolt, szól a mondás.
"Szar a projekt", mindenesetre, lehetne itt a keménymag (2-3 fő) állandó aláírása.
Mi addig dolgozunk, tesszük a dolgunkat, és néha jókat mosolygunk, mikor szóba kerülnek ezek a fotelkommenthuszárok. 🙂
A 8500 azért a megvásárolt jegyek száma természetesen, szerintem van rá némi statisztikai esély, hogy valaki többször is vett jegyet.
Mint írtam én nem szeretnék állástfoglalni, hogy ez így jó vagy sem, én elfogadom, hogy ez van, akinek sérti az érdekét, de azt is el kell fogadni, hogy a vonal első felében ezzel a menetrendi struktúrával viszont vannak, akik nyertek. 1 megállás fékezéssel, tartozkodással és gyorsítással kb 2-3 perc plusz a menetrendben, ha ezeken a helyeken megállna, akkor meg az lenne a baj, hogy közel 10 perccel lassabb Tapolcáig? :) Lehet ezt a plusz/mínusz pár percet akarták megtartani, valamelyik megállókat be kellett áldozni, így a legkisebb forgalmúakat húzták ki. Azért ez szerintem nem ördögtől való dolog, még ha jópár embernek ez fáj is most. Annyira, hogy még a megyei újságot is megkeresték ezzel. :) És az, hogy egyes településeknél összejön a 20 perc és Füredig a több vonat az a drót érdeme, hogy nem kell Fehérváron gépcserézni és így belefér. Az észak-keleti résznek nyereség, az észak-nyugatinak nem annyira, de mint mondtam, úgy sem létezik se a vasúton, se máshol olyan dolog ami mindenkinek megfelelő, de próbálkoznak a lehető legtöbb embernek jót tenni hidd el.
8500 ember, pedig akkor is 8500 ember, akárhány vonatra osztod el.
Nem, az nem 8500 ember. Akkor lenne annyi, ha mindegyikük egy évben egyszer szállt volna ott fel. Jóval kevesebb, valószínűleg pár száz a tényleges szám.
Ja, vagy várják meg füreden az 1 órával később érkező személyt.
Füreden 20 perces csatlakozás van mindkét irányban a Füred-Tapolca és vissza személyvonatokra a Vízipókról/ra..
De a lényeg, amire valamiért senki nem akar válaszolni, hogy mi a nyereség?