Keresés

Részletes keresés

zjakabfi Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467138

Május 14-től kiadtak a Metropolra egy vágányzárit,  vajon lesz nemzetközi újraindulás?

zjakabfi Creative Commons License 2021.04.27 -2 0 467137

A vonal egy része terközös. Nem értem én sem miért nem végig, vagy legalább a zónahatarig.

Előzmény: forgalmi szolgálattevő (467116)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.27 -4 1 467136

Amit belinkeltél, abból annyi derül ki, hogy nem olyan ütemben jönnek a vonatok, mint kellene nekik.

 

Innen azért eléggé a "csúszós lejtő" kategória az általad levont következtetés, mely nem tény, hanem a saját következtetésed, semmi több.

Ha esetleg majd nem teljesítés miatt lemondanak bizonyos járművekről, vagy komolyan előkerül a kötbér kérdése, akkor lehet lamentálni arról, hogy "kiestek a pixisből".

 

Addig csak a saját véleményed.

Ne állítsd másnak tényként.

Előzmény: 1047 005-2 (467134)
Lovrin Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467135

A magyar tenderben benne volt a villamosítás még pár hónapja, amikor kihirdették az eredményt.

 

Előzmény: 1047 005-2 (467124)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.27 -5 5 467134

Ha már a szemellenzőtől nem látsz- egy hivatalos -:

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/kihirdettek-kovetkezo-21-kiss-motorvonat-gyartasara-vonatkozo-eljaras-eredmenyet

 

 

 

"Az első 19 vonat gyártása is a tervezett ütemben halad, 2020 februárjától 11, 2020 végétől pedig további 8 KISS szállítja majd az utasokat a legforgalmasabb Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon."

 

"A 21 új motorvonat gyártása ............................. Tervezetten 2021 tavaszától havi 1 új, 600 férőhelyes emeletes KISS állhat forgalomba az újszászi, a székesfehérvári és a győri vonalakon."

Előzmény: Ashi Valkoinen (467132)
riezaK Creative Commons License 2021.04.27 -3 0 467133

GYSEV-től is olyanokat hallok, hogy a Flirt 3 közelébe nincs a régi Flirtnek...

Előzmény: 1047 005-2 (467130)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.27 -4 0 467132

Levegőbe puffogtatás helyett (nemcsak ebben a topikban) kezdj már el forrásokat is tenni az állításaid mellé.

Előzmény: 1047 005-2 (467130)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467131

Értem,köszönöm.

Előzmény: 1047 005-2 (467130)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.27 -2 4 467130

A KISS-es szerződések nem teljesítése határidőre.+ a Tram-train se úgy alakul ahogyan a pártfogó szeretné.

Előzmény: 20-as vonal (467129)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467129

Miért esett ki a pixisből? Erről nem hallottam.

Előzmény: 1047 005-2 (467125)
riezaK Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467128
Előzmény: riezaK (467127)
riezaK Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467127

https://hu.wikipedia.org/wiki/Szabadka%E2%80%93Baja-vas%C3%BAtvonal

 

Tervek a vonal jövőjéről[szerkesztés]Ez a szócikk vagy szakasz tervezett vagy jövőbeli vasúti beruházással kapcsolatos információkat tartalmaz.
Az itt közöltek az idő múlásával jelentősen megváltozhatnak, pontosításra, helyreigazításra szorulhatnak.    
Legutóbbi módosítás: 2021. március 17.

Fel kívánják éleszteni a vasútvonalat. Ehhez az Európai Unió segítségére is számítanak.[2] 2014-ben európai uniós támogatással elkészültek a Szeged–Szabadka-vasútvonal felújításának engedélyezési terveihez kapcsolódóan a vonal újjáépítésére vonatkozó környezetvédelmi és településfejlesztési vizsgálatok.[3]

A 2016. november 21-én a szerb-magyar kormánytalálkozón Orbán Viktor kijelentette, hogy nemzetközi együttműködés keretében keresik a lehetőséget a Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal újjáépítéséhez.[4]

2020-ban a megindult a vasúti létesítmény engedélyeztetésével kapcsolatos hatósági eljárás. A tervek szerint 120 km/h pályasebességű villamosított vonalként épülne újjá.[5] Ezt megkönnyíti, hogy a magyar, és a szerb vasúthálózat is egyaránt 25kV 50Hz ~ feszültséget használ.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (467120)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.04.27 -1 1 467126
Előzmény: Lukács55 (467121)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.27 -3 1 467125

"Szerintem meg ez egy nagyon hülye indok."

 

 

Mivel a Stadler kiesett a pixisből és pénz is szűkösen lapátolható,kellett valami a lemondásra.

Előzmény: 20-as vonal (467119)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467124

"Nem tartom különösebben valóságtól elrugaszkodottnak ezt a listát, a 2030-ig tartó része abszolút vállalható."

 

 

Egy korább listán meg sokkal korábbi időpontok voltak,sőt a Sg-Rendező--Hmhely szakaszra tender is volt kiírva,a Röszke oh-Szabadka rész felújítását nézve az Sg-Rendező--Röszke oh villamosítása se mostanában történik meg.

Előzmény: Lovrin (467123)
Lovrin Creative Commons License 2021.04.27 -1 1 467123

Nem tartom különösebben valóságtól elrugaszkodottnak ezt a listát, a 2030-ig tartó része abszolút vállalható. Az azutáni részre meg van még 2 évtized, a jelenlegi tempóval az is beleférne. Viszont lehet az akkus technológia fejlődése okafogyottá teszi azokat a vonalakat ahol elsősorban motorvonati üzem lenne.

Előzmény: Snake-Mojzi (467117)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467122

A Flirt topicba feltettem.

