Keresés

Részletes keresés

division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1700
most lesz a Rtl Klubon a HÉV dobálos sztori..
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1699
Azert almodtam mar szebb dolgokrol is, mint egy V43-1001...:)
Előzmény: Törölt nick (1697)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1698
úgy tudom meg van, tehát láthattad...
Hol láttad? én is szeretném látni...
Előzmény: Törölt nick (1697)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1697
Könyörgöm, valaki mondja már meg, hogy láthattam-e a V43 1001-et, mert már tényleg nem tudom, hogy valóság volt-e, vagy csak álmodtam!
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1696
Egy-két villanykörtét azért lehet ott találni. De a múltkor este láttam egy villamost, az UV pótkocsijában egy lámpa sem égett. Egy barátom mesélte, hogy éjjel utazott a ráckevei HÉVen, ahol a biztonsági őrök (vagy polgárőrök) azzal voltak elfoglalva, hogy megakadályozzák azt, hogy ezek az agyatlanok meghúzzák a vészféket. Egyszer meg egy barbár avval dicsekedett a haverjának, hogy hogy dobták be egy vonat (vagy HÉV) vezetrőfülkéjének ablakát egy pezsgősüveggel.
Előzmény: division by zero (1690)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1695
Az Ip jo otlet volt, csak nem kizarolag Bz-vel kellett volna megcsinalni, es keretik elfelejteni a BZ-ket, mint potencialis IP-ket egyes helyeken.
Előzmény: gyurmosz (1689)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1694
Az is hihetetlen miket tudnak ellopni, például az új Bhv-kból: feltépik a lábtőrlőt, pedig baromira oda van ragasztva, a műanyag szellőzőrácsot az ajtókból, a tájékoztató feliratok öntapadós matricáit, az ülések háttámlájából a csavarokat, szemetes,hamutartó, asztal az már szokásos...
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1693
Akar InterBZ, akar mas, en speciel minden megoldasnak orulnek! Nap mint nap bejarni, szakadt-koszos Bhv kocsikon...ettol barmilyen megoldas csak jobb lehet! Az egyetlen uj Bhv-s szerelveny holtidoben jar, amikor kb 100-150 ember ul a 6 kocsin, es akkor is csak Mendeig megy el. Szoval teljesen hasznavehetetlen. Ha csak ket megalloval tovabb menne, Sulysapig, akkor Szolostelep, Uri, Koka, es Sulysap lakossaga is ki tudna hasznalni, mi tobb, ki is hasznalna. Hiaba gyujtottunk alairast, elkuldtuk a MAV vezerigazgatosagara, meg a reggeli Sulysaprol indulo vonatot is elvettek!
ZöPö Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1692
Jól van, ráteszek még egy lapáttal.
Sok a rakoncáskocsi is a rakoncátlanoknak! Elég, ha a mozdony egy hosszú vassodronyt húz maga után, aztán kapaszkodni tessék! A ráérősek menet közben graffitizhetik a sodronyt.
De még ezt is tovább lehet fejleszteni.
Vassodrony sem kell, ha a mozdony hátul van. Csak haladjon elég gyorsan! :o)))))

Bocs, nem vagyok szadista, de kicsit eljátszottam a gondolattal.

Előzmény: gyurmosz (1687)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1691
IC kocsikkal volt némi problémám (pár hete veséztük a témát...), főleg légkondi ügyben, de az IP tetszett...
Persze amíg 80-asnál nem nagyobb pályáról van szó...
A legújabb IP-k már nem 90-esek?
Előzmény: gyurmosz (1689)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1690
Ok, felőlem lehet Es is...
Nem akaroka kisebbségekre általánosítani, mindenki tudja melyik utasokról van szó...

Ott még van villanykörte amit ki lehet dobni? valaki mesélte, hogy egy ilyen "lepusztult" vonalon ül a tök sötét kocsiban, majd látja, hogy az egyik megállóban fölszáll egy srác, elővesz a táskájából egy villanykörtét, becsavarja, előveszi a tankönyvét és tanul... ...majd leszálláskor elteszi a könyvet, kicsavarja a körtét, elteszi, leszáll, gondolom tapasztalt utas volt azon a környéken...

Szóval az ilyen vonalakra kéne 1-2 normális kocsi az embereknek, némi securityvel megerősítve, aztán valami selejtezett marhavagon az "állatoknak"...

Fradistát és hasonlókat csak úgy szállítanék, ha előre leteszik letétbe a vonat értékét, amiből a helyreállítást lehetne finanszirozni, a maradékot visszakapnák...

