Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gnrb Creative Commons License 2021.03.04 0 1 35871

A szervizkönyvet is érdemes megnézni. Ha a 140 ezer igaz, és nagyjából egyenletesen használták, az 2013. óta kb. 7 olajcsere ha évente cserélték, az kb. 20 ezer/olaj. Az sok lehet neki, főleg rövid távokra, városban használt autónál. Ha 15 ezrenként kicseréltek, az már biztatóbb.
Elmegy 300e km-ig is, de ha sokat (pl. 30e km) ment egy olajjal, akkor akár már 150e km-nél kuka lehet, és sajnos kinti márkaszervizben is előfordul csak „papíron” elvégzett olajcsere, olvass vissza itt a fórumban, január elején kiveséztük ezt a témát.
Jól meg kell hallgatni hidegen, magát az olajat is érdemes jól megnézni, megtapogatni és meg is szagolni a nívópálcán, lehetőleg olyan személynek, aki látott már „csodaadalékot”. Sajnos néha úgy próbálnak túladni a kopogó motoros autókon, hogy beleöntik a „mézet”, a motor látszólag jó, azután az első olajcsere után előjön a hiba…

Előzmény: glacibacsi (35866)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35870

mennyi idő után jön el általában a full motor generál?

300 ą 50ezer km a benzinesnél

Előzmény: glacibacsi (35866)
dokeee Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35869

Nem hiszem, Leszarják, úgyis eladják garanciaidőn belül, amit előír a gyár azt tartják. Nálunk is azt mondja a márkaképviselet, hogy bőven jó a 30e km-es olajcsereperiódus. Jó is a garanciaidő végéig. 

Előzmény: glacibacsi (35868)
glacibacsi Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35868

Van másik hasonló kondíciójú autó is a kereskedésben. Az francia felmenőkkel rendelkezik. Ők jobbak a németeknél?

Előzmény: dokeee (35867)
dokeee Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35867

A motort tényleg nagyon hallgasd meg, fontos, hogy hidegen, ha meleg az autó, mikor odaérsz, az már gyanús. Németeknél biztos, hogy nem cserélnek gyakrabban olajat, mint a gyári előírás, én meg olyan autót ma nem vennék.

Előzmény: glacibacsi (35865)
glacibacsi Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35866

Köszi! Próba alkalmával kopogást ellenőrzöm!

Amúgy normál használattal (megfelelő szervizekkel, olajjal, egyebekkel) mennyi idő után jön el általában a full motor generál?

Előzmény: gnrb (35864)
glacibacsi Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35865

Szia!

Köszi a válazod!

Német autó volt és alvázszám alapján le tudtam kérdezni. Kár adatot nem dobott ki a lista, a km pedig nagyjából szinkronban van a szervizkönyvvel (amit tudom sajnos, hogy hamisíthatnak)

A kormányműről még nem tudtam meggyőződni, de a hétvégén lesz próbakör is.

Az alvázat alulról nem néztem, de ezek után alá fogok feküdni.

Előzmény: Akos_IKS (35863)
gnrb Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35864

Mindenképpen figyelj a motorra! Ez egy érzékeny gép, jó karbantartás mellett sokáig jó lehet, de ha nem megfelelő olajjal használták, de inkább főleg, ha ritkán cserélték, elkopik a dugattyú, elkezd kotyogni a helyén, aztán a motornak kampó… Olvass vissza, itt is, és nézz be konszerntestvér I30 topikba is, most konzultálunk egy Hyundai-os sorstárssal, neki tegnap szedték szét ugyanezt a motort, én még előtte vagyok, de ez nekem most napi szintű kérdés. Szóval meg kell hallhatni, lehetőleg hidegen, ha kopog, jellemzően terheletlenül, alapjáraton, még inkább motorféknél, akkor az már felejtős!

Előzmény: glacibacsi (35862)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35863

Helló!

 

Sokszor volt már róla szó. ~2.6 millió kiadása előtt nem sajnálnám a pénzt autodna adatok lekérdezésére. Ha osztrák vagy német autó volt, akkor alváz rohadásra figyelj. A kormánymű tud még meghalni 200ezer körül, abból veszed észre, hogy néha kattan egy picit. Vásárlás után az olajfogyasztásra figyelj a legjobban, mert ha mégis tekerték az órát, az ebből fog kiderülni szinte azonnal. Pont ugyanolyan körülmények között (pl. ugyanott parkolsz és éjszakai állás után méred) mérj egyet, aztán 1.000 km után még egyet. Ha nem volt látható fogyás, akkor megnyugodhatsz. Minden más csak kopó-fogyó alkatrész, azok meg szerencsére nem drágák.

