Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KIA1985 Creative Commons License 2021.01.10 0 0 35651

Kedves Ceed-esek,

 

2018-ban Aban87 az alábbi problémával kért segítséget: 

 


"Gépjárművem motorjánál(Kia Ceed 2010 ,1.4benzin) az olajbeöntő sapka mellett olajfoltok jelentek meg. A kocsi olajfogyasztása is megnőtt. Eléggé kritikus szintre.
Olajfoltok az autó alatt nem találhatóak és a hűtővíz sem olajos.Hengerfejes problémára utaló nyomokat szerencsére nem tapasztaltam ,de a motor pár ezer kilométer alatt megeszik 4litert.
Ti tapasztaltatok hasonló problémát a kocsitoknál?

A hiba diagnosztizálásában kérném segítségeteket vagy tapasztalataitokat. ELőre is köszönöm."

 

Szeretnék érdeklődni, hogy sikerült-e megtalálni a hiba forrását? Nálunk ugyanez a probléma lépett fel, a motorháztetőt felnyitva szinte egy az egyben ugyanaz a kép fogad, mint Aban87 megosztott a fotóin. Az évjárat ugyanaz, KIA CEed, 2010, 1.4 benzin, futás 160 000 km. Szintén kritikus olajfogyasztás, 10w40-es olajjal.

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: aban87 (27693)
sumsang_ Creative Commons License 2021.01.09 0 0 35650

Sziasztok! Ceed III fékfolyadék betöltönél a szűrőt, hogy lehet/kell kiszedni? Meg akartam nézni a fékfolyadék minőségét, hogy mekkora a víztartalama, de az istenért sem sikerült kiszedni. Se függőlegesen, se elforgatva sem hajlandó kijönni. Nagyon nem akartam erőltettem, nem szerettem volna, ha elszakad a szűrő háló. Esetleg vki szedett már ki ilyen szűrőt és az hogy sikerült légyszi áruljátok el :)

 

https://imgur.com/a/OpFOJbr

Bferike2 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 35649
Előzmény: Bferike2 (35648)
Bferike2 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 35648

Sajnos Kecskeméten JP, volt DAKÓ, nem vihetek olajat. A régi ceed-nél próbálkoztam. A gyárinál jóval jobb minőségű olajat sem voltak hajlandóak beleönteni. 😒

Előzmény: tuzer (35647)
tuzer Creative Commons License 2021.01.08 0 0 35647

speciel a Dunánál szóltak, hogy vigyek olajat, akkor olcdóbb lesz...

Előzmény: Bferike2 (35645)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2021.01.08 0 0 35646

Nekem azt mondták, vihetek, belevezetik a szervizkönyvbe, de ilyenkor meg kell fizetnem pluszban az ártalmatlanítási díjat meg valamit, és amikor rákérdeztem, hogy akkor is ugyanannyit fogok fizetni? És a válsz volt, hogy igen, kb. ugyanannyit.

 

Tehát vagy megbízható a szerelőd, vagy olyan helyre viszed, ahol a hátuk mögött állhatsz.

Előzmény: Bferike2 (35645)
Bferike2 Creative Commons License 2021.01.08 0 0 35645

De olajat meg nem vihetek a szervízbe, nem öntik bele, mert hogy a "Garancia"!  Miért pont az olajjal kell sz..rakodni. Nem elégy hogy az alkatrésszel, meg a rezsióradíjjal lehúznak....

Előzmény: Kitltott Husszein (35644)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2021.01.08 0 0 35644

https://hvg.hu/cegauto/20160112_Kepriport_igy_dolgozik_egy_orosz_hamisito

 

Csak hogy legyen elképzelés a mértékről.

dokeee Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35643

Én eddig a Pappasnál jártam, ott nem flakonoznak, van egy kiépített vezetékrendszer minden munkahelyhez, a Vestarnál meg vittem a Shell olajat, ott álltam a szerelő mellett, még egy kötelező szervizem lesz 7 éves korig, egyelőre még nem tudom, hova viszem.

