Nem azt írtam hogy nem javaslom, hanem hogy nem erre való. Ez olyan pl amikor Robi kapával havat akarsz hányni... sufni tuningal meg lehet vele oldani, de nem erre való. Akkor tudtam volna javasolni ha kazán vásárlás előtt állsz, de mivel az adott, így sok lehetőséged nincs. Vagy így marad és megszokjátok, vagy megcsinálod azt amit leírtam. Egyébként meg több százezer család él úgy, hogy megtanulja ha valaki fürdik nem mosogat a másik. ;-) Szerintem biztos kibírja azt a 20 percet a koszos tányér :) Ezért beruházni akár 100-300e ft-ot. Hát te tudod... és igazán jó sose lesz, mert rendszerben kell gondolkodni.
A C6x minősítés egy extra lehetőség arra, hogy a kazánt ne csak a gyári égéstermék elvezetőjével lehessen szerelni. Mert pl meglévő épített kéménybe (pl társasház) csak bélés csöves megoldással lehet a kondenzációs kazánt kivitelezni. Az meg 98%-ban csak a C6 tudja.
Tehát azért mert van C6 minősítés még nem jelenti azt hogy csak úgy lehet szerelni.
Minden kazánt lehet gyári csővel szerelni, ez független a C6-tól.
Ezt a fajta megoldást sürgősen elfelejteném!! El is mondom, hogy miért:
Kb. 15-20 éve tűzoltóként kaptunk egy riasztást, hogy egy lakóház pincéjét elöntötte a víz. A lakók a hétvégét máshol töltötték és arra értek haza, hogy a lakótérnek is használt pincében méter magasan állt a víz. Elkezdtük kiszivattyúzni a vizet, de el sem tudtuk képzelni, hogy hol is lehet a csőtörés mert még az udvar is tocsogott a vízben. Miután végeztünk a pincével, gyorsan kirántottuk a vizet a vízóraaknából is. Akkor derült fény arra, hogy mi okozta a "csőtörést". Az udvaron volt egy kb. méter magas faragott faoszlop, amire egy csap volt szerelve és egy kerti locsolótömlő volt a közepében felhozva. A locsolótömlő másik vége a vízóraaknában volt egy "T" idomba hajtott közcsavarra bilincselve. Ez a folyamatos nyomás alatt lévő tömlő pedig az évek alatt elöregedett és a bilincs felett kihasadt olyan tíz centiméter hosszan. Ebből pedig aztán egész hétvégén folyt a víz. Először csak az akna lett tele, utána a pince is. Számításaink szerint több mint száz köbméter víz folyt el, plusz az anyagi kár amit a víz okozott. Nem sokkal később az épületet le is bontották mert megroggyant az egyik sarka.
Szóval, hogy ha jót akarsz magadnak akkor ilyen gagyi megoldásokkal nem vezetsz vizet. A locsolótömlők nem arra valók, hogy folyamatosan a nap 24 órájában nyomás alatt álljanak.
Jól szűröm le a tanulságot a hozzászólásodból, hogy érdemesebb olyan gázkészüléket választani aminek nincs C6 minősítése, mert ehhez nem kell katasztrófavédelem, stb...?
Kombi kazánra semmilyent. Adsz a szarnak egy pofont, ez a szakmai véleményem.
Legegyszerűbben veszel egy villanybojlert, amekkorát akarsz, és a hideg csonkjára kötöd a kazánból jövő meleg vizet, a meleg csonkját meg vissza kanyarítod, oda ahova eddig volt a kazán meleg csonkja bekötve. Ez lesz egy puffer... Van aki szerint ez jó és szuperál, van aki szerint meg egy fosrakás. A kombi nem erre való. A többi lehetőségbe bele se megyek, mert az jóval költségesebb és bonyolultabb, de semmi kép sem jobb!
Az egyik amit figyelembe kell venni az a gyártó által megszabott. A másik meg az MBSZ-ben, illetve a helyi szolgáltató technológiai utasításában benne van. Gáztervező mondja meg neked a tutit. De azt javaslom ne tervezőt keress első körben, hanem egy gázszerelőt, akinek van tervezői kapcsolata, és mind a ketten menjenek ki a helyszínre felmérni a lehetőségeket.
Csak nekem volt akkor egyértelmű, hogy nem magát az órát akarja drótkefézni, hanem a tároló dobozt amiben benne van? Azt meg neki kell karbantartani, lefesteni stb...
Én nerm tudom,hogy miért de akár hány kádtöltő csapot szereltem be mindig spricelt úgyhogy eleve két két kringelitet teszek mindkét oldalába. Azt,hogy ezt igy kéne szerelni még nem hallotam de ma is tanultam valamit köszönöm!
Jogos, én is gondoltam rá előnyök/hátrányok átgondolása közben. Elméletileg ha rá van írva, hogy 10bar, akkor azt bírnia kell. De az elméletet gyakran átírja a gyakorlat.
Mondjuk én végleges megoldásnak, a föld alá telepítve nem merném használni az újonnan gyártott locsolótömlőket, az biztos. Elég egy rossz nap és több száz köbméter víz, huss... Végleges megoldásnak vagy KPE csövet használnék, vagy ötrétegű műanyagot.
Lesz még ott némi tereprendezés, térkövezés, meg növényültetés. És emiatt egyelőre nem tenném a jelenleg vélt helyére, ha esetleg lejjebb vagy feljebb vagy kicsit más nyomvonalon kéne vezetni a végleges helyén.
Ha van még némi maradék KPE 25-ös csövem. akkro megtekergetem, hogy mennyire merev. Lehet, hogy csak rosszul emlékszem, hogy eléggé birkózós volt, amikor dolgoztam vele.
Meg aztán a flexibilis csőben - nevezzük kerti locsolócsőnek - ha marad víz télire, akkor az simán tolerálja a fagyással járó tágulást. Míg egy 25-ös KPE csőnél ódzkodnék ezt megkockáztatni.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, van egy buderus u052-24t fali kazánom ami pár napja folyton a 3A hibakódot (a nyomáskülönbség- kapcsoló üzem közben kinyitott) adja ki. Ki-be kapcsolás nem segít a láng begyullad de kb 5mp múlva elalszik és újra kidobja a hibát. Ezt főleg a melegvíz fűtésénél csinálja, a radiátorokat van hogy jól fűti, gondolom addig amíg a víztárolo nem hűl ki és nem kezdi azt fűteni.
Kb 5éve volt már valószínű ugyanez a problémám kijött egy szaki aki relét cserélt rajta de eddig működött. Sajnos az évek alatt elkeveredett a száma, ha lenne valaki aki tudna segíteni kérem jelezze. Köszönöm