Előzmény: glacibacsi (35862)
glacibacsi Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35862

Üdv!

 

KIA Cee'd vásárlás előtt állok. Eddig még nem volt dolgom ezzel a márkával...

 

A kiszemeltem egy 2013. évjáratú KIA Cee'd SW 1.4 CVVT LX.

Külsőre szép állapotban van. Jó eséllyel valós 140 ezer kilométerrel.

Törésmentesnek hirdetik. Feltűnő kopások, gányolt hegesztések nyomát nem látni rajta.

 

Mire figyeljek a szokásos dolgokon túl az átnézésnél? Vannak speciális "KIA-s" ellenőrzési pontok?

Mi az ami egy ilyen korú autónál (főleg ha KIA) hibaforrásnak minősülnek?

 

Köszi minden infót!

 

tuzer Creative Commons License 2021.03.04 0 0 35861

Ha jól értem, akkor ha desztillált vizet töltök bele, azzal rendben lesz

 

Így van. De jobb kutaknál meg tudják nézni a fagyáspontot, nézesd meg előtte-utánna, nem fog változni. A fagyálló nemigen párolog, csak a benne levő víz. A gőzre vigyázz!

Előzmény: Cobalt14 (35860)
Cobalt14 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35860

Köszi mindenkinek a segítséget! Beszéltem már a szervizzel, ők mondták hogy nyugodtan töltsek rá. Ezt fogom tenni és figyelni fogom a szintet, hogy csökken-e, ha igen akkor kérek időpontot. Sajnos a saját hanyagságom is, hogy a vizet nem nagyon néztem eddig, csak az olajat, így nem nagyon tudom, hogy vajon mennyi volt benne alapból. Ha jól értem, akkor ha desztillált vizet töltök bele, azzal rendben lesz, bevallom a tartályt elnézve nem igazán látom milyen színű a folyadék, ami gyárilag benne van.

cápaFeri Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35859

Csak a megfelelő színűt, de kötelező szervíznél készségesen rátöltenek gyári folyadékkal ha jelzed. Sőt! Én vettem is egy literrel legutóbbi szervíz alkalmával, hogy legyen otthon ha kell. (maximalista vagyok, akkor tudom rendben a dolgokat, ha maxig van minden folyadék...jelzem gyárilag újonnan sem volt meg a szint)

Előzmény: Cobalt14 (35854)
tuzer Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35858

Semmilyen. Ioncserélt vagy desztillált vízzel pótold, ha a párolgás okozta veszteségnél (max 2-3 dl) több hiányzik, akkor szervíz garanciában, mert valahol ereszt a rendszer.

Előzmény: Cobalt14 (35854)
Zsolt_555 Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35857

a hűtőfolyadéknál arra kell vigyázni, hogy azonos szinű legyen. Ezen belül bármi jó amit lehet kapni (akár nagyáruházban).

Előzmény: Cobalt14 (35854)
Cedee Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35856

Használ valamelyikőtök ilyen felnit JD Ceed-en? 

 

 

 

Link:

https://auto.jofogas.hu/budapest/16__gyari_Mazda_3_6_CX3_alufelni_felni_szett_6_7mm_teligumi_5x114_3_16_115824503.htm

 

Van róla fotó, nem ér bele sehol semmibe, jó bele esetleg a kia gyári csavar? 

Cedee Creative Commons License 2021.03.03 0 0 35855

Mindig "cicereg"? 

Lehet egy-két olyan szemcse van a betéten ami miatt hangja van, nekem volt már ilyen, betét csere után megszűnt (off autón volt). 

Előzmény: cressiman (35852)
Cobalt14 Creative Commons License 2021.03.02 0 0 35854

Volna egy valószínűleg búza kérdésem, de még soha nem lehet ezzel foglalkoznom. 2019-es Kia Ceed 1.4 MPI-hez milyen motor hűtőfolyadék kell, ha akarok rátölteni? Néztem a kezelési útmutatót, de nem igazán találtam meg, valószínűleg béna vagyok.

dokeee Creative Commons License 2021.03.02 0 1 35853

Nekem nincs, de elmennek az anyjukba, igazítsa meg a rezgéscsillapító lemezt, vagy a porvédő lemezt, valószínűleg ezek zöröghetnek.

