Keresés

Részletes keresés

György barát Creative Commons License 2021.06.17 0 0 63974

CFR tulajdonú DRG csukáról eddig nem volt információm. De hajlandó vagyok minden újat elfogadni. 

Ellenben ez a jószág soha nem volt német. A Hecht-eken kétszárú létrán lehetett a tetőre jutni. Ennek a végén féloldalas hágcsó van. Az említett nő csípőjénél pedig látni vélem a hatalmas román csapágyfedelet. 

Tehát ez egy vásárolt halacska. Akkor viszont hét fülkéje van, és nagyon becsapós a perspektíva. 

Ui. 

A B4ü-22 nyolc teljesen egyforma szakaszt (és ablakot) kapptt. 

 

 

Előzmény: Förster (63971)
HBweb hu Creative Commons License 2021.06.17 0 2 63973

Dunakeszire, fővizsgára. 

Előzmény: C50 (63970)
alkotasu Creative Commons License 2021.06.17 -1 0 63972

Pont arról nem vagyok meggyőződve, hogy ez egy DRG eredetű Hechtwgen. Ugyanis a német kocsik ajtajai kifelé nyíltak, a románoké befelé, márpedig a képen nem látható az ajtószárny - csak nem vették le... :-) Meglehetősen valószínűtlen, hogy a háborút követő 1-2 évben nekiálltak volna átbarkácsolni az ajtót.

A CFR vett a németektől Hechtwageneket - némileg eltérőket a DRG-sektől. Ilyen volt az ajtók nyitási iránya, valamint a kocsi két végén a WC-k eltérő mérete. A kocsik 7 fülkések voltak, függetlenül, hogy BCa, vagy ABa, vagy Aa. Ami képet betettem, az egy echte román Hechtwagen. De a Vecsésnél összetört ABALD 30473-as is ilyen volt.

Előzmény: Förster (63971)
Förster Creative Commons License 2021.06.17 -1 0 63971

Szerintem is román tulajdonú DRG csuka. Az ajtó mellet van a RIC tábla aztán BCAFLD.  A hölgy feje pedig pont kitakarja az osztályjelzést, ami szerintem 2. vagy 3. osztály ezen a végén. A csuka mindenestre egy 10 ablakos C4ü-23. Az ablakok keskenyebbek, mint a hétablakoson láthatóak és szabályos egyforma távolságra vannak egymástól. Nincs másik olyan DRG típusú csuka, ahol hat pontosan egyforma keskenyebb ablak pont azonos távolságra lenne egymástól és csak utána változna az ablak kiosztás. Ezért ennek 10 ablakosnak kell lennie. Szerintem ez a vagon pontosan olyan mint a MÁV Hungária Cau5775 volt. A német fórumokon is téma volt a román illetve a szerb csuka vagon. Ott leírták, hogy a CFR és a CES vásárolt ilyen csuka vagonokat az 1920-as évek közepe-vége felé. Sajnos nem sok adat és szinte semmi kép sem maradt fenn róluk, de egy konkrét CFR pályaszámot említenek:  BCAFLD 79108. Talán pont ez van a képen.

Előzmény: alkotasu (63966)
C50 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 63970

És hova lettek az eddigi retrók a szegedi IC-kből?

Előzmény: HBweb hu (63967)
vac973 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 63969

Szia

Így van  nem  volt  az , még  a  317 -  331  is  az  lesz !

Előzmény: HBweb hu (63967)
M41 2180 Creative Commons License 2021.06.17 0 0 63968

Nocsak! Így jött ki REV-ről?

 

Előzmény: HBweb hu (63967)
HBweb hu Creative Commons License 2021.06.17 0 0 63967
T. Szakemberek!
Ugye jól emlékszem, hogy a 20-37 315-ös nem volt retró?
Na, mert most már az.
alkotasu Creative Commons License 2021.06.16 -1 2 63966

A tipped nagyon jó (én nem mertem volna ezt kijelenteni, de teljesen igazad van)!

Ami alátámasztja ezt:

  1. Az ajtó befelé nyílik
  2. A feliratozás nagyon romános: ABALD 30xxx

 

(Ez még a korábbi feliratozási sémával)

 

Előzmény: György barát (63964)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.06.15 0 0 63965

Lökösháza>Curtici kilépő nemzetközi vonat békéscsabai (MÁV) és CFR kocsival? Jó eséllyel! 

Előzmény: György barát (63964)
György barát Creative Commons License 2021.06.15 0 2 63964

Az a csuka tényleg német gyártmány, méghozzá az 1923-as családból. A tulajdonosára viszont csak tippem van: CFR. 

