A szervizkönyvet is érdemes megnézni. Ha a 140 ezer igaz, és nagyjából egyenletesen használták, az 2013. óta kb. 7 olajcsere ha évente cserélték, az kb. 20 ezer/olaj. Az sok lehet neki, főleg rövid távokra, városban használt autónál. Ha 15 ezrenként kicseréltek, az már biztatóbb. Elmegy 300e km-ig is, de ha sokat (pl. 30e km) ment egy olajjal, akkor akár már 150e km-nél kuka lehet, és sajnos kinti márkaszervizben is előfordul csak papíron elvégzett olajcsere, olvass vissza itt a fórumban, január elején kiveséztük ezt a témát. Jól meg kell hallgatni hidegen, magát az olajat is érdemes jól megnézni, megtapogatni és meg is szagolni a nívópálcán, lehetőleg olyan személynek, aki látott már csodaadalékot. Sajnos néha úgy próbálnak túladni a kopogó motoros autókon, hogy beleöntik a mézet, a motor látszólag jó, azután az első olajcsere után előjön a hiba
Nem hiszem, Leszarják, úgyis eladják garanciaidőn belül, amit előír a gyár azt tartják. Nálunk is azt mondja a márkaképviselet, hogy bőven jó a 30e km-es olajcsereperiódus. Jó is a garanciaidő végéig.
A motort tényleg nagyon hallgasd meg, fontos, hogy hidegen, ha meleg az autó, mikor odaérsz, az már gyanús. Németeknél biztos, hogy nem cserélnek gyakrabban olajat, mint a gyári előírás, én meg olyan autót ma nem vennék.
Német autó volt és alvázszám alapján le tudtam kérdezni. Kár adatot nem dobott ki a lista, a km pedig nagyjából szinkronban van a szervizkönyvvel (amit tudom sajnos, hogy hamisíthatnak)
A kormányműről még nem tudtam meggyőződni, de a hétvégén lesz próbakör is.
Az alvázat alulról nem néztem, de ezek után alá fogok feküdni.
Mindenképpen figyelj a motorra! Ez egy érzékeny gép, jó karbantartás mellett sokáig jó lehet, de ha nem megfelelő olajjal használták, de inkább főleg, ha ritkán cserélték, elkopik a dugattyú, elkezd kotyogni a helyén, aztán a motornak kampó Olvass vissza, itt is, és nézz be konszerntestvér I30 topikba is, most konzultálunk egy Hyundai-os sorstárssal, neki tegnap szedték szét ugyanezt a motort, én még előtte vagyok, de ez nekem most napi szintű kérdés. Szóval meg kell hallhatni, lehetőleg hidegen, ha kopog, jellemzően terheletlenül, alapjáraton, még inkább motorféknél, akkor az már felejtős!
Sokszor volt már róla szó. ~2.6 millió kiadása előtt nem sajnálnám a pénzt autodna adatok lekérdezésére. Ha osztrák vagy német autó volt, akkor alváz rohadásra figyelj. A kormánymű tud még meghalni 200ezer körül, abból veszed észre, hogy néha kattan egy picit. Vásárlás után az olajfogyasztásra figyelj a legjobban, mert ha mégis tekerték az órát, az ebből fog kiderülni szinte azonnal. Pont ugyanolyan körülmények között (pl. ugyanott parkolsz és éjszakai állás után méred) mérj egyet, aztán 1.000 km után még egyet. Ha nem volt látható fogyás, akkor megnyugodhatsz. Minden más csak kopó-fogyó alkatrész, azok meg szerencsére nem drágák.
Ha jól értem, akkor ha desztillált vizet töltök bele, azzal rendben lesz
Így van. De jobb kutaknál meg tudják nézni a fagyáspontot, nézesd meg előtte-utánna, nem fog változni. A fagyálló nemigen párolog, csak a benne levő víz. A gőzre vigyázz!
