Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fireolto1 Creative Commons License 2021.05.09 0 0 33359

Hi!

 

Volt már valakinek hasonló jelensége?:

 

A fordulatszámmérő mutatója pár hónaponként minuszba áll meg. Most kb. kikapcsolt motornál 1 centivel visszább áll. Aztán működés közben is kevesebbet mutat ugyanannyival.

2 év alatt (mióta megvan a kocsi) 3x csinálta ezt.

Ilyenkor a műszeregységet kiszerelem és a mutatót visszarakom nullára. Innen jó megint pár hónapig.

A műszeregységen van egy osztrák cég matricája, rákeresve egy km óra javításokkal foglalkozó cég az.

Szóval javított.. Hát nem sikerült :)

Éljek így vele (kibírom) vagy tudnék esetleg csak ford.sz. mérőt cserélni benne?

gyurma64p Creative Commons License 2021.05.07 0 0 33358

Sziasztok!

 

Az autóm 2000évj 1,4 KFX motorkóddal. Van 1-2 hiba amihez segitséget kérnék.A középső fűtéspanelnél nincs világitás egyáltalán és a hátsó ablakfűtésem sem müködik.A kapcsolónál világit a lámpa de hátul semmi ablakfűtés nincs.A hátsó ajtónál a pótféklámpa müködik.Most csináltattam pótkulcsot,fel lett tanitva,de az eredeti kulcs gombbal már nem nyitja az ajtókat.Ha bedugom a kulcsot akkor nyitja de gombbal már nem.Tudnátok ajánlani egy villamossági szerelőt aki ezeket megcsinálja budapesten mert én nem értek hozzá és 2balkezes is vagyok. :(

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.07 0 0 33357

Hát akkor végül a helyükre kerültek a dolgok, eddig sem volt "védtelen" a járgány. Elöször én is gondolkodtam hasonló megoldásban, mint amit leírtál, de végül is feleslegesnek ítéltem. Időnként ha eszembe jut, rá szoktam mérni a motortéri dobozban arra a bizonyos 11-es csatlakozásra, és ha ott van test, akkor a vezeték rendben van. Ha ilyenkor beindítom a motort és megszűnik ott a test, akkor meg olajnyomás is van.  Eddig soha nem volt vele gond.

További szép napot!

Előzmény: zsekazst (33356)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.06 0 0 33356

Szia,

 

A tesztet elvégeztem, némi észrevételt tennék:

 

-mivel a gomba sima test kapcsoló (ezt a megadott csatlakozó pozició alapján ki is mértem), lehúzni fölösleges

-járó motornál (nekem) a csatlakozó megadott vezetékét testelve azonnal viágít a STOP és az olajos kanna, csipog is hármat, de annak a hangja lóf...ütty

-újra inditás után, ha nincs testelve, nincs újabb hiba jelzés, chek engine sem közben, sem utána nem jelez semmit

 

Innentől kezdve gyerekjáték akár a műszeregységben lévő ledre, akár egy idegen ledre rákötni úgy, hogy gyújtás ráadáskor jelezzen, utána pedig kialudjon...

 

Lehet, nekem azért jelez egyből, mert olyan embertől vettük a gépet, aki elég pug benfentes és a legújabb program van a vezérlőkben...de ezt megerősiteni nem tudom!

 

Azt sem tudom, hogy esetleg nem lehetne-e programon belül beállitani "rendes" üzemmódra!?

 

Ha érdekelnek a részletek is, leírom!

 

T

 

Előzmény: Törölt nick (33355)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.06 0 0 33355

Első körben azért húzd le a gombáról a vezetéket, testeld le és indítsd el a motort és számolj húszig, hogy megbizonyosodj arról, hogy tényleg azzal a megoldással állsz szemben, amiről beszéltünk. Mert lehet hogy a tiéd a hagyományos megoldás, csak éppen hibás a vezeték és ezért nem kap testet az izzó!!

Előzmény: zsekazst (33354)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.06 0 0 33354

Szia,

 

Hát igen, kb ilyen véleményen vagyok én is...

