Keresés

Részletes keresés

Gödény Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2958
És természetesen már ott is kalapoznak a tartomanyoknál, önkormányzatoknál, hogy a helyi közlekedést támogassa a politika, vagy becsukják a boltot. Hiába, a piac ...
Előzmény: Kice (2956)
peterr Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2957
A labancoknal a Mariazeller Eisenbahn-on ezt is
megoldottak: azt a kis teherforgalmat, ami ott
szuksegeltetik a - kisebb pl. G - teherkocsik ala
rakott pipec kis keskenynyomkozu atalakitokkal
viszik fel. Valahol kepem is volna, csak elo kene
asni
Persze ez csak alom lehet nalunk...
Előzmény: Benyó (2955)
Kice Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2956
Angliában a vasútprivatizációval kicsit túllőttek a célon...
A Db meg igenis szét lett darabolva, maga a DB név egy holding szerű szervezetet takar, de ez átmeneti állapot.
Ha jól tudom a DB helyett van egy pályavasút, egy cég teherszállításra + a rendezők üzemeltetése, helyi (környéki), regionális és távolsági (ec/ic) személyszállításra több cég, valamint az állomásokat, pályaudvarokat kezeli még egy.
Ja , meg a gépészet is külön van.
KIce
Előzmény: werner (2954)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2955
Az ötlet jó, le tudná foglalni a hajléktalanokat. Csakhogy ezt is meg kellene tudni szervezni, és erre kevés a készség; vasútügyben pedig megintcsak kevés a tenniakarás.
De marad a konzekvencia: a keskeny nyomköz (760 mm) jó ötletnek látszik, már amennyiben nincsen jelentős igény a teherforgalomra az adott térségben.
B.
Előzmény: névtelen (2948)
werner Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2954
Carpy: Igaz. A dolog oka szerintem a kisebb gazdálkodási szervezetek nagyobb rugalmasságában rejlik. Talán a vasúttal is ezt kéne tenni? Darabolni, mint Angliában? De mondjuk ott a DB, az meg egyben van...

Benyó: "Nagyon durva. Tényleg a hányinger kerülget."
Éreztem én valahogy, hogy az ülésre nem szabad szendvicset tenni...

"Magyarorszag vasuti terkepe 50 ev mulva? Vagyakat, vagy realitast irjak?"
Vágy: Ami most is megvan, csak jobban, korszerűbben, több odafigyeléssel. Székesfehérvár-Tapolca-Balatonszentgyörgy vonal ereje teljében, melléírva: forgalom csak M61-essel.
Realitás: Már látható a Világbank valamelyik irodájában. Hegyeshalom-Budapest-Kelebia, Gyékényes-Budapest-Miskolc-Nyíregyháza-(na, talán)Záhony, Szob-Budapest-Szolnok-Nyíregyháza és Lökösháza vonalak.
Werner bácsi (hetvenhét évesen örül, hogy lik van a seggén) ül a térkép közepén a Duna partján, messze minden vasúttól és azon morfondírozik, talán azért nincs kapás, mert nincs a Dunában hal (kilopták, kiszabályozták, kiszennyezték). De legalább a nap süt és lágy szellő lengedez.

""1937-től 60 Km/h-val közlekedtek keskenynyomközű motorkocsik"
Eszem megáll. Hol vagyunk mi ettől?! "
A nyíregyházin ma is repesztenek ennyivel...

"ha jól tudom, Svájcban üzemelnek elég modern keskenynyomközű vonalak, még villamosítva is..."
Jó sok, pl az Albula, Bernina, meg a Chur-Andermatt-Sion(?) vonal pl. 1000 mm-es. Ott az indokolta megépítésüket, hogy telente jó nehéz busszal, kocsival menni arrafelé, no meg hogy függőleges sziklafalon kicsit olcsóbb építeni az 1000 mm-t. Aki meg ilyen környezetben gyorsabban akar utazni 80-nál annak szerintem nincs ki a négy kereke (leszámítva a mentőket, tűzoltókat persze).

Előzmény: Carpy (2921)
Kice Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2953
Sajnos a munkanélküli a kertészkedést, parkgondozást se vállalja mint közmunkát, hát még a vasútépítést...
Talán Szabolcsban, Borsodban vállalná valaki, de egyébként?
Előzmény: névtelen (2948)
lazar Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2952
Sziasztok!

