Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2021.06.13 -1 3 38229

Ez nem konteó. 😏

Előzmény: zut2020 (38228)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.13 -1 1 38228

Azért ez szép konteó :D 

Előzmény: Adamis Gusztáv (38227)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2021.06.13 -2 4 38227

Azert eleg sok penzt fel mernek tenni, h ez a Nohabos menet azert van, mert nincs eleg Dezso, es ezt igy jobban lehetett kommunikalni 😉 Es itt latszik, h a vasutbaratok es a mezei utasok preferenciai nem mindig esnek egybe

Előzmény: flash_back (38221)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.13 -1 1 38226

Nincs. De akármi is lesz a rend, azon a hétvegén nem az lesz a rend.☺

Amúgy mire szamithatunk?

1.Nem indul a villany es marad az eddigi nyári?

2. A meghirdetett lesz, fehervari gepcserével?

3. Teljesen új?

Előzmény: haha 1970 (38225)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.13 -1 0 38225

Bocs de ez most úgy hangzott mint aki tudna valami konkrétumot hogy melyik vonat milyen szerelvénnyel fog közlekedni! (Elnézést ha neked meg van már a következő nkrét forda!)

Szerintem most jobban foglalkoztatja az illetékeseket hogy fog indulni a főszezoni menetrend!

Előzmény: zjakabfi (38224)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.13 0 1 38224

Jobbulást! Nincs baj, erre való a fórum.☺

07.09-07.11. között lesz a következő ilyen, akkor érdemes fogyelni, és nem rutinból menni.

Előzmény: M.T. (38223)
M.T. Creative Commons License 2021.06.13 -1 4 38223

Hát akkor én kérek elnézést.

 

Mentségemre szolgáljon, hogy egy kórházban fekszem és nem a pillanatnyi retroszerelvény-helyzet foglalkoztat.

 

Megírom a nejemnek, hogy ne bosszankodjon, hanem érezze magát megtisztelve.

Előzmény: flash_back (38221)
flash_back Creative Commons License 2021.06.13 -2 4 38222

Persze, csak könnyebb egyből írni a förcsögést informálódás nélkül...

Előzmény: zjakabfi (38220)
flash_back Creative Commons License 2021.06.13 -1 5 38221

Az megvan, hogy a múlt és a mostani két hétvégén retro Nohabozás van, s ezért 2 pár Katica Nohab+bhv összeállítású? 

Végülis csak a legtöbb felületen volt erről szó. :D 

A késés pedig azért volt, mert a katica menetvonala 120as, a vonat a Nohab és a szerelvény vêgett pedig 100-as, és Füreden körbe is kell járni.

A másik 2-2 Katica az Desiros. Harmadrészt pedig ma pont nincs az a klímaszükségletű idő...

Előzmény: M.T. (38217)
zjakabfi Creative Commons License 2021.06.13 0 5 38220

Szeriitem ez a hetek óta nyilvanosan meghirdetett Nohab menet, azért sem látszik folyamatosan a Vonatinfon, ez nem a Start hibája...

Előzmény: M.T. (38217)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2021.06.13 -4 3 38219

Ja, es ugy gondoltam, h ez az oruljhulyeutashogylyukvanas.eden mentalitas egy szolgaltatotol ugy 89-tol, a kommunizmus bukasatol kisse anakronisztikus.

Előzmény: Adamis Gusztáv (38218)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2021.06.13 -4 5 38218

Csak, h legyen osszehasonlitasi alapod kulfoldrol: az osztrakok valahogy tudnak bicikliszallito kocsikat csatolni motorvonatokhoz, akar meg kisvasuton is, a svajciak akar komplett tehervonatot is. A finneknel Helsinki elovarosi vonatain (kb HEV kategoria) minden kocsiban van tobb hely biciklinek is, pedig az is valami Flirt valtozat. Szoval, ha AKARJAK, meg lehet azt oldani.

Előzmény: 01016-25 (38205)
M.T. Creative Commons License 2021.06.13 -6 2 38217

Ez a dezirózás nem megy.

 

Nejem kérdezte, mivel menjen haza Akarattyáról. Mondom neki, hogy valamelyik Katicával, mert az Desiro, van rajta klíma.

 

19755

 

Már az is gyanús, hogy nem látszik a térképen. Késett 15 percet és...

 

Na, ez van:

 

 

 

Gratula.

Törölt nick Creative Commons License 2021.06.13 0 4 38216

Viszont a provokátor azóta igen. Köszönet a modiknak érte! :)

Előzmény: Sir Gombóc (38215)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.06.13 0 2 38215
Előzmény: superconductor (38214)
superconductor Creative Commons License 2021.06.13 0 1 38214

Ez most komoly? Ugye nem végleges tiltást kapott?

Előzmény: Törölt nick (38175)
r1232 Creative Commons License 2021.06.13 -1 1 38213

A helyszínt saját szemmel is megnézve ordas nagy kamu a buszmegállóra hivatkozás az oszlopok elhelyezése miatt. Ugyanis konkrétan a buszmegálló mellett van az utolsó baloldali oszlop és csak után vált át a pálya jobb oldalára az oszlopsor. Ha marad a baloldalon az oszlopsor, akkor a következő oszlop már jóval a megálló után lenne és ekkor a fasort sem kellett volna bántani...