A vezeték másik végét hétvégén megnézem...

Aztán, mivel a gomba egy test kapcsoló, hát szépen behúzom a szálat a fülkébe, beteszek egy piros ledet valahová, másik vége gyujtás +, oszt jónapot...

Mindig látni fogom, amit látni kell...

 

 

T

Előzmény: Törölt nick (33351)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.06 0 0 33353

Mint mondottam volt, a generátor felújitás kész...

Tegnap délután fel is lett szerelve.

Nyilván teljesen jó is lett a töltés, inditás után szépen felmegy a fesz 14,4V-ra, nem kell már túráztatni...

 

T

Előzmény: zsekazst (33350)
szedrigo Creative Commons License 2021.05.05 0 0 33352

Sziasztok!

 

2001-es 206-osom van.

kis sebességnél ha kanyarodok vele,

olyan mintha ugrálna vagy csúszna piciket

a kerék. Mi lehet a gond?

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.05 0 1 33351

"azt sehol nem irja a könyv, hogy alapból nem kell világitania!"

Nem bizony. Nekem is nagy gondot okozott ez a megoldás, mikor találkoztam vele, ráadásul bárhová fordultam, mindenki csak vonogatta a vállát. Itt a forumon is feldobtam a témát, senki nem reagált, szerencsére az angol fórumon megkaptam a választ.

A 17 másodperc egyébként nem biztos, hogy mindig ennyi, mert én azért nem túráztattam a motort, amikor teszteltem, az érték alapjáratra vonatkozik. Gondolkodjunk a vezérlő egység oldaláról. Érzékeli, hogy forog a motor és érzékeli az olajgomba irányából a testet. A programja alapján tudja, hogy a kettő együtt sokáig nem mehet. Elkezd számolni. Amikor a beprogramozott értékhez ér, bekepcsolja a riasztást. A kérdés az, hogy a programja alapján mit kell számolnia. Ha valamiféle időkapcsoló indul el, akkor a 17 másodperc mindig 17 másodperc. Ez 130-as, erőltetett menetben soknak tűnik.  De ha a program szerint a megtett motorfordulatokat kell megszámolnia, az alapjárati 17 másodperc, az általad említett 130-as sebességnél lehet, hogy csak 3-4 másodperc. Azért tételezzük fel, hogy aki a programot írta, az sem teljesen hülye.  

Az megint más kérdés, hogy tetszik-e ez nekem. Igen is, meg nem is. Az a része tetszik, hogy egy tényleges olajnyomás hibánál a kontroll izzó mellett még két riasztási jelet ad, élesebben riaszt. Az a része nem tetszik, hogy indításnál nem ad információt számomra az izzó a megszokott módon arról, hogy a riasztási rendszer működőképes-e. Az sem tetszik, hogy nem tudom mi történik akkor, ha az a vékony kis vezeték, ami a gombától a van test-nincs test jelet adja, elszakad, vagy kontakt hibás. Mert akkor ott soha nincs test és nincs riasztás. És akkor hogy téged idézzelek, az bizony cumi!

A magam részéről időnként ellenőrizni, szoktam a gomba működését egy kontroll lámpával  illetve a gombától elmenő vezeték állapotát ellenállásméréssel. A vezeték másik vége egyébként a motortéri biztosíték doboz 

16V NR jelű csatlakozójának a 11 sz. vezetéke. (Legalább is az én 2005-ös évjáratú, 1,1 literes benzinesemnél) Ott ki lehet mérni.

Előzmény: zsekazst (33348)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.05 0 1 33350

Szia,

 

Na, megint rátaláltál egy fájó pontra...mert az előző 1.9d, ami még meg van most is, pont emiatt lett leállitva!

Épp tegnap újitottam fel a forgórészen a csúszógyürüket és kapott két új kefét is a fesz szabályzó...

De alapvetően nem ez volt a hiba!

Szeretek ugyanis minden autóba beépiteni egy kis digitális feszmérőt (amiben nincs gyári kijelzés), igy mindig napra készen tudni mindent a feszültségről...

