Lehet, az elkopott bronzkefebol szarmazo por az inditomotor belsejeben okozta a zarlatot. Csereltek benne bronzkefet, de szetszedeskor nem takaritottak ki belulrol.
2T önindító pedig nagyságrendekkel jobb, mint a 4T. Mi tud abban tönkre menni ? Elkopik a kefe, vagy szalajt a bendix. Kb. 20 évente. A többi gépalkatrészhez képest ritkán kellett karbantartani.
Igen, teljesen igazad van :) Amiatt döntöttem csak így, mert nem maradt más autóm alkatrészért mászkálni, a haver meg ajánlotta hogy hozza az ő tartalék bontottját és majd együtt megcsináljuk. Úgy gondoltam gyorsabban megjavul így az autó, aztán lesz időm vadászni gyári újat ha már a "vészhelyzet" (nem tudok a mélygarázsba lemenni) elhárult, mivel nem találtam eladót csak felújítottakat. Nagyon kedves volt tőle, ő se tudta hogy rossz ami neki tartalékban volt.
Már youngtimer-nél se éri meg általában. Most néztem klíma ventilátort, bontott: ~40 000Ft, felújítás ~50 000Ft, új 77 000Ft. Hát, akkor inkább az új, az már kihúzza az autó "élete" végéig, nem éri meg a bontott (hiszen nem sokkal fiatalabb mint ami elromlott ;))
A wartburgok meg ugye eleve erősen ingadozó minőségű alkatrészekkel voltak szerelve eleve, ott még kevésbé éri meg (bár van olyan alkatrész aminél az utángyártott helyett jobb a gyári, de ez inkább az utángyártás minőségét jellemzi, technikailag az elmúlt évek fejlődése abszolúlt nem indokolja).
Ez az önindítós történet megerősített abban, hogy egy hobbiautónál nem annyira érdemes bizonytalan eredetű bontott alkatrészekkel foglalkozni... Két bontott önindító és két esti kínlódás után is csak ott voltunk, hogy nem működik semmi. Végül sikerült szerezni gyári újat, beraktam és azonnal hibátlanul működött.
Az egyik bontottat a kedvenc szerelőnk állítólag tesztelte, a másik meg ismerős márkatárstól lett véve úgy, hogy állítólag működött a kocsi, amiből ki volt szerelve :o)
Eredetileg 2,5mm-es farostlemez valami kátrányos anyaggal impregnálva. 3mm farost lemezzel váltottam ki, impregnáltam és ráragasztottam az eredeti "bőr"t .Szerintem jól sikerült, fontos , hogy mögötte a párazáró fóliát is cseréld ki, ha sérült a régi.
Koszi az infokat. Meg 3mm vastag funerlemezen gondolkodom, amit elotte vmilyen lakkal bekenek paraallossag erdekeben. Marmint a mubor felragasztasat megelozoen.
A tomor muanyaglapoknak megkerik az arat, 5000Ft/m2.
A habositott muanyag valtozat tul vastag. Warti ajtojahoz olyan 3mm vastag anyag lehet jo.
Nekem csak a ket elso ajto karpitja adta meg magat. De ezek eleg rendesen. :-)
Én csak hordozófelületet ajánlottam, ami már nálam bizonyított. Mivel fa, könnyen alakítható, bármit rá lehet ragasztani. Ha segít, egyet leveszek, elöl-hátul lefényképezem.
Én már vagy 20 éve találkoztam a problémával. A megoldást merem javasolni, mert bevált: vettem 1 tábla 3 rétegű rétegelt lemezt, ez a legvékonyabb talán 3 mm.
Rárajzoltam a kivágandó alakzatot, először kicsit nagyobbat mint kellene, kivágtam, odapróbáltam, finomítottam, ezt többször ismételtem, lassú, de mind a 4 sikerült. Amikor elértem a végleges méretet kifúrtam az összes lyukat, még a klipszek helyét is. Én bútorszövetet ragasztottam rá, ahová a klipszek kerültek, oda kis területen nem tettem ragasztót, hogy majd a klipsz szárát is be lehessen dugni. Aprólékos munkával nagyon szépen meglehet csinálni.
Nem tudom milyen vastag kell legyen a betét, de bizonyos vastagság felett a habosított PVC lemez jó választás lehet, mert könnyen vágható. Amit Atomi mondott az is jó lehet, vannak vékonyabb NYÁK lemez változatok is, amik hajlékonyabbak.
Nekem farost lemez lett jopárszor átkenve(itatva) valami lakkal.... Majd kiderül...
Viszont... Ladásoknál létezik utángyártott kárpit, ami szart se ér, de a müanyag jó alatta. (Nekem ezt mondták) talán ök okosabbak, vagy akár ha az nagyobb, akkor kiszabhato belöle a wartburgé..(?)
Az út során csak egy fehér 4T limót láttam állni az út szélén valahol Fonyód környékén, más Wartburgot sajnos nem. De ez legalább külsőre egész jó állapotban volt.
Az ajtókárpit merevítését adó vázat - nevezzük kátránypapírnak - mivel lehetne kiváltani? Hiába az átlátszó műanyagfólia mögötte, a kárpit felhullámosodott jó pár éve, és most már az alsó részét beakasztani sem tudom, mert elmorzsolódik a kátránypapír alja. Valami vékony műanyag lapra gondolok, amit könnyű kiszabni, és pl. FBS-el (vagy Pálmatex, csak az gyorsan köt...) lehetne a műbőr huzatot ráragasztani. A kárpittartó bolhák nálam már rég "nem játszanak". A merev műanyag lap amúgy is kiváltaná őket. Gondoltam linóleum padlóra, de nyáron az nagyon fellágyulhat, és akkor elveszti a tartását.