Előzmény: gyurmosz (1687)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1689
Az átlag Bz-hez képest kényelmes az az IP. Ráadásul ha pótdíjkat szednek, kiszűrhetik a nem odavaló egyéneket, aztán az is bevétel. Én nem vagyok Bz párti, de azt el kell ismerni, hogy az IP jó ötlet volt.
Előzmény: nohab (1686)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1688
Marpedig jelenleg IP egyenlo Bz. Ameddig ez igy van, en hallani sem szeretnek IP-rol a 17-esen.

InterKozepes rulez!

Esti Sopron-Pecs mar megint MDmot? Ritka nagy barom, aki kitalalta!

Előzmény: lazar (1684)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1687
Fedett kocsikkal? Azok többre valók ennél! Esetleg egy nyitott Es, abban nem tudnának nagy kárt tenni. Egyébként szerintem nem szerencsés az etnikai kisebbségekre általánosítani. Ők szerencsére inkább csak dajdajoznak, de amit néhányan művelnek,tragédia. Ez különösen a diszkóvonatokra igaz, Kö-Kin rendszeresen szoktam széttört villanykörtéket látni a peronon. Ezek a lajosmizsei kocsikból származnak, ami ott folyik, az már egyszerűen felháborító. És nem lehet velük mit csinálni. Egyszer a szemem láttára graffitizték a peront, a bibi csak az volt, hogy ők öten voltak. Maradt az a megoldás, hogy kivártam amíg elmennek, aztán a cipőmmel lesutráltam a még meg nem száradt firkát. Máskor néhány kölyök a tapolcai vonalon a By WC-jében csinált valamit, de a kocsinak azt a részét lezárták a nyavajások, így nem tudtam odamenni. Sőt, ennek tetejébe mikor kihajoltam az ablakon, elkezdzek köpködni, szóval ha nem húzom be a fejem... Vagy amikor a fradisták felgyújtottak egy Bhv-t? Máskor meg ők ugrálnak, ha össze van rongálva a kocsi.
Előzmény: division by zero (1681)
nohab Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1686
A háromszoros dízelköltséget szerintem mozdony/mozdony viszonyra számolták ki. Ha Szilikon helyett Szergej jár, akkor biztosan igaz is. Ha buzerátor jár helyette, lehet, hogy tényleg olcsóbb, pláne, ha azt is hozzávesszük, hogy viszonylag könnyű és lassú, emiatt a sínt is kíméli.

Így szerintem sok helyen tényleg reális az IP/Buzenka közlekedtetése, akár tyúkbeles szakaszokon is, ha a forgalom indokolja. A pótdíj szerintem nevetséges, egy kéttengelyes 80-as dobozból soha nem lesz komfortos vonat, max. egy igen jó minőségű 160-as pályán, ott meg a 80 egy kissé ciki.

Sajnos a MÁV szemlélete szerint a költségek csökkentése az elsődleges, ezért a megfelelő karbantartás és az utazás színvonalának fenntartása még hosszú ideig csak álom marad.

Ákos

Előzmény: Carpy (1682)
lazar Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1685
Gondolom Lajosmizse, meg Ujszasz -Tapioanyamtyukja fele

Armand

Előzmény: division by zero (1681)
lazar Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1684
En az IP-n nem feltetlenul Bzmotot ertenek, ki mondta, hogy
egyenlo vele, noha a MAV ezt gondolja: atepitett MDmot
mindjart ott az InterKozepes :))) az kene mifelenk. Sot most az
utobbi idoben az Esti Sopron Barcs Pecs vonat is MD

Armand

Előzmény: Carpy (1677)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1683
golebal=global
Előzmény: Carpy (1682)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1682
Egyetertek: ha a Bzmenne 120-szal, akkor Ok lenne. Na de nem megy!!! Miert pont a legsatnyabb vonatbol kellett IP-t produkalni? Foleg a villamositott vonalakra.
Nem tudom tudjatok-e, hogy a hernyo motorkocsija mehet egymagaban is. Mindket felen van vezetoallas. Egy idoben -amikor ujdonsag volt a hernyo- a 23.30-as szobi szemely ilyen volt. (En nem lattam, de MAV-os mondta.) Tehat ez egy megoldas lett volna.
En sem golebal szidtam az IP-t, hanem arra akartam felhivni a figyelmet, hogy nem szabad mindenhova beiktatni. V.namenyba, Nagyvaradra, stb tokeletes. De egy Szhely-Nagykanizsara mar nem. Szerintem Szeged-B.csabara sem valo.
Nincs bajom a dizelhajtassal sem: de ahol villamositott a palya, ott nehogy mar dizeluzem legyen!