Azt csinálta ugyanis, hogy gyújtáskor világitott a töltés visszajelző, beinditás után ki is aludt, de műszer szerint nem volt töltés...

Kb 2000-es fordulaton viszont megjött és utána jó is volt mindig...

Aki egy kicsit ismeri a generátorok lelki világát, az tudja, hogy a generátor felgerjeszti saját magát is, ha nem kap külső gerjesztő feszültséget...

Hát, ez nem kapott...

Egy 10A-es biztit találtam kimenve, kicserélve meg is lett a gerjesztő szálon a fesz...

Ma megy vissza a generátor...talán jó is lesz minden...

 

 

Előzmény: FeZ_ (33349)
FeZ_ Creative Commons License 2021.05.05 0 0 33349

Vannak még hülye megoldások ezen kívül is. ;-)

Pl. a töltéslámpa nem feltétlenül jelez, ha nincsen töltés, azonban létezik olyan, hogy jelez, de közben meg tölt. :-D

 

Előzmény: zsekazst (33348)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.05 0 0 33348

Szia,

 

Na igen...értem!

Nyilván olajnyomásra bontó kapcsológomba.

Ha csak lehúzom, akkor olyan mintha olajnyomás hatására bontana a gomba...

Vagyis testelni kell, hogy azt higyje visszazárt a gomba...

Elővettem a gyári magyar könyvét és valóban azt irja, hogy ha kigyulladt, meg a stop is, meg hangot is ad, akkor azonnal megállni!

Mondjuk azt sehol nem irja a könyv, hogy alapból nem kell világitania!

Meg a 17 másodperces késedelmet sem emlitik!

 

Egyébként, ha nem bömböl a zene és több lámpa is jelzi, meg hangot is ad...hát, már csak illik észre venni ha baj van!

Szerintem teszek a vezetékre egy kicsi kétállású kapcsolót, másik vége a testre és igy akármikor le tudom tesztelni, ha jár a motor...

Azért hülye megoldás, hogy alapból nem jelez binditásig, ha meg esetleg tényleg valami bibi van, pl olajcsere után...akkor cumi!

T

Előzmény: Törölt nick (33347)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.05 0 0 33347

Mi ebben az össze-vissza?  A gomba, az valóban test, de csak álló motornál, ha jár a motor -és persze van olajnyomás- , akkor nem az. Ha lehuzod a vezetéket és letesteled, akkor szimulálod, hogy nincs olajnyomás.

A beindítás után 17 másodperccel ki kell gyulladnia a STOP feliratnak, a kontrol lámpának és hang jelzés is van. Már, ha működik a rendszered.

 

Biztos vagy benne egyébként, hogy ha 130-al mész a pályán, rögtön kiszúrod, hogy kigyullad az olajnyomás lámpád, plána erős napsütésben?

 

Előzmény: zsekazst (33346)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33346

Na, bakker...

Akkor most elég lehúzni...vagy még külön testelni is kell!?

A gomba az nem egy önálló test kapcsoló?

Van valamilyen ellenállás értéke!?

Kicsit össze-vissza a dolog...

17 másodperc alatt, autópályán, 130-nál már vége is a főtengely csapágyazásnak...ha esetleg tényleg nincs olajnyomás...

 

Ki volt az a marha, aki ezt igy kitalálta!?

De tényleg...

 

T

Előzmény: Törölt nick (33345)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33345

"ha lehúzod a gombáról a vezetéket," na és persze le is kell testelni, és akkor 17 másodperc mulva cseng, bong.

 

Előzmény: Törölt nick (33343)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33344

Na most több időm van. Tehát: amikor 4 éve megvettem ezt a 206-ot, valahogy néhány napig fel sem tünt a dolog. (Bizony van ilyen.) Aztán olajat cseréltem és az első indításnál figyeltem  a kontroll lámpát, semmi. Gondoltam, ki van égve, mert a gombát teszteltem, az jó volt. Kiszereltem a műszerfalat, hogy izzót cseréljek. Csakhogy beforrasztott ledes. Diagra tettük és lám, a diaggal felkapcsolható a kontroll lámpa. 