Jeeee...... !
Visszahivtak a MAV-tol a Szabadbatyesz-Borgond kulonvonat ugyben. Azt mondta a pacak, amugy teljesen korrekt volt, hogy az egy nem kozforgalmu vonal, es hogy mindenfele elintezni valo lenne (bizber, plusz munka ero stb.)
es. hogy nincs illetekessege intezkedni. Arajanlatot sem tudott
mondani.
Akkor marad a lab Bz, de modositva Lepseny-Mezohidveg utvonalon, november 20-an jo ido eseten.
Vannak igen allat kepeim M62 177-rol, meg M40 105-rol, majd szkenneles utan felteszem az swi-re.
Ezzel kapcsolatban egy kerdes? Az ftp enged alkonyvtarat csinalni?

Armand

Nogo Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2951
Ha már az ilyen egyedi mozdonyoknál tartunk:
1951 táján építettek egy hatalmas gőzmozdonyt, a 303-ast. 2C2 tengelyelrendezés, gépi tüzelés, igen impozáns megjelenés. Tudja valaki, hogy mi lett ennek a gépnek a sorsa? Él egyáltalán, (gyanítom hogy ha meg is van, nem üzemképes) ha megvan, hol van?
A többi gőzös sorsa is érdekelne. 301-es, 327-es, 328-as (ezekről van 60-as évek végéről származó képem), vannak ezek valahol eldugva? 1960-ban a MÁV vásárolt 100 db 520-ast (német BR 52, ez volt a „Hruscsov Diesel"), van ezekből valahol? Trumanból 510-et vettünk, csak 1 maradt? 324-esből több mint 900 készült, abból is csak egy maradt?

Többször meg volt említve a Vasúti Skanzen. Van erről valami pontos infó (mikor nyílik, hol lesz, mi lesz benne?) Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv minden Vasútbarátnak!

Előzmény: werner (2913)
Nogo Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2950
Az elővárosi vasútról, meg a problémákról:
Svájcban, Bázelban van olyan villamos, ami elindul a városközpontból, átmegy a városon, kimegy a városból, megy a „pusztában", átmegy Németországba(!), majd visszajön. Ilyesmit kéne itt is csinálni, az elővárosi vasutakat kéne fejleszteni. Én 10 éve rendszeresen vonatozok (minden reggel), jön a 4-5 kocsis szerelvény, koszos, nem lehet leülni, az emberek a peronon tömörülnek, nyáron megsülnek, télen megfagynak, drága, és még ritkán is jár (40a vonal). A munkába meg iskolába járó emberek ennél azért szerintem többet érdemelnének. Nem csoda, ha átszoknak a buszra, vagy autóra (aztán egy ember ül a dobozban a dugóban). Minden embereken, tenniakaráson múlik. A váci vonal a pozitív példa (elég sűrűn jár és elég kulturált). Tudom, mindenki a pénzre hivatkozik. De ebben az országban, ahol bankkonszolidációra jut 100 milliárd, végkielégítésekre röpködnek a 10milliók, állami autó mindenkinek, meg metrót akarnak többszázmilliárdért, stb..., másra nem jut, de ez már offtopic.

De én akkor is szeretem a vasutat, szeretem a NOHAB-okat, a Púpost, ma is megcsodálom a Gigantokat, a 1014-est. Reménykedek, hogy jobb lesz. Jó érzés, hogy ez a topic így pezseg, sok embert ennyire érdekel a vasút!

Nogo Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2949
Svájcban minden vonal villamosított. Davosnál láttam a (1000 mm nyomtávú vonal) menetrendet, hát... 15-20 percenként jár a vonat! Szép piros, tiszta, halálpontos, elöl mozdony, hátul vezérlőkocsi.
Előzmény: division by zero (2942)
névtelen Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2948
keskeny nyomközű vasút:

Az építését nem lehetne úgy olcsóbbá tenni, hogy közmunka keretében a munkanélküliek építsék. Egyáltalában: olyan feltételekkel, ami olcsó és sok embernek munkát ad. (pl: a munkások kapnák a segélyt, és ingyen szállást, étkezést.. vagy valami hasonló)

Vélemény??

