Szia! Kerestem meg szerelőt, megbeszéltünk egy időpontot, semmi. Vártam egy hetet, nap, mint nap látta az autót a ház előtt, annyit sem jelzett,hogy ezért vagy azért, inkább ekkor, vagy akkor...
Egy jeladót kicserélni nem nagy kunszt általában, gondoltam, ha úgy nem megy, akkor talán így!
Autóvillamos szerelő? Én is szeretem magam megoldani az autón (is) a problémákat, van, ami megoldható házilag (mérnök vagyok, de nem gépész), de az ilyen elektronikai dolgokat jobban szeretem villamosságisra hagyni, pikk-pakk megtalálják, de az azért nem árt, ha a konkrét típust (de legalább márkát) ismeri.
Új vagyok itt, friss Rio tualjdonos, 4 év Picanto után.
3 hete vettük meg a Rio-t. 1.2-es, 2014 szeptemberi, 14500km van benne, garázsolt, esőben sosem volt kint.
Minden szuper, április elején viszem szervizre, olaj, váltó olaj, fèkfolyadèk, gyújtógyertyàk, szűrôk stb.
Amitől kedzek megbolodnulni az a kuplung. Biztos vagyok benne, hogy nem az enyém lesz evvel kapcsolatban az első poszt, de 400 oldalt nem olvastam vissza. Külföldi oldalakon találtam már megoldást a problémára, de kíváncsi vagyok, Ti mit mondotok majd.
Szóval a probléma az a kuplung. Az első pár napban szinte minden elindulásnál majdnem lefulladt az autó. Vagy nagyon odafigyelek vagy 2500ig pörgetem, hogy normalisan el tudjak indulni.
25 éve vezetek, soha nem volt még ilyen problèmám, tudom hogyan kell kuplungolni :D
Van valakinek 1.2-es 83 loeros rioja? Vagy valaki tud rola valamit
1.4 es szivo 97 loeros utan nem tudom 83 loero milyen lenne
Van egy riom amit 12 eve vettem es mar 200 ezret beleraktam, hibatlan de az g4ee motorkodos aszem mazda (mitcsu) licensz motor
de ezeket az ujakat hyundai ,kia mar kinaban csinaljak aszem
mert ez meg 4 hengeres es 3 hengerest semmikeppen nem akarok es plusz azert sem mert mar kozvetlen befecskendezesesek azok meg elkokszosodnak viszonylag hamar tsi,gdi mind szemet.
mar csak a suzuki,mazda,toyota,mercedes csinal 4 hengerest
merci gagyi nemet,kamu kipofogoval
mazdabol nem lehet kilatni oldalra ,hatra+sokat fogyaszt relative
suzuki nagyon olcso muanyagok de nagyot nem akarok pl vitara,varosba kell a swiftnel meg jobban felszerelt a rio+tagasabb (igaz a valtoja biztos jobb mint a rionak,mert hat csak japan - a mazda valto a csucs
corolla hybrid-fogyasztas jo-de csak cvt valtosba kapnek -muanyag,kormany,valto -
Nekem eredetileg a gyári hímzett szövet volt benne. Tél előtt a Lidl-ben volt akciós méretre vágható gumi szőnyeg, azt vettem bele és kb negyedóra alatt meg is volt a méretezés. Még most is az van bent. lusta vagyok visszacserélni a szövetre. Tény hogy nincs benne KIA logó, de amire kell arra pont megfelel.
KIA Stonic (Rio crossover ;-) ) utólagos tempomat beépítés INFO-k!
Nos ha valakit érdekel a dolog, végre sikerült a Stonic-om (gy.év:2020) "tempomatosítása", ráadásul "legalizálva" (és fontos, hogy nem a gányolt verziójú).
Lényeg: ha sikerül beszerezni (E-bay/ Aliexpress) a megfelelő kapcsoló egységet (3 fajta létezik az autó kiviteltől függően) akkor az egri KIA szervíz hajlandó megcsinálni a cserét.
Vittem az alkatrészt (és természetesen az autót) a megbeszélt időpontra. Az előre megbeszélt munkadíjjat felszámítva (munkalappal, számlával) megcsinálták a cserét. Ez mindösszesen kb 1 órát vett igénybe (áramtalanítás, szerelés élesztés, próbakör). Azóta is tökéletesen működik.
