Keresés

Részletes keresés

haha 1970 Creative Commons License 2021.05.21 0 5 37282

Egy dolgot kihagytak ez pedig a "Szöcskével vontatott Katica" Budapest déli-Balatonfüred között!

Előzmény: zut2020 (37275)
380007 Creative Commons License 2021.05.21 0 0 37281

Sziasztok! A Traxxokon kívül Taurusok sem közlekedhetnek a vonalon tengelyterhelés korlátozás miatt? Gigantok esetében mi a korlátozó tényező? A mozdony tengelyterhelése (118 t össztömeg) még belefér a keretbe, ha jól számolom. Egyedi esetekben, külön engedéllyel sem közlekedhetnek túlsúlyos villanygépek a vonalon?

Eddy Wata Creative Commons License 2021.05.20 0 2 37280

Köszi a megosztast, kitesznek magukert, jo programok. 

Előzmény: zut2020 (37275)
superconductor Creative Commons License 2021.05.20 0 2 37279

Ez alapján eléggé úgy tűnik, hogy az aljak alatt ébrednek nagyobb feszültségek a talajban:

https://www.brainkart.com/article/Stresses-on-the-Railway-Track_4154/

Tehát az alagútban is alkalmazott technológia megfelelő lehet, mert sokkal nagyobb felületen oszlatja el a terhelést, mint ha csak betonaljak lennének.

Előzmény: Fertőtlenítés a faluban (37278)
Fertőtlenítés a faluban Creative Commons License 2021.05.20 0 0 37278

Ha a löszfal miatt van korlátozás, akkor mi számít? Az egyes járművek tengelyterhelése, vagy a teljes jármű, esetleg a teljes vonat tömege?

Előzmény: 380007 (37273)
kihúzóvágány Creative Commons License 2021.05.20 -6 2 37277

Miért kellene bezárni?

Füredre ugyanúgy a személyforgalom a fontos, mint Keszthelyre.

 a FLIRT meg erre való (az ötven évvel ezelőtti BahBahv kocsik helyett).

Vagy tudsz más olyan vasuti szállítást, amelyet ezen a vonalon lehet csak lebonyolítani?

Előzmény: V43 - 1157 (37269)
superconductor Creative Commons License 2021.05.20 0 1 37276

Ha mást nem, legalább azt a részt meg kellett volna csinálni ebben a projektben. Ez nyilván több lett volna, mint egy teljes al/felépítménycsere, de azt gondolom (de csak gondolom), hogy az alagút akarattyai végén végzett stabilizáláshoz hasonló technológia oda is megfelelő lehetett volna.

Aki ehhez jobban ért, mondhatna róla valamit.

Előzmény: 380007 (37273)
zut2020 Creative Commons License 2021.05.20 0 2 37275
  • Lesz 2 hétvége Nohabbal és Bhv-kkal Budapest-Füred június 5-6 és 12-13.
  • Június 18-án egyik Kék Hullám VFK-val dízelbúcsuztató.
  • Július 9-11. és augusztus 6-8 a "hagyományos" retró hétvége, remélhetőleg megint 424-essel.

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/idoutazas-marpedig-lehetseges-retro-vonatokkal

riezaK Creative Commons License 2021.05.20 -1 3 37274

Nem is a füst a legnagyobb baj, ezeknek a Csörgőknek végük van, a remotoknak különösen....  :( Szép volt jó volt eddig birták...  

 

Uj dizelgépekre még lenne igény... 

Előzmény: V43 - 1157 (37260)
380007 Creative Commons License 2021.05.20 -1 0 37273

Szia! A Vpe szerint a Csajág--Kenese szakaszra van tengelyterhelès korlátozás, gondolom a löszfal állapota miatt.

 

Előzmény: V43 - 1157 (37267)
superconductor Creative Commons License 2021.05.20 0 0 37272

Mi alapján? Tán a 48-asnak nem ugyanúgy 210 kN a megengedett, mint az 54-esnek?

Előzmény: V43 - 1157 (37267)
zjakabfi Creative Commons License 2021.05.20 -2 0 37271

Ok, de miért kéne Traxx feltétlenül? Mivel tud többet? 

Előzmény: V43 - 1157 (37269)
General Specific Creative Commons License 2021.05.20 0 3 37270

Akkor nincs sok kérdés: az IC-ken V43 -M41 csere lesz Füreden. Ahogy eddig is sejtettük...

 

Előzmény: V43 - 1157 (37269)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.20 -3 5 37269

Így van. Ennyi eszük van... Szergej mehetett, teher is mehetett, traxx nem, és jajj a gigant se nagyon ám.

 

De csak találja ki valaki, hogy nem mehet más csak flirt tényleg, mert akkor inkább zárja be a vonalat is a francba.

