Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
végül sikerült elérni az egyetlen (általam ismert) normális szerelő srácot itt a környéken, elmentem a melóhelyére és rárúgtam az ajtót, mert két hétig nem reagált sem hívásra, sem üzenetre :-D
kiderült hogy csak telefonszámot váltott...
két percen belül sikerült szereznie egy vadi új Bosch generátort. kedden be is szereli. 60 rugó körül lesz az ára, plusz munkadíj. kijön Lütyemityére és a parkolóban átszereli. ma el is jött megnézni a vasat, meg letöltött mindenféle videókat is hozzá, hogy ismerkedjen vele, mert hogy VW bolond a gyerök. erősen úgy néz ki hogy a generátor gatya. forgórészt meg mindent cserélni kell benne, pár tízezerrel lenne olcsóbb, legyen bele egy új inkább... remélem más nem sérült, a szíjfeszítőt meg szíjat meg miazmásokat majd még csekkolja...
némi veszteség árán kettéhasítja a sávszélességet, így lesz az 1000 Mbitből 2x900 Mbit. mint amikor szétválasztod a zebra (gyalogátkelő) csíkjait. mondjuk a gyalogátkelőd 10 méter széles. ha megméred a két legszélső fehér, meg a két legszélső fekete sáv távolságát, mondjuk mind a kettő 9-9 méter. a kettő együtt végül is 18 méter. így kell elképzelni ezt az internetes sávszélességnél is. a 2x900 Mbitet aztán "összefonják", így lesz belőle 1800 Mbit.
amikor bejött a szolgáltatónál a routeres modem használtam egy ideig aztán annyira szar volt a wifije mondtam vigyék majd rakok egy rendeset igaz 4-5 típust kipróbáltam mire meglett a megfelelő amin megvan a 120Mbit ami a netem. Minden fórumon azt mondták nem lehet mert a wifi az elméleti meg csillag állás meg szűzlányok áldozás esetén lehet csak.
Ha minden optikán jön sajna nincs mese ha modem döglik megy minden a levesbe cserébe van sebesség rendesen. Barátom a trés szerelők szemét akasztotta fel 1200Mbit volt a sebesség aztán kicsit dolgozott még és 1800-1900Mbit lett. Azt mondták sose láttak még ennyit. Hja kérem nem gigabites a hálókártyája :)
Igen, a klímát és rádiót kötelező lenne kitenni külön gombokra. Ehhez képest mi van most a Volvónál... megcsinálta taperolósképernyőn azt, amitől a BMW már megszabadult, csak ők akkor még tekerőgombbal szórakoztak.
Vagy most a Tesla. A "váltókart" kirakta a tabletre, és onnan egy gombot lefelé/felfelé húzkodva lehet váltani. A gomb aztán visszaugrik középre, és a tableten írja, hogy milyen fokozatban vagy. Ahelyett, hogy egymás alatt lenne az R D, csak ráböknél arra amire kell, és az mondjuk világítana :D De ezt egy szoftvermódosítással nem nagy kunszt mondjuk megcsinálni.
" ... én jelenleg nem tudom elképzelni, hogy vezetés közben amit oda nem nézve (értsd az úton tartva a szememet) most pl. tudom vezérelni a klímát, a rádiót, az ülésfűtést kitapogatva a megfelelő tekerenytűt, ez sok vadiúj autónál már a menürendszerből lapozgatva és kikeresve kell megtalálni, hogy éppen hova esik az adott tapizandó "gomb" a tableten hogyan fogom majd konfigurálni.... "
Ez valóban egészségtelen dolog, viszont kezdek megbarátkozni a hangvezérléssel, annál nem kell elfordítanod a figyelmed az útról. Már csak szót kellene értenem (angolul) az autóval. :)
Arról nem beszélve, ha minden fő funkció a tableten van, amikor az kicsit szarakodik, nagy gondot okoz.
Az értelmesebb autógyártók azért a fűtés, meg hasonló funkciókat kiteszik gombokra.
