GX7-ben egy elég visszafogott képességű stabi van, GX9 lényegesen fejlettebb, sokkal erősebb és nagyobbat lötyizik. Gondolom azért ilyen gyenge a tartó rugó, hogy könnyebb legyen mozgatni, kevesebb ellenállást kelljen legyőzni. Itt egy videó a mozgásáról. Ha ki van kapcsolva a stabi, de a váz meg be akkor is folyamatosan mennek az elektromágnesek, hogy középen tartsák, teljesen kikapcsolva meg csak lengedezik.
Az a fura a dologban, hogy a GX7 -esem nem kotyog, illetve nem tűnt fel. Ha nagyon rázom kotyog az is, de értelemszerűen nem rázom szándékosan. :-)
Ehhez képest a GX9 belseje sokkal lazábban van rögzítve, így normál használatkor is feltűnt, hogy valami megmozdul benne, miközben kiveszem a szekrényből, és elfordul/elbillen a kezemben.
De ha ez nem válik a hátrányára, akkor nem aggódok.
Ahogy mondod, a Pana 14-140 és a 100-300 -nak is mozog egy kicsit a belseje, de jóval kevésbé mint a GX9. Fura, hogy egy ilyen érzékeny szerkezetet nem rögzítenek pl. állandó mágnesekkel, hasonlóképpen mint a merevlemezeknél. De mivel a GX vonal nem a professzionális termékcsalád, el tudom fogadni, hogy ezen, vagyis áttételesen a tartósságon spóroltak.
Az gáz, érdekes (biztató?), hogy egyáltalán működik. Hivatalos márkabolt. Konkrét javítás tudtommal minimálist csinálnak, tizenvalahány éve külföldi európai szervizbe viszik. Átalánydíjas, vagyis független a hiba mértékétől, EM1mk1 68e Ft.
Sony elég durva bír lenni, az bicajos túrán ki bír akadni, pár ismerősnél is előfordult. Szakszerű megoldási módszer, hogy oldalba koccantod és visszaugrik a helyére :-O
Jaja, 15 éves tükrösömben is ilyen a stabi. Érdekes, hogy a Sonysok közt páran már szívtak, hogy kiakadt és azt nem teljesen értem, hogy kikapcsoláskor miért nem rögzíti valamiképpen. Más termékeknél bevált az ilyen parkolópozíciós megoldás...
Az összes 3 vagy 5 tengelyes stabilizátorral rendelkező m4/3 váz ilyen. Kikapcsolt állapotban rugós szerkezet tartja, de a teljes súlyát nem bírja el. Bekapcsolva a szenzort elektromágnesek helyére rántják, lebeg és folyamatosan dolgoznak a gyutáv függvényében.
Eddig még nem találkoztam olyan visszajelzéssel, hogy szállítás, biciklizés miatt tönkre ment volna.
Az optikai stabis objektívekben is lötyögni szokott a stabi lencse, csak jóval halkabban.
Pana GX9 -es tulajokat kérdezem, hogy mennyire normális, ha a gépben "kotyog" a szenzor blokk?
Kikapcsolt állapotában, lefele néző objektívvel, óvatosan mozgatva érzem, hogy bent mozog valami tömeg.
Ugyanígy mozgatva a GX7 -esemet, nem mozog benne semmi.
Nem az objektív mozog, mert anélkül is érződik a mozgás. Valamint levéve, alulról belenézve láttam, hogy a szenzor "lötykölődik" benne.
Rendesen (előre nézve) tartva a gépet, objektív nélkül azt vettem észre, hogy a szenzor blokk lejjebb van mint kéne. Ha így bekapcsolom, akkor feljebb emelkedik a szenzor, szóval ez akár jó is lehet így.
