Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2021.06.21 0 0 105919

Köszönöm, megjött, kereslek!

Előzmény: thandrew (105908)
nohab Creative Commons License 2021.06.21 0 0 105918

Köszönöm, megnézem! Ígéret már van rá, de még nincs a kezemben :)

Előzmény: Kamal Amin Saabet (105911)
pizo Creative Commons License 2021.06.21 0 1 105917

A jobb a két betű - négy szám :)

 

Zoli

Előzmény: VAG (105916)
VAG Creative Commons License 2021.06.21 0 2 105916

+1

Mi lehet jobb egy ilyen gépen, mint egy AA-s rendszám? ))

Előzmény: pizo (105913)
thandrew Creative Commons License 2021.06.21 0 1 105915

A legjobban az IKR-211 rendszám tetszene. Viszont elvből nem fizetek egy egyéni rendszám miatt 120 ezer forintot.

A tervem az, hogy "kifogok" egy XXX-211-es rendszámot valamelyik okmányirodában :)

Meglátjuk.

 

Fotóm egyelőre annyi van, amennyi egy korábbi linkemben lévő google drive albumban látható. Később majd még fotózok, ha lesz mit és megosztom.

 

 

 

Előzmény: BV-78-14 (105914)
BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.21 0 1 105914

Szerintem is tartsd meg. ha csak egy mód van rá. ez egy nagyon jó rendszám.

Tegyél még fel róla képeket okvetlen, de akár privátban is szívesen látok róla bármilyen fotót, köszönettel!

Előzmény: thandrew (105912)
pizo Creative Commons License 2021.06.21 0 2 105913

Miért nem tartod meg a rendszámot? Lassan már ez is érték, 1990-es, vagy 1991-es. Amúgy is jönnek majd az új rendszámok, lehet akkor át kell majd rendszámozni.

 

Zoli 

Előzmény: thandrew (105912)
thandrew Creative Commons License 2021.06.20 0 1 105912

Igen, még most is AAT-200. Majd cserélem valószínűleg...
Az lepett meg vele kapcsolatban, hogy évek óta állt az előző tulaj telephelyén. Egy jó állapotú gépről van szó és senki nem mozdult rá. Meglepődtem, hogy aránylag könnyen meg lehetett vásárolni :)

 

Előzmény: BV-78-14 (105909)
Kamal Amin Saabet Creative Commons License 2021.06.20 0 1 105911

mert  az  axialnál  lehet kapni, igaz  nem Ikaruszhoz árulják, de a mérete azonos

Kamal Amin Saabet Creative Commons License 2021.06.20 0 0 105910

Sikerült-e a 211-hez kuplungmunkahengert  vásárolnod?

BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.20 0 2 105909

Ex-AAT-200? Akkor jó volt a megérzésem, a ködlámpák keretéről valahogy egyből ez a gép ugrott be.

Egy kis gondoskodás egyébként tényleg csodákra képes.

Előzmény: thandrew (105907)
thandrew Creative Commons License 2021.06.19 0 0 105908

írtam emailt (lehet, hogy spamben lesz)

Előzmény: nohab (105905)
thandrew Creative Commons License 2021.06.19 0 2 105907

Köszönöm, igyekszem.

Néhány év állás után ilyen állapotban fogadott: https://www.vegyesbuszok.hu/vegyesbuszok119/ik211/aat-200_1.JPG

Egy mosás és némi polír már csodákra volt képest :)
Látszólag jó állapotban van - és amúgy is -, de még nagyon sok mindent kell(ene) rajta javítani, szépíteni, hogy elégedett legyek :)

 

Előzmény: BV-78-14 (105906)
BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.19 0 0 105906

Gratulálok, nagyon szép jármű! Kitartást és sok sikert hozzá, legyen műszakilag is olyan jó, mint külsőre, belsőre.

Előzmény: thandrew (105903)
nohab Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105905

Megköszönök minden infót erről a gépről!

Az emailem a nicknevem a kukac mindkét oldalán pont hu.

Előzmény: thandrew (105902)
vt976 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105904

'78-ban már létezett ilyen "nagy" oldalablakos, kétajtós karosszériával? (Azt hittem, hogy a 80-as évektől jöttek a "nagy" oldalablakosok.)

Előzmény: thandrew (105903)
thandrew Creative Commons License 2021.06.18 0 17 105903

Tavasz óta keresgéltem és múlt hónap végén végre meglett a vágyott Ikarus 211.

 

A minap sikerült beszereznem egy régóta vágyott 211-es típusú Ikarust.

 

Fülöp László fotói között bukkantam erre a darabra és nem sokkal később már meg is kerestem a tulajt. Ő Nyíregyháza mellett, én a Balaton északi partján. Ez 450 kilométer akárhogy is nézem. Ritkán járok arra és mire elkezdtem volna rászervezni a programot, Sultis Tamás felajánlotta a segítségét. Vele még a keresgélésem elején ismerkedtem össze és nagyon-nagyon sok segítséget kaptam/kapok tőle, amit ezúton is köszönök.(Nem volt még olyan kérdésem a busszal kapcsolatban, amivel zavabra tudtam volna hozni. Szerel, szállít, vontat - profi munkát végez. Ha szállíttatni vagy vontatni szeretnétek, keressétek bátran! ;))

 

Szóval Tamás épp arra járt, megnézte, fotózta a buszt és bíztatott, hogy ez jó darab, érdemes foglalkozni vele. (Néhány éve rendbe rakták a karosszériáját, a tervek szerint Németországba vitték volna, de a vevő visszalépett és 2-3 éve csak áll az udvaron.)

