Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsekazst Creative Commons License 2021.07.03 0 0 33457

Ahogy Murphy nem mondta...ami nincs...az nem is romlik el...

 

Nem ponta szilárdtest relére gondoltam...

Hanem 0 ohm átmenetü FET-re...

 

Manapság az összes motorvezérlőbe ezt rakjuk...de nem fog eltelni az az idő, amikorra (főleg garancia időn belül) tönkre megy...de tönkre fog menni, mert semmi sem örök, csak az ami nincs is...

 

T

Előzmény: FeZ_ (33456)
FeZ_ Creative Commons License 2021.07.03 0 1 33456

"de van már olyan "elektonikus egység" ami ezt is simán kiváltja...ja...csak az is elektronikus..."

 

Igen, szilárdtest relét is tehettek volna bele, de az én BSI-mben valószínűleg egy olyan is távozott az örök vadászmezőkre, csak még nem javítottam meg. Ahogy Murphy mondta:  Ami elromolhat, az el is romlik. Csak az "újkori" elektronikák még inkább.  :-P

 

 

Előzmény: zsekazst (33455)
zsekazst Creative Commons License 2021.07.03 0 0 33455

Szia,

 

Köszönöm a sok okosságot!

 

Akkor mindkettő alapos relé csere érett lesz...még szerencse, hogy "ingyé" van a melóhelyen bele a cucc...

 

Elég szerencsétlen tervezés ez igy...de kb itt kezdődött a "tervezett avulás"...és tart is még pár évig...a teljes vellanyos átállásig...

 

A jó öreg, sima 1.9TD Xantia (automata váltós) meg csak megy...és...megy...a világból is kimegy...mert egyetlen "ku...va" vezérlő sincs benne...

 

Na, ide fejlődött a sok fos, parasztot vakító elektronika...

 

Mindenesetre köszönöm!

 

Kidobálom az összes relét...mert ez a legegyszerübb "elektromos kapcsó"...de van már olyan "elektonikus egység" ami ezt is simán kiváltja...ja...csak az is elektronikus...

 

Szóval...manapság minden szar már...

 

 

 

T

 

Előzmény: FeZ_ (33454)
FeZ_ Creative Commons License 2021.07.03 0 1 33454

A kinti egység (BSM) egy vezérelt relémodul, úgyhogy a közvetlen reléje a fényszóróknak abban van. Azonban a kivezérlését a BSI végzi és a Com2000 áramellátását is. Nálam egyértelműen a BSI-ben akadt be egy relé, ami miatt bekapcsolva maradt a fényszóróm. Talán a kivezérléshez tartozott, talán a kormánykapcsolóhoz, ezt most nem tudom, de a lényeg, hogy a rákoppintásra abban engedett el egy relé, és aludt el a fényszóró kint. Aksisaru le - fel nálam is megvolt, csak én egyszer csináltam, nem vacakoltam többel, hanem rögtön a BSI-hez mentem.

Feltehetően más hibalehetőség is szóbajöhet, ez csak egy eset volt.

 

Előzmény: zsekazst (33453)
zsekazst Creative Commons License 2021.07.03 0 0 33453

Szia,

 

Azóta nem ismétlődőtt a hiba, de éjszakára töltőre tettem az akksit, mert azért csak majd egy órát égtek a lámpák, a napi haza ut meg csak 10km!

 

A relé szerintem is a kinti vezérlőben van, mert szintén itteni segitséggel ott lett összekötve a tompitott mellé relével az együtt világitás fényszóróval.

 

Nyilván nem a beépitett cucc okozta a hibát, mert csak a tompitott maradt bekapcsolva!

 

A kormány kapcsolót már szedtem szét, mert csak 1-2-t indexelt, mikor megvettük, meg gyujtás ráadáskor időnként bekapcsolta a lámpát is, de azt sem mindig...viszont akkor ment is a visszajelzés és ajtó nyitáskor sipolt is, ahogy kell...viszont gyujtás levételkor ki is kapcsolt a lámpa, de a karral be sem volt kapcsolva...

 

Szép nagy, négyzet alakú, középen lukas panel van benne, tele icvel...

Sikerült is redbe tenni a kapcsolókart, azóta minden jól müködik rajta!

 

Szerintem majd ha nem kell naponta mennie a gépnek kikapom a kinti vezérlőt és alaposan a körmére nézek!

 

Köszi az eddigieket!

T

Előzmény: FeZ_ (33452)
FeZ_ Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33452

A csipogást is a kormánykapcsoló intézi, ha com2000 van benne, úgyhogy ne zárd ki azt se !

Elvileg annál a fényszóró relé még a BSI-ben van. Persze 100% bizonyossággal csak kapcsolási rajz megnézése után mondhatnám.

PSA adatbázisban legfeljebb a komplett egység cikkszámát találod. Ezek javítása nem szakszervizes dolog. Forrasztva van benne a relé.

 

Előzmény: zsekazst (33451)
zsekazst Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33451

Szia,

 

Most irtam másnak is, szóval ez volt...