Előzmény: cápaFeri (35642)
cápaFeri Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35642

Az olaj odáig nem is macerás, amíg a hordóban van. Általában megadott minőséget tartanak. A probléma ott kezdődik, amikor a raktárablak és a szerelő közötti forgalomban van kb 10 flakon, amibe leengedik és kiadják az olajat. Képzelj el egy ilyen flakont, miután kivitte a szerelő és beleöntötte a kocsiba. Leteszi a szerszámos szekrényre. Jön a következő autó és a szervíz során, hirtelen kell egy flakon, hogy mondjuk ne folyjon a padló a hűtővíz, a sebváltóolaj, stb, mert ő is útál takarítani nap végén. Hopp itt egy kanna a padon, tedd alá gyorsan! Vagy pl. megjegyzi azt a szerelő szerinted, hogy legutóbb milyen olajat adtak ki benne? Láttam én már ilyen olajkiadós kannákban mindenféle folyadékot, még talán nap végén padlófelmosó anyagot is felhigítani benne.... 

Vagy pl amikor a raktárból flakonos olaj lett kiadva egy autóhoz....na az ment a fiókba, hátitáskába, a normál olaj meg a kiadósflakonból a kocsiba....

Előzmény: dokeee (35636)
cápaFeri Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35641

Te nem dolgoztál szervízben ugye? :-)

Megy haza a szerelő hátizsákjában és önti majd bele a saját, meg a haver, maszek ügyfél autójába.  Szerelők 99%-a nem a hivatalos állásban keresi a pénzt, hanem mellékesben otthon hétvégén, maszekban. :-)

Előzmény: www.octinfo.com (35629)
gnrb Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35640

Nekem mondjuk van ismerősóm, aki segít, ha kell, és van, amihez én is értek, de rengeteg antiműszaki és holt naiv autóvásárló van, akik megdöbbentően nem értik az autó alapvető működését sem (vajon hogy vizsgáztak le a műszakiból?), őket egy ilyen vizsgálat akár meg is óvhatja egy "bevásárlástól". Persze kis utánjárással biztos lehet jobbat is találni, pl. az autovizsgalat.hu-s fickó első blikkre sokkal profibbnak tűnik, egész jó cikkei vannak az oldalán.

Előzmény: KAti (35637)
gnrb Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35639

A hordós olajjal nem az a baj, hogy hordós, hanem pl. az, hogy egy szervizben többféle olaj is van, és nem tudhatod, hogy melyikből kaptál, olyat-e, ami a Te autódba való.
Ha nem cserélik, az sem mindig látszik, én pl. most kb. 8 ezernél járok olajcsere óta (G4FA) és még most is gyakorlatilag frissnek tűnik. És olyat is hallottam már, hogy valamennyit leengedtek belőle, majd feltöltötték frissel, úgy még kevésbé látszik. Egy "antiműszaki" full amatőr tulaj biztosan meg sem nézi, és sokan vannak ilyenek...

Előzmény: dokeee (35636)
I.Blasius Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35638

"Toyota motornak csak annyi a baja hogy az ostoba szervizek nem 0w-20 olajat töltöttek be a kötelező szervizek alkalmával. Ez nem a motor hibája."

 

Toyota kedvelőként (volt eddig 5 db különböző modelljük) azért azt hozzáteszem, hogy a Toyota elmehet az anyjába, 2000-től 2006-ig szinte az összes VVTi motorjuk olajzabáló volt (nekem is volt 1,8-as MR2-esem, ami 1000 km-en 1,5 liter olajat evett, párszázezerből gyűrűztettem meg), így igazán tanulhattak volna a hibájukból, de nem, az 1,33-asnál ugyanezt a hibát elkövették pár évvel később, mint ott, de itt már ha jól emlékszem, a felújított motorra történő motorcsere lehetőségét sem adták meg a vevőknek.

Előzmény: www.octinfo.com (35634)
KAti Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35637

"szerintem pontosan ismeri is a problémás motorokat, valószínűleg az átlagnál sokkal jobban"
Csak épp f.szságokat beszél a laikusnak.

Szép kis szakértő...hozzá viszed az autódat? :-)

Előzmény: gnrb (35633)
dokeee Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35636

Nekem ez akkor is furán hangzik, az oké, hogy hordóban veszik az olajat, és jóval olcsóbb mint a flakonos, de attól az ugyanaz a minőség. Szerintem a szerviz kb. 1200 ft/l áron veszi azt az olajat, amit kiszámláz 4-5e Ft-ért. Sokkal olcsóbban kis tételben szar olajat se tudsz venni. Az, hogy egyáltalán nem cserélik ki az olajat, az már egészen ordas geciség, mondjuk benzines autónál előtte-utána kihúzod a nívópálcát, ez rögtön látszik. Dízelnél kicsit macerásabb, de azért annál is más a friss olaj.

