Egy 1987-es irat szerint a 01 55 500 9033-4 kocsi a Landler Jjav-ban alacsony oldalfalú kocsinak átalakították, új pályaszám: 42 55 441 7524-9.
Egy másik átalakítás: 1988-ban 3db Eas kocsi alacsony oldalfalúvá (1000mm) lett átalakítva, oldalajtó nélküliek, körbuktatásra alkalmasak. A kocsik Eals sorozatjelet kaptak.
Luc képein én egy Jzkn típusú kocsit látok, amelyet a Ganz gyártott 1941 óta - eredetileg lécezett oldalfallal. Vagy a sorozat közben változott a technológia, vagy a használat során vált szükségessé a lemez. A MÁV a 332 000 - 337 000 számcsoportba osztotta be a járműveket. Az Oppeln hasonlat téves, mert a német vagonnak háromszög alakú feszműve van. Ennek viszont jól láthatóan trapéz. De legfőbb gondom, hogy nem látom a "fűrészelés" nyomait. 😕
Hát, ez olyan, mint amikor az ember levágja a nadrágja szárát, aszt' lesz belőle rövidnadrág. (Egy a lényeg: a kocsit ne keresztben fűrészeljük.)
Egyet nem értek: "Először külföldi importtal akarták megoldani a dolgot, de onnan is főként zárt vasúti kocsikat küldtek." Nem írták meg, hogy hát mégis, milyen kéne?
Mondjuk, sejthető: ez a béketáboron belül mehetett, és mindenki olyat adott, ami neki nem kellett. Mindegy, semmi baj, amíg van fűrész.
A szolnoki kezdeményezéshez hasonlóan a debreceni jármű javítóban is 238 Gu kocsit alakítottak át nyitott tehervagonná. Az úgynevezett ketté fűrészelt kocsik már több hete jelentős mértékben segítik a MÁV őszi szállításait. Az átalakítási munkát Debrecenben szallag rendszerű megoldással végezték el. A kocsik folyamatosan kerültek felújításra, ami mind a munkaidőt, mind a javítási költségeket jelentős mértékben csökkentette. Az ötletes és hasznos elgondolásért a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium a járműjavító dolgozóit dicséretben részesítette. A „ketté fűrészelt” vagonok a tapasztalatok szerint jól beváltak.
Keleti kerékeszterga műhelyben forgácsos kocsi. A kép ebben a hónapban készült, de a kocsi már nagyon régóta ott van.
Az előző pályaszáma: 40 55 537 1097-2.
Az eredeti (12 jegyű) pályaszámot nem tudom, de az 1962. évben, Amszterdamban gyártott 2 tengelyes nyitott kocsik az 500-as sorozatba, és azon belül a 7764-8078 pályaszámtartományba esnek. Ez alapján valószínűsíthető, hogy ez egy jó állapotban lévő, eredetileg E sorozatú kocsi (vonatnemváltó nincs rajta).