Vannak hosszabb térközök, amiknél a főjelzőkre külön előjelzők adnak előjelzést, így ebben a formában a térközjelzőknek és a bejárati jelzőknek is külön előjelzőik vannak. Óbuda-Solymár között mindkettő térköz hosszú. Solymár-Pilisvörösvár között egy hosszabb és egy rövidebb térköz van.
Újpest és Aquincum között tudtommal sincs térköz, viszont ez a szakasz még így sem hosszabb mint amilyenek pl. Óbuda és Solymár között vannak.
Piliscsaba Pilisvörösvár környékén változó hosszúságú térközök vannak, itt a Piliscsabai végállomásoztatás lehetett a fő szempont, előtte az első térközök még viszonylag rövidek, aztán Az Őrhegy B utáni első Piliscsaba felé eső már hosszabb, külön előjelzős verzió.
"Ha esetleg majd nem teljesítés miatt lemondanak bizonyos járművekről, vagy komolyan előkerül a kötbér kérdése, akkor lehet lamentálni arról, hogy "kiestek a pixisből"."
Tudom,hogy míért írtam azt amit.
Te akkor lamentálsz amikor akarsz én most teszem.
Az ismeretem szerint a járművek Stadler tulajdonúak,egyiknek sincs végleges engedélye - miközben az első példány lassan 2 éve működőképes - ez ahogy számolom minimum 11x15 hónap,8x4 hónap csúszás eddig.Ezek után elbagatelizálni a kötbér kérdést,..... roppant nagy naívság.
Amit belinkeltél, abból annyi derül ki, hogy nem olyan ütemben jönnek a vonatok, mint kellene nekik.
Innen azért eléggé a "csúszós lejtő" kategória az általad levont következtetés, mely nem tény, hanem a saját következtetésed, semmi több.
Ha esetleg majd nem teljesítés miatt lemondanak bizonyos járművekről, vagy komolyan előkerül a kötbér kérdése, akkor lehet lamentálni arról, hogy "kiestek a pixisből".
"Az első 19 vonat gyártása is a tervezett ütemben halad, 2020 februárjától 11, 2020 végétől pedig további 8 KISS szállítja majd az utasokat a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon."
"A 21 új motorvonat gyártása ............................. Tervezetten 2021 tavaszától havi 1 új, 600 férőhelyes emeletes KISS állhat forgalomba az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalakon."
Tervek a vonal jövőjéről[szerkesztés]Ez a szócikk vagy szakasz tervezett vagy jövőbeli vasúti beruházással kapcsolatos információkat tartalmaz. Az itt közöltek az idő múlásával jelentősen megváltozhatnak, pontosításra, helyreigazításra szorulhatnak. Legutóbbi módosítás: 2021. március 17.
Fel kívánják éleszteni a vasútvonalat. Ehhez az Európai Unió segítségére is számítanak.[2]2014-ben európai uniós támogatással elkészültek a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújításának engedélyezési terveihez kapcsolódóan a vonal újjáépítésére vonatkozó környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.[3]
A 2016. november 21-én a szerb-magyar kormánytalálkozón Orbán Viktor kijelentette, hogy nemzetközi együttműködés keretében keresik a lehetőséget a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal újjáépítéséhez.[4]
2020-ban a megindult a vasúti létesítmény engedélyeztetésével kapcsolatos hatósági eljárás. A tervek szerint 120 km/h pályasebességű villamosított vonalként épülne újjá.[5] Ezt megkönnyíti, hogy a magyar, és a szerb vasúthálózat is egyaránt 25kV 50Hz ~ feszültséget használ.
"Nem tartom különösebben valóságtól elrugaszkodottnak ezt a listát, a 2030-ig tartó része abszolút vállalható."
Egy korább listán meg sokkal korábbi időpontok voltak,sőt a Sg-Rendező--Hmhely szakaszra tender is volt kiírva,a Röszke oh-Szabadka rész felújítását nézve az Sg-Rendező--Röszke oh villamosítása se mostanában történik meg.
Nem tartom különösebben valóságtól elrugaszkodottnak ezt a listát, a 2030-ig tartó része abszolút vállalható. Az azutáni részre meg van még 2 évtized, a jelenlegi tempóval az is beleférne. Viszont lehet az akkus technológia fejlődése okafogyottá teszi azokat a vonalakat ahol elsősorban motorvonati üzem lenne.
Szerintem meg ez egy nagyon hülye indok.2050-re már a hibridek is 25 év körüliek lennének.És addig mivel szolgálnák ki a vonalakat 50 éves Desirókkal,meg 70 éves Bz-kel?Erre a majd 30 évre pont jók lennének a hibridek.