Előzmény: gnrb (35632)
_Ceed_SW_ Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35635

Megy a flottás autókba. 

A nagy flottakezelők adott kereskedésből elvisznek egyszerre 20-40-60 stb. autót a végfelhasználó (pl. multicég) számára. Ez eleve jó üzlet a szervíznek / kereskedésnek az eladott autók darabszáma miatt, bár az ár ilyenkor értelem szerűen nyomott. Amin lehet majd még keresni az a szervíz.

A flottakezelő jellemzően 4 év vagy 160 e km futásra köt szerződést a végfelhasználóval. Tehát mindenki érdeke, hogy a kocsi ez idő alatt jól működjön és beleférjen a karbantartási költségekbe. A végfelhasználó fix díjat fizet a flottakezelőnek. A flottakezelő intéz ezért a díjért minden szervízt beleértve a kopóalkatészek cseréit is (olaj, olajcsere, fékbetétek, féktárcsák stb.) tehát egy - egy ilyen flottára ez a szervíznek mondhatni fix és jól tervezhető! szervíz bevétel a futamidő végéig. A flottakezelőt viszont nem érdeke a szervíznek / márkakereskedésnek átverni, hiszen tőle kapja a munkát 4 évig illetve érdeke, hogy minél több autót adjon el neki újabb megrendelésekhez. Tehát minden az átlag felhasználón megspórolt alkatrész dupla hasznon, mert a flottás kocsiba simán eladható. Így a biznisz itt nem a szerelőé hanem a tulajé.   

Előzmény: www.octinfo.com (35629)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35634

Igen de míg mondjuk egy Prince motor gyárilag van sz.rul tervezve vagy egy korai, láncos TSI, addig a Toyota motornak csak annyi a baja hogy az ostoba szervizek nem 0w-20 olajat töltöttek be a kötelező szervizek alkalmával. Ez nem a motor hibája.

 

Most ugyan ez megy a VW-féle 1.5 TSI motornál. A kézikönyv szerint alkalmas hozzá az 5W-30 olaj, ezért azt öntik bele a legtöbb helyen holott 0W-20-ra van kitalálva. 5W-30 csak akkor, ha 1 éves cserére állítják át az autót és nem rugalmasra. Viszont ezt nem teszik meg, így 2 év vagy 30e km az intervallum amit figyel az autó és rövidít a hidegindítások száma, hidegen taposás és egyéb paraméterek alapján. Csakhogy az a 2 év az 0W-20 olaj esetén érvényes csak!

Előzmény: gnrb (35633)
gnrb Creative Commons License 2021.01.07 0 1 35633

Hát azt azért biztosan hozzátette ő is, hogy az adott 1.33-as Toyota motorral ő sem venne autót, szerintem pontosan ismeri is a problémás motorokat, valószínűleg az átlagnál sokkal jobban. Senki sem tökéletes, az összes mondata sem, de akkor is sok igazság van ebben a karbantartásra vonatkozó gondolatban, és összességében is szimpatikus volt az egész hozzáállása.

Előzmény: KAti (35624)
gnrb Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35632

Az egykor németországi Mazda/Kia márkaszervizben dolgozó ismerősöm azt mondta, hogy a szervizfőnök seftelt a megmaradt olajjal (és egyebekkel), ők meg tartották a pofájukat, másnap is oda mentek be melózni, de hogy kinek adta el, vagy egyáltalán mit csinált vele, azt nem tudták meg.
Itthon a feketén működő sufni-műhelyeknek mindent ilyet el lehet adni számla és egyéb papírok nélkül is.

Előzmény: Akos_IKS (35630)
KAti Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35631

Megy független kis szervizekbe, maszekbe, szakikhoz. Tapasztalatból hallottam. :-)

Előzmény: www.octinfo.com (35629)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35630

Fogalmam sincs. És még hányféléről nem is tudunk. :(

Előzmény: www.octinfo.com (35629)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35629

Akkor ez a másik fajta történet, az olcsó olajos átvágós.