Körbe olvasgattam angol nyelvterületen 206-os forumokon, és többeknek volt hasonló gondjuk.  Aztán írta valaki, hogy hagyni kell járni a motort és 17 másodperc múlva jelez (kontrol izzó, STOP, hang.)

Azóta így élek. Azért olajcserénél leszoktam húzni a vezetéket a gombáról és egy próbalámpával ellenőrizni szoktam.

Előzmény: zsekazst (33342)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33343

Van ilyen a 206-nál. Az enyém 2005-ös, és nem jelez, ha ráadom a gyújtást. Viszont, ha lehúzod a gombáról a vezetéket, akkor -járó motornál-  pontosan 17 másodperc múlva kigyullad a STOP lámpa, az olajnyomás visszajelző és hangjelzést is ad. Ez ilyen. Nekem is nagy problémát okozott amikor megvettem, sokára fogadtam el, hogy ilyen. Időnként azért tesztelem.

Előzmény: zsekazst (33340)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33342

Szia,

 

Nyilván ugy fogom...de azt csak szombaton tudom, mert manpság este jön haza a vas...és akkor meleg...

De egyébként csináltam hozzá egy kampós szerszámot, csak hosszabb szár kell rá és akkor melegen is le tudom húzni...csak vissza rakni nem...mert leégeti a kezem.

T

Előzmény: FeZ_ (33341)
FeZ_ Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33341

Van. Pl. a Partneremen se jelez.

 

".főleg melegen!"

 

Húzd le róla hidegen ;-)

 

Előzmény: zsekazst (33340)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33340

Szia,

 

Köszi, megpróbálom...bár elég gyerek kezü helyen van...főleg melegen!

Szóval, gyújtás ráadáskor nincs kijelzés önteszt jelleggel...ilyen létezik franciáéknál?

 

T

Előzmény: FeZ_ (33339)
FeZ_ Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33339

Van olyan PSA "rendszer", ahol csak akkor jelez, ha nincsen olajnyomás. (206-ra nem emlékszem) Járó motornál húzd le a csatit és ha egy idő után se visít az olajnyomás hiányára, akkor van gond. Utána kezdhetsz méregetni, diagolni, stb.

Előzmény: zsekazst (33338)
zsekazst Creative Commons License 2021.05.04 0 0 33338

Sziasztok!

 

Egy újabb probléma, azaz már megvolt mikor megvettük az autót, de még nem sikerült orvosolni...

Az olajnyomás visszajelző már a vételkor sem működött és még sosem láttuk világitani!

A hétvégén kiszedtem a műszerfalat, ami ledes...a ledet meghajtottam, világit, tehát jó!

Az olajgomba egy szál vezetékét testeltem, akkor sem jelez a visszajelző, tehát nem gomba hiba!

Hol, mit érdemes nézegetni, méregetni?

Hová megy a kapcsoló gomba jele?

A check engine indulás után kialszik, tehát nem észlel hibát...de hiba van...

 

Ha valakinek ismerős a jelenség, ne titkolja el a megoldást!

 

Előre is köszönöm!

 

T

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.23 0 0 33337

Ezt jó tudni... köszi, hogy megosztottad!

Előzmény: FeZ_ (33336)
FeZ_ Creative Commons License 2021.04.23 0 1 33336

"egyrészt mondják, hogy házilag sem ördöngösség a javítás,"

 

Ha még nem csináltál ilyen hídjavítást, azér komoly meglepetéseket tud okozni, főleg megfelelő szerszámozottság hiányában. Nyilván aztán az ember szépen rájön a mikéntekre.

Annyi tanácsom lenne, hogyha keresgélsz a felújító helyek között, akkor a szentendreit én nem ajánlom. Pont egy 206-ost csináltak meg egy barátnőmnek, ami 3 hónap múlva kopogott megint. Megnéztem neki, és az egyik lengőkar megint lógott. (volt más hiba is, de az könnyen javítható volt) Visszavitte gariba és szépen elhajtották. Utána megmutattam neki csápos emelőn, hogy mennyire lóg a lengőkarja és erősködjön, de nem csinálták meg neki gariba.

