Azert eleg sok penzt fel mernek tenni, h ez a Nohabos menet azert van, mert nincs eleg Dezso, es ezt igy jobban lehetett kommunikalni 😉 Es itt latszik, h a vasutbaratok es a mezei utasok preferenciai nem mindig esnek egybe
Bocs de ez most úgy hangzott mint aki tudna valami konkrétumot hogy melyik vonat milyen szerelvénnyel fog közlekedni! (Elnézést ha neked meg van már a következő nkrét forda!)
Szerintem most jobban foglalkoztatja az illetékeseket hogy fog indulni a főszezoni menetrend!
Ja, es ugy gondoltam, h ez az oruljhulyeutashogylyukvanas.eden mentalitas egy szolgaltatotol ugy 89-tol, a kommunizmus bukasatol kisse anakronisztikus.
Csak, h legyen osszehasonlitasi alapod kulfoldrol: az osztrakok valahogy tudnak bicikliszallito kocsikat csatolni motorvonatokhoz, akar meg kisvasuton is, a svajciak akar komplett tehervonatot is. A finneknel Helsinki elovarosi vonatain (kb HEV kategoria) minden kocsiban van tobb hely biciklinek is, pedig az is valami Flirt valtozat. Szoval, ha AKARJAK, meg lehet azt oldani.
A helyszínt saját szemmel is megnézve ordas nagy kamu a buszmegállóra hivatkozás az oszlopok elhelyezése miatt. Ugyanis konkrétan a buszmegálló mellett van az utolsó baloldali oszlop és csak után vált át a pálya jobb oldalára az oszlopsor. Ha marad a baloldalon az oszlopsor, akkor a következő oszlop már jóval a megálló után lenne és ekkor a fasort sem kellett volna bántani...
Hogy tessék? Kisfeszültség felett még csak szigetelt légvezeték sem létezik, nemhogy árnyékolt.
Jó, létezni lehet hogy létezik, de én még nem hallottam, és hogy nem is azt használtak, az 100%.
Az árnyékolás pedig nem csodaszer. Az árnyékolás valahány dB csillapítást jelent, ami vagy elég, vagy nem, és az is erősen frekvenciafüggő. Az 50 Hz pl. praktikusan nem leárnyékolható (de az is igaz, hogy nem is az szokta a problémát okozni).
A kábelek gyártásból adódóan minden gyenge- és erősáramú kábel árnyékolással van ellátva, hogy a kifelé és befelé sugárzó elektromágneses hullámokat elnyelje.
2. Nincs időben (jogszabály 30 napot ír elő erre) meghirdetve, mint ahogy kellene, tehát az szabálytalan és jogszabályba ütközik így.
Gondolhatod, hogy a menetrend és a díjszabás meghirdetése nem csak a START-on múlik. Amíg a jogszabály megalkotójára nem vonatkoznak a határidők, addig sajnos ez van. Külön ironikus, mikor a kései meghirdetésért büntetik meg a szolgáltatót.
5. A helyjegy többszöröse a fuvarozási szolgáltatás díjának (420 Ft Balatoni kerékpárjegy) különösen akkor rossz az összevetés, hogy a Flirt esetében más vasútvonalon semmilyen extrát nem szednek.
A bringahelyjegy (ha jól tudom) 700-350-100 Ft-os áron mozog. Ez nem többszörös. Bár egy 50 km-es 235 Ft-os kerékpárjegynál már igaz. Egyébként nem a jármű típusa alapján van a díjszabás. A hajnali elővárosi vonatban sem kell IC-pótjegy, ha odaforog a szerelvény.
6. Üzletpolitikai öngól, mert autóból akarjuk átcsalogatni az embereket vonatra, de már két bringahelyjegy többe kerül mint az üzemanyag költseg Budapesttől idáig.
Tessék a paklis (olcsóbb) vonattal menni. Vagy ha ragaszkodsz a Katicához, fizesd meg.
7. A maximalt darabszám miatt utaslemaradás borítékolható. Ezáltal cirkusz, veszekedés, bevételkiesés is lesz, mert ha valaki nem utazik, menetdíjat sem fog fizetni.
Mikor jobb szembesülni azzal, hogy tele a vonat? A jegyvásárláskor, vagy kint a vonatnál? Ha pedig fizikailag felférsz, akkor továbbra is a jegyvágó kezében a döntés. Ahogy eddig is. Most is ő dönti el, hogy biztonságosan felfér-e a századik drótszamár, vagy sem.
egy zivatar után bármelyik táblás megállóban megjelenhet egy 30 fős, elázott gyerekcsapat. És őket el kell tudni vinni.