De mi van akkor a kisprórolt olajjal?

Előzmény: Akos_IKS (35627)
Benben Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35628

"Nem használati tárgyként tekintünk rá, hanem valamiféle családtagként."

Ezt hasonlóan gondolom én is. Szvsz a topikok lakóinak nagy része, a fenti csoportból kerül ki. Az akinek az autó, csak simán közlekedő edény, max a hibák sorolásával van jelen, de leginkább, nagy ívben tojik mindenféle autós fórumra. 

Viszont általában ők azok akik, egy váltás során, a homlokukra csapnak és máris jön a "Sziasztok, mik a típushibák, szerintetek mennyit bír ki a motor, jó lesz-e x y olaj" és sorolhatnám hozzászólás, de olvasva a hsz-id, ezt pontosan tudod.

Előzmény: Akos_IKS (35621)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35627

Nálunk az egyik szerviz kupakokat vesz folyamatosan. Minden kupak olyan, hogy amikor rátekered a flakonra, átugrik a fogakon a biztonsági szalag, lefelé tekeréskor pedig leszakad. A vevő szeme láttára bontják fel a sértetlen flakont, amit előtte ők töltöttek meg olcsó, hordós olajjal. Onnan tudom, hogy egy barátom raktárába akarták bepakolni a kupakokat, csak ő nem engedte, mikor meglátta, miről van szó. Ezzel persze semmit nem ért el, mert elvitték máshoz.

Előzmény: www.octinfo.com (35622)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35626

Este mentem egy kört a Rio-val mert asszony arra panaszkodott hogy nehezebben indul. Hát én nem tapasztaltam de mentem vele 100 km-t országúton és autópálya jellegű elkerülőn. MIL lámpa nem világított, viszont újabb hibát fedeztem fel az autón (ritkán vezetem de akkor mindig találok valamit): a fed komp léptető gombja (Trip) nem működik a kormányon!

 

Lehet hogy a Reset sem, de mivel jelenleg külső hőmérsékleten van, azt ugye nem tudom nullázni, tehát ez nem derült ki. Gyanús hogy az egész jobb oldali gombsor nem működik.

 

Kicsit hervasztó egy 32e km-es autónál! És akkor most finom voltam!

 

www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35625

Ja, én is erre jutottam mikor megtekintettem az említett videót...

Előzmény: KAti (35624)
KAti Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35624

Ez a szakértő, aki ilyet mond: "miszerint nincs rossz autó, csak rossz karbantartás" biztosan nem ismeri azokat a motorokat, amikről ilyen cikkek születnek:

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/07/26/ezeket_a_motorokat_keruld_video/

 

Előzmény: gnrb (35619)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35623

Tegnap láttam egy YouTube videót, egy angol srác vett egy 414.000 mérföldet futott 2009-es Octavia2 faceliftet, 1.9 PD TDI motorral. 500 GBP volt az ára! Új hűtők, patent futómű.

Előzmény: Akos_IKS (35621)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35622

Az jutott eszembe, hogy hova a fenébe tűnik el a sok olaj amit nem töltenek be az autókba?

Jófogáson árulják kólás palackban? Vagy mi lesz vele?

Mert olyat viszont még sosem hallottam, hogy valak azzal dicsekedne hogy okosba' kapott a szerelő haverjától olajat. Pedig egy nap akár csak egyetlen márkaszevizben több olajcsere is van.

 

A huszon-harminc milliós Mercik motorhibáját meg emiatt kockáztatja egy kereskedő? Pár ezer forintért (ők ugye nem 8-9e Ft-ért veszik literjét)?

 

Ha meg ekkora biznisz akkor a példában szereplő szerelő pár ezresért lebuktatja magát és az egész céget?

 

Több, mint egy évtizede olvasom ezeket a sztorikat és már fura nekem hogy a másik oldalról sosem hallani - hogy mi lesz a sok megspórolt olajjal?

 

KIA esetén persze én sem tudom cserélik-e mert nem vagyok ott a műhelyben de az Octavia-nál mindig a szemem láttára töltötték fel (gari után meg én vittem).

Előzmény: gnrb (35619)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!