 

Előzmény: MoonCalf (33335)
MoonCalf Creative Commons License 2021.04.23 0 0 33335

Köszönöm a javaslatokat. Egyébként nem könnyű szavakba önteni a hanghatást, kicsit talán olyan mint egy légpuska elsütése, de annál üvegesebb és hosszabb lefutású a kiadott hang. Mindig kanyarban, oldalirányú terhelésváltáskor jön elő. Toronycsapágy nem lehet, egyértelműen hátulról jön.

Bizonytalan vagyok, egyrészt mondják, hogy házilag sem ördöngösség a javítás, egy autószerelő ismerősöm viszont ugyan azt javasolta, mint attila0325: vigyem el egy erre specializálódott műhelybe, gyors és jó minőségben felújított hidat fogok kapni. Idő hiányában valószínűleg ez utóbbit választom.

Előzmény: fireolto1 (33331)
trakisbandi Creative Commons License 2021.04.22 0 1 33334

"mintha egy rugó pattanna"

Én is a H hídra gondoltam, de nem az volt (2001-es 1,4 benzin )

Nekem a toronycsapágy volt oda.

Előzmény: fireolto1 (33331)
fireolto1 Creative Commons License 2021.04.22 0 0 33333

Az biztos, hogy a lengőkar billenéskor jön a hang, de ez a rész nekem rendben volt.. Meg a hang nem annyira hangos, tényleg egy tompa pattanás.. Felbakoltam a kocsit, levettem a hátsó  kerekeit, erővel mozgattam a lengőkart, de csak egyszer tudtam kicsikarni belőle azt a hangot, de alig hallható volt.

A futóműtartó szilentek is újak. De valószínű, hogy a torziós rúd, vagy a rugó-rudak adják a hangot..

 

Hogy is van.. a torziós rudat ki lehet venni, ha benn van a futómű, igaz?

Előzmény: Törölt nick (33332)
Törölt nick Creative Commons License 2021.04.22 0 1 33332

Nekem a képen pirossal jelölt helyen, a lemez híd felöli oldalán kikopott az illesztőperem (is), és ez kattogott, nem kicsit.

 

Előzmény: fireolto1 (33331)
fireolto1 Creative Commons License 2021.04.22 0 0 33331

Nekem is nemrég jött elő egy halk tompa pattanás, mintha egy rugó pattanna. Viszont a hídat én ujítottam fel 2 éve, kb. 8 ezer km-rel ezelőtt.

Nagyor hibázni nem lehet az összerakásnál, minden le volt tisztítva, festve, összejelölve..

Amikor billen a kasztni, akkor hallani..érdekes.

Törölt nick Creative Commons License 2021.04.22 0 0 33330

Látatlanban kár erre bármit is mondani, de életkor alapján simán hátsóhíd gyanús, ha még nem volt javítva.

Az tud kattogni rendesen, ha pl. egy kisebb patkára fel kell tolatni. Van, hogy ezt látni is, hogy megmozdul. Ha befele dől a hátsókerék, az is gyanúra ad okot.

Célszerű "betétdíjas" termékként cserehidat beépíteni. Semmi érdekem nem fűződik hozzá, nem reklámnak szánom, csak tapasztalat:

Több céget is próbáltunk annak idején. A D-kanyar autógáz kft. illetve a "francia autók szervize" is korrekt árut szállított. Futár hozza az újat, viszi a régit.

Előbbi a futomu.com, utóbbi a hatsohid.hu             Mégegyszer, nem reklám, tapasztalat. Előbbi cég 65 000 forintért adta legutóbb a cserehidat kiszállítással. Beépítéssel is ennyi náluk, ha minden igaz.

Nyilván érdemes több céget is megkeresni.

Előzmény: MoonCalf (33329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!