Kormány kapcsolót kizárnám, mert akkor csipogna ajtó nyitáskor, vagy nem!?

Mert szokott...

 

Érdekes, hogy hosszabb idejű saru levétel segitett...

Ha relé hiba, az a kinti vezérlőben van, ugye?

Forrasztós, vagy sima cserélhető?

Láttam már a vezérőt, de nem is láttam benne reléket, csak biztiket és csatlakozókat felül...

Psa adatbázishoz hozzáférek alvázszám alapján, de találok-e ott valamit?

 

T

 

 

T

Előzmény: FeZ_ (33449)
zsekazst Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33450

Szia,

 

2002-es 1.4 hdi.

Bent is, kint is van vezérlője!

 

A kormánykapcsoló tuti jó, hangjelzés nem volt ajtó nyjtáskor...ezért nem is vette észre a boszorka (meg reggel úgy állt meg félhatkor, hogy a nap is rásütött szemből).

De 6:10-kor már irták a céges oldalon, hogy ég a lámpa...fotó, miegymás...én néztem rá itthon a facen, úgy lett időben elháritva a baj.

Kopogtatás nem volt...csak kétszeri akku saru levétel, a második vagy 2-3 percig és az megoldotta...

De estére majd alaposan a körmére nézek a taligának...is...

 

T

Előzmény: Törölt nick (33448)
FeZ_ Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33449

BSI-s a gép ?

Ha igen, akkor a kormánykapcsoló hibája miatt is csinálhatja, de a BSI-ben is beragadhatott a tompított reléje. Én is jártam már úgy és ahogy a koppintást  írták korábban, én a BSI aljára csaptam oda egyet, mire kattanás és elaludt a lámpa. Azóta jó. (1 éve volt)

 

Előzmény: zsekazst (33447)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33448

Nem lehet, hogy csak a relé van besülve kicsit? Első ködlámpával jártam úgy, hogy kormánykapcsolóról lekapcs, és szépen világít tovább. Relére egy kis kopp, és sötét lett. Csere.

Előzmény: zsekazst (33447)
zsekazst Creative Commons License 2021.07.02 0 0 33447

Sziasztok!

 

Csinált ma reggel olyat a kis ócskavas, hogy anyu elment vele dolgozni, parkolóban leállit, lámpa kikapcs...

Aztán nézem a céges oldalon a fényképet, hogy égve maradt a lámpa...pont neki...

 

Felhivom, kimegy a parkolóba...

Bekapcsolva semmi sincs!

Visszajelző nem világit, kapcsolóra nincs reakció...

 

Akku saru levesz, visszarak...ismét világit a tompitott...

 

Autó indul, töltés jó...

Lámpa bekapcs, kikapcs...ismét nem alszik ki a tompitott...

 

Majd akksi saru hosszabb idejű levétele után minden helyre állt...

 

Indit, töltés jó, lámpa be-ki kapcsolás jó, azóta is ott áll most még minden jó...

 

De, mi lehetett a baj???

 

Nem tetszik ez nekem...

Ilyeneket ne csináljon ez a szemét...

 

T

FeZ_ Creative Commons License 2021.06.20 0 1 33446

Ajjaj ! Annál a motornál ez sajnos jellemző probléma szokott lenni. Első körben ne járj vele ! Kell mérni rajta műszerrel olajnyomást. Ha valóban alacsony, akkor nagy valószínűséggel a hengerfejben a vezérműtengelyek illesztésével van gond. Ha ez a hiba áll fenn és úgy járatod, az egész motor a kukában köthet ki. A lehetséges javításokra majd a szerelő vagy a gépműhely mond lehetőségeket. 

Ha műszerrel mérve jó az olajnyomás, akkor jeladó hiba állhat még fent.

 

Előzmény: ntaicn (33445)
ntaicn Creative Commons License 2021.06.20 0 0 33445

Üdvözlök Mindenkit!

 

Peugeot 206 sw 1.4 16V-s benzines autóm van, alacsony fordulaton olajnyomás problémát jelez ki a rendszer, mi lehet ennek az oka, mi lehet a megoldás? 

zsekazst Creative Commons License 2021.06.20 0 0 33444

Szia,

 

 

Kész is van mindkettő, faxa is lett...

 

T

Előzmény: Törölt nick (33443)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.18 0 0 33443

Köszi!

Előzmény: zsekazst (33442)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.17 0 0 33442

Szia,

 

A bal elsőt épp tegnap raktuk be, de ma más meló lesz.

De -nyilván- párban vettem a kovács autótól, 15 volt a kettő postával.

 

T

Előzmény: Törölt nick (33441)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.17 0 0 33441

Hogy áll a rugó projekt?

Előzmény: zsekazst (33433)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.15 0 0 33440

Szia,

 

Már haza is ment...

Kerestem is rajta vagy két puszit...bár' még azt sem kaptam meg...ami nem is annyira baj...mert "töke van a menyasszonynak"!

De ez nekünk amolyan 'alap' kihívás, hogy tanuljunk más kárán, nem!?

