Üzemmelegen, alapjáraton csúnyán kopog. Menet közben szépen jár, nem kopog, illetve hidegen is, addig amíg be nem melegszik. Kuplungolásra nem hallgat el. Csináltam 2 videót:
(Az érdekesség az, hogy megmutattam egy szerelőnek, mondta, hogy megnézi. Beállította a szelephézagot, mert szelep hangja is volt, és kicserélte az ékszíjat, mert cserés volt már. Hívott hogy kész az autó, elmúlt a kopogás! És tényleg elmúlt, kb fél évre! De nyáron megint elkezdte, már kb. 6-7ezer kilómétert mentem így kopogósan vele összesen, nem füstöl, olajat csak csipegeti, nem megy rosszul, hidegen konrkétan HALKAN jár)
Lehet a motor is, természetesen, Te vagy ott, Te hallod. De a zaj helye legtöbbször nehezen határolható be és megtévesztő is lehet! A vizsgálódással viszont az egyszerűbbektől kell a bonyolultabb és költségesebbek felé haladni. Ha kizárható a nyelestengely csapágy -a jelek szerint igen-, akkor még egy egyszerűen elvégezhető vizsgálatot javaslok: a motor-hajtómű egység felfüggesztési pontjait. Három van belőlük: egy az akkumulátor alatt, egy a vezérműszíj felöli végén a motornak, és egy alul a jobb oldali féltengely közbülső csapágyánál. Egyszerűen ellenőrizhetőek!
Nincs sajnos. Érdekes, hogy nem függ a kuplungolástólsem. Attól sem, hogy sebességben van-e, vagy sem, az sem számít.
Álló helyzetben elkezdett kopogni. Kuplung, be sebességbe, indulgattam vele (piros lámpás sor) kopog. Egyszercsak elhalkul. Aztán újra megerősödik. A kopogás lassú, alapjáraton szinte meg lehet számolni.
Tehát a kuplung kinyomás nincs rá hatással? Mert az szokott perdöntő lenni. Ha a nyelestengely csapágy, akkor -ahogy írtam- a kuplung kinyomásakor megszűnik a kopogás.
Sajnos nem a nyelestengely. Nagyon úgy tűnik, hogy a motorból jön a kopogó hang. Ha szemben állok a motorral, akkor a jobb oldalról, a hengerfej magasságából eredhet a hang. Fura, mert nem állandó a kopogás. Felerősödik, megszűnik, random.
Az enyém a 6448G3 cikkszámú fűtőradiátor, lehet ilyen a tiédben is, meg kettő másféle is évjárattól függően, de ahogy látom a méretük, beépítésük hasonló. Közben találtam egy francia nyelvű videót, az is úgy oldotta meg a kivételt mint Te (egy éles késsel átvágott valamit), Ő sem vette ki a műszerfalat, reményeim szerint ennek alapján én is megfogom oldani. A csavarok beszerelésének technikáját (itt a szopás igazából a legfelső, a másik kettő könnyen elérhető).
Az autó 15 éves, egy kinyomócsapágy meghibásodáson (kuplung cserével orvosolva) kívül más baja nem volt. Most fagyálló nyomokat észleltem a fűtőradiátor-bevezetőcső csatlakozásnál.Levettem a hővédő szivacs elemet és a csatlakozásnál szivárgást tapasztaltam, a radiátor jónak tűnik. Az is láthatóvá vált, hogy a három helyett csak egy csavar (a középső) rögzítette a csövet a radiátorhoz. Vélhetőleg így jött ki a gyárból,-és ment hibátlanul 15 éven keresztül- mert megbontva nem volt. A csavarokat pótoltam, (a felsőt 3 órás munkával!!) Jobb lett a helyzet, de a tömítés csere elkerülhetetlennek tűnik.
Mivel ilyet még nem csináltam, azok véleményét, segítségét kérem, akik már túl vannak ezen.
Tehát:
1.Fűtőradiátor csere elvégezhető-e a műszerfal kiszedése nélkül? (A Peugeot service box szerint ki kell szedni a műszerfalat!) Megkerülhető-e a kiszedés?
(Természetesen balkormányos autóról beszélünk, mert a jobbkormányos verzióknál, ez nem gond.)
2.) Ha csak a tömítést kell cserélni (2 db "O" gyűrű), ahhoz elég a radiátor részleges kihúzása, vagy az sem kell?
Érdeklődnék. Van egy peugeot 206 sw 1.4 es 2002 es autom.A héten hétfőn kb 100méter után leállt.Az indítás sikerült elindúl rendesen ,alapjárata van,de 2000-2200.as fordulatnál durrog és leáll.Az autó szerelőmnél volt 3 napig. Mindent megnézett és kitakarított.Tank ,fúvókák gyertyák cseréje üzemanyag szivattyú stb.Semmire nem ment.Azt mondta hogy a motor vezérlésnél lehet gond.Vagy fríssíteni kell,vagy csere,1 méter nem tudok menni vele így,Segítséget kérnék hogy kinek volt ilyen problémája.A hibajelző semmit nem mutat ki.