Előzmény: Benyó (2935)
Gödény Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2947
Azért lassú munkához a sógoréknal is idő kell. Ugyan az ICE már eljön Bécsig, de csak naponta 1 vagy 2 vonatpár van Hamburgból. Építgetik, építgetik a fiúk a palyát, de egyenlőre Ausztriában a jobb szakaszokon is csak 160-al megy a szerelvény. Azért nem kis munka valódi ICE pályát építeni. Azt hiszem, egyenlőre sokkal több jobb helyre is tudjuk tenni a pénzt.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (2946)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2945
Ha a Gigant Club nyitott a dologra, elküldöm Wernernek, ők értenek az ilyen képek felrakásához. Én kissé ámátőr vagyok.
Előzmény: division by zero (2944)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2944
nem akarod felrakni azokat a képeket?
Előzmény: Benyó (2943)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2943
Így van, de nem kell olyan messzire menni. A labancoknál Mariazellnél van villamosított keskenyvasút; vannak fényképeim róla. A motorkocsi vezérállásán a műszerfal olyan, mint a Sissié. A megengedett sebesség, asszem, 80 km/h. A pályaállapot kb. olyan, (a fényképről ítélve), mint a mi fővonalainkon (29, 30, stb.).
B.
Előzmény: division by zero (2942)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2942
ha jól tudom, Svájcban üzemelnek elég modern keskenynyomközű vonalak, még villamosítva is...
Előzmény: Benyó (2941)
Benyó Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2941
"keskenynyomköz sem véletlenül épült annak idején annyi..."

A régi vasúti fogalmak (fővonal, mellékvonal, keskenyvágány) tovább kell, hogy éljenek, de lássuk be, sokszor nem a mai formájukban, a már emlegetett magyar specialitások miatt.

"1937-től 60 Km/h-val közlekedtek keskenynyomközű motorkocsik"

Eszem megáll. Hol vagyunk mi ettől?! Ráadásul akkor még busz sem nagyon volt, persze, hogy kaszált a vasút! Nem beszélve az akkori, jobbnál jobb kezdeményezésekről. (pl. a "Székely" gyorsmotorvonat az akkori szinten messze übereli a mai InterCity-t.)

Keskeny nyomköz = kevés földmunka, kevés építési és fenntartási költség, rugalmasság, és a helyközi (nem távolsági!) közlekedéshez maximálisan megfelelő 80 km/h. ENNEK lenne értelme a falvak és kisvárosok között.

Bence

Előzmény: division by zero (2937)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2940
ftp-vel kell...
ha elküldöd levélben, felrakom
Előzmény: Gödény (2939)
Gödény Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2939
Kicsit elvoltam dógozni, úgyhogy most pótolok:

> Ha gif fileokat tologat a progi, nem baj, ha mas-mas palettat hasznalok?

Nekem nem. A Visual Basic meg Windows úgy közösen majd eldöntik, hogy mi legyen, amikor valaki 16 színű notebook-on, vagy csak 256 színű palettával használja a videokártyáját.
Ha összesen van vagy 300 - 3000 szín a képernyőn, akkor kénytelen valahogy a rendszer csökkenteni a színszámot. Néha igen mókás csíkozatok vagy teljesen idétlen színek jönnek ki ilyenkor.
Ha azonban 32000, 65000 vagy True Color beállítással használod a képernyőt, akkor szépen látszani fog minden szín.

Egyet tudok érteni nohab -bal: az lenne a legcélszerűbb, ha windows 16-os és "szabad" színkészlettel is rajzolnál.

Hang: felírom az ötletlista végére. Hanggal még nem foglalkoztam, a gépeimen általában hangkártya sincs, tehát egy ideig ott fog maradni a bejegyzés a lista végén. De ha másnak esetleg kedve lenne hozzátenni ... A gondok szrintem ott kezdődnek, amikor egyszerre több gép is mozog a kepernyőn.

Villamosok: nem külön képernyővédőt kell csinálni, hanem villamosokat rajzolni, és aki akarja, az majd egy-két vágányon csak villamost járat, akinek meg csak az kell, az minden vágányra villamost ír a konfigurációs file-ban.