Köszi mindenkinek a segítséget! Beszéltem már a szervizzel, ők mondták hogy nyugodtan töltsek rá. Ezt fogom tenni és figyelni fogom a szintet, hogy csökken-e, ha igen akkor kérek időpontot. Sajnos a saját hanyagságom is, hogy a vizet nem nagyon néztem eddig, csak az olajat, így nem nagyon tudom, hogy vajon mennyi volt benne alapból. Ha jól értem, akkor ha desztillált vizet töltök bele, azzal rendben lesz, bevallom a tartályt elnézve nem igazán látom milyen színű a folyadék, ami gyárilag benne van.
Csak a megfelelő színűt, de kötelező szervíznél készségesen rátöltenek gyári folyadékkal ha jelzed. Sőt! Én vettem is egy literrel legutóbbi szervíz alkalmával, hogy legyen otthon ha kell. (maximalista vagyok, akkor tudom rendben a dolgokat, ha maxig van minden folyadék...jelzem gyárilag újonnan sem volt meg a szint)
Semmilyen. Ioncserélt vagy desztillált vízzel pótold, ha a párolgás okozta veszteségnél (max 2-3 dl) több hiányzik, akkor szervíz garanciában, mert valahol ereszt a rendszer.
Volna egy valószínűleg búza kérdésem, de még soha nem lehet ezzel foglalkoznom. 2019-es Kia Ceed 1.4 MPI-hez milyen motor hűtőfolyadék kell, ha akarok rátölteni? Néztem a kezelési útmutatót, de nem igazán találtam meg, valószínűleg béna vagyok.
Igazabol 1.5T-t akartam irni... a Facebook sok hasonlo topicot tartalmaz, de sajnos kirekeszto azokkal szemben akik nem hajlandoak csak ezert regisztralni...
Nyílván ez is jelentősen korlátozott program, továbbá a gyártó függvénye is, hogy mennyit enged betekinteni az ECU-ba. Pl ezzel a 4 összerakott diagrammal teszteltem az indulástól kezdve, hogy mikor éri el a hűtővíz, a motorolaj, valamint a katalizátor az optimális hőmérsékletet. Ebből következtetve, hogy meddig nem tanácsos pörgetni a motort, valamint a GPF regenerálását milyen fokozatban, ill fordulaton érdemes elkezdeni és meddig engedni motorfékkel, hogy ne essen 600 C fok alá a katalizátor/GPF hőmérséklete. Mivel a lerakodott korom gyulladáspontja kb 5-600 C fok körül van. Korábban írtam pár sort, hogy a benzines részecskeszűrőt GPF-et másképp kell regenerálni, mint a dizel DPF-et http://kepkezelo.com/viewer.php?file=af8xy6cdl2078wmc7knw.jpg
Persze ez is csak egy amatőr szintű alkalmazás kezdőknek, de tapasztalásnak , játéknak elegendő. :)
6.6-7.5. 5 fok alatt kb fél literrel megugrik, valamint nálam nincs különbség 130 vagy 140re állított tempomattal... Enyém automata, ahogy autópályára érek húzom is manuálba. Idegesítően visszakapcsolgat, miközben mindent megold 7ben is... a legjobb hogy ha pl 6ban megyek fel győr felől tatabánya emelkedőre 130nál, jelzi hogy a 7ik lenne ideális. Áthúzom automatába, felkapcsol 7be aztán rögtön vissza 6ba... ezen még dolgozhatnának kicsit. Valamint intenzívebb gyorsításoknál is válthatna korábban felfelé, kicsi bőgetős érzésem van, minek kiforgatni egy turbómotort, ha már 1500től max nyomatéka van? Ha padlót nyomok, vagy sportban persze pöröghet, de normálban fél gáznál 3000 fölé felesleges kipörgetnie... pl manuálisan váltva sokkal inkább érezni hogy húz, 2500 körül elváltva, lágyan de tolósan lehet gyorsulni. Vagy legalább igazodhatna a vezetési szokáshoz, 2000 alatt szinte sosem vált fel korábban, bármilyen kis terhelés is van, úgy érezni üresben pörgeti a motort, terhelés nélkül... elhiszem hogy ez lehet az ideális tartománya, de más mai automaták simán váltanak már 1600-1800 körül ha kicsi a terhelés. A lassú araszolást nem szereti, 1es rövid, a 2est meg csúsztatja nagyon, bólogatás az eredménye (távolságtartóval meg pláne). Sokszor inkább üresben gurítom, úgy finomabban lehet az araszolást áthidalni.
