"de a fűnyírót azzal is sokat rángatom tavasszal."
Na briggs motoros akkor nem a benzin tehet róla, hanem a karbi kialakítása. Van a tankon belül egy kis pohár, abba lóg bele a főfúvóka búvárcsöve. Ebbe a pohárba pumpálja fel a membán a benzint, és onnan túlolyik a tankba. Ez a pohár kiszárad, és miközben rángatod akkor pumpálod tele. A trükk annyi hogy színültig kell tölteni szezon elején a tankot, összerázni, ezzel tele lesz a pohár. Aztán indul is.
1x50 Amperig indokolni kell, de találkoztam már párszor vele.
Mitöbb itt eredetileg 2 fázis volt... aztán megindokolták és 1x50 Amper lett. (NKM-démász egyébként) Avagy sok mindent lehet, ha akarja valaki és van rá mód is.
Nekem 3x25A van (Szlovákia) , eleve ezt adták . Nagyon ritkán van áramkimaradás , azt is elöre tudtunkra adják . De az ördög soha sem alszik .:-) Hetente dekompresszort kinyitom és átforgatom , hogy azért ne rozsdásodjon belül semmi .
Itt 3x16A van a kezdetektől. Régen több három fázisú holmi volt, mára csak egy körfűrész maradt, viszont nagyon gyakori volt a fázikimaradás, havonta elment egy-egy fázis, akár 1-2 napra is. Ezért már akkor úgy kötöttek mindent hogy fáziskimaradáskor csak egy konektorral odébb kelljen dugni a dolgokat és mehet tovább. Mondjuk az utóbbi 10 évben már nem volt jellemző, ha elment az áram akkor minden fázis elment. Azért is akarok áramfejlesztőt, mert volt egy két nagyon necces szitu, húgom a szó konkrétan belehal ha nincs áram három napig, vagy nem kerül kórházba. Ismerősöm szülei az ország keleti részén laknak valahol, pár éve akkora áramszünet volt egy vihar után, hogy innen vittek a praktikerből aggregátort, mert ott már kifosztották a boltokat 100km-es körzetben.
Magyarországon a szolgáltatók nem nagyon adnak egy fázison 32A-nél többet, szóval ha már azt kell bővíteni, akkor szinte minden esetben jön a 3 fázis. Ekkor pedig jó eséllyel fővezetéket kell cserélni, lakáselosztót átszerelni, stb.
Azt úgy lehet hogy a három külön bejövő fázist ugyanazzal az egy fázissal hajtom meg? Bár végülis jobban belegondolva nem kéne hogy gondot okozzon amíg nincs három fázisú fogyasztó.
A fűkaszát sem szoktam soha,mégsem volt azzal sem gond!Persze igaz amiket írtok,de pont nem volt még gondom ezzel.Ha 1-2 havonta beindítod,pont elég hogy átmossa a fúvókákat,és feloldja a kezdődő kocsonyát.
Nekem is három fázisom van a házban . A generátort mégis egyfázisosat vettem , mert ha nem elég nagy a teljesítménye a ház igényeihez mérten , akkor azért hosszab ideig tartó túlterhelésnél az egyik fázison , meghibásodás állhat fenn . Eleve nem egy-két órás hálózatkimaradásra vettem , hanem tartós , több naposra . Akkor közösítem a fázisokat és mehet a játék egészen elméleti 5400VA-ig . Nincs háromfázisos fogyasztóm .
Én akkor vettem , amikor az oroszok elzárták a gázt és az maradt meg bennem , hogy a benzín hosszútávon nem marad stabil . Lehet , hogy ma már más a tényállás . Nem figyelem ez irányban a dolgokat .
Három fázis a kecó, eloszott szerelés, közös nulla és egyéb csúfságok, mindenképp három fázis kell. Routerhez, kazánhoz van szünetmentes tápegység, de hűtő, fagyasztó, klíma, dializálógép azok túl nagy fogyasztók ehhez.
Ezt a százas benzin dolgot hallottam már máshol is, de a fűnyírót azzal is sokat rángatom tavasszal. Tényleg a folyamatos cserélgetés lehet a megoldás. Vagy a gázüzem, a pb palack nem romlik meg sose. Vagy veszek én is egy traktort. :-)
Volt már, hogy 3 éve kis kannába lévőt használtam fel fűkaszához (5L sokáig elég, főleg ha lusta vagyok használni :D ). Azonnal indult, semmi baja nem volt.
Pedig ajánlom, hogy inkább üres tankkal tárold hosszabb ideig. Régi trükk, ki kell járatni a végét is. Főleg 95-el ami ha elkezd kocsonyásodni ... na az nem fog tetszeni a motornak.
Tavaly szeptemberben vettem egy 4 ütemű robogót.Mivel tudtam hogy nem fogjuk használni,teletankoltam.Sima 95-el.Havonta-kéthavonta ráindítok,azóta is indul vele.Pont tegnap este indítottam,pöccre indult,pedig több mint 1 éves benne az anyag.
Ez azért kezelhető kérdés, pár liter üzemanyagot tartasz benne, havonta beindítod 10 percre, és félévente egyszer kijáratod belőle az összes üzemanyagot. Egy-két napra való üzemanyagot meg kannában tartasz, amit két havonta beleöntesz az autódba, és frissre cseréled.
Én azért nem vettem eddig áramfejlesztőt, mert ha évente egyszer kell, addigra pont beledöglik az üzemanyag és nem lehet elindítani. Talán csak a PB palackos a kivétel. De 10 év állás után tutira egy nap szerelés mire beröffen a gép, szóval a helyedben azért néha megjáratnám.
A munka miatt kellett nagyobb teljesítményű,fázis hiány volt már majd minden nap. Nem fontos az azonnali átkapcsolás,jó akár egy óra múlva is,így elég egy sima áramfejlesztő.
Én jártam végig a karókat,hogy melyik szigetelő törött aztán kicserélte a szolgáltató.Közben villanyszerelő tanácsára kértem amper bővítést,és így új karót és drótot kaptam.És akkor jött,hogy el kellene költeni a plusz lóvét valami értelmese. Így lett akkor már egy komolyabb napelemes rendszer is.
Az áramfejlesztő meg ha már van nem kér kenyeret,ha 10 év múlva veszem elő akkor is működik.
Off: Tél vége felé, még a járvány előtt hívtak egy házhoz. Villognak a lámpák, nem megy a mikró, mosógép, ... Végigmérek amit lehet, nullaszakadás. Kimegyek, fönn a tetőtartón a sodronyról bemenő szál vége a levegőben lebeg. Valahol volt egy olyan földzárlat, nulla-védővezető közötti gyenge átvezetés, ami ellátta a kis fogyasztókat. Persze a lakáson belül akármi agyoncsaphatta volna a lakót.
"-Nem nyúlhatok hozzá, életveszélyes. Jelentsék be az Eonnak, hívjanak regisztrált villanyszerelőt!"
Másnap látom, ott mászkál két emberke a létrán. Beszéltem a tulajjal.
Ahogy beszólt, jött az Eon és csipp... Másnapig áram nuku. :-(