 

Újra telefonoztunk az eladóval és rövid alkudozás után megegyeztünk. 1,5 hét múlva pedig már ott is álltunk a busz mellett, hogy megpróbáljuk hazahozni. Ekkor a segítségünkre Szilágyi Bandi sietett önzetlenül, de a buszt nem tudtuk elindítani, az adagolója nem mozdult. Lógó orral hazajöttünk.

 

Következő héten ismét Tamás volt, aki mentett és egy barátjával és egy másik adagolóval a busz elindítására indultak. Sikerrel jártak és az út felét megtették vele - Hatvanig jött a saját lábán a busz.

 

Két nappal később mi mentünk Hatvanba, hogy az út másik felét is megtegyük. Mondhatni eseménytelenül hazaértünk estére. Itt azért meg kell jegyeznem, hogy ez az eseménytelenség 30 liter utántöltött vizet és 4 liter olajat jelentett. Merthogy a motorját megfőzték. A hozzáértők szerint 3 henger dolgozik. Én csak annyit látok, hogy a hengerfejnél bugyborékol a víz, fröcsög az olaj és nagy füstje van...Azt mondhatom, hogy összességében egy jó darabot sikerült kifogni, hiszen a java rendben van: karosszéria néhány éve kijavítva, néhány felületi rozsdától eltekintve hibátlan. Úttartás rendben, beltér kultúrált.(Minden relatív ugye, de azt gondolom, hogy egy 43 éves buszhoz képest jó bőrben van.)

 

Részletek: 211.53-as típus, 1978. áprilisban helyezték forgalomba (azévi gyártás). Ha minden igaz, akkor Körmend-Szombathely környékén kezdte a pályafutását, 1990-től egy Sárvár melletti személy birtokolta 2003-ig, majd onnantól Nagyhalászon teljesített szolgálatot.

 

Remélem, hogy legalább egy ilyen időtartamot majd én is magaménak tudhatok vele. A célom az állagmegőrzés, hogy az egyre ritkuló típust majd minél többen láthassák még. Szeretném, ha legalább a téli hónapokban tető alatt lenne, erre még keresem a megoldást.

 

A napokban megtörténik az átírás és elkezdjük a motor javítását. Az egyik véglet a gyűrűzés, a másik egy új motor beszerzés. Ez majd hamarosan kiderül.

 

Mielőtt erre a darabra rátaláltam, egy helyen voltam személyesen is megnézni egy buszt. De ott végül arra jutottam, hogy ha ingyen is kapnám meg, oltári pénzeket emésztene meg a lábra állítás, mindamellett az életemet is megenné. Továbbá 2-3 darabot néztem fotókon, beszéltem a tulajjal. A műszaki dolgokban nem vagyok jártas, se lakatolni, se szerelni nem tudok. Közgazdász vagyok, nekem a racionális gondolkodás marad, muszáj volt jó darabot keresni.

 

A busz azóta a szerelőnél áll és a motor javításra vár. A motor rendbetétele után az alvázat fogom rendbe rakni. Kicsit rozsdás (valószínűleg felületi), de szeretném a legtartósabb megoldást találni rá. Lehet, hogy idén nyáron már nem fog műszakizni... Nem is bánom, mert fontosabb a jó állapot megőrzése, javítása. Télre tető alá szeretném tenni.

 

Aki végigolvasta, annak írom, hogy a kérdésekre szívesen válaszolok, ha valakit érdekel, megmutatom a buszt, stb... Elérhető vagyok itt vagy emailben: info kukac tothandras pont hu (ha én válaszolok, akkor spambe rakja a levelet nálad).

Itt van még néhány fotó a buszról

 

 

 

thandrew Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105902

Múltkor néztem élőben, beszélgettünk a gazdájával.

Nagyon korrekt eladó, igaz, amiket leír.
Van pár fotóm, ha kell valakinek...

Előzmény: nohab (105815)
D 20 Creative Commons License 2021.06.18 0 1 105901

Felkerült a képlink az oroszos oldalra, köszönet annak, aki megtette. :)

Előzmény: BV-78-14 (105900)
BV-78-14 Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105900

BV kizárt, inkább BY.

Előzmény: EKM-765 (105894)
Takács_Ferenc Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105899

Szia Mwin!

 

Lenne hozzád néhány rábás kérdésem. Tudnának e-mailezni?

t.feri93@gmail.com 

Köszönöm előre is.

Előzmény: Mwin (105873)
VAG Creative Commons License 2021.06.18 0 0 105898

Azt írják. De annak azért jól kinéző.

Előzmény: TorzónBorzAlom (105897)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105897

Ez egy Setra.

Előzmény: VAG (105892)
t04cdb Creative Commons License 2021.06.17 0 1 105896

Nekem megjelenik, pedig nincsen fiókom.

Előzmény: vt976 (105893)
VAG Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105895

Mielőtt feltettem, direkt megnéztem, hogy látható-e pc-n belépés nélkül.

Előzmény: vt976 (105893)
EKM-765 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105894

BV 25-40

Előzmény: D 20 (105891)
vt976 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 105893

Ezt csak az Instagram-tagok láthatják.

Előzmény: VAG (105892)
VAG Creative Commons License 2021.06.17 0 1 105892
D 20 Creative Commons License 2021.06.15 0 1 105891

Bérautóbusz,

KSP, kezai.hu, #eredmenyeskenyszerpotcselekves

Ki minek látja a rendszámot? 

Balázs1a Creative Commons License 2021.06.15 0 1 105890

Ha már 211-esek, egy talán kevésbé ismert kép:

 

 

RR 09-44 Tökölön, valamikor a '80-as évek közepén. (Sajnos ez is a rács nélküli változatról készült kép.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!