Robi 151 éltetők topicja. Visszaolvasva is sok hasznos infó van. Elég macerás szerkezet, nagyon erős, de sokszor küzd gyújtás és főleg karburátor gonddal. Tűszelep felakadhat, akkor folyik orrán száján a benzin, vagy egyszerűen nem kap üzemanyagot. Fúvóka eltömődhet, megnézni gyújtásnál szikra van-e. Mondjuk az nem jelenti azt, hogy kicsavart gyertyánál, ha ad szikrát rángatásra, becsavarva ugyanolyan erős szikrát lead-e. Nekem karburátor baja volt folyamatosan, vagy beindult szívatóval, levett szívatóval leállt egyből, vagy sehogy sem indult. Keverékre meg oda kell figyelni.
A használtat úgy vettem hogy az előző tulaj egyszer egy csavarral rögzítette a csoroszlya tartót és megrepedt az öntvény. Az a repedés azóta sem nőtt pedig én fogtam már vele pár fagyökeret ami elég keményen megrántotta a hajtóművet.
Köszönöm a javaslataid. Számomra nagyon hasznos a használói tapasztalat.
Használt gépek problémásak számomra. Én nem értek a szereléshez.
Nagyon drága az alkatrész, és a szerviz díjjak is durvák.
Ráadásul a jó állapotú használt gépeknek is jól megkérik az árát, ahogy néztem a neten.
Nem sok tapasztalatom van, de az az újak felé terel.
Van egy ducati mpm2-es rota kapám, ami még nagypapámé volt, minimum 30 éves. Csak jót lehet olvasni róla. De elkopott.
Csak alkatrészre elköltöttem 30ezer forint felett, ráadásul munkadíjat sem kellett fizetnem. De még lehetett volna még rá költeni.
Ha mindent megcsináltatok szervizben, akkor költöttem volna minimum 70-80 ezer forintot és lenne egy 30 év feletti gépem, aminél még további drága javítások várhatóak (pl. hajtómű). Ez meg egy új gép árának a fele.
De olyan alkatrész árak vannak, hogy az ember lehidal. pl. 40ezerbe kerül egy karburátor az ducati mpm2-höz.
De most sem tudom használni, mert éppen valami gyújtás problémája lehet.
Itt van a 4 napos hétvége és gondoltam, hogy rendbe vágom a kertet, ültetek stb.
A kapa elindult, majd negyed óra használat után leállítottam és azóta nem indul.
A kert számomra hobbi, kikapcsolódás, pihenés. Jó érzés az asztalra tenni a saját termést. De eléggé megkeseríti a dolgot az ilyen problémák. Időm sincs a gépjavíttatásra, ráadásul nehéz jó szakembert találni már.
Ezért is gondolkodtam új gépben. A gazdaságosságot nem érdemes számolni. Minden hobbi drága. Kérdés, hogy meg tudom-e fizetni.
Az interneten, meg nehéz tapasztalatokat gyűjteni. Általánosságban elmondható, hogy régebben tartósabb gépeket gyártottak, most már nem terveznek hosszú távra.
Ezért is jó dolog, hogy megosztjátok tapasztalataitokat.
Néztem a neten az oleo mac-ot, a magyar gépek után. a Ott pl. le merik írni, hogy háromszor tartósabbak az emak motorok, mint a honda és B&S.
Árban meg hasonlóak, mint pl. a szentkirály gépei, amit dicsértek is, meg lehetett olvasni rossz tapasztalatokat is.
De felhasználói véleményt nem találtam az oleo mac-ról.
Az is kérdés, hogy meddig lesz szerviz és alkatrész háttér, ha a magyar üzemek a fennmaradásért küzdenek. Szűkül a piac, mivel egyre kevesebb a kiskert, 20-30 éve még nagyobb divatja volt.
