Az ateizmus nem tudomány, hanem tudományfilozófiailag metafizika alá tartozó áltudomány. Úgy is fogalmazgatunk szarkasztikusan, de ettől még valóságnak nagyrészt megfelelően, hogy tagadás-vallás.
Zsolt Boldogkői akadémikusunk folytatott mint ateista apologéta vitát a Kálvinista Apologetika JahveIsten-hívő klikkel és a vita irányító módszertana, ami dönthetne lényeges.
- K.A. ugyebár a filozófia metafizika részével takarózik.
- B.ZS. a tudományos módszartant és az új ateista módszertant népszerűsíti. Ő a kettőt -Freund Tamással ellentétben - egységben lévőnek érzi.
Sokan meg elvetik mindkettőt, hiszen egyik sem jó és helyes. A metafizika ökörség, az ateizmus meg nem tudományos, hanem egy áltudományos akármi, tehát nem lehet összemosni és össze sem párosítani a tudománnyal.
Én ezt egészen más oldalról közelítem meg. Ha elkezdem állítani a "babig"-ot akkor hülyének tartanak, de ha állítom a Jehovaistent, akkor sokan hívő léleknek, prófétának, esetleg teológusnak gondolnak amiből doktorálni is lehet és beleírják a személyi igazolványomba. Ha elkezdem tagadni a "babig" létezését, akkor szinte mindenki azt gondolja hogy hülye vagyok, de ha a láthatatlan (stb) Jehovaistent kezdem el cáfolni akkor sokan haladó gondolkodású tudományos gondolkodásúnak gondolnak akinek igaza van. Pedig a kettő ugyanaz az információ feldolgozó tevékenység, tulajdonképpen a semmiről - ez pedig egy harmadik nézőpont. ....
Valószínű a "Tricky "Meme" című publikációmmal pályázni fogok a Richard Dawkins Díjra.
A dolog szépséghibája csak az, hogy az Amerikai Ateista Szövetséghez kötődik és ha a hazai viszonyokat tekintjük, nem biztos, hogy ők képesek a racionális független gondolkozásra. ... de csak úgy lehet ezt megtudni, ha teszteljük őket is.
Richard Dawkins Award
Richard Dawkins AwardAwarded forDistinguished individual from the worlds of science, scholarship, education or entertainment, who publicly proclaims the values of secularism and rationalism, upholding scientific truth wherever it may leadCountryAll nationsPresented byCenter for InquiryFirst awarded2003; 17 years agoCurrently held by18 prizes (as of 2020)Websitecenterforinquiry.org The Richard Dawkins Award is an annual prize recognizing those who exemplify values of secularism and rationalism.[1] Named in honor of evolutionary biologist Richard Dawkins, the prize was first established by the Atheist Alliance of America in 2003, and since 2019 has been presented by the Center for Inquiry. ....
Richard Dawkins-díj
A Richard Dawkins-díj egy éves díj, amely elismeri azokat, akik a szekularizmus és a racionalizmus értékeit példázzák . [1] A díjat Richard Dawkins evolúciós biológus tiszteletére nevezték el , először az Amerikai Ateista Szövetség alapította 2003-ban, 2019 óta pedig a Vizsgálati Központ adta át .....
Ez csak előzetes puhatolózás még, nem a hivatalos nevezés.... amiek még nem is tudom mi a menete ... lehet ajánlók kellenek hozzá?
Boldogkői Zsolt akadémikus, aki mellesleg hobbiból ateista apologetika is, tartott egy előadást a Dugonics Társaság felkérésere "Modernkori tudományellenesség" címmel.
A magánprofilja fb közösségi oldalán a következő megjegyzéseket fűztem hozzá:
Ne felejtsük el, hogy a meghatározások és a tudományos módszertan és a logika alapján, bármennyire is nagy trauma egyeseknek, de az ateizmus is csak egy áltudomány.forrás
Vagy teologikus, vagy materiális a keretrendszer amiben bizonyítottnak nevezek valamit vagy sem. Ő ezeket kivágja az ablakon és azt modja, hogy mindkét keretrendszerben bizonyítatlanok a "tények". Ezt ő állítja, nem én!
Vagy el kell ismerni, hogy a bizonyítások nem általános érvényűek, hanem bizonytalanok.
"Továbbá egyértelmű tény, hogy a teológia és az ateizmus is a filozófia áltudományos része alá tartozik, tudományfilozófiailag a metafizika alá. Azaz halandzsázás csak."
Számomra azt bizonyította be magáról, hogy zavaros elme.
Ha semmi sem bizonyítható, nem állíthatja, hogy a metafizika halandzsa. Már, ha elfogadjuk az ő általa sajátosan értelmezett metafizika fogalmát.
Mi nem halandzsa a számára? Mert így a saját szakterülete is az!
Nem létezik olyan, hogy ne valamilyen szempont szerint vizsgálódjon egy tudós.
A legnagyobb kókler, ha azt hiszi, hogy elfogulatlanul képes egy lépést is tenni a megismerés útján.