 

 

T

Előzmény: Törölt nick (33439)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 0 0 33439

Örülök, hogy jó lett!

Előzmény: zsekazst (33438)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.15 0 0 33438

Szia,

 

Igen, én is levágtam, de nem vettem le csak a hütőrácsot.

Ha leveszed alul a kétutas csatit, kipattintod a gégecsövön a bolhát...kijön majd 1 m kábel.

Nekem van xantia kábelkötegem, reléim, én azt tettem rá.

Az egyik aljzat menthető volt, csak az alsót kellett cserélni...

Kész is lett tegnap, működik is, ahogy kell...

 

Köszi az infót!

 

T

Előzmény: Törölt nick (33437)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.15 0 0 33437

Szia!

Bocs, csak most kerültem gép közelbe, így a válasz kicsit okafogyott. Igen előre néz a doboz, viszonylag könnyű megközelíteni. (én levettem a lökhárítót is)

Én levágtam a kábelköteg végéről mindent, és úgy raktam rá új sarukat. Nem csak rápréseltem, hanem forrasztva, zsugorcsövezve, majd úgy be a reléfoglalatba, nyilván új relékkel.

 

Előzmény: zsekazst (33436)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.14 0 0 33436

Szia,

 

Az elrohadásos dolog bejött...

Nem is értem...full zárt dobozban van, full száraz is...de igen szarul néz ki benne minden...

 

A venti tápról szépen megy...

Kábel, relé, aljzaz csere lesz...

Köszi az infót!

T

Előzmény: zsekazst (33435)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.14 0 0 33435

Szia,

 

Köszi!

Igen, én is az alap dolgokkal kezdeném, de mivel nem ismerem ezért kérdezek előre...

 

Ha jól látom ez a doboz kifelé van?

A biztit még nem tudom, hol, melyik az, de igy is le fogom tudni tesztelni a motort mindenképp!

Ha relés doboz van, akkor nincs is hökapcsoló gomba sehol?

Vezérlőből megy a relék vezérlése?

 

T

Előzmény: Törölt nick (33434)
Törölt nick Creative Commons License 2021.06.14 0 1 33434

A hűtőventi mellett van egy doboz, a tetejét csak műanyag bolhák fogják. Abban vannak a relék, amik kapcsolják a fokozatokat.

Nekem a relék lábai szépen eloxidálódtak sarustól, mindenestől. Elsőre azt nézném meg.

Meg az alap dolgokat. Venti önmagában megy-e, biztosíték...

 

 

 

Előzmény: zsekazst (33433)
zsekazst Creative Commons License 2021.06.14 0 0 33433

Sziasztok,

 

Egy kérdésecske lenne gyorsban...

2004-es 1.4 benzines kisautó  (nem az enyém)

Nem kapcsol a ventilátor a nagy melegben!

Tipikus gomba hiba, esetleg motor hiba?

Biztije van-e?

 

Nem volt még benzinessel dolgom, de rám marad, hogy megcsináljam...

 

Előre is köszönöm!

 

T

Atesz123456 Creative Commons License 2021.06.07 0 0 33432

Sziasztok!

 

Van egy 1.4 benzin 206-osom! Alacsonyabb fordulaton (2000-es fordulatszám alatt) gyorsításnál elmegy az ereje. Ilyenkor elveszem a gázt, és és újabb gázadás után általában észhez tér, és rendesen el kezd gyorsulni az autó.. Magasabb fordulaton nem csinálja. Néha megállásnál, ha kinyomom a kuplungot le is áll a motor! Hiba lámpa nem világít, az alap dolgok ki vannak cserélve.. Kicsit olyan, mintha nem kapna elég benzint.. Valakinek nincs ötlete?

 

Zolysys Creative Commons License 2021.06.05 0 0 33431

Ködlámpátminegyik tudja még akkor is ha nincs rajta piktogram :)

Előzmény: morcibacsi (33428)
Gegsite 1 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 33430

Hali.

 

Nemrég szereztem egy 3 ajtós 206, 1,1i , 2000/10 rohangálós autónak.

Az viszont zavar, hogy ebben nincs fordulatszámmérő.

Jelenleg egy jaeger t1/19ke8-ja van benne.

 

Kb amit láttam óracsoportot, mindben volt, de írták, hogy egycsatlakozós. Neten pedig megnéztem, hogy elvileg ez az egyszerűbb pedig 2 csatis.

Ki szeretném cserélni ha lehet fordulatszámosra.

 

Amúgy ha lehetne még jó lenne az ablakokat tekerős helyett, elektromosra rakni.

 

Köszi!

 

email: gegsite@gmail.com

Intel 80386 Creative Commons License 2021.06.04 0 0 33429

Valaki segítség? Diag nem segített.

Előzmény: Intel 80386 (33416)
morcibacsi Creative Commons License 2021.06.04 0 0 33428

MUX előtt ha olyan a kormánykapcsoló akkor működik. MUX után tanítani is kell (és a kapcsoló is olyan kell, hogy legyen) 

Előzmény: fireolto1 (33427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!