A fordulatszámmérő mutatója pár hónaponként minuszba áll meg. Most kb. kikapcsolt motornál 1 centivel visszább áll. Aztán működés közben is kevesebbet mutat ugyanannyival.
2 év alatt (mióta megvan a kocsi) 3x csinálta ezt.
Ilyenkor a műszeregységet kiszerelem és a mutatót visszarakom nullára. Innen jó megint pár hónapig.
A műszeregységen van egy osztrák cég matricája, rákeresve egy km óra javításokkal foglalkozó cég az.
Szóval javított.. Hát nem sikerült :)
Éljek így vele (kibírom) vagy tudnék esetleg csak ford.sz. mérőt cserélni benne?
Az autóm 2000évj 1,4 KFX motorkóddal. Van 1-2 hiba amihez segitséget kérnék.A középső fűtéspanelnél nincs világitás egyáltalán és a hátsó ablakfűtésem sem müködik.A kapcsolónál világit a lámpa de hátul semmi ablakfűtés nincs.A hátsó ajtónál a pótféklámpa müködik.Most csináltattam pótkulcsot,fel lett tanitva,de az eredeti kulcs gombbal már nem nyitja az ajtókat.Ha bedugom a kulcsot akkor nyitja de gombbal már nem.Tudnátok ajánlani egy villamossági szerelőt aki ezeket megcsinálja budapesten mert én nem értek hozzá és 2balkezes is vagyok. :(
Hát akkor végül a helyükre kerültek a dolgok, eddig sem volt "védtelen" a járgány. Elöször én is gondolkodtam hasonló megoldásban, mint amit leírtál, de végül is feleslegesnek ítéltem. Időnként ha eszembe jut, rá szoktam mérni a motortéri dobozban arra a bizonyos 11-es csatlakozásra, és ha ott van test, akkor a vezeték rendben van. Ha ilyenkor beindítom a motort és megszűnik ott a test, akkor meg olajnyomás is van. Eddig soha nem volt vele gond.
-mivel a gomba sima test kapcsoló (ezt a megadott csatlakozó pozició alapján ki is mértem), lehúzni fölösleges
-járó motornál (nekem) a csatlakozó megadott vezetékét testelve azonnal viágít a STOP és az olajos kanna, csipog is hármat, de annak a hangja lóf...ütty
-újra inditás után, ha nincs testelve, nincs újabb hiba jelzés, chek engine sem közben, sem utána nem jelez semmit
Innentől kezdve gyerekjáték akár a műszeregységben lévő ledre, akár egy idegen ledre rákötni úgy, hogy gyújtás ráadáskor jelezzen, utána pedig kialudjon...
Lehet, nekem azért jelez egyből, mert olyan embertől vettük a gépet, aki elég pug benfentes és a legújabb program van a vezérlőkben...de ezt megerősiteni nem tudom!
Azt sem tudom, hogy esetleg nem lehetne-e programon belül beállitani "rendes" üzemmódra!?
Első körben azért húzd le a gombáról a vezetéket, testeld le és indítsd el a motort és számolj húszig, hogy megbizonyosodj arról, hogy tényleg azzal a megoldással állsz szemben, amiről beszéltünk. Mert lehet hogy a tiéd a hagyományos megoldás, csak éppen hibás a vezeték és ezért nem kap testet az izzó!!
Aztán, mivel a gomba egy test kapcsoló, hát szépen behúzom a szálat a fülkébe, beteszek egy piros ledet valahová, másik vége gyujtás +, oszt jónapot...
"azt sehol nem irja a könyv, hogy alapból nem kell világitania!"
Nem bizony. Nekem is nagy gondot okozott ez a megoldás, mikor találkoztam vele, ráadásul bárhová fordultam, mindenki csak vonogatta a vállát. Itt a forumon is feldobtam a témát, senki nem reagált, szerencsére az angol fórumon megkaptam a választ.