Én nem vagyok híve az egy eszközös elérésnek. Vegyük pl az új modemet vagy mi ez. Bejön az üvegszál és a dobozból kijön a TV, Telefon, internet. Ha beszarik a doboz, ugrik vele minden.
És valami már beszart benne, mert egyik este olyan volt, mintha fél internetünk lett volna. Pl. Google betöltött, fórum nem. Másnap telefon, mondták internet az van, de gond lehet a modemmel. Van-e esetleg saját modemünk? Van. Valami bridge-be állították, onnantól a régi modemünk üzemel. Gond nélkül. Na de azér' na.
nem a korra mondanám én is használok telefont semmi bajom vele, de a rendes távnak pont az a lényege mint a régi autóknak megtanultad megszoktad odanézés nélkül tudod kezelni, a nagy brüsszeli vízfejnek a fő funkciók tabletra száműzését kellene betiltani mert az balesetveszélyes nem a guminyomás figyelés kötelezővé tétele
magas szinten művelik a tanulthozzánemértést :(
ja és a távirányító hányszor esik le.... legalább is nálunk
AEG LTX6G261E az F energiaosztályban van. Az nagyon rossz.
Szóval néztem helyette ezt AEG LTX6G271E ez nem sokkal drágább de A+++ energiaosztályba sorolják. Viszont itt jön a tréfa, valahol ez a gép, szintén F osztályban van.
Honnan a jó égből lehet megtudni, hogy valóban A+++?
Itt elmondja a videóban, hogy A+++, majd lejjebb görgetve a tulajdonságokban "osztály: F". Most akkor mi van? :D
ez szerintem egyrészt a korral jár, mi ődősebbek nem szeretjük nyomogatni azt, amit nem érzünk (a távirányító gombjaira gondolok!!! :)) )
másrészt ugyanez a transzformáció megy végig az autók esetén (is).
én jelenleg nem tudom elképzelni, hogy vezetés közben amit oda nem nézve (értsd az úton tartva a szememet) most pl. tudom vezérelni a klímát, a rádiót, az ülésfűtést kitapogatva amegfelelő tekerenytűt, ez sok vadiúj autónál már a menürendszerből lapozgatva és kikeresve kell megtalálni, hogy éppen hova esik az adott tapizandó "gomb" a tableten hogyan fogom majd konfigurálni....
Dettó. Ezért is nézek bután magam elé amikor látom hogy egyik kedvenc gyártóm - amelyik ráadásul a témában piacvezető is - befejezte a tevékenységét, mert én ezt a kérdéskört másként látom. Szerintem is komoly igény mutatkozik még egy darabig a multis távirányítók piacán. De mondjuk én csak a partvonalról véleményezek szóval valószínűleg tévedek. :) Lehet hogy a 7 colos kanapé-tabbleteknek így jön el az idejük csak még nem szocializálódtam rá a dologra.
mostanában (sok éve) a dob külön mozog a burkolattól. a Hajdú energomatban volt talán utoljára egyben az egész szerkezet és abban vas idomok adták a súlyt.
a mostaniakban a kerettől függetlenül mozgó dobra szerelik a súlyt, evvel növelve a tehetetlen tömegét és így csillapítva magának a dobnak a mozgását amikor a ruha kavirnyázik benne. nem vasat használnak (mert az drága) hanem egy beton szerű keveréket, illetve ez a vizes dolog is újabb találmány.
ezen kívül vannak olyan modellek, ahol a keret is kap + súlyt, de az más kérdés és nem túl gyakori, a komfort érzetet (már ha lehet így fogalmazni) az is továbbnöveli.
Cic tizenéve öblítő helyett normál háztartási ecetet használ, nem kell vízkőoldó vaczak veszettdrágán, a gumikra semmi nem tud berakodni, az öblítőprogram kitakarítja a vízteret, nem marja a gépet. Ja és %-os, vízzel keveredve nem bántja a környezetet sem ugye... Kopi, jól csináljátok!