Előzmény: Lukács55 (467121)
Lukács55 Creative Commons License 2021.04.27 -2 0 467121

Hol írták ezt a listát? Link?

Előzmény: Snake-Mojzi (467117)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467120

Csikéria?

Úgymint feléleszteni a szabadkai kapcsolatot?

 

Hol lehet erről bővebben olvasni?

Előzmény: Snake-Mojzi (467117)
20-as vonal Creative Commons License 2021.04.27 -1 5 467119

Szerintem meg ez egy nagyon hülye indok.2050-re már a hibridek is 25 év körüliek lennének.És addig mivel szolgálnák ki a vonalakat 50 éves Desirókkal,meg 70 éves Bz-kel?Erre a majd 30 évre pont jók  lennének a hibridek.

Előzmény: Snake-Mojzi (467117)
schlumberger Creative Commons License 2021.04.27 -1 2 467118

A soha meg nem valósuló Győr-Pápa :-(

Előzmény: Snake-Mojzi (467117)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2021.04.27 -1 2 467117

Eredménytelenül zárult a kettősüzemű motorvonatok beszerzése, indoklásul a következő szerepel:

Kbt. 75. § (2) bekezdés a) pontja alapján, a szerződés (keretmegállapodás) megkötésére ajánlatkérő képtelenné vált.
A közbeszerzési eljárás megindítása óta, a közbeszerzési eljárással tervezetten érintett több kiemelt, nagyobb forgalmú vasútvonalra
a Kormány a környezetbarát kötöttpályás közlekedés fejlesztése érdekében a vasútvonalak teljes villamosítása iránt köteleződött el és
tett intézkedéseket, amely a folyamatban lévő járműbeszerzés felülvizsgálatát és újratervezését követeli meg.

 

Itt nyilván a MÁV-csoport fenntarthatósági célkitűzései között nemrég közzétett új villamosítási álmokra gondolnak, melyben a következő vonalak érintettek:

2030-ig:

17 (Zalaszentiván-Nagykanizsa)

26 (Keszthely-Tapolca-Ukk)

29 (Szabadbattyán-Balatonfüred-Tapolca)

101 (Püspökladány-Biharkeresztes)

136 (Röszke-Szeged)

142 (Budapest-Lajosmizse-Kecskemét)

 

2050-ig:

5 (Székesfehérvár-Komárom)

10 (Győr-Pápa-Celldömölk)

36 (Kaposvár-Fonyód)

44 (Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán)

45 (Székesfehérvár-Börgönd)

46 (Rétszilas-Bátaszék)

81 (Hatvan-Salgótarján-Somoskőújfalu)

108 (Debrecen-Tiszafüred-Füzesabony)

110 (Apafa-Nyírbátor)

113 (Nyírbátor-Mátészalka)

135 (Szeged-Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba-Gyula-Kötegyán)

154 (Bátaszék-Baja-Bácsalmás)

166 (Bácsalmás-Csikéria)

 

Hát, merész álmok...

forgalmi szolgálattevő Creative Commons License 2021.04.27 -1 1 467116

Megint jelzőmeghaladás?

 

Igen. A vonal átépítésébe nem fért bele a 75Hz-es önműködő térközös pálya vonatbefolyásolással kiépítve.

Idő kérdése mikor lesz nagyobb baj.... 

Előzmény: zjakabfi (467111)
szvörnyeteg Creative Commons License 2021.04.27 -2 1 467115

gyere a üvegházba dolgozni, itt a színtévesztés nem akadálya az előmenetelnek

Előzmény: haha 1970 (467114)
haha 1970 Creative Commons License 2021.04.27 -1 1 467114

Mindenkinek köszönöm a segítő szándékot, de zárjuk le a témát, mielőtt még megkapom hogy mit sajnáltatom itt magam!

haha 1970 Creative Commons License 2021.04.27 -2 0 467113

Köszi, sajnos tudom, csak próbáltam leírni hogy mi volt!

Előzmény: _Nyuszi (467112)
_Nyuszi Creative Commons License 2021.04.27 -1 0 467112

Színlátás-vizsgálat. Amúgy Ishihara, így keress rá, meg fogod találni.

Előzmény: haha 1970 (467109)
zjakabfi Creative Commons License 2021.04.26 -1 0 467111

Megint jelzőmeghaladás?

 

Előzmény: A Nyugati pályaudvarról Esztergomba 18:51-kor elindult 2028-as számú G72-es vonat Pilisvörösváron indulás után megrongált egy váltószerkezetet. Váltóhiba miatt átmenetileg Pilisvörösvár és Piliscsaba között nem közlekedhetnek a vonatokA MÁV-START pótlóbuszt rendelt az utasok elszállításához. A vonatpótlók Pilisvörösvár és Piliscsaba között szűllítják az utasokat. A Budapest–Esztergom vonalon utazóknak 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel kell számolniuk.

Atis57 Creative Commons License 2021.04.26 -2 0 467110

Szia!

 A 74 éves öregúr 3x év mozdonyvezetői gyakorlattal is.?

Előzmény: _nyunyuka (467108)
haha 1970 Creative Commons License 2021.04.26 -2 0 467109

Megette a franc az egészet, sajnos alkalmatlan vagyok, van az a kemény táblás könyv amibe számok vannak színes pöttyökböl egyet sem tudtam kiolvasni! 

Mielőtt még esetleg itt páran azt hinnék hogy kamuzok azoknak mondom hogy ez sajnos igaz, jegyvizsgáló szerettem volna lenni de az alkalmasságit elbuktam! 

Előzmény: _nyunyuka (467108)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!