Keresés

Részletes keresés

Biztberes Creative Commons License 2021.07.23 0 0 20755

Sziasztok!

 

Hosszú idő után ismét jártam a Nyugatiban, és örömmel láttam, hogy a szobi oldalon egy csomó vágány teljesen újjá lett építve, meg jelentős biztberes fejlesztések is voltak. Mindez az utóbbi egy hónapban történt?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.02 0 0 20754

Köszönöm!

Előzmény: Atis57 (20752)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.06.02 0 2 20753

A rózsafüzér a görög vasutak bizbereinél is fontos tartozék.

Ott még a szentkép és az ellensúlyos, kézi működtetésű sorompó szerepelnek, mint elhagyhatatlan elemek.

 

 

Előzmény: f_k (20750)
Atis57 Creative Commons License 2021.06.01 0 0 20752
Előzmény: segélyvonókészülék (20749)
CsP50k Creative Commons License 2021.06.01 0 0 20751

Van olyan vágányút, ahol a szabad jelzéshez minden segítségre szükség van...

(Bár azt nem tudom a kezelési szabályzat megemlékezik-e erről?)

Előzmény: f_k (20750)
f_k Creative Commons License 2021.06.01 0 0 20750

Múzeumi berendezés 1934-ből mind a mai napig használatban.

 

Tiszteletre méltó,  vallásos ember dolgozik itt....

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.25 0 0 20749

off

Írtál valamikor, valahol a 2x25kV-ról.

Nem találom, b..zott nehéz rákeresni, rendes kulcsszó híjján.

Talán az autotrafó lenne jó?

Előzmény: Vendégsín (20748)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.25 0 1 20748

Ha egyszer a vonatszemélyzetet értesíteni kell, akkor értesíteni kell...

Előzmény: segélyvonókészülék (20747)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.05.25 0 0 20747

Hát, hogy van-e. :) 

És akkor majd talán nem hordja az infraüzemeltető a leeresztettes rendelkezéseket a dízel vontatású vonatokhoz...

Előzmény: Vendégsín (20746)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.25 0 1 20746

Van vagy 10 féle áramszedő csúszólap az erre járó sokféle járművön. És nem találtam eddig embert, aki meg tudná mondani, hogy a csillagkapuk eme eleme mit is figyel.

Előzmény: Törölt nick (20745)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.25 0 1 20745

Mármint, hogy ott van az áramszedő ellenőrző rendszer de nem működik?

Előzmény: Vendégsín (20744)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.24 0 0 20744

ETCS projekt, áramszedő ellenőrző rendszer.

Előzmény: Törölt nick (20743)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.24 0 1 20743

Mire gondolsz?

Előzmény: Vendégsín (20742)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.24 0 0 20742

A pdf egy részét (természetesen?!) nem szabad komolyan venni...

Előzmény: Vetesi75 (20740)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.24 0 0 20741

Köszönöm!

Előzmény: Vetesi75 (20740)
Vetesi75 Creative Commons License 2021.05.23 0 0 20740

Áramszedő ellenőrző berendezés. Van belőle több is telepítve. https://www.ktenet.hu/uploads/events/2019-05-15-ii-vasuti-forgalmi-konferencia/doc/kirilly-2019-05-15.pdf

Előzmény: Törölt nick (20739)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.23 0 0 20739

Hello!

 

Esetleg tudja valaki, hogy a képen látható dolog az micsoda? Az egyik sínpár fölött van az 1-es vasútvonalon Kelenföld előtt.Az oszlopok nagyobb fémlemezek vannak szerelve, mintha ez tolna valami sugárzást és az oszlopkon lévő fémlemezek tökröznék. Bár a két végén meg mintha két kis kamera lenne.

 

 

A lenti linken lévő képen, térkép koordinátán látható jobb oldalt fent.

 

https://www.google.com/maps/@47.4515236,19.0149073,3a,75y,120.6h,102.26t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipMp1qBb8fH27FFiqVWPai9O5eRHVU49GTLdVwwN!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipMp1qBb8fH27FFiqVWPai9O5eRHVU49GTLdVwwN%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya254.79489-ro0-fo100!7i8704!8i4352

 

 

 

 

 

 

 

 

Vendégsín Creative Commons License 2021.05.14 0 0 20738

Nem másolhatom ide, de nézd meg a szigorúan titkos Felhasználói kézikönyv 3. ábráját, azon a középső "csokornyakkendő" közvetlen kapcsolódik az EVC-hez, és a D kocsiban van.

Előzmény: r1232 (20737)
r1232 Creative Commons License 2021.05.14 0 0 20737

Szerintem nincs, miért lenne?

