Hosszú idő után ismét jártam a Nyugatiban, és örömmel láttam, hogy a szobi oldalon egy csomó vágány teljesen újjá lett építve, meg jelentős biztberes fejlesztések is voltak. Mindez az utóbbi egy hónapban történt?
Van vagy 10 féle áramszedő csúszólap az erre járó sokféle járművön. És nem találtam eddig embert, aki meg tudná mondani, hogy a csillagkapuk eme eleme mit is figyel.
Esetleg tudja valaki, hogy a képen látható dolog az micsoda? Az egyik sínpár fölött van az 1-es vasútvonalon Kelenföld előtt.Az oszlopok nagyobb fémlemezek vannak szerelve, mintha ez tolna valami sugárzást és az oszlopkon lévő fémlemezek tökröznék. Bár a két végén meg mintha két kis kamera lenne.
A lenti linken lévő képen, térkép koordinátán látható jobb oldalt fent.
Nem másolhatom ide, de nézd meg a szigorúan titkos Felhasználói kézikönyv 3. ábráját, azon a középső "csokornyakkendő" közvetlen kapcsolódik az EVC-hez, és a D kocsiban van.
Köszi! Ezek a járművek csak utasok nélkül futkorásznak, vagy pl. 120/160-as személyszállító vonatban is. Van infód arról is, hogy meddig fog ez tartani? Időben, üzemórában, vagy futáskm-ben kell teljesíteni valamilyen limitet?
Magyarország egyik legfontosabb hálózati szerepű állomása Szolnok, ahol a MÁV rászánta magát a koros, 46 éves, lassan atervezett élettartama kétszeresénél járó biztosítóberendezés felújíttatására, hamár az állomás átépítése belátható időn belül nem kerül sor. Az "izgalmas" tenderre két jelentkező volt, a legendás vasútépítő, Mészáros Lőrinc cége, az R-KORD és egy kisebb, szimpatikus családi szakcég, ahol a tulajdonos anno a szolnoki berendezés üzemeltetésének egyik felelőse volt a MÁV-nál. E Góliát és Dávid történetből a kedves kicsi cég, a Rail Safe került ki győztesen, 104 millió forintért vállalva azt a munkát, amit az R-KORD 111,6-ért végzett volna el. Gondolom, azért nem sírnak nagyon.
Az 1975-ben Szolnok állomásra telepített D70 típusú biztosítóberendezésben, valamint a hozzá tartozó külsőtéri elemekben és kábelhálózatban az elmúlt évben jelentős számú meghibásodás jelentkezett. Annak érdekében, hogy megfelelő szintű rendelkezésre állás mellett hosszabb távon üzemeltethető maradjon, Szolnok állomás (és a hozzá tartozó elágazások) biztosítóberendezések felújítására van szükség.
- Kábelbevezetés csere (29 db) ebből 22 db 13x4x0,8 mm-es, 6 db 7x4x0,8 mm-es és 1 db 4x4x0,8 mm-es kábelen, (ezek 10 méteres kábelek: összesen 29 X 10 méter = 290 méter)
- Jelző végelzáró csere (26 db) ebből 18 db 15 szorítós jelző végelzáró és 8 db 35 szorítós jelző végelzáró,
- Kábelelosztó csere (6 db) ebből 3 db 120 szorítós és 3 db 160 szorítós,
- 400 méter hosszon 30x1,5 érszerkezetű kábel csere.
- 14 db villamos váltóhajtómű csere a szükséges szerelvényeivel együtt