Keresés

Részletes keresés

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 1 32097

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 1 32096

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 2 32095

2006 áprilisában kezdődött a  gyártása Debrecenben,kivéve a forgózsámolyt azt Poprad gyártotta.

   A gyártás és összerelés sok fázisában részt vettem.Előző két kép a gyárban készült,

    itt látható fotó  :Jeroen - Wagons /Flickr

gumidani Creative Commons License 2021.04.14 0 1 32094

Fall kocsik Diósgyőrben

MTI-FOTO-F_PAD19650609007

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 1 32093

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 1 32092

eastern(Db) Creative Commons License 2021.04.14 0 3 32091

róbertke Creative Commons License 2021.04.11 0 2 32090

Dehogynem, így már teljesen világos. 

A kocsi fékrendszere nem megfelelő a RIV előírásainak. 

Ha nincs a II. Világégés nagyon kicsi lett volna az esélye - talán csak a Tranzitjel miatt - hogy kicsiny kis országunkba idetévedt volna ez a kocsi.

Előzmény: György barát (32089)
György barát Creative Commons License 2021.04.11 -1 1 32089

Magyarországon, 1969-ben: 

 

 

Sajnos az egész könyvből sem derül ki, hogy a fék vagy a jel nem felel meg ... 

 

Előzmény: róbertke (32088)
róbertke Creative Commons License 2021.04.11 0 0 32088

Tényleg jó kép! 

Tranzit jel, végzárlámpatám jól látható. 

Na de mit jelent a három zebracsík? 

Milyen fékrendszert, amiből Magyarországon átmenő légvezetéket csináltak?  

 

Előzmény: Felek Ferenc (32087)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.11 0 4 32087

Idegenből miénk lett:

 

Az eredeti kivitelű SNCF kocsi

 

A MÁV-hoz került példány.

MTU-890 Creative Commons License 2021.04.04 0 2 32086

Egy 1987-es irat szerint a 01 55 500 9033-4 kocsi a Landler Jjav-ban alacsony oldalfalú kocsinak átalakították, új pályaszám: 42 55 441 7524-9.

 

 

 

Egy másik átalakítás: 1988-ban 3db Eas kocsi alacsony oldalfalúvá (1000mm) lett átalakítva, oldalajtó nélküliek, körbuktatásra alkalmasak. A kocsik Eals sorozatjelet kaptak.

Pályaszámok:

  • 82 55 590 6000-9 padlótálcás
  • 82 55 590 6001-7 padlótálcás
  • 82 55 590 6002-5 lemezpadlós.
Előzmény: róbertke (32076)
MTU-890 Creative Commons License 2021.04.04 0 4 32085

A 441 7061 psz. Lgkkmm kocsit 2007-ben fotózták Istvántelken:

Előzmény: róbertke (32082)
róbertke Creative Commons License 2021.04.03 0 0 32084

100 Km/h sebesség, "D" vonalosztály -- DB  Eaos és Fas sorozatú kocsikból álló "Containerzug" 2007-ből

Előzmény: róbertke (32083)
róbertke Creative Commons License 2021.04.03 0 1 32083

100 Km/h sebesség, "D" vonalosztály -- DB  Eaos és Fas sorozatú kocsikból álló "Conainerzug" 2007-ből

róbertke Creative Commons License 2021.04.02 0 1 32082

Maradt néhány 

Előzmény: paca664 (32081)
paca664 Creative Commons License 2021.04.02 0 0 32081

Ilyen nem maradt egy sem?

Előzmény: róbertke (32076)
Töck Jenő Creative Commons License 2021.04.02 0 1 32080

"(Egy a lényeg: a kocsit ne keresztben fűrészeljük.)"

 

Hosszában, függőlegesen lehet?

Nem kell komolyan venni, értjük a lényegét.

Előzmény: Pályaőr (32075)
György barát Creative Commons License 2021.04.01 -1 1 32079

Luc képein én egy Jzkn típusú kocsit látok, amelyet a Ganz gyártott 1941 óta - eredetileg lécezett oldalfallal. Vagy a sorozat közben változott a technológia, vagy a használat során vált szükségessé a lemez. A MÁV a 332 000 - 337 000 számcsoportba osztotta be a járműveket.
Az Oppeln hasonlat téves, mert a német vagonnak háromszög alakú feszműve van. Ennek viszont jól láthatóan trapéz.
De legfőbb gondom, hogy nem látom a "fűrészelés" nyomait. 😕 

 

Előzmény: róbertke (32074)
gumidani Creative Commons License 2021.04.01 0 3 32078

Szerinte az egy Jzkn 337xxx kocsi. Ilyen: 

Előzmény: róbertke (32074)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.04.01 0 0 32077

Jól látom, hogy 42 55-tel kezdődik a pályaszáma?