 

Előzmény: gumidani (63961)
gumidani Creative Commons License 2021.06.15 0 3 63963

Keleti pu 1948

MTI-FOTO-FRATH19482942053

gumidani Creative Commons License 2021.06.15 0 2 63962

MTI-FOTO-FRATH19482942048 

Ez talán a Ca 5710 egy másik része

Előzmény: gumidani (63961)
gumidani Creative Commons License 2021.06.15 0 2 63961

MTI-FOTO-FRATH19482942048

MTI-FOTO-FRATH19482942049

 

Ca 5710 részlet

 

 

CIWL 2928 részletei

 

Ez ugye egy német gyártású csuka lehet?

gumidani Creative Commons License 2021.06.15 0 1 63960

MTI-FOTO-FRATH19482942053 

RhB Creative Commons License 2021.06.14 0 1 63959

Peched van, abból pont egynek se. Hat Bahvé és két Bahvl van csak - ez utóbbiról még soha nem láttam fotót. Mindegyik 1962-es, a Bahvl 4237 az 1962.04.20, tehát ez utániak. Talán másnak van valami adata.

Előzmény: alkotasu (63957)
György barát Creative Commons License 2021.06.14 0 0 63958

Üdv Urak! 

 

Mikor barkácsolták át a GySEV 24,5 méteres vagonjait termessé és tolóajtóssá? 

 

Kösz.: György 

 

alkotasu Creative Commons License 2021.06.13 -1 1 63957

Rhb kolléga!

 

Van olyan teliablakos Bhv (4241 - 4310 között) pályaszámod, aminek ismered az első rev. dátumát? Vagy legalább a gyártási évét?

alkotasu Creative Commons License 2021.06.13 -1 2 63956
szivats Creative Commons License 2021.06.12 0 0 63955

Küldtem Neked E-mail-t a hiányzó/rossz számokkal!

Légy szíves majd középtávon válaszolni! :-)

 

Köszönöm!

Előzmény: RhB (63830)
RhB Creative Commons License 2021.06.12 0 0 63954

Vajon már sporthálóként is ott lehetett az egybenyitott szalon, vagy későbbi átalakítás? Kéne találni idős sportolókat, akik anno utaztak vele. :-)))

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=155320697&t=9121413

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=155326184&t=9121413

 

Előzmény: BahnScorper (63951)
MTU-890 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 63953

Ha nem említed, akkor fel sem tűnt volna. :-)

Két, májusi fővizsgás kocsi:

Előzmény: Snake-Mojzi (63924)
István.m001 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 63952

Köszönöm mindenkinek a sok segítséget :)

BahnScorper Creative Commons License 2021.06.11 0 0 63951

Belül alapvetően fülkés, hálókocsis elrendezés, a közepén két vagy három fülke egybe van nyitva szalonnak, de úgy, hogy a két oldalán megvannak az ágyak. Egyszerű szürkésfehér farostlemez burkolat (az a "spriccelt" típus), vörös csíkos mokett huzatok rémlenek... de én is jó 24 éve jártam benne. Jövő hét közepén megnézem a régi fotóimat, hogy van-e, amin egy kicsit látszik, hogy hol van benne a szalon.

Előzmény: gumidani (63948)
riezaK Creative Commons License 2021.06.11 0 1 63950

Az Arcanum vastagon megéri.Időnként szokott akció is lenni amikor kevesebb az éves dij. 

Előzmény: rm40 (63949)
rm40 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 63949

Kutatáshoz talán egy kis segítség lehet, hogy most már - igaz, előfizetés ellenében - már olvashatók/böngészhetők/kereshetők az Arcanumon is a Magyar Államvasutak Hivatalos Lapja 1927-1950 közötti számai:

 

https://adt.arcanum.com/hu/collection/MagyarAllamvasutakHivatalosLapja/

Előzmény: gumidani (63889)
gumidani Creative Commons License 2021.06.11 0 2 63948

Ezeket ugyanakkor, ugyanott csináltam:

 

Más alkalommal csináltam képet a másik oldaláról is:

 

Ez meg a Ferdinánd-hídról készült:

 

A belsejébe sohasem jutottam be.

Előzmény: István.m001 (63947)
István.m001 Creative Commons License 2021.06.11 0 0 63947

 

Üdv !

Segítséget szeretnék kérni !Erről a kocsiról valakinek több képe nincs véletlenül  ,főleg a belsejéről, elrendezésről , színek  .Próbálom modellbe megcsinálni ehhez kellenének a képek.

 

61 55 99-40 309-9

Köszi :István

 

 

eric35 Creative Commons License 2021.06.11 0 1 63946

Az volt benne a fura, hogy random hol működött, hol nem - olyan volt, mintha érintkezési hiba lett volna valahol az áramkörben. 

Előzmény: zut2020 (63940)
szivats Creative Commons License 2021.06.11 0 0 63945

Pedig de! :-(

 

Köszönöm!

Előzmény: RhB (63944)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!