A 17 másodperc egyébként nem biztos, hogy mindig ennyi, mert én azért nem túráztattam a motort, amikor teszteltem, az érték alapjáratra vonatkozik. Gondolkodjunk a vezérlő egység oldaláról. Érzékeli, hogy forog a motor és érzékeli az olajgomba irányából a testet. A programja alapján tudja, hogy a kettő együtt sokáig nem mehet. Elkezd számolni. Amikor a beprogramozott értékhez ér, bekepcsolja a riasztást. A kérdés az, hogy a programja alapján mit kell számolnia. Ha valamiféle időkapcsoló indul el, akkor a 17 másodperc mindig 17 másodperc. Ez 130-as, erőltetett menetben soknak tűnik. De ha a program szerint a megtett motorfordulatokat kell megszámolnia, az alapjárati 17 másodperc, az általad említett 130-as sebességnél lehet, hogy csak 3-4 másodperc. Azért tételezzük fel, hogy aki a programot írta, az sem teljesen hülye.
Az megint más kérdés, hogy tetszik-e ez nekem. Igen is, meg nem is. Az a része tetszik, hogy egy tényleges olajnyomás hibánál a kontroll izzó mellett még két riasztási jelet ad, élesebben riaszt. Az a része nem tetszik, hogy indításnál nem ad információt számomra az izzó a megszokott módon arról, hogy a riasztási rendszer működőképes-e. Az sem tetszik, hogy nem tudom mi történik akkor, ha az a vékony kis vezeték, ami a gombától a van test-nincs test jelet adja, elszakad, vagy kontakt hibás. Mert akkor ott soha nincs test és nincs riasztás. És akkor hogy téged idézzelek, az bizony cumi!
A magam részéről időnként ellenőrizni, szoktam a gomba működését egy kontroll lámpával illetve a gombától elmenő vezeték állapotát ellenállásméréssel. A vezeték másik vége egyébként a motortéri biztosíték doboz
16V NR jelű csatlakozójának a 11 sz. vezetéke. (Legalább is az én 2005-ös évjáratú, 1,1 literes benzinesemnél) Ott ki lehet mérni.
Na, megint rátaláltál egy fájó pontra...mert az előző 1.9d, ami még meg van most is, pont emiatt lett leállitva!
Épp tegnap újitottam fel a forgórészen a csúszógyürüket és kapott két új kefét is a fesz szabályzó...
De alapvetően nem ez volt a hiba!
Szeretek ugyanis minden autóba beépiteni egy kis digitális feszmérőt (amiben nincs gyári kijelzés), igy mindig napra készen tudni mindent a feszültségről...
Azt csinálta ugyanis, hogy gyújtáskor világitott a töltés visszajelző, beinditás után ki is aludt, de műszer szerint nem volt töltés...
Kb 2000-es fordulaton viszont megjött és utána jó is volt mindig...
Aki egy kicsit ismeri a generátorok lelki világát, az tudja, hogy a generátor felgerjeszti saját magát is, ha nem kap külső gerjesztő feszültséget...
Hát, ez nem kapott...
Egy 10A-es biztit találtam kimenve, kicserélve meg is lett a gerjesztő szálon a fesz...
Ma megy vissza a generátor...talán jó is lesz minden...
Mi ebben az össze-vissza? A gomba, az valóban test, de csak álló motornál, ha jár a motor -és persze van olajnyomás- , akkor nem az. Ha lehuzod a vezetéket és letesteled, akkor szimulálod, hogy nincs olajnyomás.
A beindítás után 17 másodperccel ki kell gyulladnia a STOP feliratnak, a kontrol lámpának és hang jelzés is van. Már, ha működik a rendszered.
Biztos vagy benne egyébként, hogy ha 130-al mész a pályán, rögtön kiszúrod, hogy kigyullad az olajnyomás lámpád, plána erős napsütésben?
Na most több időm van. Tehát: amikor 4 éve megvettem ezt a 206-ot, valahogy néhány napig fel sem tünt a dolog. (Bizony van ilyen.) Aztán olajat cseréltem és az első indításnál figyeltem a kontroll lámpát, semmi. Gondoltam, ki van égve, mert a gombát teszteltem, az jó volt. Kiszereltem a műszerfalat, hogy izzót cseréljek. Csakhogy beforrasztott ledes. Diagra tettük és lám, a diaggal felkapcsolható a kontroll lámpa.
Körbe olvasgattam angol nyelvterületen 206-os forumokon, és többeknek volt hasonló gondjuk. Aztán írta valaki, hogy hagyni kell járni a motort és 17 másodperc múlva jelez (kontrol izzó, STOP, hang.)
Azóta így élek. Azért olajcserénél leszoktam húzni a vezetéket a gombáról és egy próbalámpával ellenőrizni szoktam.
