A Sopron-Pecs MD-val nekem az a bajom, hogy az egy elovarosi motorvonat, es nem egy hosszutavu gyorsvonati szerelveny. Ezt elsosorban a belso kialakitasara ertem, a 3/4-es ulesekre, a szuk labhelyre. (szukebb, mint a By!) 5-6 orat utazni vele mazochista teljesitmeny.
Benyó: "Vagy kellene építeni egy új háromrészes dízel motorvonatot normál és IC változatban,"
Át kellene építeni néhány MD-t, gyerekek! IC légkondihoz van benne aggregát is! Három kocsival vígan szaladgál 100-zal, emelkedőn is! Megbízható is. Csak nem koncepciójármű, mint a Bz.
Mikó: "A füzesabonyi megállás se mindig indokolt. Este a Miskolcról induló Lehárral jöttem már vagy 10-szer hétköznap, és max 2 fő szállt fel Füzesabonyban. "
Milyen jó volt pedig a húgoméknak, amikor vízitúráról jöttek haza! Mert a tiszafüredire nem volt gyorscsatlás, csak az EC!
Eleg nehez kerdest boncolgatsz. Barmennyire is szeretnem azt irni, hogy persze, akkor is 395-os megy, ha bedoglik az eredeti, sajnos elkepzelheto, hogy egyes napokon, amikor minden buszra szukseg van (ez pentek delutan es hetfo reggel) akkor elofordulhat alacsonyabb komfortfokozatu busz is. Egyes muszakilag gyengebb Volan-tarsasagoknal ez nem is olyan ritka, a Pannon Volantol mar lattam a zalaegerszegi jaraton olyan 260-ast, ami legalabb 15 eves volt. Kepzeld el azzal vegigutazni 4 es fel orat... Am ha azt nezzuk, hogy a semminel meg ez is jobb....
Egyszoval en bocsanatos bunnek erzem az ilyen extra esetekben valo minosegcsokkenest, amennyiben az nem valik rendszeresse. Viszont nincs mentseg ra kedden, szerdan, csutortokon es szombaton, kiveve, ha napfogyatkozas van :)
Amugy ismertem olyan embert, aki szivesebben utazott 256-os Ikaruson, mint 395-oson. Sot en magam is szivesebben utazom IC-bol leminositett fulkes gyorsvonati kocsiban, mint termes IC-ben. Ha meg tudod irni, mikor tudok a szegedi IC-n fulkes kocsiban utazni, bizisten kiprobalom!
Olyan szolgáltatást nyújtanék (ráadásul plusz pénzért), hogy legyen műszaki tartalékom a minőségi szolgáltatásra. Mert ez minőségi akar lenni, nem? Ha a Pécs-Szeged közötti járat busza ledöglik, akkor sem 260-as Ikarust állítanak be helyette...
24-es kocsi, de a szegedi IC-knél (lehet, hogy máshol is így van) luxus kitenni a hétvégi +1 kocsira a számot, és a viszonylatot feltüntető táblát átteni az utolsó kocsira. Érdekesség: az Aradról Szegeden át Bp-re és vissza közlekedő román kocsikon mindegyiken van viszonylat jelző tábla, míg a MÁV vonatokon nemhogy minden kocsin, de gyakran egyáltalán nincs viszonylat jelző tábla (pl. Békéscsaba - Szeged közötti MD-k). Ismételten csak: MÁV 1999.....
En speciel...
Gyurmosz bizonyara egy ilyen visszaminositett kocsival utaztal. Egyebkent ezeket 2. osztalyu kocsikbol alakitottak ki, csak az ulesbeosztast megvaltoztatak fulkenkent 6 db-ra.
Teny es valo, hogy az elso generacios 2. oszt. IC kocsik tk. komfortfokozatban egy elsoosztalyu fulkes gyorsvonati kocsi szinvonalan alltak. (A, vagy Ao) Ez speciel jobban is szerettem oket, mint a maiakat. Aztan ahogy jottek az uj Ic kocsik, ezeket visszaminositettek, aztan eleg sokfele szaladgalnak azota. Eleinte Zalaegerszeg/Szhely, aztan Keszthely/Nkanizsa fele, de lattam mar Szentes fele is egyet. En szivesebben utazom ezekben a kocsikban, mint a jelenlegi Ic-vel...
Én egyszer Szombathelyről jöttem egy olyan 2. oszt. kocsiban, ami eredetileg 1. osztályú lehetett. Ha jól emlékszem a fejtámlát borító fehér huzat is megvolt.
Igen, a mozdonyok a Nyugati mozdonyszínbe jönnek föl, több szentesi gép is járt fent kölcsönben a Nyugatiban (072, 518, 520), gondolom innen küldik a tartalékot Vácra is.
Ne mondjatok mar, hogy a 17-es mezo 80-as! legfeljebb Pacsony es Vasvar kozott, meg ahol 6 eve kisiklitt egy teher. Ugy tudom, hogy legalabb 100-as. Sajat meresem szerint utaztam mar rajta 110-zel is. Ez azert is erdekes, mert Pupos vitte a vonatot. (!)(Erdemes megemliteni, hogy mikor: anno a 9811-es meg 16.55-kor indult Kanizsarol, es 18.06-ra ert Szentivanra. Am kesett a pesti csatlakozas es csak 17.18-kor indultunk el, megis pontosan ertunk Szentivanra. Ha nem ulok rajta a vonaton, nem hiszem el!)
"Most mutatták a TV-ben, hogy elkaptak három kölyköt (az egyik azt hisszem 20 éves), akik tegnap este a csepeli HÉV-et dobálták meg kövekkel, eredmény: egy könnyebb sérült volt...
Inkább nem sorolom az ötleteimet, mit kéne az ilyen hülyékkel csinálni..."
És azt is hallottad, hogy már el is engedték őket? Mennek megdobálni a következő vonatot.
Igénytelenség tetőfoka. Nálunk ilyen nem volt azóta (legalábbis nem láttam), amióta bevezették a helyjegyet. Egyszer volt 200-as Bz a helyjegyes IP-vel, de csak forgalmi okokból, utast nem engedtek felszállni.
A sima Bz-re is van bőr az arczukon elkérni a 90 Ft-ot????
"krétával volt felírva az 52-es kocsiszám"
Az előbb említett igénytelenség csúcsa. Ismerős a 2-esen is, bár az utóbbi időben egy kis számítógéppel nyomtatott cetlit ragasztottak celluxszal az ajtóra, belülről. MÁV 2000.