Ebben az esetben nem egészen, mert az ELM327 chipset utasításkészletét teszteli a program. Ahol OK, az rendben, ahol KO, az meg nem. Ha valódi chipset lenne, akkor mindenhol OK-t látnánk, de ezek hamisítványok, ezért van KO sok helyen. 2017 óta egészen megtévesztő hamisítványok léteznek, addig egy sima ATPPS-re vagy ATR1-re sem jött válasz, most meg már arra is. Haladni kell a korral... :D
Eszköz neve=V-LINK Eszköz mac címe=00:1D:A5:1D:7D:55 Eszköz Verzió (deklarált)=ELM327 v2.1
Parancs Verzió Eredmény RAW AT@1 1.0 OK AT@1rOBDII to RS232 Interpreterrr> ATSPA6 1.0 OK ATSPA6rOKrr> ATTPA6 1.0 OK ATTPA6rOKrr> ATTP6 1.0 OK ATTP6rOKrr> ATSP00 1.3 OK ATSP00rOKrr> ATSP6 1.0 OK ATSP6rOKrr> ATAL 1.0 OK ATALrOKrr> ATNL 1.0 OK ATNLrOKrr> ATAMC 2.0 OK ATAMCr00rr> ATAMT20 2.0 KO AAMT20r?rr> ATRA70 1.3 OK ATRA70rOKrr> ATSR70 1.2 OK ATSR70rOKrr> ATAR 1.2 OK ATARrOKrr> ATAT0 1.2 OK ATAT0rOKrr> ATAT2 1.2 OK ATAT2rOKrr> ATAT1 1.2 OK ATAT1rOKrr> ATBD 1.0 OK ATBDr00 42 FF A0 CF 00 EF 80 FF 2A F7 22 E7 rr> ATBRT0F 1.2 KO ABRT0Fr?rr> ATCAF0 1.0 OK ATCAF0rOKrr> ATCAF1 1.0 OK ATCAF1rOKrr> ATCEA04 1.4 OK ACEA04rNO DATArr> ATCERF1 2.2 KO ACERF1r?rr> ATCEA 1.4 OK ATCEArOKrr> ATCF00000111 1.0 OK ATCF00000111rOKrr> ATCF111 1.0 OK ACF111rNO DATArr> ATCFC0 1.0 OK ATCFC0rOKrr> ATCFC1 1.0 OK ATCFC1rOKrr> ATCM00000111 1.0 OK ATCM00000111rOKrr> ATCM111 1.0 KO ACM111r?rr> ATCP18 1.0 OK ATCP18rOKrr> ATCRA7C0 1.3 OK ATCRA7C0rOKrr> ATCRA000007C0 1.3 OK ATCRA000007C0rOKrr> ATCRA 1.4b OK ATCRArOKrr> ATCS 1.0 OK ATCSrT:00 R:00 rr> ATCSM0 1.4b OK ATCSM0rOKrr> ATCSM1 1.4b OK ATCSM1rOKrr> ATCTM5 2.1 OK ATCTM5rOKrr> ATCTM1 2.1 OK ATCTM1rOKrr> ATCV0000 1.4 OK ATCV0000rOKrr> ATD1 1.3 OK ATD1rOKrr> ATD0 1.3 OK ATD0rOKrr> ATDP 1.0 OK ATDPrISO 15765-4 (CAN 11/500)rr> ATDPN 1.0 OK ATDPNr6rr> ATE0 1.0 OK ATE0rOKrr> ATE1 1.0 OK OKrr> ATFCSD0430FF00 1.1 OK ATFCSD0430FF00rOKrr> ATFCSH000007B0 1.1 OK ATFCSH000007B0rOKrr> ATFCSH7B0 1.1 OK ATFCSH7B0rOKrr> ATFCSM0 1.1 KO AFCSM0r?rr> ATFE 1.3a OK ATFErOKrr> ATH0 1.0 OK ATH0rOKrr> ATH1 1.0 OK ATH1rOKrr> ATI 1.0 OK