Van ilyen a 206-nál. Az enyém 2005-ös, és nem jelez, ha ráadom a gyújtást. Viszont, ha lehúzod a gombáról a vezetéket, akkor -járó motornál- pontosan 17 másodperc múlva kigyullad a STOP lámpa, az olajnyomás visszajelző és hangjelzést is ad. Ez ilyen. Nekem is nagy problémát okozott amikor megvettem, sokára fogadtam el, hogy ilyen. Időnként azért tesztelem.
Nyilván ugy fogom...de azt csak szombaton tudom, mert manpság este jön haza a vas...és akkor meleg...
De egyébként csináltam hozzá egy kampós szerszámot, csak hosszabb szár kell rá és akkor melegen is le tudom húzni...csak vissza rakni nem...mert leégeti a kezem.
Van olyan PSA "rendszer", ahol csak akkor jelez, ha nincsen olajnyomás. (206-ra nem emlékszem) Járó motornál húzd le a csatit és ha egy idő után se visít az olajnyomás hiányára, akkor van gond. Utána kezdhetsz méregetni, diagolni, stb.
"egyrészt mondják, hogy házilag sem ördöngösség a javítás,"
Ha még nem csináltál ilyen hídjavítást, azér komoly meglepetéseket tud okozni, főleg megfelelő szerszámozottság hiányában. Nyilván aztán az ember szépen rájön a mikéntekre.
Annyi tanácsom lenne, hogyha keresgélsz a felújító helyek között, akkor a szentendreit én nem ajánlom. Pont egy 206-ost csináltak meg egy barátnőmnek, ami 3 hónap múlva kopogott megint. Megnéztem neki, és az egyik lengőkar megint lógott. (volt más hiba is, de az könnyen javítható volt) Visszavitte gariba és szépen elhajtották. Utána megmutattam neki csápos emelőn, hogy mennyire lóg a lengőkarja és erősködjön, de nem csinálták meg neki gariba.
Köszönöm a javaslatokat. Egyébként nem könnyű szavakba önteni a hanghatást, kicsit talán olyan mint egy légpuska elsütése, de annál üvegesebb és hosszabb lefutású a kiadott hang. Mindig kanyarban, oldalirányú terhelésváltáskor jön elő. Toronycsapágy nem lehet, egyértelműen hátulról jön.
Bizonytalan vagyok, egyrészt mondják, hogy házilag sem ördöngösség a javítás, egy autószerelő ismerősöm viszont ugyan azt javasolta, mint attila0325: vigyem el egy erre specializálódott műhelybe, gyors és jó minőségben felújított hidat fogok kapni. Idő hiányában valószínűleg ez utóbbit választom.
Az biztos, hogy a lengőkar billenéskor jön a hang, de ez a rész nekem rendben volt.. Meg a hang nem annyira hangos, tényleg egy tompa pattanás.. Felbakoltam a kocsit, levettem a hátsó kerekeit, erővel mozgattam a lengőkart, de csak egyszer tudtam kicsikarni belőle azt a hangot, de alig hallható volt.
A futóműtartó szilentek is újak. De valószínű, hogy a torziós rúd, vagy a rugó-rudak adják a hangot..
Hogy is van.. a torziós rudat ki lehet venni, ha benn van a futómű, igaz?
Látatlanban kár erre bármit is mondani, de életkor alapján simán hátsóhíd gyanús, ha még nem volt javítva.
Az tud kattogni rendesen, ha pl. egy kisebb patkára fel kell tolatni. Van, hogy ezt látni is, hogy megmozdul. Ha befele dől a hátsókerék, az is gyanúra ad okot.
Célszerű "betétdíjas" termékként cserehidat beépíteni. Semmi érdekem nem fűződik hozzá, nem reklámnak szánom, csak tapasztalat:
Több céget is próbáltunk annak idején. A D-kanyar autógáz kft. illetve a "francia autók szervize" is korrekt árut szállított. Futár hozza az újat, viszi a régit.
Előbbi a futomu.com, utóbbi a hatsohid.hu Mégegyszer, nem reklám, tapasztalat. Előbbi cég 65 000 forintért adta legutóbb a cserehidat kiszállítással. Beépítéssel is ennyi náluk, ha minden igaz.