Előzmény: zjakabfi (37186)
superconductor Creative Commons License 2021.06.13 0 0 38212

Hogy tessék? Kisfeszültség felett még csak szigetelt légvezeték sem létezik, nemhogy árnyékolt.

Jó, létezni lehet hogy létezik, de én még nem hallottam, és hogy nem is azt használtak, az 100%.

 

Az árnyékolás pedig nem csodaszer. Az árnyékolás valahány dB csillapítást jelent, ami vagy elég, vagy nem, és az is erősen frekvenciafüggő. Az 50 Hz pl. praktikusan nem leárnyékolható (de az is igaz, hogy nem is az szokta a problémát okozni).

Előzmény: Gergoa (38211)
Gergoa Creative Commons License 2021.06.13 0 0 38211

A kábelek gyártásból adódóan minden gyenge- és erősáramú kábel árnyékolással van ellátva, hogy a kifelé és befelé sugárzó elektromágneses hullámokat elnyelje.

Előzmény: sncf7 (38137)
481142-9 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 38210

Azért addig pár lángost még kisütnek a parton. :D

Előzmény: riezaK (38206)
481142-9 Creative Commons License 2021.06.13 0 0 38209

Kedden kijön a hír, ami a felsorolt problémákból -ha nem is mindet- de párat orvosolni fog. :)

Előzmény: kombi (38193)
riezaK Creative Commons License 2021.06.12 0 0 38206

Elvileg lesz alacsonypadlós IC + nagyobb bicikli szállitó kapacitással.... 

Előzmény: kombi (38199)
01016-25 Creative Commons License 2021.06.12 -2 4 38205

2. Nincs időben (jogszabály 30 napot ír elő erre) meghirdetve, mint ahogy kellene, tehát az szabálytalan és jogszabályba ütközik így. 

Gondolhatod, hogy a menetrend és a díjszabás meghirdetése nem csak a START-on múlik. Amíg a jogszabály megalkotójára nem vonatkoznak a határidők, addig sajnos ez van. Külön ironikus, mikor a kései meghirdetésért büntetik meg a szolgáltatót.

5. A helyjegy többszöröse a fuvarozási szolgáltatás díjának (420 Ft Balatoni kerékpárjegy) különösen akkor rossz az összevetés, hogy a Flirt esetében  más vasútvonalon semmilyen extrát nem szednek.

A bringahelyjegy (ha jól tudom) 700-350-100 Ft-os áron mozog. Ez nem többszörös. Bár egy 50 km-es 235 Ft-os kerékpárjegynál már igaz. Egyébként nem a jármű típusa alapján van a díjszabás. A hajnali elővárosi vonatban sem kell IC-pótjegy, ha odaforog a szerelvény.

 

6. Üzletpolitikai öngól, mert autóból akarjuk átcsalogatni az embereket vonatra, de már két bringahelyjegy többe kerül mint az üzemanyag költseg Budapesttől idáig.

Tessék a paklis (olcsóbb) vonattal menni. Vagy ha ragaszkodsz a Katicához, fizesd meg.


7. A maximalt darabszám miatt utaslemaradás borítékolható. Ezáltal cirkusz, veszekedés, bevételkiesés is lesz, mert ha valaki nem utazik, menetdíjat sem fog fizetni. 

Mikor jobb szembesülni azzal, hogy tele a vonat? A jegyvásárláskor, vagy kint a vonatnál? Ha pedig fizikailag felférsz, akkor továbbra is a jegyvágó kezében a döntés. Ahogy eddig is. Most is ő dönti el, hogy biztonságosan felfér-e a századik drótszamár, vagy sem.

 

egy zivatar után bármelyik táblás megállóban megjelenhet egy 30 fős, elázott gyerekcsapat. És őket el kell tudni vinni. 

És a következőnél újabb 30 fős csapat. Meg a következőnél is. Ha azt mondjuk, hogy ennek meg kell felelni, akkor át kell csoportosítani a lélegeztetőgépek árát ide. És akkor minden vonatban fut majd két-három pakli. Vagy inkább valami új építésű alacsony padlós. Na jó, nem akarok elmenni totál demagógba.

 

Nem nagyon van összehasonlítási alapom külföldről, de nehezen hiszem, hogy a boldog Nyugaton korlátlanok a lehetőségek.

 

Én a kerékpárhelyjegynél sokkal égetőbbnek érzem a kerekesszékesek problémáját. Ők sokkal jobban vonathoz vannak kötve. Talán még a 700 Ft-os sem sajnálnák kifizetni...

 

Előzmény: kombi (38194)
róbertke Creative Commons License 2021.06.12 0 0 38202

Itt szoktál nézelődni v. érdeklődni kocsi típusok után? 