Ami fontos! Lehetőleg olyan alkatrészt rendeljen, aki ilyenben gondolkodik, amelyiknek a hátoldalán a műanyagban bele van öntve a gyári Kia/Hundai logó ÉS rajta van a lézer maratott QR kód is.
Maga a kapcsoló egység amikor én rendeltem 8e környékén volt (akcióval és ingyenes szállítással VÁM és minden mentesen). Ehez jött a szerelési költség és az utazási költség. Így ~50e magyar forintért előkerült a tempomat és a sebességhatároló funkció is az autómban.
A fentiek elvileg a 2019, 2020 ban gyártott Riókban és Stonikokban megvalósíthatóak, mert a számítógép alapból tudja a funkciót és a kábelezés is benne van a kormányoszlopban, csak a "buta" kapcsolót kell kicserélni. Ennek a műveletnek az eredményeként az autó rendelkezni fog az alap tempomat képességel (az adaptív funkióhoz már több szerelés és alkatrész kell hiszen a szenzorok és a radar nincs kiépítve!)
De fontos hogy a a szervíz a nem megfelelő kapcsolóból eredő sikertelenségért nem okolható, így azt javaslom hogy aki ilyet szeretne mindenképpen egyeztessen a szervízzel, illetve nézzen körül előtte az "arckönyv" megfelelő (KIA, Rió, Stonic) csoportjaiban.
Illetve még egy fontos dolog, a KIA garanciális feltételei miatt célszerű a "hivatalos" utat választani!
De aki úgy dönt hogy saját maga elvégzi a műveletet (nem ördögtől való, ha ismert, hogy mi hogyan..) nagyon fontos hogy ésszel csináljon mindent mert a csere egyik fontos mozzanata a kormány légzsák kioperálása a kormányból, ami a nem megfelelő műveleti sorrend esetén simán el tud durranni! szóval csak ÉSSZEL!, ezért én nem is írnám le, hogy hogyan kell elvégezni a műveletet. (Ennyit nekem is megért, hogy mindent szakszerűen csináljanak meg.)
Ja és még egy fontos dolog!
Kijelentem, hogy a fenti (akár a szervíz általi, akár a házilagosan elvégzett) módosításokból eredő károkért semmilyen felelősséget nem válalok! Mindenki csak a saját felelősségre használja fel a fent leírtakat!
Méretpontosat biztos nem találsz, az jellemzően 4-es szettben van. Ez üzlet, az esetek 90%-ában a csak vezetőé kopik el (a pedálozástól) akkor is, ha rendszeresen többen ülnek az autóban, aki egyedül használja ott meg… de megvetetik velünk a többi feleslegeset is. Esetleg univerzális, méretre vághatót keress, és az eredeti alapján körbevágod, lyukasztod.
Van egy 2013-as RIO-m. A vezető oldali gumiszőnyeg kilyukadt, cserélném! A többi újszerű. Tud valaki olyan forrást, ahol nem csak szettben lehet venni?
Ok: hivatalossá nem tudom tenni, eddig szervízt, aki legalizálná még nem sikerült találnom.
Ami a neten fellelhető a témában, az alapján tulajdonképpen megtudná csinálin bárki, viszont ez garivestéssel járhat, így a részemről egyenlőre elengedtem a dolgot.
Rio2-esünk (2007, 1.4 benzin) hidegben való indítása - mint itt is már korábban részleteztem - problémamentes volt, ám indítás után az elindulás sokszor fordulatszámejtésbe, erőtlen rángatásba torkollt. Hosszabb melegítést igényelt. Volt már erről itt szó többször is. Másfél hete kicseréltem a TPS-t (fojtószelep érzékelő), és az eddigi tapasztalatok alapján a helyzet sokkal jobb lett. Azért nem tudom még biztosra mondani, mert az autó egy ideje már napi használatban van, és a hidegindítás utáni nehézkes elindulás akkor volt igazán jól megfigyelhető, amikor több napot állt a gép.
Amúgy ellenállást mérve az eredeti TPS is jónak tűnik. Ezen a motoron nincs lehetőség a TPS-t mechanikusan kalibrálni, márpedig a kalibrációra szerintem szükség lehet. Talán szakszervízben kell elvégeztetni. Nekem sikerült úgy betenni a szenzort, hogy eddig jól muzsikál, bár az is igaz, hogy a betétel után kellett mennem vele egy nagyobbat, hogy magára találjon (?)... vagy talán végzett valamiféle önkalibrációt is.