Előzmény: cressiman (35852)
cressiman Creative Commons License 2021.03.02 0 0 35852

1.6GDI  SW 2015 Ceed: Cicereg a fék, a szervizben azt mondják semmi baja, tárcsa betét rendben, éljek együtt vele.

Másnak is volt ilyen jellegű problémája?

Akos_IKS Creative Commons License 2021.03.02 0 0 35851

Megcsináltattam a hátsó ajtót, mert gyári hiba miatt rohadt két helyen is:

  

 

1 hét sem telt el, belém is jöttek hátulról... De hogy miért nem előtte? Legalább kötelezőre ment volna. :D

Mooc01 Creative Commons License 2021.03.01 0 0 35850

Igazabol 1.5T-t akartam irni... a Facebook sok hasonlo topicot tartalmaz, de sajnos kirekeszto azokkal szemben akik nem hajlandoak csak ezert regisztralni...

 

Azert koszonom!

Előzmény: Milee (35849)
Milee Creative Commons License 2021.02.27 0 0 35849
Előzmény: Mooc01 (35848)
Mooc01 Creative Commons License 2021.02.23 0 0 35848

Sziasztok,

 

Van itt esetleg uj 1.6T tulaj? (*netalantan automataval)? Erdekelnenek a tapasztalatok...

Milee Creative Commons License 2021.02.22 0 0 35847

Az lemaradt, h a pro változatát használom , ami kb ezer ft.

Előzmény: Milee (35846)
Milee Creative Commons License 2021.02.22 0 0 35846

Szia!

Ezt használom https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner    , de van ios és win. mobilos változata is. Valamint ezt a WiFi-s OBD2-t . https://www.aliexpress.com/item/32847166607.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dbNWsha

Nyílván ez is jelentősen korlátozott program, továbbá a gyártó függvénye is, hogy mennyit enged betekinteni az ECU-ba. Pl ezzel a 4 összerakott diagrammal teszteltem az indulástól kezdve, hogy mikor éri el a hűtővíz, a motorolaj, valamint a katalizátor az optimális hőmérsékletet. Ebből következtetve, hogy meddig nem tanácsos pörgetni a motort, valamint a GPF regenerálását milyen fokozatban, ill fordulaton érdemes elkezdeni és meddig engedni motorfékkel, hogy ne essen 600 C fok alá a katalizátor/GPF hőmérséklete. Mivel a lerakodott korom gyulladáspontja kb 5-600 C fok körül van. Korábban írtam pár sort, hogy a benzines részecskeszűrőt GPF-et másképp kell regenerálni, mint a dizel DPF-et http://kepkezelo.com/viewer.php?file=af8xy6cdl2078wmc7knw.jpg    

Persze ez is csak egy amatőr szintű alkalmazás kezdőknek, de tapasztalásnak , játéknak elegendő. :)

 

Előzmény: Zsolt_555 (35845)
Zsolt_555 Creative Commons License 2021.02.22 0 0 35845

Szia!

Ez melyik program?

Előzmény: Milee (35841)
Skyline76 Creative Commons License 2021.02.21 0 0 35844

6.6-7.5. 5 fok alatt kb fél literrel megugrik, valamint nálam nincs különbség 130 vagy 140re állított tempomattal... Enyém automata, ahogy autópályára érek húzom is manuálba. Idegesítően visszakapcsolgat, miközben mindent megold 7ben is... a legjobb hogy ha pl 6ban megyek fel győr felől tatabánya emelkedőre 130nál, jelzi hogy a 7ik lenne ideális. Áthúzom automatába, felkapcsol 7be aztán rögtön vissza 6ba... ezen még dolgozhatnának kicsit. Valamint intenzívebb gyorsításoknál is válthatna korábban felfelé, kicsi bőgetős érzésem van, minek kiforgatni egy turbómotort, ha már 1500től max nyomatéka van? Ha padlót nyomok, vagy sportban persze pöröghet, de normálban fél gáznál 3000 fölé felesleges kipörgetnie... pl manuálisan váltva sokkal inkább érezni hogy húz, 2500 körül elváltva, lágyan de tolósan lehet gyorsulni. Vagy legalább igazodhatna a vezetési szokáshoz, 2000 alatt szinte sosem vált fel korábban, bármilyen kis terhelés is van, úgy érezni üresben pörgeti a motort, terhelés nélkül... elhiszem hogy ez lehet az ideális tartománya, de más mai automaták simán váltanak már 1600-1800 körül ha kicsi a terhelés. A lassú araszolást nem szereti, 1es rövid, a 2est meg csúsztatja nagyon, bólogatás az eredménye (távolságtartóval meg pláne). Sokszor inkább üresben gurítom, úgy finomabban lehet az araszolást áthidalni.

