Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kristóf Dániel Creative Commons License 2020.12.30 0 0 35540

Megneztem, az ACC kezeli nálam a kinyíló tükröt illetve a okos kulcsot is. Attettem a sárgát az accről, a power outlet 2re (azt ugyse hasznalom hátul semmire), de így is ugyanaz van.

 

Eszembe jutott, hogy az autóban van olyan utólag beepitve, hogy ha a kulcssal zárom le / nyitom ki duplán, akkor az ablakokat is felhuzza/lehuzza.

Lehet ennek közé hozzá? 

Előzmény: Milee (35539)
Milee Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35539

Hát nem tudom hol a hiba, de ajtónyitásra nem szabadna bekapcsolni a kamerának.

Itt egy video a 3 kábelos hardwire kit bekötésre, igaz ez egy VIOFO kamera, de a HK3 bekötés azonos. A lényeg hogy a piros vezeték állandó áram alatt legyen (battery), a sárga pedig a gyújtás (ACC ), a fekete test. 

https://www.youtube.com/watch?v=bAE4gbzCXJE&feature=youtu.be

Előzmény: Kristóf Dániel (35538)
Kristóf Dániel Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35538

Sikerült a kamerát is! Ha leveszem a gyújtást kiirja, hogy a parkoló mod 5 perc múlva bekapcsol. Az viszont fura, hogy ajtó nyitasra már be is kapcsol a kamera, nem csak gyujtasra. Azért gondoltam holnap ramernek, hogy lássam szívja - e vagy sem. 

Előzmény: Milee (35537)
Milee Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35537

Szívesen! A kamerát sikerült bekötni, vagy a 12V-ot leellenőrizni?

Előzmény: Kristóf Dániel (35535)
Milee Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35536

Igen, mert a köztudatban a hagyományos glimmes 230 V-os fázisceruza él, de ott is van másik pólus a vizsgálónak a keze kell, ami adja  a testet vs ellenállást és az hozza működésbe a glimmlámpát.

De a lényeg mindegyik esetben az áram, ill a feszültség kontrollja.

Van egyébkent több fajtája is a 12V-os fázisceruzáknak.

https://www.netszerszam.hu/shop/fazisceruza/

https://profibarkacs.hu/Extol-Premium-faziskereso-erintes-nelkuli-feszultsegvizsgalo-12-1000V-AC-156-mm-CE

Lehet, h a helyes kifejezés a feszültség, v áram ellenörző ceruza lenne :)

Előzmény: stefi001 (35534)
Kristóf Dániel Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35535

Na, csak sikerült! :)

Kiderült, hogy nem ért hozzá a multimeter kábel vége a biztosítékhoz, emiatt mutatott mindenhol 0V -ot. :D

 

Most már csak reménykedem, hogy holnapra nem merül le az akksi :D de azért rámérek majd napközben.

 

Köszönöm még egyszer! 

Előzmény: Milee (35528)
stefi001 Creative Commons License 2020.12.29 0 0 35534

Lényegében egyet értünk.

Azért nem éppen helytálló a megnevezés, bár egyre gyakrabban lehet vele találkozni. Ugyanis a hagyományos értelemben vett fáziskereső tulajdonképpen egy egypólusú eszköz, amely fémes érintkezés nélkül egyen- vagy váltófeszültség jelenlétét mutatja ki. A fáziskeresőben glimmlámpával egy nagy értékű ellenállás van sorba kapcsolva, amely egyik vége többnyire csavarhúzó kialakítású, míg a másik vége egy fém zárócsavarral van lezárva. A csavarhúzó részt 230 V-hoz, míg a zárócsavart kézzel érintve – a test csekély átvezetése révén – a hálózati feszültség (a feszültségosztó függvényében) meghatározott értéke hozza működésbe a kisülési csövet.

Azért egypólusú eszköz, mert a fázis (feszültség) kimutatásához valójában elegendő az egyik pólus használata.

 

A https://www.obi.hu/auto-elektronika/fazisceruza-6-12v/p/4136370 linkben is látható mérőeszköz viszont kétpólusú, ugyanis a kisülési cső csak akkor világít, ha a + 12 V kereséséhez az egyik (krokodil csipeszes) véget testre csatlakoztatjuk, míg a mérőcsúccsal keressük a + 12 V-ot.      