Előzmény: Vendégsín (20735)
r1232 Creative Commons License 2021.05.14 0 0 20736

Az szerintem a másik próbaüzem (Alstom ETCS, 1-es vonal, L1) lefújása lehetett.

Előzmény: Vendégsín (20734)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.14 0 0 20735

(És akkor tisztázódott már, vagy még mindig nem, hogy az Alstom berendezéses villamosokon van a D kocsiban légkibocsátó szelep az éberségihez?)

Előzmény: Vendégsín (20734)
Vendégsín Creative Commons License 2021.05.14 0 0 20734

...tart az üzem...

 

Még mindig? Mert nekem tegnap mást mondtak...

Előzmény: r1232 (20732)
GaGe Creative Commons License 2021.05.13 0 0 20733

Mivel jelenleg nulla darab tehervonat közlekedett le L2-ben, még egy darabig biztos...

Előzmény: r1232 (20732)
r1232 Creative Commons License 2021.05.12 0 1 20732

Rendes vonatként járnak fehérvári Z30 és S36-on. December óta tart az üzem, hogy meddig..? Csak 120 van engedélyezve.

Előzmény: PLACI (20731)
PLACI Creative Commons License 2021.05.12 0 0 20731

Köszi! Ezek a járművek csak utasok nélkül futkorásznak, vagy pl. 120/160-as személyszállító vonatban is. Van infód arról is, hogy meddig fog ez tartani? Időben, üzemórában, vagy futáskm-ben kell teljesíteni valamilyen limitet?

Előzmény: r1232 (20730)
r1232 Creative Commons License 2021.05.07 0 1 20730

Megy a próbaüzem, 5 járművel.

Előzmény: PLACI (20729)
PLACI Creative Commons License 2021.05.07 0 0 20729

Nos, van valami új hír az ország nagy projektjéről (ETCS L2)? Esetleg valami kézzelfogható, látványos eredmény?

Nem tavaly kellett volna a kék Flirt-ökkel próbaüzemnek indulnia a 30a-n? Mi nem teljeült, vagy nem jött össze?

 

Ez mennyire megy uniós forrásból? Mert azok úgy működnek, hogy ha kifut a projekt az időből, akkor vissza kell fizetni az összegeket...

 

_Nyuszi Creative Commons License 2021.03.20 0 0 20728

Nos igen, ha ők csinálják, rendben lesz. :)

(Te pedig ismered a jóembert, kár tagadni. :) )

Előzmény: Muurola (20727)
Muurola Creative Commons License 2021.03.20 -2 0 20727

Magyarország egyik legfontosabb hálózati szerepű állomása Szolnok, ahol a MÁV rászánta magát a koros, 46 éves, lassan atervezett élettartama kétszeresénél járó biztosítóberendezés felújíttatására, hamár az állomás átépítése belátható időn belül nem kerül sor. Az "izgalmas" tenderre két jelentkező volt, a legendás vasútépítő, Mészáros Lőrinc cége, az R-KORD és egy kisebb, szimpatikus családi szakcég, ahol a tulajdonos anno a szolnoki berendezés üzemeltetésének egyik felelőse volt a MÁV-nál. E Góliát és Dávid történetből a kedves kicsi cég, a Rail Safe került ki győztesen, 104 millió forintért vállalva azt a munkát, amit az R-KORD 111,6-ért végzett volna el. Gondolom, azért nem sírnak nagyon. 

 

Az 1975-ben Szolnok állomásra telepített D70 típusú biztosítóberendezésben, valamint a hozzá tartozó külsőtéri elemekben és kábelhálózatban az elmúlt évben jelentős számú meghibásodás jelentkezett. Annak érdekében, hogy megfelelő szintű rendelkezésre állás mellett hosszabb távon üzemeltethető maradjon, Szolnok állomás (és a hozzá tartozó elágazások) biztosítóberendezések felújítására van szükség.

 

- Kábelbevezetés csere (29 db) ebből 22 db 13x4x0,8 mm-es, 6 db 7x4x0,8 mm-es és 1 db 4x4x0,8 mm-es kábelen, (ezek 10 méteres kábelek: összesen 29 X 10 méter = 290 méter)

- Jelző végelzáró csere (26 db) ebből 18 db 15 szorítós jelző végelzáró és 8 db 35 szorítós jelző végelzáró,

- Kábelelosztó csere (6 db) ebből 3 db 120 szorítós és 3 db 160 szorítós,

- 400 méter hosszon 30x1,5 érszerkezetű kábel csere.

- 14 db villamos váltóhajtómű csere a szükséges szerelvényeivel együtt

hnorbi Creative Commons License 2021.03.20 0 0 20726

Úgy emlékszem, hogy percenként van egy fordított polaritású impulzus

Előzmény: korpi41 (20719)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!