Sziasztok! A Traxxokon kívül Taurusok sem közlekedhetnek a vonalon tengelyterhelés korlátozás miatt? Gigantok esetében mi a korlátozó tényező? A mozdony tengelyterhelése (118 t össztömeg) még belefér a keretbe, ha jól számolom. Egyedi esetekben, külön engedéllyel sem közlekedhetnek túlsúlyos villanygépek a vonalon?
Tehát az alagútban is alkalmazott technológia megfelelő lehet, mert sokkal nagyobb felületen oszlatja el a terhelést, mint ha csak betonaljak lennének.
Ha mást nem, legalább azt a részt meg kellett volna csinálni ebben a projektben. Ez nyilván több lett volna, mint egy teljes al/felépítménycsere, de azt gondolom (de csak gondolom), hogy az alagút akarattyai végén végzett stabilizáláshoz hasonló technológia oda is megfelelő lehetett volna.
Na igen, azért felettéb érdekes dolog, amit ez a cikk is említ, hogy km-re vetítve Mezőzombor-Sa.újhelyre több pénz jutott... nem sajnálom onnan sem, de azért itt egy vélhetően jelentősebb utasforgalmú, jóval nehezebb terepű vonalra meg könyörögni kellett. Érthetetlen.
Hát ezen a 29-es vonali műsoron igen keveset kaszáltak, ez köztudott, mert úgy lett rájuk tukmálva az egész a hosszabbított közbeszerzési határidő után, hogy ezt csinálják meg, mert mindenáron kell, majd máskor vissza kapják...
Annyira gej módon álszent és szánalmasan ostobának tekintő ez a környezeti terhelés mánia már hogy nem igaz. A közúti levegő és zajterheléshez képest messze nincs 1% a vasúti levegő szennyezés. Füred felé is jönnek ezzel, de kiröhögni való zagyvaság, egyike azoknak a blőd indokokoknak, amelyek ideig vezettek: megvalósult ez a (rém)álom.
Senkit nem zavarnak ezek szerint a lyukas kipufogóval durrogó motorosok, és az sem hogy mozdulni nem lehet nyáron a "Menjünk a halál f###ra is autóval" életvitel követői miatt? Pont az a néhány dízelmozdony kiváltása fog minden problémát megoldani és kánaánt teremteni majd a régióban...
Mindemellett, hogy kellett volna új dízelmozdony beszerzés, függetlenül attól, hogy támogatják-e.