Előzmény: KAti (35533)
KAti Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35533

Azért mosolyogtam meg, mert még nem hallottam a feszültségkereső, feszültségdetektor szerszámra a fáziskereső kifejezést. Nyilván az én hibám :-)

Előzmény: Milee (35530)
Milee Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35532
Előzmény: Milee (35531)
Milee Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35531

Kb így néz ki gyakorlatban.....Dashcam bekötését csinál a srác (igaz elég kontár a bekötése) , de csodák csodájára ő is fáziskeresővel csekkolja az áramot. Szóval nem ördögtől való az autóelektronikában gyors kereséshez a fázisceruza.

Előzmény: KAti (35529)
Milee Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35530

Mi ezen oly mulatságos ? 

Azzal is meg lehet nézni., hogy pl melyik biztosítéknál van áram gyújtás nélkül. Persze nem 220V-ossal, hanem 12 V-al . 

https://www.obi.hu/auto-elektronika/fazisceruza-6-12v/p/4136370 

Előzmény: KAti (35529)
KAti Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35529

Fázisceruza hogy jön ide? :-)

Előzmény: Milee (35528)
Milee Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35528

1. Fázisceruzával, vagy multiméterrel nézd meg gyújtás nélkül, hogy az belsző világítás biztosítéknál van-e áram.

2. Utána rakd rá a gyújtást és nézd meg, hogy az ACC biztositéknál van- e áram.

Ha mindkettőnél van, akkor oké.

 

Nem tudom, hogy a Te autódban milyen biztosíték típus van (Az enyém Ceed III-ban micro II-es van)

Szedd ki a belső világítás biztosítékát és hasonlitsdt össze a képen látható biztosítékokkal és ahhoz tartozo adaptert és biztosítékot használj.

Az adapter belső felére rakd azt a biztosítékot, amelyet kiszedtél a táblából, a külsőre pedig egy 5A-ost.

Illeszd be mindkét az adaptert a biztosíték táblába jó erősen. 

A fekete szálat pedig a testhez.

 

Elötte teszteld a kamerád, h működik-e ,vagy be van egyáltalán kapcsolva.

 

Előzmény: Kristóf Dániel (35527)
Kristóf Dániel Creative Commons License 2020.12.28 0 0 35527

Összekötöttem így, de nem működik :(

Nem kapcsol be a kamera. Csak olyan biztosíték adaptert találtam, ami ilyen, ebbe való biztit vettem (bár ilyen van alapból is az autóban, mikro asszem?).

Mi lehet a gond?

A Hardwire Kit piros vezetéket bekotottem ebbe, kiszedtem a belső világítás biztosítékát, bele ebbe, fölé az 5A -eset, vissza a táblába az adaptert.

Sargaval ugyanezt, csak azt az ACC -be.

Feketét test csavar mögé.

 

Gyújtast adtam az autóra, de semmi. 

Előzmény: Milee (35399)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35526

Egy Rió Platinum 100 LE érkezik majd a gyerkőcnek. Eredetileg GT-Line lett volna, de már csak hibrid van belőle elektromos kuplunggal, azt nem akartuk. A lényeg a LED fényszóró volt és a jó pakolhatóság, sportos jellegű, fiatalos autó. Ceed ára ebben a kiadásban (Gold + ADA) már nagyon elszállt volna és egymagának nincs is szüksége akkora autóra. 

Előzmény: Milee (35525)
Milee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35525

Szívesen :)

Milyen típust veszel?