Sokat nem játszottam fedetlen szenzorral, hogy ne koszolódjon, és a gépnek alapvetően nincs semmi baja, tök jó, így igazából nem aggódom, csak rém fura, hogy konkrétan kotyog benne a szenzor blokk. Rendben, lehet mondani, hogy mit rázom, nem rumba tök ez, de mi van utazás közben? Egy zötyögő buszon a gépváz is mocorogni fog, az meg nem jó ha harcosok klubját játszik a hátizsák mélyén, és saját hatáskörben szétveri magát. Szóval azért egy kicsit aggódok.
A gép előéletére panasz nem lehet, és a hülye covid miatt én is csak keveset használtam, főként a lakásban, fizikai behatás (esés, ütés) nem érte.
Más is tapasztalt ilyet? Ez jellemző erre a géptípusra? Nyugodjak meg, mert ez gyárilag ilyen?
Vagy vigyem szervízbe? Ott majd meghúznak egy csavart, megstruffkodják a düznit, és utána majd olyan tömör lesz mint egy tégla? (Még garanciális a gép.)
Két kártyás pont az ilyen hibák ellen jó, fotós csoportokban azért akadtak néha eldöglések, de nem annyira jellemző. Inkább felmásoláskor, vacak kártyaolvasó dobja el és kuszálja össze a dolgokat. Ha fontos és számít, akkor két kártyás legyen, mert az ördög nem alszik. Meg aztán lehet matematikailag számolgatni, de pld. ismerősnek bevállaltam esküvőt, mert valahol el kell kezdeni és két gép állt meg aznap... Egyik mikor? Amikor a frissen átöltözött menya kijön az ajtón és egymásnak ugranak.
Új gép vásárlás előtt vagyok. Az egyik szempont az lenne, hogy az egyik modell 2 kártyás , azaz lehet tükrözve írni, a másik nem ( Olympus M1 3, M5 3). Arra lennék kiváncsi, hogy a kártyahibából adódó adatvesztés mennyire jellemző ? Én még nem találkoztam ilyennel ( kb 20k fotót csináltam eddig ) vajon a két kártyás valóban megelőzi ezt a hibát ? Olyanról ugyanis olvastam már, hogy valaki két kártyával fotózott esküvőt, és kártyahiba miatt lehalt a gép. A megélt szituációk érdekelnének. Köszönöm előre is.
Nézd csak, senki nem mondta ezt. Trlala és kgaboroo (látom, hogy ő részben már válaszolt) arról beszélt, hogy mi mindent kell figyelembe venni, ami egyébként egy nagyon bonyolult és hosszú téma. Ezek között maga az objektív csak az egyik tényező. A legtöbb témába vágó fórumon/tesztoldalon legalább egyszer elmondják, hogy nincs kompromisszumok nélküli fényképezőgép/objektív. Csak egy példa: azok a fényerős objektívek, amiket említettem fix objektívek, a Sonyn pedig egy jó zoom objektív van. Nem vitás, hogy a Sony RX10 IV nagyon jó fényképezőgép. kgaboroo a témát inkább profi szempontból közelíti meg, azt hangsúlyozva, hogy egy profi igényekkel fellépő fotósnak mit érdemes vennie. Amit nem hangsúlyozott az az, hogy vajon Neked mik a legfontosabb szempontjaid (bár a második hozzászólása már inkább erről szól). Lehet, hogy az a profi felszerelés, amit ő ajánlott a figyelmedbe megfelelne Neked, de az is lehet, hogy több okból nem. Ha szeretnél egy olyan gépet, amelyik amatőr szempontból a lehető legtöbbet tudja, és nem zavar, hogy egy méretes és elég súlyos (több mint egy kiló) gépet kell cipelned akkor lehet, hogy ez a Te géped. Olvassál minél több tesztet (itt, meg itt, meg itt)alaposan gondold meg, hogy amit dicsérnek benne az mennyire fontos Neked, és mennyire zavar az, amit kritizálnak.