Előzmény: aamen (35826)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.02.19 0 0 35843

Ebben az esetben nem egészen, mert az ELM327 chipset utasításkészletét teszteli a program. Ahol OK, az rendben, ahol KO, az meg nem. Ha valódi chipset lenne, akkor mindenhol OK-t látnánk, de ezek hamisítványok, ezért van KO sok helyen. 2017 óta egészen megtévesztő hamisítványok léteznek, addig egy sima ATPPS-re vagy ATR1-re sem jött válasz, most meg már arra is. Haladni kell a korral... :D

 

Eszköz neve=V-LINK
Eszköz mac címe=00:1D:A5:1D:7D:55
Eszköz Verzió (deklarált)=ELM327 v2.1

 

Parancs Verzió Eredmény RAW
AT@1 1.0 OK AT@1rOBDII to RS232 Interpreterrr>
ATSPA6 1.0 OK ATSPA6rOKrr>
ATTPA6 1.0 OK ATTPA6rOKrr>
ATTP6 1.0 OK ATTP6rOKrr>
ATSP00 1.3 OK ATSP00rOKrr>
ATSP6 1.0 OK ATSP6rOKrr>
ATAL 1.0 OK ATALrOKrr>
ATNL 1.0 OK ATNLrOKrr>
ATAMC 2.0 OK ATAMCr00rr>
ATAMT20 2.0 KO AAMT20r?rr>
ATRA70 1.3 OK ATRA70rOKrr>
ATSR70 1.2 OK ATSR70rOKrr>
ATAR 1.2 OK ATARrOKrr>
ATAT0 1.2 OK ATAT0rOKrr>
ATAT2 1.2 OK ATAT2rOKrr>
ATAT1 1.2 OK ATAT1rOKrr>
ATBD 1.0 OK ATBDr00 42 FF A0 CF 00 EF 80 FF 2A F7 22 E7 rr>
ATBRT0F 1.2 KO ABRT0Fr?rr>
ATCAF0 1.0 OK ATCAF0rOKrr>
ATCAF1 1.0 OK ATCAF1rOKrr>
ATCEA04 1.4 OK ACEA04rNO DATArr>
ATCERF1 2.2 KO ACERF1r?rr>
ATCEA 1.4 OK ATCEArOKrr>
ATCF00000111 1.0 OK ATCF00000111rOKrr>
ATCF111 1.0 OK ACF111rNO DATArr>
ATCFC0 1.0 OK ATCFC0rOKrr>
ATCFC1 1.0 OK ATCFC1rOKrr>
ATCM00000111 1.0 OK ATCM00000111rOKrr>
ATCM111 1.0 KO ACM111r?rr>
ATCP18 1.0 OK ATCP18rOKrr>
ATCRA7C0 1.3 OK ATCRA7C0rOKrr>
ATCRA000007C0 1.3 OK ATCRA000007C0rOKrr>
ATCRA 1.4b OK ATCRArOKrr>
ATCS 1.0 OK ATCSrT:00 R:00 rr>
ATCSM0 1.4b OK ATCSM0rOKrr>
ATCSM1 1.4b OK ATCSM1rOKrr>
ATCTM5 2.1 OK ATCTM5rOKrr>
ATCTM1 2.1 OK ATCTM1rOKrr>
ATCV0000 1.4 OK ATCV0000rOKrr>
ATD1 1.3 OK ATD1rOKrr>
ATD0 1.3 OK ATD0rOKrr>
ATDP 1.0 OK ATDPrISO 15765-4 (CAN 11/500)rr>
ATDPN 1.0 OK ATDPNr6rr>
ATE0 1.0 OK ATE0rOKrr>
ATE1 1.0 OK OKrr>
ATFCSD0430FF00 1.1 OK ATFCSD0430FF00rOKrr>
ATFCSH000007B0 1.1 OK ATFCSH000007B0rOKrr>
ATFCSH7B0 1.1 OK ATFCSH7B0rOKrr>
ATFCSM0 1.1 KO AFCSM0r?rr>
ATFE 1.3a OK ATFErOKrr>
ATH0 1.0 OK ATH0rOKrr>
ATH1 1.0 OK ATH1rOKrr>
ATI 1.0 OK ATIrELM327 v2.1rr>
ATIB10 1.0 OK ATIB10rOKrr>
ATIB12 2.2 KO ATIB12r?rr>