Egyetertek, a magyar valosaggal szamolni kell. De nem sokkla strapabirobb egy bhv ilyen szempontbol.

Azt irod, hogy az esztergomi IP 100% olcsobb, mint ha villanyuzemmel menne. Ez nagyon elgondolkoztato. Mit is szoktak felhozni a villanyuzem mellett ervkent? Harmadannyiba kerul, mint a dizel(mozdony)uzem, kornyezetbarat, stb...

Egyszoval, tudom en, hogy alig eszik tobbet egy Bz, mint egy busz. De kb. annyit is tud.

Előzmény: Benyó (1680)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1681
Szerintem újra be kéne vezetni a harmad osztályt, fedett tehervagonokkal, és a dajdajozókat és hasonló "állatszabású embereket" csak oda engedni be...
A vezér is mesélte, hogy vannak olyan vonalak, ahova lemegy vonat, és mire visszajön addigra minden mozdítható és kevésbé mozdítható el van lopva, ülések széthasítva, minden összefírkálva...
Előzmény: Benyó (1680)
Benyó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1680
Carpy!

Új villany motorkocsit szerintem nem kellene kifejleszteni (a villamosított vonalakon azért ennyire kevés utas nincs), hanem az ilyen kis vonalakon, mint a Tiszaújvárosi, lehetne Hernyót járatni motorkocsi + vezérkocsival. Nem új motorkocsi kell, hanem sok-sok Hernyó.
Az InterPicivel pedig nem az ötlettel van baj, hanem az alvázzal.Ha 120-szal tudna menni, akkor nyugodtan be lehetne IC pótlónak tenni fővonalakra is, olyan helyekre, mint a szerencsi vonal. A dieselhajtás sem baj, mert dieselhajtássalí nincsenek annyira korlátozva a lehetőségei (=felsővezeték!), ugyanakkor a Volvo Penta motorral az általam ismert vezérek nagyonis meg vanak elégedve. A gyorsulása minimum olyan jó, mint a villanygépeké, ha nem jobb, és gazdaságos is (22-25 literből megfordulnak Bpest és Esztergom között. Ez szerintem 100%, hogy ótsóbb a villanynál).
Az Inetrpicivel egyetlen egy baj van: a megengedett sebessége. A 80 k/h BOTRÁNY. Nem igaz, hogy nem tudnak semmit csinálni a 120 érdekében!

"Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon."

Ültél már olyan vadonatúj kocsiban, ahol éppen az "egyes etnikai kisebbségekhez" tartozó személyek dajdajoztak és belenyomták a csikket az ülésbe? Tudod, hányszor firkálták össze az esztergomi IP WC-jét, amíg csak sebesvonatként és nem helyjegyes vonatkét járt?!
A személyvonatokra ízléses, de strapabíró vonaok kellenek, a pótjegyes vonatokra (IP, IC) mehet a komfort. Sajnos, számolnunk kell a magyar valósággal.

Bence

Előzmény: Carpy (1677)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1679
a tűz körülményeiről nem tud valaki bővebbet?
Előzmény: SzigDani (1672)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1678
MDmot-ból nem lehetne-e dizel IC-t építeni? Az már eleve 100-as, és ha esetleg egy kicsit tuningolnák...
Előzmény: Carpy (1677)
Carpy Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1677
Barataim,