A jelenlegi villamoskészlet már elég szép, de német - Karlsruhei (+Albtalbahn) és Stuttgarti villamosok vannak benne; elég kevés a régi szerelvény. Érdekességként benne van néhány olyan, amelyik kimegy a nagyvasúti pályára is (szigetelt szakasz utáni bekapcsoláskor automatikusan felismeri a feszültséget, és arra áll be), rendesen járkálnak is a főutcán keresztül a szomszéd városokig (kb 60 km). Azt mondják, Karlsruhe nem tipikus német város, mert messze van a vasútállomás a centrumtol (4-5 villamosmegálló), ezért építettek ilyen rendszert.

Szóval - aki villamosokat akar, rajzoljon szorgalmasan.

Ha fel akarok rakni valamit, hogyan tudom megtenni ? (Eszkoz / nevek).
Ha ftp-vel kell, akkor innen ezt nem tudom; akkor kinek kuldhetem el, hogy feltegye ?

division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2938
én nem utálom a Volánt, csak én már genetikailag vasutas vagyok: minden gumikerekű járművön többé-kevésbé rosszul vagyok, kiskoromban rendszeresen össze is hánytam az autót,buszt...
szóval én ezért nem ülök buszra ha csak tehetem...
Előzmény: Carpy (2921)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2937
keskenynyomköz szerintem se rossz ötlet nem véletlenül épült annak idején annyi...

1937-től Nyiregyháza és Sárospatak között 60 Km/h-val közlekedtek keskenynyomközű motorkocsik!

Előzmény: Benyó (2935)
division by zero Creative Commons License 1999.11.10 0 0 2936
2) csak 55 km és 1:47

pont pár hete utaztam végig...
Kiterenyén alig találtak olyan jegyet ami végig szólt...
a kalauz is meghökkent: "Végig??? Kálig???"

Előzmény: Pitecus (2934)
Benyó Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2935
"Vagyakat, vagy realitast irjak?"

Ezt laikusként én is megtehetem: Vágyak: minden jelenlegi mellékvonal 120-as, minden fővonal 200-as, modern, tiszta 12 kocsis szerelvényekkel, dugig tele utassal. Busszal maximum a Bürgözkecsegei Közlekedési Vállalat járművei között lehet találkozni.

Realitás: a jelenlegi törzshálózat és néhány életképesebb mellékvonal fog megmaradni jelentős átalakításokkal és fejlesztésekkel. A fővonalak duplavágánnyal és villannyal lesznek ellátva, 160-250km/h sebességgel. A felújított mellékvonalak (sajnos kevés ilyen lesz) tényleg jó színvonalúak lesznek, és egész más szervezeti és működési keretek között, mint a fővonalak. (Reményeim és eddigi információim szerint a 2-es is idesorolható, mint elővárosi vonal). A mellékvonalak közül -- mint már írtam -- kevés marad meg; a legtöbbet felszedik, vagy elvegetál valami alig mérhető teherforgalommal iparvágányként, mint most a 6-os.
A busznak nagy lesz a szerepe a kisvárosok helyköziés távolsági közlekedésében.

Amiben viszont rendkívül nagy fantáziát látok a rugalmassága és olcsosága miatt: a keskenynyomközű vasút. Természetesen nem C-50-es mozdonnyal, és Bax kocsikkal 20km/h-val (bármennyire cuki), hanem 80 km/h körüli motorvonatokkal. A keskenynyomközű vasútnak rendívül kicsi a helyigénye; be lehet vezetni települések belsejébe, ugyanakkor a településről kilépve repeszthet, ha jó a pálya és a szerelvény.
Szerintem érdemes lenne sok keskenynyomközű vasutat építeni.

Bence

Előzmény: Carpy (2933)
Pitecus Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2934
Sziasztok!!!
Lenne 2 kérdésem:
1. Kálkápolna és Kisterenye közötti vonalat megszüntetik-e?
2. Még mindig 3,5 óra a 70 km-es táv menetideje?
Kérlek nézzetek mán utána, mert hüjén fogok meghalni...:-)))
Pitecus
Carpy Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2933
Valoban, a Volan szemelyi allomanya sem kifogastalan. Viszont eleg erdekes belegondolni, hogy vonaton utazva (extrem esetektol eltekintve) 2 MAV alkalmazottal biztosan szot kell valtanod: jegypenztaros es kalauz. Buszon esetleg egy volanossal sem.