(A probléma az, hogyha másik TPS-t tesz be az ember, annak picit más a 0% és 100%-hoz tartozó ellenállásértéke, így pl. alapjáraton járva, gázpedál megnyomása nélkül is túl nagy gázpedálállást érzékelhet az ECU. A régi TPS-sel az OBD-s adatok szerint ez nekem olyan 7% volt, az újjal 8.5%. Még erősen gondolkozom, hogy elvigyem-e egy Kia szervízbe kalibráltatni, megérheti, meg aztán zavar is, hogy gázpedált nem nyomva 7-8% körüli TPS állást lát. A Mitsubishin ilyenkor 0%-ot mér. Ja, és padlózva meg nem éri el a 100%-ot... szóval ez is gond lehet. Mindenesetre az autó dinamikájával nincs gond).
Szóval nekem ez valószínűleg bejött, de semmi garancia rá, hogy másnak is ez lesz a megoldás.
Nekem is az van benne, a jelenlegi autómat azzal vettem (kb. egy éve), de mivel a szervizkönyvben és az autóhoz kapott számlán (csak az utolsó 2 van meg) sem szerepelt, kivettük és megnéztük, milyen fajta és milyen állapotú van benne, a szerelőm akkor nem javasolta még cserélni. A Cartárs a „gyári” gyertyát kereste, ezért írtam ki német könyvből, de azt hiszem, ha cserélni kell, én is újra iridiumot fogok betenni, rá is nézek majd az Általad javasolt honlapra.
A magyar kezelési könyv ezt sem tartalmazza, a német szerint NGK LKR6D-10E vagy Champion ELR9SC10 a gyári előírás. Én az NGK-ra szavaznék, az elmúlt kb. 20 évben nekem bevált (korábban Fiat-jaim voltak, azokban is NGK/Champion volt előírva). A klíma feltöltési mennyiségét is a német könyvben találtuk meg, a magyar pl. azt sem tartalmazza, gondolom „vidd márkaszervizbe” mottóval…
Úgy néz ki minden jól működik. Törölték a hibakódot és nem jött vissza eddig. Viszont javasolták, hogy gyertyát cseréljek, Tudja valaki milyen a gyári gyertyája ennek az autónak? KIa Rio 1,25cvvt 2014.
Egy komolyabb (profi) diagnosztika kellene, mert csak a kódból nehéz lesz megfejteni. Lehet hibás a katalizátor, maga a szonda, esetleg annak a fűtése, lehet vezetékszakadás vagy kontakthiba a szonda csatlakozásánál, de okozhatja a kipufogórendszer tömítetlensége is, vagy akár a szonda szennyeződése is, ha pl. eszi az olajat, vagy nem jó az égés valamelyik hengerben, meg még sok más egyéb is.
Azért is profihoz kellene vinni (az eladó tudtával), mert ha kiderül, hogy un. „rejtett hibás” eset, azaz vagy tudott róla az eladó, csak nem mondta meg, vagy nem tudta, nem mindegy, akár a vásárlástól is elállhatsz, vagy kártérítési ügy is lehet belőle, ezért én első körben az eladót keresném meg...
Sziasztok, egy 2011 és rió ba szeretněk kōdlámpát rakni,esetleg csinált ilyet valaki? A kapcsoló nál nem találtam csatit, de a bizti tâblán a kōdlámpa bizti lábakon van áram. Elkėpzelhető hogy a relě ės a tōbbi kábel benne van?
Nemrég vettem Rio-t,2003-as 1.5 benzines.Elektromos problémám van a duda környékén.Kormányon nyomva a kürt relé kapcsol a motortérben,ami halható.A kürthöz 2-2,2 volt megy csak,így nem szólaltatja meg a kürtöt.Valami ötlet rá?Esetleg a relé szarakodhat?
DPF? EGR? „Hiba kód nincs.” Kiolvastad/kiolvastattad, vagy csak abból gondolod, hogy nincs „check engine”? Mert lehet benne hibakód úgy is, hogy a „check engine” nem világít…