ATIB15 2.2 KO ATIB15r?rr>
ATIB48 1.4 OK ATIB48rOKrr>
ATIB96 1.0 OK ATIB96rOKrr>
ATIFRS 1.2 OK ATIFRSrOKrr>
ATIFRH 1.2 OK ATIFRHrOKrr>
ATIFR0 1.2 OK ATIFR0rOKrr>
ATIFR2 1.2 OK ATIFR2rOKrr>
ATIFR1 1.2 OK ATIFR1rOKrr>
ATIFR6 2.2 KO ATIFR6r?rr>
ATIFR5 2.2 KO ATIFR5r?rr>
ATIFR4 2.2 KO ATIFR4r?rr>
ATIGN 1.4 OK ATIGNrONrr>
ATIIA7A 1.2 OK ATIIA7ArOKrr>
ATJS 1.3 OK ATJSrOKrr>
ATJE 1.3 OK ATJErOKrr>
ATJHF0 1.4b OK ATJHF0rOKrr>
ATJHF1 1.4b OK ATJHF1rOKrr>
ATJTM5 1.4b OK ATJTM5rOKrr>
ATJTM1 1.4b OK ATJTM1rOKrr>
ATKW 1.3 OK ATKWr1:-- 2:--rr>
ATKW0 1.2 OK ATKW0rOKrr>
ATKW1 1.2 OK ATKW1rOKrr>
ATL0 1.0 OK ATL0rOKrr>
ATL1 1.0 OK ATL1rOKrnrn>
ATM1 1.0 OK ATM1rnOKrnrn>
ATM0 1.0 OK ATM0rnOKrnrn>
ATPPFFON 1.1 OK ATPPFFONrnOKrnrn>
ATPPFFOFF 1.1 OK ATPPFFOFFrnOKrnrn>
ATPPS 1.1 OK ATPPSrn00:FF F 01:FF F 02:FF F 03:32 Frn04:01 F 05:FF F 06:F1 F 07:09 Frn08:FF F 09:00 F 0A:0A F 0B:FF Frn0C:68 F 0D:0D F 0E:FE F 0F:D5 Frn10:0D F 11:00 F 12:FF F 13:32 Frn14:50 F 15:0A F 16:FF F 17:92 Frn18:00 F 19:62 F 1A:0A F 1B:0A Frn1C:03 F 1D:0F F 1E:4A F 1F:FF Frn20:FF F 21:FF F 22:FF F 23:FF Frn24:00 F 25:00 F 26:00 F 27:FF Frn28:FF F 29:FF F 2A:38 F 2B:02 Frn2C:E0 F 2D:04 F 2E:80 F 2F:0A Frnrn>
ATR0 1.0 OK ATR0rnOKrnrn>
ATR1 1.0 OK ATR1rnOKrnrn>
ATRV 1.0 OK ATRVrn11.0Vrnrn>
ATS0 1.3 OK ATS0rnOKrnrn>
ATS1 1.3 OK ATS1rnOKrnrn>
ATSDFF 1.4 OK ATSDFFrnOKrnrn>
ATRD 1.4 OK ATRDrnFF rnrn>
ATSH000007E0 2.0 OK ATSH000007E0rnOKrnrn>
ATSHA848F1 1.0 OK ATSHA848F1rnOKrnrn>
ATSH7B0 1.0 KO ASH7B0rn?rnrn>
ATST32 1.0 OK ATST32rnOKrnrn>
ATSWFF 1.0 OK ATSWFFrnOKrnrn>
ATTAF9 1.4 OK ATTAF9rnOKrnrn>
ATV1 1.3 OK ATV1rnOKrnrn>
ATV0 1.3 OK ATV0rnOKrnrn>
ATWMC133F13E 1.0 OK ATWMC133F13ErnOKrnrn>
ATPC 1.0 OK ATPCrnOKrnrn>
ATWS 1.0 OK ATWSrnrrELM327 v2.1rr>
ATD 1.0 OK ATDrrOKrr>
ATZ 1.0 OK ATZrrrELM327 v2.1rr>

Előzmény: Milee (35841)
Milee Creative Commons License 2021.02.19 0 0 35842

A részecskeszűrő regenerálása miatt néztem meg múltor menet közben milyen hőmérséklet változások lépnek fel a katalizátorban, ill GPF-ben a különböző haladáskor, ill. motorfék használatakor. 

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=gzh40aynwl1xd0388zei.jpg

Előzmény: Milee (35841)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!