Nekem is 2db kf04(dragon) van és a "gyengébb" változat(két félből áll a ház) nem volt nincs velük gond. Igaz az egyiknél cseréltem az öntvényházat mivel a szimeringnél elkopott és már kilógott a szimering,én voltam a hibás mert ritkán tisztítottam a porvédő tányérok alatt. Tanulság részemre a kertben ne legyen bálazsineg esetleg kötöződrót mivel a tányérok alá bemehet s jó csiszoló ha meg van sűrűn tisztítani. Nekem ugyan nem került sokba mivel kaptam szervizes ismitől egy komplett hajtást. A kiskuplung is jó,nem csúszik meg,régebben mikor szükség megoldásként vontattam s felező is bent volt(kuplung utáni) na akkor felezővel induláskor előfordult hogy néhányat nyikkant.
A szentkirályi cég újraindul vagy már újraindult. Nekem Kf 04-van egy régi hajtómű és egy komplett 1 éves gép. Elég megbízható a régi motort nem érte volna meg felújítani ezért lett új gép tavaly nyáron. A régin két szimeringet cseréltem eddig és egy kuplung ferodolt, nem mondanám bajos hajtóműnek pedig idén 20 éves.
Az biztos hogy egy örök élet. Nekem kettő is van, apám még akkor vette az elsőt, mikor bejöttek. abban tirisztoros gyújtás van, és kiment belőle. Na de olyan drága bele, hogy annak az árán vettem egy másikat, ami megszakítós. De ilyen problémával még nem találkoztam, hiába ilyen rég mpm-es vagyok. Biztos a tiednek is csak ennyi a baja. Filléres dolog, és még a motort sem kell szétszedni, elég csak kivenni, és kívülről cserélhető. Ha megvan a szimering, hamar megy. szívesen segítek, ha tudok.
Super! Nagyon jó hogy meg tudtad oldani. Véleményem szerint ez a gép örök élet + 1 nap a élete. Erre a hibára én nem gondoltam, szóval lehet hogy az enyém is hasonló problémákkal küzd.
Ha eljön az ideje,( a javításnak) majd kereslek tanácsért!
Ali kis-t kiegészíteném a hondák nálam is dugultak(3db) szezon közben is,viszont amikor a karbik elé betettem finomszűrőket nincs dugulás már évek óta,persze ez lehet szerencse kérdése is.
Köszi. Ez nem jó hír. Nekem most elektromos van. Azzal tényleg nincs karbantartási gondom. De kb. vicc a teljesítménye. A rugós ásóval is gyorsabban haladok. Előtte ROBI 116h gcv 135 volt, ha jól emlékszem. Azzal imádtam dolgozni, de minden évben eldugult, hiába tisztítottam ki rendesen. A szezont ugyan jól bírta, de elsőre sosem indult be. A szemvízben azt mondták típus hiba, nem tudom kivédeni, és szakembert igényel a tisztítása. Kb. ilyenbe nem szeretnénk belefutni. A gépkönyv szerinti karbantartásokkal, olajozás, tisztítás szerintem megküzd a pasi,- nekem is ment női aggyal- csak komolyabb szerelésekre nincs affinitása és ideje. Pár évvel ezelőtt párszor kölcsön kaptam a volt kolléganőmtől az MTD kapáját. Az a gép pl. 8 éves volt , amikor először szerelőhöz kellett vinni. Csak van olyan igényesebb gyártó,akinél még a minőség is fontos. ( még ha vacak is a benzin, ami tovább ront a gép használhatóságán ) . Vagy esetleg Szolnok- Budapest- Kaposvár útvonalon nem tudnátok olyan boltot ajánlani, ahol választék is van, illetve hozzáértő eladók, akik el tudják mondani melyiknél mi a buktató? Köszönöm!!!!!
