Részvétem! A javítgatásnak és az "olcsósításnak" is meg van a határa. Ez itt már hozzá nem értésbe fordult át, akármilyen "szakember" is csinálta. Tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de egy bontott fedél is olcsóbb lett volna a teljes motorgenerál helyett. Most már legalább túl vagy rajta. Remélem a hidegindítási problémád is hamarosan megoldódik és után sok problémamentes km-ed lesz az "új" gépeddel. Hajrá! Kellemes ünnepeket kívánok neked és minden fórumozónak!
Az előző tulaj elvitte egy itteni szerelőhöz olaj ill. szűrő cserére!
a baj az volt hogy szűrő fedlapja már javítva lett,vagyis a menete, kiment a menet és nem zsákfuratosra menetelték hanem átmenőre!!Ami két hosszabb és egy rövid csavart tartalmazott,és a csávókám felcserélte a sorrendet és a rövid csavar helyére betekerte a hosszút!
ami persze szépen bele is ment mivel már átmenő!Csak ugye odabent beleért a nyomólapba és mint egy (eszterga kés) szépen utat csinált magának!!!!
Az apró fém por még a Dugattyú oldalán is karistolt!
Igen nagy munka volt,egy pillanatra nem is akartam belevágni,de mivel előtte hajtottam a gépet egy hónapig és annyira beleszerettem hogy nem akartam veszni hagyni!
Ő volt a probléma forrása!Így alu forgácsok keletkeztek az olajban,az olaj szivattyú meg ugye továbbította a blokk minden részére!!!
(a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz) Igen erre ő is figyelmeztetett,ill hogy lehet ez okoz pár L erő veszteséget is!
De gondoltam oké,és majd jövőre beruházok egy új tengelyre meg már amúgy is kezdett kiürülni a kasszám!
Igen a karbit is átnéztem,olvastam hogy ez DR betegség hogy a pillszelep tengelye,vagy a karbiban lévő furat kikopik és falsot szív!
De az egy hó használat alatt annyira stabil alapjárata volt,ill semmi kottyanása nincs a tengelynek!
Mindenesetre atomjaira szedtem a karbit is és alapos tisztítás és minden gumi tömítés,ó gyűrű,membrán csere után beépítettem!
Jó nagy munka volt! Én nem mertem volna bevállalni a saját DR-emen, bár még nem volt rászorulva az efféle nagy blokk felújításra. A vezérmű köszörüléssel kapcsolatban abban igaza volt a mesternek, hogy lehet így bütyköt javítani, ha nem túl mély a kráter. Ha sokat kell leköszörülni, akkor a feledzett réteget teljesen leszedi a köszörű. így az élettartama néhány 100 km lesz, de erre rá fogsz jönni, akkor meg úgy is cserélni kell majd. Ha a köszörülés miatt néhány tized mm-rel kisebb lesz a szelep nyitása, azt meg nem fogod észrevenni, mert nem jársz vele állandóan 7000 f/min felett nyélgázon. Szép munka! Gratulálok!
Indíthatóság: a rajz szerinti időzítést át kell ellenőrizni (és javítani ha szükséges) ezzel nem nagyon lehet távolról mit kezdeni. Biztos vagyok benne, hogy a karburátort is atomjaira szedted és a gyári értékekre be is állítottad. Nálam a hidegindítási problémákat a benzin-, illetve az abból kiváló gyanta szerű anyag okozta, akár egyik napról a másikra is. Sajnos ehhez szét kell szedni a karbit és az összes-, de főleg a hideg indító fúvókát át kell fúvatni sűrített levegővel. Még esetleg fals levegőt szívhat a gáz pillangószelep tengelyénél. Az alu ház furata kiverődik és ovális lesz. Vagy a szivató bowden bevezetésénél lévő tömítés (O-gyűrű) tönkremenetele is okozhat ilyen problémát.
Nem ismerem a hatötven blokkot, nekünk a nyóccázasban a vezérmű tengely a hengerfej és a szelepfedél alu anyagából kiképzett felületen fut, nincs benne csapágy (sajnos) így nincs is mit köszörülni rajta. Illetve, ha köszörülnek egy síkcsapágyas veztengót, annak nem a bütykét köszörülik, hanem a csapágy felületeit. Ha a bütyökkel baj van, akkor dobós.