Előzmény: cápaFeri (35524)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35524

Köszönöm szépen, akkor jól sejtettem. Ez így nekem elég is előzetes infónak. Aztán ha meglesz akkor úgyis a gyakorlaté lesz a fő szerep...:-)

Előzmény: Milee (35517)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35523

Szerintem meg minden manapság használt motornak sajátossága, hogy megszűnő menetszéllel együtt leállított hűtőközeg keringetés pár percig hőmérsékletemelkedést okoz. Nem mondom, hogy ez biztosan káros mértékű, elképzelhető, hogy a rendszer eleve úgy van tervezve, hogy ezt kiküszöböljék, de nem bízom a véletlenre...:-)

Előzmény: dokeee (35520)
Milee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35522

Valószínű, hogy amit a Hyundaiokba rakrak. Az 1,4 TGDI utódja,  1482 ccm, 4 hengeres turbomotor  253 Nm, 160LE/5500f , 0-100 km/h 8,6 sec, max seb. 210 km/h 

Előzmény: nagypapa 52 (35519)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35521

Ne vedd fixnek amit most írok, de egy ideje hallani arról, hogy érkezik egy 1,5 literes motor amit közösen fognak építeni (mint sok más motort eddig is) a Hyundai-al többek között a ceed-be, i30-ba, stb. Aki tervezi a hasonló motoros (mondjuk 140 LE) ceed vásárlását, lehet érdemes kicsit várnia, hátha lesz benne értelmes fejlesztés. Mint az új Rióban is most jelentek meg a változó szelepidő-nyitvatartású (Smartstream) motorok, amik kissé takarékosabbak.

Előzmény: nagypapa 52 (35519)
dokeee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35520

Szerintem egy dízel ceed-et nem tudsz úgy megmelegíteni, hogy baj legyen a hűtőventillátor leállásából. Az egy rendesen túlhűtött motor.

Előzmény: cápaFeri (35516)
nagypapa 52 Creative Commons License 2020.12.27 -1 0 35519

Szaisztok. Ezt tudja valaki milyen motor? 

 

160 T-GDI Semmi infót nem találok róla. 

 

Milee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35518

Így van,  a 96-os III-as golfom hűtőventilátora sem kapcsolt ki a gyújás levételével, ha magasabb volt a hűtővíz hőmérséklete. 

Előzmény: cápaFeri (35516)
Milee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35517

Igen, jól gondolod. A kulcsos és a start gombos esetén (manual váltó esetén) kuplunlogás nélkül nem indul a motor, csak ACC és tudsz ablakot törölni. Az automatánál viszont nem tudom, hogy működik a rendszer.   

Előzmény: cápaFeri (35515)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35516

V annak gyártók, akik már évtizedekkel ezelőtt megoldották, hogy ha meleg a víz, a motor leállítással együtt nem áll le a hűtőventilátor....a kiánál ez sincs meg.... ha úgy érkezem, inkább megvárom, míg lehűt és leáll a ventilátor, utána állítom csak le a motort.

Előzmény: KAti (35505)
cápaFeri Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35515

No engem pontosan az első mondatod első része érdekelt volna hogy kell csak gyújtást ráadni egy autóban, ahol a beszálláshoz is elég, ha csak a zsebedben a kulcs és nincs gyújtáskapcsoló, csak egy strat-stop gomb a műszerfalon? :-)))...SSA-val ellátott autóban ha beülök, de nem akarom elindítani a motort, csak gyújtást ráadni mondjuk hogy letöröltessem az ablakot esőben....na azt hogy kell? Helyes a gondolatom, hogy a gomb benyomásánál nem kell kuplungot taposni és akkor nem indul el a motor, csak gyújtást ad, mint a régi gyújtáskapcsolós autókban az ACC állás?  

Előzmény: Milee (35487)
dokeee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35514

Nyilván nem kapcsoló van hozzá, csak nem kap elég üzemanyagot ahhoz, hogy kialakuljon a töltőnyomás.

Előzmény: KAti (35513)
KAti Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35513

Igen, én tudom, hogy van ilyen és hogy mire szolgál, csak más cartárs szerint lehet a turbót elektronikusan ki-be kapcsolni. 

A start-stop rendszer és a turbó élettartamból indult a beszélgetés.

Előzmény: dokeee (35511)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35512

Az a töltőnyomás szabályzó.

De attól még pörögni fog a turbinakerék.

Előzmény: dokeee (35511)
dokeee Creative Commons License 2020.12.27 0 0 35511

Wastegate szelep van a turbókon, de az más célt szolgál.

Előzmény: KAti (35509)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!