Sziasztok! Tudnátok nekem segíteni abban, hogy rotációskapa vásárlásnál melyik márkával nem lehet mellényúlni? Hobbikert műveléshez kellene, ami kb. 1000 nm. Konyhakert "ásáshoz", és gyümölcsfák közötti gyomláláshoz lesz. A talaj leginkább a bolti virágföldhöz hasonlít. A legfontosabb, hogy ne nagyon kelljen bajlódni apró műszaki javítgatásokkal se, mivel nem ért hozzá, és gépszervizek se igazán vannak a közelben. ( kb. 60 km) A teljesítménnyel, adapterekkel szerintem boldogul, csak a gyártó okoz fennakadást a döntésben. Köszönöm
Egy módszer, amivel a gyújtórendszer és a karburátor működéséről is informálódhatsz.
Nagyon kevés üzemanyagot csöpögtetsz a gyertya kivétele után a hengerbe. Vissza a gyertyát (a gyertyapipát is rá), majd próbálod berántani. Ha elindul, de pár ütem után leáll, akkor a gyújtás rendben, üza ellátási gondjaid lesznek.
Ekkor szisztematikusan a tanktól a karbiig nyomonköveted az üza útját. (Ha műanyag csöved van. ott láthatod az üza mozgását.) Ha idáig minden rendben, akkor karbi tisztitás.Az úszóházba egy, az úszó által mozgatott kis tűszelep engedi(vagy zárja el) az üza áramlást, lehetséges, hogy az állástól felakadt, és zár.(Ha az úszóházon van leeresztőcsavarod, akkor azt egy pár menetet kicsavarva az üzemanyagnak folynia kell onnan.) Ekkor az ószótű rendben.Csavart visszatekered,
Fúvókatisztitás.(Szólsz valakinek a szomszédságból, hogy segitsen, ha semmi gyakorlatod nincs ebben.)
Nem, a kf04 az hajtómű, a szentkirályi gépeknél van kis kuplungos és nagy a kuplungos egymás között cserélhetők azonkívül az egész régiek vasöntvény házasok az extrád ua. csak alu öntvény, és vannak a "könnyített" alu öntvényházasok(két félből állnak) a csizma fejrész mint két tányér szembe fordítva
Sziasztok! Kf 875 extra briggs kapálógépre szeretnék ágdarálót-nem komposztálót-vásárolni. Szentkirályinál nem látni az árat, rotáció Tata pedig azt írja: jelenleg nem rendelhető.hol tudok ilyet vásárolni. Mi ennek a pontos neve, típusa? Tapasztalat van valakinek a működéssel kapcsolatban? Előre is köszi.
Sajnos a 151-est nem ismerem, de vannak gépek melyek indításnál érzékenyek a gázkar állásra. Motortípustól függően van amelyik kb 1/3-ra feltolt gázkarral és van amelyik a full gáztól egy kicsit visszább véve hajlandó csak elindulni. A gázkarnál ezt jelölni szokták egy "START" felirattal (ha nem kopott le.) Nem árthat a gépkönyv, használati utasítás átolvasása sem...
Így van, abban még nem írtam, mert akkor még nem tudtam. De azóta már szét szedtem, és az alsó szimering az tényleg szar volt, szivárgott is . Holnap vásárlás, és szerelés.
Olyan gondom van, hogy édesapám tavaly strokeban meghalt, így édesanyámra maradt a kert és a hobbitelek. Szeretném megrotálni a földeket, de sülthal vagyok a témában.
Van egy régi Robi-151-es kapa, amit édesapám a hely miatt szétszedve tárolt. Összeraktam ugyan, de nem akar elindulni. Megfelelő üzemanyaggal feltöltve, benzincsap nyitva, porlasztó szívatókarja hengertől elfordítva, gyertya tiszta (új). Mit lenne érdemes most megnézni, hogyan tudnám életre kelteni? Minden segítséget előre is köszönök.
Ez így oké, amit leírtál, ha így működne, , ahogy neked, akkor én sem foglalkoznék vele. De röffen 4-5 öt, és meg áll, mert tele megy benzinnel. És azért megy tele, mert a szimeringnél szívja a fals levegőt, ugye az már sok neki, és így nem tudja elégetni azt a benzint, amit ugye máskor simán. Ki a Máté apu? Nem ismerem.