Nem tudom ki az a kretén a képen, de megjegyzem a kedvéért, hogy az Ősrobbanás TUDOMÁNYOS TÉNY, azaz sokszorosan bizonyított.
Továbbá megint ismételgeted azt a bődületes baromságot, miszerint az ateistáknak dogmái lennének - csakhogy nincsenek. Se jellemzők, se nem jellemzők. Egyszerűen nincsenek.
A legtöbb ateista támaszkodik filozófiai irányzatokra mikor meghozza a döntést hogy nem hisz semmiféle istenségben, AMENNYIBEN ez a döntés tudatos egyáltalán. De semmi nem kötelezi az ateistát a kérdéskörben gondolkodni. Egyszerűen csak nem hisz. Ennyi.
Freund Tamás: „Az ateisták hite még nagyobb, mint az enyém”. Bizonyíték az igazára: Ateisták jellemző dogmái. Továbbá egyértelmű tény, hogy a teológia és az ateizmus is a filozófia áltudományos része alá tartozik, tudományfilozófiailag a metafizika alá. Azaz halandzsázás csak.
Számomra bizonyította már csak ezzel az egy mondatával is, hogy jobban ért a pszichológiához és a logikához is, mint az elnökségért vele indult másik jelölt (Pléh), akinek elvileg nála jobban kellene értenie a kognitív tudományokhoz, mert állítólag az az egyik szakterülete.
+
"Bólyai- és Széchenyi-díjas világhírű agykutató, alighanem jelenleg a legismertebb és legelismertebb magyar tudós. Kiváló tudományszervező, sokoldalú ember, többek között az Ars Nova Sacra kórus basszistája. Freund Tamással, az MTA frissen megválasztott elnökével beszélgettünk.
....Nem tudok ellenállni a kísértésnek, most, hogy egy hiteles tudóst is megkérdezhetek a hit és tudomány viszonyáról. Szemben áll egymással ez a két világ?
Rólam mindenki tudja, hogy Istenfélő ember vagyok. Ennek ellenére mindig elmondom, hogy nincs vita a hívő és a nem hívő tudósok között, mert ha valódi tudósok, akkor azt is tudják, hogy egyik álláspont sem bizonyítható tudományosan. Innentől kezdve hit kérdése, hogy valaki elfogadja azt, hogy a ma ismert anyagi világ a maga tér-idő dimenzióival, az ősrobbanással teljesen cél nélkül keletkezett a semmiből, míg a hívő azt mondja, hogy az ősrobbanást megelőzte egy teremtő szándék, ami egy tér-idő dimenziókon kívüli, anyagra jellemző tulajdonságokkal nem rendelkező létezőt tételez fel. Egyiket sem lehet természettudományos módszerekkel bizonyítani, de a természettudomány fel sem tehet magának olyan kérdéseket, hogy mi az élet értelme, mi a küldetése, sorsa a nem anyagi jellegű elménknek, éntudatunknak, lelkünknek. "
Ami az első kérdést illeti: egészen különböző típusú entitások létezéséről vagy nem létezéséről lehet szó. Íme egy csaknem teljes lista. Létezik Isten? Létezik elménktől független valóság? Létezik anyagtalan, testünk halálát túlélni képes elme? Létezik objektív, elménktől független idő? Léteznek számok, halmazok és más matematikai tárgyak? Léteznek események? Léteznek tények? Léteznek tulajdonságok? Léteznek lehetséges világok?..."
Tehát az ateizmushoz hozzá nem szagol, még a definiciót sem volt képes felütni.
Amúgy az általad tett ÁLLÍTÁSon kívül nem látok FORRÁSHIVATKOZÁST, így állításod nem ellenőrizhető, így abban sem lehetünk biztosak, hogy az illető mondott ilyet.
Amúgy amúgy egyetlen személy állítása nem képvisel egyetemes álláspontot, pláne hogy az illető nyilván meg sem kérdezte az ateistákat mit csinálnak. Szép kis antropológus: úgy állít valami egy embercsoportról, hogy nem vizsgálta meg őket!
Hivatásos idealista és professzionális világvége-váró. Ebben az életében volt már egyiptológus, kulturális antropológus, vallástörténész, szocmunkás, megmondóember, megfigyelt hőzöngő, és kétszer férj is. Könyvei, esszéi, kutatásai és egyéb tevékenységei érdektelenek, egyedüli sikeres műve a kislánya.
A wikipádiában : (Fonyódi Tibor) róla mintázta Aranypiramis c. kalandregénye őrült egyiptológus főszereplőjét, Martin Ethelwolfot, de a műben Farkas A. Marton néven is megjelenik, mint a sírrablók szövetségének legendás alapítója.
F. A. Márton, FAM magyar egyiptológus, kulturális antropológus, publicista. Kutatási területe a buddhista vallástörténet, vallásfilozófia, valamint az ókori egyiptomi túlvilághit.
Nos az írásaiban és az előadásaiban ő is egyértelműsíti,
hogy az ateizmus értelmetlen és filozófiailag egyértelműen metafizika.