 Személykocsik

 

Előzmény: róbertke (38201)
róbertke Creative Commons License 2021.06.12 0 0 38201

Itt szoktál nézelődni v. érdeklődni kocsi típusok után? 

Előzmény: kombi (38199)
kombi Creative Commons License 2021.06.12 0 3 38200

Az a gond, hogy nem mindenki használja  az appot. És van egy rakás táblás megállóhely az északi parton.

Ha valaki ott száll fel vasárnap délután, és le akarják rakni Füreden , mert utána ki van már foglalva az összes hely , azokkal mi lesz? Szerinted nem fog ott elszakadni azoknál igen csúnyán a cérna? 

 

Nekem már volt szerencsém két éve egy vasárnap délután Almádiban 25 percet sorbanállni ( közben elment egy vonat) majd utána még két órát várni az állomáson, mert a következő csíkos ingán már nem volt bringahely. A második vonat Bmx kocsiján meg kampó nem volt,elég mert  nem pótolták a hiányzó/rossz kampókat. 

Előzmény: zut2020 (38197)
kombi Creative Commons License 2021.06.12 0 3 38199

+Ennél sokkal-sokkal komolyabb pénz kellene, és már most is túl késő van: 

 

Van rá sansz, hogy ha nem történik valami csoda, néhány éven belül elfogynak a bringáskocsik. A korábban az északi part gerincét alkotó 16 kampós, a gyakorlatban 30-40 bringát cipelő BDh /BDf sorozat legnagyobb része, a koruknál és főleg az állapotuknál fogva  már átlényegült kiskanálnak.  

 

A poggyászkocsikból átalakított, nagy kapacitású bringáskocsik két-három éven belül szintén jó eséllyel ki fognak hullani: egész egyszerűen túl öregek már. Egy részük ugye, eleve már Magasfogadóról megszöktetett, ideiglenesen kegyelmet kapott jószág. 

 

Ezeket már rég el kellett volna kezdeni pótolni. 

 

A gyakorlatban a néhány Bmx átépítésen kívül semmi sem történt. És az a pár, átépített Bmx sem a csúcskategória, a támok elhelyezkedése olyan szerencsétlen lett, hogy ha mindkét sorban van felakasztva a bicaj, nem lehet átmenni közöttük. 

 

Az újépítésű IC+ kocsik meg ugye 6 +2 bringaférőhelyesek mindössze.  És hiába gyakorlatilag új kocsik, ezek sem kapják meg a szükséges gondozást, kopnak, fogynak róluk az alkatrészek. Arról meg nem is beszélve , hogy az utasterük levegőtlenül szűk, agyonszékezett, egy laptoptáskával még csak-csak, szűkösen el lehet férni,  de nagyobb mennyiségű cókmókot nincs hova tenni bennük. 

 

A nagy garral beujjongott Kissek meg nem igazán alkalmasak távolsági forgalomra, pláne bringásforgalomra: a jelenlegi székezési konfigurációban igen szűkek belül. Hivatásforgalomra még csak-csak,  de csomagos balatoni forgalomba.. hát lesznek velük gondok. 

 

 

Előzmény: sncf7 (38195)
haha 1970 Creative Commons License 2021.06.12 -1 1 38198

Igazából ez megint "rendszerhiba", jól hangzik hogy 2 órás ütem van, ami igaz is csak vannak a frekventált időpontok amikor minimum dupla szerelvény kellene, de erre nincs kapacitás!

Előzmény: M63,008 (38196)
zut2020 Creative Commons License 2021.06.12 0 2 38197

Lehet, hogy én voltam szerencsés, de eddig bármikor bicikliztem és vonattal kellett utaznom, csak kinyitottam az appot, megvettem a biciklis jegyet, felszálltam és mentem. Nem azt mondom, hogy nincs baj, de közel sem az a világvége helyzet áll fent, mint amit te felvázoltál. Minden mozdonyos vonaton lesz bicikliszállító kocsi (legalábbis azt mondták, de szerintem a SZVÖR-ben is úgy lesz), nem kell pont a Katicával menni, főleg, hogy a legtöbb táblás megállóhely Füred után van ahol nem is lesz Katica.

 

Szerinted mi lenne a megoldás a problémákra amit írtál?

 

Amúgy nem igazán vannak 30 fős biciklis csapatok akik vonattal akarnak utazni, és szerintem egyátalán nem lehet elvárni a STARTtól, hogy előre bejelentés nélkül egy kocsinyi (nagypakli hivatalosan 28 helyes) bicajt csak úgy elvigyen. 30 fős nem biciklis csapat meg felfér bárminkor, csak állniuk kell.

Előzmény: kombi (38194)
M63,008 Creative Commons License 2021.06.12 0 5 38196

Ennél szerintem nagyobb gond, hogy a Győr - Celldömölk - Balaton viszonylatokon az emberek sem férnek fel a szóló Desirokra, nemhogy a biciklik.

Persze ezek nem Budapestről indulnak/érkeznek, úgyhogy le sem sz@rja senki. Vagyis de...

Előzmény: kombi (38193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!