A második helyen említett teszt pl. nincs befejezve (ezt a hozzászólók szóvá is teszik), ezért pl. az optikával kapcsolatban érdemes megnézni, hogy az az oldal mit ír az előd optikájáról. Ott azt fogod látni, hogy jó a makró képessége, azt persze nem teszik hozzá, hogy egy négyharmados makró objektívhez képest már más a helyzet. Sajnos mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy melyik az ő gépe, és nem véletlen, hogy több tapasztalt fotósnak több(féle) gépe is van, illetve, hogy pl. az Olympus mintaboltnál van úgynevezett tedd próbára lehetőség, hogy magad otthon kipróbálhassad az adott gépe/objektívet.
Az említett imaging resource oldalán pl. az egyik hozzászóló ezt írta:
well now 2 years later I can tell you guys that this is the best cam I have, best performer and superb lens. I'm not at all into event photography, I do mostly editorial and advertising work and I'm used to medium format, phaseones, Nikon 850 and dozens of lenses and I still say this Sony overall taking everything into consideration etc, is the best cam I have!
Biztos, hogy sokan egyetértenek vele, és legalább annyian, akik nem. UFF!
Az 1 colos szenzor egyáltalán nem rossz a Sony optikájával párosítva. És mivel itt nem cserélhető az objektív, így nem is tudsz rosszabbat rakni rá. Nem rossz vétel annak aki bridge gépet szeretne.
Bár ott van még a Panasonic FZ2000 ami szintén hasonló kategória.
Viszont a Sony árában már össze lehet rakni egy jó m4/3-os szettet. Pl Panasonic G80 egy Leica objektívvel.
Ez mind igaz, de azért azt is érdemes megjegyezni, hogy a dpreview az m4/3-os gépek tesztelésénél (Studio scene) ritka kivételtől eltekintve, alapvetően fényerős objektíveket használ: Olympus 50mm f2, m.zuiko 45mm f1.8, Panasonic 42.5mm f1.7
Ha van elég fény akkor nemigen van különbség 1/2.3 és fokozatosan felfelé a full frame-ig lévő szenzorok képei között akkor ha az optika azonos fényerősségű.
A Sony RX10/4-es egycolos szenzora kapott egy jó optikát ami még kinyújtva is F4-es.
Az m4/3-as szenzor egy jó objektívvel már tud hibátlan képeket.
Az viszont nem jó ha az ISO növelésével próbálsz fotóminőséget javítani.
Pl hiába van full frame szenzoros géped ha rátekersz egy F3.5-ről induló zoom objektívet.
Jobb eredményt kapsz egy m4/3-as géppel ha F2.8-as fix obival csinálod a képet.
Az 1 colos szenzorhoz F2 alatti fényerősségű obik jók.
Pl a Panasonic LX15-ös kompaktja ahol 1 coll a szenzor és 1.4-ről indul a Leica optika.
A Sony RX10/4 nagyon jó képességű gép, főleg ha van elég fény.
A full frame előnye akkor jön ki ha minőségi F2 fényerő alatti optikákat használsz.
És igen...a Sony RX10 képes lépést tartani a 4/3-as géppel...de csak abban az esetben ha a 4/3-as gép egy alap obival van felszerelve.
Ha a 4/3-asra egy jó obit tekersz akkor már lesz különbség.
És arra figyelj...az ISO szoftveres segédlet, az objektív fényereje pedig hardveres. Minél fényerősebb objektívet használsz annál kevésbé kell feltolni az ISO-t és annál zajmentesebb képet kapsz.
Hello,az lehetséges szerintetek,hogy egy colos szenzoros bridge(sony rx 10m4) egy m4/3 os szenzorral kb iso 1800-ig lépést tartson?Én kb onnan kezdve kezdtem el látni az eltérést.Most csak a jpg képekről beszélek.A dpreview-en van a mintafotóknál az öreg, szakállas ürge,na ott nem nagyon volt addig semmi egetverő különbség.