Nem tudom ki lehet, de vagy reggel 6 körül zúg el erre, vagy este 10 után, hallom messziről hogy ez pedig az, 2ütemű wartburg, de nincs kedvem kirohanni meg nézni, mert nem közvetlen az országút mellett lakok.
Sajnos el kell szomorítsalak, de tovább kell folytatnod a keresést! Nem is tudom, hogy valaha voltam-e arra Wartburggal, de az elmúlt években most először, ez se sikerült fényesen :)
Szóval te szoktál arrafelé dél-nyugat Balaton wartburgozni ! Mindig csak hallani szoktam, de látni még soha :-) Gyakran mész át Balatonberényen Keszthely felé, meg néha Fenyvesen is megfordulsz.
Szombaton reggel nem akart beindulni a 2T Wartburg. Gyengén és fokozatosan elhalóan forgatta az önindító a motort. Azt hittem, hogy az akku lemerült, mert már 6 éves, és előtte volt éjszaka lámpával mászkálás, több rövid út is. Be lett tolva, mentünk. Utána jó pár alkalommal indult rendesen a kocsi, gondoltam visszatöltődött az akku, oké.
A mai nap:
Alapból is izgalmas napnak indult a mai, egy rendkívüli út Pestről Balatonkeresztúrra. Nem is volt semmi gond, amíg meg nem kellett állni tankolni Zamárdinál, és a kocsi megint nem indult. Ugyanaz a kis gyenge tekerés, ami pár másodperc alatt lelassul és megáll. Szerencsére megint volt ki segítsen betolni.
Ekkor már erősen elgondolkoztam, hogy mi van ha a töltéssel nem stimmel valami, a legutóbbi kis baleset után pár alkalommal rakoncátlankodott az elektromechanikus feszszabályzó, csak aztán látszólag megoldódott a dolog.
A benzinkúttól elindulás után viszont nem ment normálisan az autó, rángatott, minden baja volt, mintha az egyik henger csak néha-néha lőtt volna. Meg kellett állni. Mivel az alapjárat látszólag jó volt, ezért buta módon nem kezdtem el először lehuzigálni a gyertyapipákat, hanem megnéztem a porlasztót, hogy nincs-e valami dugulás. Persze nem volt. Aztán persze gyanús lett a gyújtás, ki is derült hogy a túlolajozott kenőfilc volt a ludas, és a 2-es henger megszakítójának pogácsái között cuppogott az olaj. (Pedig figyeltem rá hogy ne tegyek túl sokat a filcre... :'D mellesleg több mint 500 kilométert mentem már azóta, érdekes hogy csak most jött elő.)
A porlasztóval meg a gyújtással való bohóckodás során többször is leállítottam és beindítottam az autót, és simán indult. Ha le lett volna merülve az akku, pár kilométer alatt nem töltődhetett volna fel – gondoltam. De mikor mindent összeraktam akkor mégse indult, ez kellett ahhoz hogy még többet foglalkozzak a dologgal. (Szerencsére nem időre mentünk.)
Elővettem a próbalámpát, és rámértem az akkura. Nem világított. Már kezdtem idegbajt kapni, hogy lehet hogy kiégett a próbalámpa, vagy mi a fene... (Multiméter nem volt nálam sajnos.) Erre gondoltam leszedem az akkusarut. A mínusz le is jött, a plusz viszont nagyon meleg volt, és rá is volt szorulva! Itt már sejtettem hogy valami komoly baj van... A leszedett negatív akkusaru mellett már az akkura kötve világított a próbalámpa! Tehát előtte rövidre volt zárva az akku! :O (Nesze neked, szar alumínium főkábel, úgy rövidre záródott rajta keresztül az akku, hogy maga a kábel meg se melegedett különösebben.)
Rövid gondolkodás után rájöttem, hogy ha nem az indítómotor csinálná a zárlatot, akkor valami kis vékony vezeték már elfüstölt volna látványosan, vagy biztosíték kimegy, azokon keresztül nem bírt volna ekkora rövidzár keletkezni. Szóval indítómotor. A próbalámpát sorba kötve a kocsi többi részével (zárt ajtók és kiszedett motortér-világítás izzó mellett) nem szabadna világítania, és most világított. Próbaképpen zártam a szabadonfutót és kettesben megtologattam kicsit az autót. A rövidzár ezután megszűnt! Visszatettem a főkábelt, próbáltam indítózni, valamikor elkezdett kattogni, valamikor meg ugyanúgy rövidzár lett... Szóval úgy voltam vele, hogy ezt nem kéne erőltetni, a kocsi ismételt megmozgatásával ismételten oldottam a rövidzárat, és megfogadtam hogy nem indítózok az önindító cseréjéig.
Végül betoltuk a kocsit, és ment. Az út hátra lévő része és a visszaút gond nélkül teljesítve lett. Menet közben az index villogási sebességéből tudtam következtetni az akku töltöttségére (elektromechanikus gyári villogóautomata, a frekvencia feszültségfüggő :-) ), hát Fehérvárnál még nem volt sok, ezért a maradék kb. 70 kilométert világítás nélkül tettem meg. (Szegény gyári generátor nehezen bírt a koppra merült akkuval és a fényszórókkal együtt...) Így mire hazaértem addigra egész értelmesen feltöltődött az akku. Ami kész csoda, annak fényében hogy már 6 éves és mik történtek szerencsétlennel...
Remélhetőleg a héten meglesz az indítómotor cseréje, addig inkább nem megyek le vele a mélygarázsba :) Most egyelőre csak egy bontott lesz, de ha találok gyári újat akkor arra le fogok csapni.