Előzmény: róbertke (32076)
róbertke Creative Commons License 2021.04.01 0 7 32076

Aztán jött az 1980-as évek, amikor "Es" kocsikat félbevágva készültek az "Lgkkmm" kocsik 

Előzmény: Felek Ferenc (32073)
Pályaőr Creative Commons License 2021.04.01 -2 4 32075

Hát, ez olyan, mint amikor az ember levágja a nadrágja szárát, aszt' lesz belőle rövidnadrág. (Egy a lényeg: a kocsit ne keresztben fűrészeljük.)

 

Egyet nem értek: "Először külföldi importtal akarták megoldani a dolgot, de onnan is főként zárt vasúti kocsikat küldtek." Nem írták meg, hogy hát mégis, milyen kéne?

 

Mondjuk, sejthető: ez a béketáboron belül mehetett, és mindenki olyat adott, ami neki nem kellett. Mindegy, semmi baj, amíg van fűrész.

 

Előzmény: Felek Ferenc (32073)
róbertke Creative Commons License 2021.04.01 0 2 32074

Netán ez lenne luc72 fényképén Debrecenből 2007-ből? 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=65626632&t=9121454 

 

Mintha Oppeln kocsi lenne az őse.

 

Előzmény: Felek Ferenc (32073)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.01 0 6 32073

HAJDÚ-BIHARI NAPLÓ - 1959.X.28.-i lapszám:

 

   A szolnoki kezdeményezéshez hasonlóan a debreceni jármű javítóban is 238 Gu kocsit alakítottak át nyitott tehervagonná. Az úgynevezett ketté fűrészelt kocsik már több hete jelentős mértékben segítik a MÁV őszi szállításait.
   Az átalakítási munkát Debrecenben szallag rendszerű megoldással végezték el. A kocsik folyamatosan kerültek felújításra, ami mind a munkaidőt, mind a javítási költségeket jelentős mértékben csökkentette. Az ötletes és hasznos elgondolásért a Közlekedés- és Postaügyi Minisztérium a járműjavító dolgozóit dicséretben részesítette.
   A „ketté fűrészelt” vagonok a tapasztalatok szerint jól beváltak.

 

   ... 

Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.01 0 4 32072
Előzmény: Felek Ferenc (32071)
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.04.01 0 2 32071
Felek Ferenc Creative Commons License 2021.03.31 0 0 32070

Épp tegnap találtam, hogy: 

 

1920 szeptemberében a gyulai állomáson 14 vagonlakó család élt, 30 kiskorúval…

Előzmény: 505519570004 (32069)
505519570004 Creative Commons License 2021.03.31 0 2 32069

róbertke Creative Commons License 2021.03.31 0 4 32068

RhB  2013.09.18    0 0 20336

 

Elvileg a Keletiben a veszélyes anyag szállító.

Elvileg már 2005-ben is ilyen volt (gumidani fotója szerint).

Elvileg Ky 264 572. Elvileg.

 

MTU-890  2013.09.18    0 0 20345

Keleti kerékeszterga műhelyben forgácsos kocsi. A kép ebben a hónapban készült, de a kocsi már nagyon régóta ott van.

Az előző pályaszáma: 40 55 537 1097-2.

Az eredeti (12 jegyű) pályaszámot nem tudom, de az 1962. évben, Amszterdamban gyártott 2 tengelyes nyitott kocsik az 500-as sorozatba, és azon belül a 7764-8078 pályaszámtartományba esnek. Ez alapján valószínűsíthető, hogy ez egy jó állapotban lévő, eredetileg E sorozatú kocsi (vonatnemváltó nincs rajta). 

 

 

MTU-890  2013.09.19    0 0 20353

A 7764-ben biztos vagy?

 

 

A volt Teherkocsi Divízió adatai között így szerepel:

 

- 7700-7763 1961. Amszterdam

- 7764-8078 1962. Amszterdam.

 

Előzmény: gumidani (32066)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!