Kinyitnak a szelepek? Ezt a szelephézag állító ablakokon láthatod. Szelephézag van?
Nekem pld nem sikerült becsiszolni a szelepeket, hogy megálljon benne a benzin. Jónak kéne annak lennie, jól ráköltöttél..
Enyém hidegen sokszor úgy indul be, hogy befogom a légszűrőn a lyukakat tenyérrel. Beindulna sok tekerésre enélkül is, de ha 4edik átfordításra nem pöffen, akkor így elsőre indul. De nekünk papír szűrős, ezt könnyű így szivatózni tenyérrel.
Sziasztok!Bocsánat hogy ide írok tudom ez BIG fórum,de DR 650 fórum elég halott!És gondoltam megkérdezlek titeket,lehet valaki már járt hasonló cipőben!?
Adott egy DR 650 R 1992,alapos felújítást kapott ,blokk csapágyak ujjak,minden tömítés új(hengertalp,hengerfej stb)Henger fúrva,Wössner dugóval szerelve(van kompresszió bőven) Szelepek szabályozva,becsiszolva(szépen zárnak a benzint zárt állapotban nem engedik át!)
Mikor elkezdtem összeépíteni a blokkot a baloldali vezérműláncot és fogaskerekeit felraktam, minden fogaskereket jelre állítottam! Majd ezután állítottam a jobb oldali vezérműláncot a szelepekhez itt a vezérmű tengelyen lévő jelzés pontosan síkban volt a hengerfej tetejével,és a dugattyú holtponton állt!
új szelep himbákat kapott!!vezérmű tengely viszont köszörülve lett! Mikor összeraktam a blokkot,szelepváltás után beállítottam a szelepeket T jelzéshez holtpontra!!! A főtengelyt szépen áttekertem kézzel(gyertya nélkül) hogy nem e szorul valahol,nem e kattog,és nem,szépen forog MINDEN!
A szelepek nem nyitnak bele a dugóba stb!
De alapos szívatózás után,gyújtást adtam,és nem indult! Gyanakodtam a benzinre,vettem friss 100 OMV!nem indul! Cseréltem 3 CDI t,+4 gyertyát nem indul! Cseréltem 4 gyújtótrafót,2 komplett gyújtótekercset és jeladót lent a blokkban,nem indul! cseréltem komplett váz elektronikát,nem indul! Folyamatos szép,szikrát ad mindennel amire gyanakodtam!!!még egy centis távról is szépen áthúz az áram a gyertyába!
Karburátor folyamatosan porlaszt,a membrán is új, a gyertyák benzinesek már a kipufogóból áramlik a benzin szag! nincs dugulás! De nem indul!!egy durranás,egy gyönge szisszenés,semmi!!!!!Még hidegindító sprayre sem reagál!!!!! Ma azon gondolkodtam hogy a vezérműtengely köszörülve lett,de előttem már lehet valaki más is köszörülte és veszített a vastagságból így változhatott a nyitás,zárási időpont????? Már nem tudok mire gyanakodni!!Ha volna tippetek,tanácsotok azt nagyon megköszönném!!! Előre is köszöntem!Üdv!
Ormai meg volt elsőre. Ránéztem hátul arra a Hófehérkére, gondoltam ennek pont úgy áll a sapkája mint egy Krisznek. De gyorsan elvetettem, mert a banditát nem krosszcsizmával szokták berugni, meg nem is úgy megy a hegyre. Nem volt meg, hogy régi a kép :-))
A fényképeimet rendezgetem - aztán ilyen elfeledett dolgokat találok... A 30 forintos kérdés(ek) - kik ők és HOL készült ?? :-) Krisz itt még miért motorozott!? :-) stb, stb.
Valami TV csatornán láttam, hogy szokott lenni ilyen, hogy mennek képek és senki nem mond semmit, csak annyi van aláírva, hogy kommentár nélkül. Ez is valami olyasmi? :-)