Itt mar sokadszor jon elo az Inter-pici. Essetek nekem, de en kerek perec megirom a velemenyem rola.
Egy rendkivul felfujt dolognak tartom. Nevetseges, hogy ma mar csak a markavedjegyes jaratok fejleszteseben latjuk a kiutat.
Az Inter-pici akarhogy is krosszositjak meg spoilerezik, akkor is csak egy Bzmot, a maga 2 kis tengelyevel, es dizel hajtasaval.
Anno az elso IP megindulasakor mar hanyattestem: nem igaz, hogy nem lehett volna felsovezetekes uzemu motorkocsit gyartani!!! Miskolc-Tiszaujvaros vegig villamositott palya, megis BZ-mot docog rajta vegig. Ugyenaz all a Jaszberenyi sebesvonatra. Vegig villamositott a palya. Kiszamolta kozuletek valaki, hogy rendes vonattal mennyivel gyorsabb lenne?
Tessek megnezni a Szerencs-Miskolc szakaszt, IC 23 perc, gyorsvonat 25 perc, IP 33-34 perc, szemelyvonat 5 megallassal 36 perc.
En meg az otletetol is irtozom, hogy olyan palyakon, ahol 80-nal nagyobb a megengedett sebesseg IP kozlekedjen. Szombathely-Nagykanizsa tipikusan ilyen.
Nem ujabb es ujabb IP-k kellenek, hanem kenyelemben legalabb IP-szinvonalu szolgaltatas minden vonalon. Termeszetesen nem csak sugariranyban. Sok vonalon nem az IP a legalkalmasabb a forgalom levezetesere, nem lehet barhova atultetni az IP-t, mint mashol "bevalt" megoldast.
Hogy hol all meg egy IC, azt nem az hatarozza meg, hogy megyeszekhely-e, vagy elagazoallomas, hanem egyreszt az utasforgalom nagysaga, masreszt az onkormanyzati lobbi. Ami erosebb, mint barmelyikunk gondolna. Az egerszegi IC-t ha rajtam mulna csak Veszpremben, es Boban allitanam meg, ha ez igy nem valna be, akkor Ajkan is.
A szombathelyi IC-ket hulyeseg lenne atvinni a Bakonyon, mert egyreszt sokkal lassabb arra, hosszabb az egyvaganyu szakasz is, fontos a Gyor-Szhely kapcsolat fenntartasa, s ha megint visszajon a jo oreg bobai osszerakos-szetszedos jatek, akkor lottek az egesz IC-nek. Ha valamiert at akarjak tenni, az szerintem azert lehet, hogy ne kelljen a GySEV-nek rentet fizetni, hiszen MAV-palyan is el lehet jutni Szombathelyre.
Hogy Szombathely-Pecs kozott lepni kellett volna, az mar evtizedek ota latszik. Anno kb. 13 eve megemlitettem felelos helyen, hogy elkene egy vasarnap esti Zalaegerszeg-Pecs mentesito vonat. 8 evre ra beindult, identol mar Szombathelyrol is. Ez aztan nyaldossa a buszkesegemet... De hogy ezt fontrol nem lattak???

Előzmény: Mikó (1674)
Benyó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1676
Pont ezen gondolkodtam tegnap! Igaz, én azt sütöttem ki, hogy Szhely-Pécs IP kellene a 60-ason keresztül, Nagykanizsai megállással, és sehol máshol (amolyan "IC pótlék" lenne) nem állna meg.
Vagy kellene építeni egy új háromrészes dízel motorvonatot normál és IC változatban, amivel el lehetne látni a kisebb forgalmú személyvonatokat (2-es, 20-az), amire azért még a Bz kevés, az IC változattal meg lehetne ilyen közvetlen vidéki IC-ket járatni másfelé is. Lenne rá kereslet!
Bence
Előzmény: Mikó (1674)
lazar Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1675
Az a velemenyem, hogy nem hulyeseg, sot akar Szombathely
Barcs-Pecs viszonylatban (vagy kaposvar fele meg inkabb)
is lenne ertelme. Ezt egyszer vezerek beszeltek vasarnap este a vasutallomason, hogy ha csak vasarnap is, de megerne akar egy Szombathely-Pecs IC-t is, sot megkockaztatom Sopronbol is.

Armand

Előzmény: Mikó (1674)
Mikó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1674
Még valami, ott felétek, Armand!
Filózok, hogy lenne értelme Szhely-Nkanizsa 2 pár IP-nek naponta. Egy kocsival megoldható lenne Szhelyről 10.25-11.45 és 14.25-15.45, Kanizsáról 12.35-13.55 és 16.35-17.55, vasvári és zsztiváni megállóval (lehet, hogy 1ó15p-be is beleférne).
Jó csatlakozás lenne Győrbe, és javulna a 17-es vonal komfortfokozata is (elvégre egy 80ezres és 50ezres városról van szó). Te laksz arrafelé, mi a véleményed?
Előzmény: lazar (1647)
Mikó Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1673
A füzesabonyi megállás se mindig indokolt. Este a Miskolcról induló Lehárral jöttem már vagy 10-szer hétköznap, és max 2 fő szállt fel Füzesabonyban. Csak azért áll meg, mert délelőtt Pest felől van értelme (legutóbb szombaton a dugig tömött vonatról úgy 15-en szálltak le), és legyen egyforma a menetrendje oda-vissza (hülye érv). Ha megnézitek a menetrendet, kizárólag a helyiek használják.
Előzmény: lazar (1647)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1672
:((((( Nem azota! Akkor is ott allt szegenykem beracsozott ablakhelyekkel :(((((
Előzmény: division by zero (1671)
division by zero Creative Commons License 1999.10.12 0 0 1671
Sajna bizony, mert azóta kiégett, selejt, Sátoraljaújhely...
Igyekszem lemenni, és még ott csinálni pár képet...
Előzmény: SzigDani (1667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!