Magyarorszag vasuti terkepe 50 ev mulva? Vagyakat, vagy realitast irjak?

Előzmény: Benyó (2931)
John Howard Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2932
Villamosos képernyővédőt, minden mennyiségben! Egyetértek illésf-el, de én meg technikailag vagyok erősen behatárolt :(

Üdv:
John Howard

Előzmény: illesf (2908)
Benyó Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2931
" sot szinte en kerek bocsanatot, hogy zavarni merem a jegypenztarost, vagy a kalauzt a
jelenletemmel"

Igaz, de az én tapasztalataim alapján a bunkó kalauzok és bunkó buszsofőrök, valamint a háklis pénztárosnénik és háklis Volán információsok között egyenes arányosságot lehet felállítani.
Ettől eltekintve egyetértek Carpyval.
A MÁV lett az életképes vasút veszte. Túlintézményesült, elavult valami. Kizárólag az IC-IP hálózat verseny- és életképes, valamint az elővárosi vasutak, bár ott már sok a gond a színvonallal (ld. öreg Bhv-k).
Ezek a belső feszültségek a vasútnál addig fognak menni, hogy egy hatalmas roppanással széttörik az egész intézmény, és lehet kezdeni új alapokkal az egészet. De addig még rengeteg bizalmat veszít a vasút, sajnos. A Volánok pedig több teret nyernek, mert megérdemlik a bizalmat. Az emberek nem romantika alapján, hanem hasznosság alapján választják meg az utazási eszközt. (Ellentétben velem :-))

Csak győzzem kivárni a vasút reneszánszát... Vajon hogyan fog kinézni 50 év múlva Magyarország vasúti térképe...?

Bence

Előzmény: Carpy (2921)
Carpy Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2930
Ez a Hodmezovasarhely valoban nevetseges. Mintha nem talaltak volna ki a megfelelo technikat evtizedekkel ezelott...
Előzmény: ifj. Kiss_László (2928)
Benyó Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2929
Nagyon durva. Tényleg a hányinger kerülget.
Előzmény: ifj. Kiss_László (2922)
ifj. Kiss_László Creative Commons License 1999.11.09 0 0 2928
Carpy

Ha a pályavasút és a vállalkozó vasút szétválik (január elsejétől), akkor sem lesz minden rendben, mert ugya a vasúti infrastruktúra állapota olyan, amilyen, és a rendbetételéhez pénz kellene. Mégpedig sok. Erre az államnak nincs pénze, illetve nem akar erre költeni.
Ezért lesz az 1023 km...
(A felújítási cköltségek egy részétől így tud megszabadulni az állam.)

Hódmezővásárhely:

A 135-ös vonalról ugyebár itt ágazik ki a Makói vonal. Nos, a technológia: Hagyományos, kézi (helyszíni) állítású váltók, ráadásul a Kútvölgy felőli elég messze van az őrháztól.
Példa: Szeged felől 14.40-kor beesik a személy. Ekkor itt már tudnak mozogni, szabad utat engedni az ellenvonatnak, ami 14.44-kor (nem biztos, hogy percre pontosan írtam) beesik Orosháza felől. Na, ekkor a váltókezelő jelenti a vonatot, majd kimegy a váltóhoz, állít, visszamegy, jelent. Közben megy ki Makó fele is a személy.
Így fordulhat elő, hogy a mi kis Szeged felől érkező vonatunk 10 percet áll, és csak 14,50-kor mehet tovább.

Szeged-Rókus hasonló technólógiai időt kér minden keresztnél a menetrendkészítési időszakban.
Orosházán még rafináltabb a helyzet, mert onnan öt irányba megy vonat, s a technológia itt is hagyományos. Zömmel ezért kereszteznek a 135-ös vonal vonatai Kopáncson, Kútvölgyön és Székkutason. (A másik ok a 140-es lassúsága, és ebből következően anank menetrendje... Csatlakozásokat pedig biztosítani kell.)

Előzmény: Carpy (2927)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!