Előzmény: General Specific (37268)
General Specific Creative Commons License 2021.05.20 0 3 37268

Ha jól látom Wikin, a V43 20t, a Traxx meg 21?

Az, hogy a pár %-kal könnyebb mellesleg az ősi forgóváza miatt "kissé" jobban veri a pályát, az nem számít?

Akkor a mai magyar villanymozdony állományból reálisan csak a V43 juthat el ide...?

 

Előzmény: V43 - 1157 (37267)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.20 -1 5 37267

És lám: a 480 sor. mozdony hivatalosan is kitiltva tengelyterhelés miatt a 29 sz. vonalról. 

 

Pedig még az átadó menet is azzal lett volna, de a NIF nem lát tovább egy sz#r flirtnél...

Előzmény: Lovrin (37266)
Lovrin Creative Commons License 2021.05.20 0 0 37266

Nem arról van szó hogy sajnálják hanem hogy több nem fért volna bele a keretbe.

Előzmény: superconductor (37265)
superconductor Creative Commons License 2021.05.20 0 1 37265

Pont ezt nem értem, hogy miért sajnáltak volna ide egy ~2x-es összeget, amiből a pályát is helyre lehetett volna tenni.

Előzmény: király2644 (37264)
király2644 Creative Commons License 2021.05.20 -1 1 37264

Ott volt teljes pályaátépítés a villamosítás mellett. Itt nem. Ez azért igen lényeges különbség.

Előzmény: superconductor (37263)
superconductor Creative Commons License 2021.05.20 0 2 37263

Na igen, azért felettéb érdekes dolog, amit ez a cikk is említ, hogy km-re vetítve Mezőzombor-Sa.újhelyre több pénz jutott... nem sajnálom onnan sem, de azért itt egy vélhetően jelentősebb utasforgalmú, jóval nehezebb terepű vonalra meg könyörögni kellett. Érthetetlen.

Előzmény: V43 - 1157 (37262)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.20 -2 4 37262

Hát ezen a 29-es vonali műsoron igen keveset kaszáltak, ez köztudott, mert úgy lett rájuk tukmálva az egész a hosszabbított közbeszerzési határidő után, hogy ezt csinálják meg, mert mindenáron kell, majd máskor vissza kapják...

Előzmény: mcg (37261)
mcg Creative Commons License 2021.05.19 -1 4 37261

nem érted a lényeget...

 

a jármű beszerzésen nem lehet annyit "kaszálni", mint az infra építésen és ehhez kapcsolódó dolgokon.

 

ennyi.

Előzmény: V43 - 1157 (37260)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.19 -3 7 37260

Annyira gej módon álszent és szánalmasan ostobának tekintő ez a környezeti terhelés mánia már hogy nem igaz. A közúti levegő és zajterheléshez képest messze nincs 1% a vasúti levegő szennyezés. Füred felé is jönnek ezzel, de kiröhögni való zagyvaság, egyike azoknak a blőd indokokoknak, amelyek ideig vezettek: megvalósult ez a (rém)álom. 

 

Senkit nem zavarnak ezek szerint a lyukas kipufogóval durrogó motorosok, és az sem hogy mozdulni nem lehet nyáron a "Menjünk a halál f###ra is autóval" életvitel követői miatt? Pont az a néhány dízelmozdony kiváltása fog minden problémát megoldani és kánaánt teremteni majd a régióban... 

 

Mindemellett, hogy kellett volna új dízelmozdony beszerzés, függetlenül attól, hogy támogatják-e. 

 

Előzmény: Izsó001 (37259)
Izsó001 Creative Commons License 2021.05.19 0 0 37259
superconductor Creative Commons License 2021.05.19 0 0 37258

Itt kiépült a GSM-R? Vagy csak áthaladt?

Előzmény: smith (37257)
smith Creative Commons License 2021.05.19 0 1 37257

Az a Kárpát GSM-R mérő Berényije lehetett.

Előzmény: General Specific (37256)
General Specific Creative Commons License 2021.05.19 0 0 37256

Este 9-körül pedig egy sárga, graffitis ex(?) GYSEV-es Jenbacher indult Füredről kelet felé.

Előzmény: V43 - 1157 (37255)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.05.18 0 2 37255

Hideg áramszedős bejárás volt ma, Vasútvill oldalán van róla videó.

riezaK Creative Commons License 2021.05.18 0 1 37254

befektetés kb 0 Ft és mégis élményvonat :) 

Előzmény: zut2020 (37251)
815 007 Creative Commons License 2021.05.17 0 0 37253

Azt terveztek hogy az ic resz 1 darab 1+kocsi es 2 darab Bpmz 4xx

A sebesvonati resz meg ugyan az

Előzmény: haha 1970 (37247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!