ATIrELM327 v2.1rr> ATIB10 1.0 OK ATIB10rOKrr> ATIB12 2.2 KO ATIB12r?rr> ATIB15 2.2 KO ATIB15r?rr> ATIB48 1.4 OK ATIB48rOKrr> ATIB96 1.0 OK ATIB96rOKrr> ATIFRS 1.2 OK ATIFRSrOKrr> ATIFRH 1.2 OK ATIFRHrOKrr> ATIFR0 1.2 OK ATIFR0rOKrr> ATIFR2 1.2 OK ATIFR2rOKrr> ATIFR1 1.2 OK ATIFR1rOKrr> ATIFR6 2.2 KO ATIFR6r?rr> ATIFR5 2.2 KO ATIFR5r?rr> ATIFR4 2.2 KO ATIFR4r?rr> ATIGN 1.4 OK ATIGNrONrr> ATIIA7A 1.2 OK ATIIA7ArOKrr> ATJS 1.3 OK ATJSrOKrr> ATJE 1.3 OK ATJErOKrr> ATJHF0 1.4b OK ATJHF0rOKrr> ATJHF1 1.4b OK ATJHF1rOKrr> ATJTM5 1.4b OK ATJTM5rOKrr> ATJTM1 1.4b OK ATJTM1rOKrr> ATKW 1.3 OK ATKWr1:-- 2:--rr> ATKW0 1.2 OK ATKW0rOKrr> ATKW1 1.2 OK ATKW1rOKrr> ATL0 1.0 OK ATL0rOKrr> ATL1 1.0 OK ATL1rOKrnrn> ATM1 1.0 OK ATM1rnOKrnrn> ATM0 1.0 OK ATM0rnOKrnrn> ATPPFFON 1.1 OK ATPPFFONrnOKrnrn> ATPPFFOFF 1.1 OK ATPPFFOFFrnOKrnrn> ATPPS 1.1 OK ATPPSrn00:FF F 01:FF F 02:FF F 03:32 Frn04:01 F 05:FF F 06:F1 F 07:09 Frn08:FF F 09:00 F 0A:0A F 0B:FF Frn0C:68 F 0D:0D F 0E:FE F 0F:D5 Frn10:0D F 11:00 F 12:FF F 13:32 Frn14:50 F 15:0A F 16:FF F 17:92 Frn18:00 F 19:62 F 1A:0A F 1B:0A Frn1C:03 F 1D:0F F 1E:4A F 1F:FF Frn20:FF F 21:FF F 22:FF F 23:FF Frn24:00 F 25:00 F 26:00 F 27:FF Frn28:FF F 29:FF F 2A:38 F 2B:02 Frn2C:E0 F 2D:04 F 2E:80 F 2F:0A Frnrn> ATR0 1.0 OK ATR0rnOKrnrn> ATR1 1.0 OK ATR1rnOKrnrn> ATRV 1.0 OK ATRVrn11.0Vrnrn> ATS0 1.3 OK ATS0rnOKrnrn> ATS1 1.3 OK ATS1rnOKrnrn> ATSDFF 1.4 OK ATSDFFrnOKrnrn> ATRD 1.4 OK ATRDrnFF rnrn> ATSH000007E0 2.0 OK ATSH000007E0rnOKrnrn> ATSHA848F1 1.0 OK ATSHA848F1rnOKrnrn> ATSH7B0 1.0 KO ASH7B0rn?rnrn> ATST32 1.0 OK ATST32rnOKrnrn> ATSWFF 1.0 OK ATSWFFrnOKrnrn> ATTAF9 1.4 OK ATTAF9rnOKrnrn> ATV1 1.3 OK ATV1rnOKrnrn> ATV0 1.3 OK ATV0rnOKrnrn> ATWMC133F13E 1.0 OK ATWMC133F13ErnOKrnrn> ATPC 1.0 OK ATPCrnOKrnrn> ATWS 1.0 OK ATWSrnrrELM327 v2.1rr> ATD 1.0 OK ATDrrOKrr> ATZ 1.0 OK ATZrrrELM327 v2.1rr>
A részecskeszűrő regenerálása miatt néztem meg múltor menet közben milyen hőmérséklet változások lépnek fel a katalizátorban, ill GPF-ben a különböző haladáskor, ill. motorfék használatakor.