És a következőnél újabb 30 fős csapat. Meg a következőnél is. Ha azt mondjuk, hogy ennek meg kell felelni, akkor át kell csoportosítani a lélegeztetőgépek árát ide. És akkor minden vonatban fut majd két-három pakli. Vagy inkább valami új építésű alacsony padlós. Na jó, nem akarok elmenni totál demagógba.
Nem nagyon van összehasonlítási alapom külföldről, de nehezen hiszem, hogy a boldog Nyugaton korlátlanok a lehetőségek.
Én a kerékpárhelyjegynél sokkal égetőbbnek érzem a kerekesszékesek problémáját. Ők sokkal jobban vonathoz vannak kötve. Talán még a 700 Ft-os sem sajnálnák kifizetni...
Az a gond, hogy nem mindenki használja az appot. És van egy rakás táblás megállóhely az északi parton.
Ha valaki ott száll fel vasárnap délután, és le akarják rakni Füreden , mert utána ki van már foglalva az összes hely , azokkal mi lesz? Szerinted nem fog ott elszakadni azoknál igen csúnyán a cérna?
Nekem már volt szerencsém két éve egy vasárnap délután Almádiban 25 percet sorbanállni ( közben elment egy vonat) majd utána még két órát várni az állomáson, mert a következő csíkos ingán már nem volt bringahely. A második vonat Bmx kocsiján meg kampó nem volt,elég mert nem pótolták a hiányzó/rossz kampókat.
+Ennél sokkal-sokkal komolyabb pénz kellene, és már most is túl késő van:
Van rá sansz, hogy ha nem történik valami csoda, néhány éven belül elfogynak a bringáskocsik. A korábban az északi part gerincét alkotó 16 kampós, a gyakorlatban 30-40 bringát cipelő BDh /BDf sorozat legnagyobb része, a koruknál és főleg az állapotuknál fogva már átlényegült kiskanálnak.
A poggyászkocsikból átalakított, nagy kapacitású bringáskocsik két-három éven belül szintén jó eséllyel ki fognak hullani: egész egyszerűen túl öregek már. Egy részük ugye, eleve már Magasfogadóról megszöktetett, ideiglenesen kegyelmet kapott jószág.
Ezeket már rég el kellett volna kezdeni pótolni.
A gyakorlatban a néhány Bmx átépítésen kívül semmi sem történt. És az a pár, átépített Bmx sem a csúcskategória, a támok elhelyezkedése olyan szerencsétlen lett, hogy ha mindkét sorban van felakasztva a bicaj, nem lehet átmenni közöttük.
Az újépítésű IC+ kocsik meg ugye 6 +2 bringaférőhelyesek mindössze. És hiába gyakorlatilag új kocsik, ezek sem kapják meg a szükséges gondozást, kopnak, fogynak róluk az alkatrészek. Arról meg nem is beszélve , hogy az utasterük levegőtlenül szűk, agyonszékezett, egy laptoptáskával még csak-csak, szűkösen el lehet férni, de nagyobb mennyiségű cókmókot nincs hova tenni bennük.
A nagy garral beujjongott Kissek meg nem igazán alkalmasak távolsági forgalomra, pláne bringásforgalomra: a jelenlegi székezési konfigurációban igen szűkek belül. Hivatásforgalomra még csak-csak, de csomagos balatoni forgalomba.. hát lesznek velük gondok.
Igazából ez megint "rendszerhiba", jól hangzik hogy 2 órás ütem van, ami igaz is csak vannak a frekventált időpontok amikor minimum dupla szerelvény kellene, de erre nincs kapacitás!
Lehet, hogy én voltam szerencsés, de eddig bármikor bicikliztem és vonattal kellett utaznom, csak kinyitottam az appot, megvettem a biciklis jegyet, felszálltam és mentem. Nem azt mondom, hogy nincs baj, de közel sem az a világvége helyzet áll fent, mint amit te felvázoltál. Minden mozdonyos vonaton lesz bicikliszállító kocsi (legalábbis azt mondták, de szerintem a SZVÖR-ben is úgy lesz), nem kell pont a Katicával menni, főleg, hogy a legtöbb táblás megállóhely Füred után van ahol nem is lesz Katica.
Szerinted mi lenne a megoldás a problémákra amit írtál?
Amúgy nem igazán vannak 30 fős biciklis csapatok akik vonattal akarnak utazni, és szerintem egyátalán nem lehet elvárni a STARTtól, hogy előre bejelentés nélkül egy kocsinyi (nagypakli hivatalosan 28 helyes) bicajt csak úgy elvigyen. 30 fős nem biciklis csapat meg felfér bárminkor, csak állniuk kell.