Csak annyi a különbség, hogy a manuálisban a tekerentyűkkel bovdenen keresztül állítod a lapátokat, a digit-nél pedig ezt szervomotorok intézik. Ugyanúgy előfordulhat, hogy nem állítódik a lapát.
A Te gyakorlatod mellett, gondolom már találkoztál mindenféle esettel. Én "amatyőr" vagyok, csak a saját gépeimmel. Pőzsóból most nyűvöm a harmadikat (205-106-206), eltelt közben húsz év. Soha nem volt ilyen jellegű problémám. Mármint dugulás. Igaz, 2 évente cserélem a fagyállót. Ajánlom mindenkinek, nem egy nagy mutatvány és költség.
Egyébként értékes, segítőkész hozzászólásaidból lejött nekem, hogy profi vagy. Érdekelne, hogy az ország melyik részén prataktizálsz? Előre is köszönöm, ha nem titok!
Azt a lehetőséget azért kifelejtetted, hogyha eldugul a radiátor, akkor sem fog meleget fújni. (és sajnos ez idősebb autóknál gyakran előfordul)
Az, hogy meleg-e a két cső, ráadásul semmit sem jelent, mert a dög tud úgy eldugulni, hogy kis részen még megfordul benne a víz, de már fűteni nem fog.
Természetesen nem azt mondom, hogy ez a baja, de a lapátok ellenőrzése után, ha még fenn áll a hiba, érdemes ezt is megvizsgálni.
1,) Ezeknél az autóknál a fűtőradiátoron mindig átkering a hűtőfolyadék, tehát ha a motor meleg, a radiátor is meleg..
2.) Ha mégis hideget fúj, az azt jelenti, hogy te hiába fordítod kékről pirosra a fűtésgombot, mechanikus hiba miatt (bowden szorulás, akadás miatt) nem történik meg a járatok nyitása-zárása.
3.) Én első körben néhányszor tekergetném a (piros-kék) a fűtéskapcsolót. Gondolj bele, fél éve nem használtad.
Sziasztok.a peugeot 206-osom ujabb hibat produkalt,hatha talalkozott mar valaki hasonloval. Tegnap előtt ahogy bekapcsoltam a futest uzemi homersekletrol a hofok visszament 70 fok ala menet kozben,ma meg mar abszolut nem is mukodik a gutes hideget fuj. Segitseget elore koszi
Ha a kuplung kinyomásával megszűnik a kopogás, akkor egészen biztos, hogy a nyelestengely csapágya okozza a zajt. A nem jó hír, hogy cseréjéhez szét kell szedni a váltót!
Ezt a kopogást menet közben is hallod, vagy csak akkor, ha a felmelegedett motor (és váltó!) alapjáraton jár?
Hasonló hangot ad ugyanis a szétkopott nyelestengely csapágy. Hidegen általában nem hallható, de ha a váltóban levő olaj felmelegszik és hígabb lesz akkor az alapjáraton járó motornál jellegzetes kopogó hangot ad, de ha kinyomod a kuplungot általában megszűnik. Menetközben a menetzajok elnyomják. Lehet, hogy nálad 30 km kell, hogy a váltóolaj felmelegedjen?
Nemrég vettem egy 206-t. 140eKm, szép állapotú, nem füstöl, rendesen volt karbantartva.
Úgy látom, szerető tulajdonosa volt. :)
Hidegen szép hangja van a motornak.
Melegben, minimum 30 km megtétele után elkezd kopogni valami a hengerfej környékén, a jobb oldalon. (szemben állva a motorral) Zavaróan hangos, nagyon aggaszt.
Kb hasonlít a hidrotőke hangjához, de ugye ebben a motorban nincs olyan.
2005 évjárat, 1.4 8 szelep ha jól gondolom, akkor a TU3A motor van benne.
Tegnap lett szelephézag állítva, azóta még nem tudtam rendesen megmelegíteni a motorját.
Pedig valami szól ott. Esetleg valamelyik szíjtárcsa V profilja van megkopva, amibe a szíj beleül és annak van hangja. (jellemzően amúgy a generátoré szokott így megkopni, de persze másiknál is előfordulhat.) Esetleg a főtengely szíjtárcsa szól már, abban is van gumis betét. Ezt távolról nehéz megmondani, látod, még úgy is, hogy ott álltok az autó mellet. Fonendoszkóppal talán meg lehet hallgatni egyesével a görgők tövét, hogy melyiknél a leghangosabb, de eléggé el tudja vinni a hangot a "vas", így sem mindig lehet pontosan behatárolni.
Segitséget kérek van egy peugeot 206 os autóm. 2007 es évjárat 39 ezer kilométert futott jó állapotú kocsi.
minden szépen működik rajta csak az ékszij hangosan jár,olyan suhogó hangot ad.
ezt csak alapjáraton hallani,elnyomja a tiszta szép motorhangot. kicseréltük jó minőségű újra az ékszijat de a hang megmaradt.Ékszijfeszitő,a generátor,a klimatárcsák csendben szépen futnak nem kopottak.
Ékszij nélkül nincs ez a hang kipróbáltuk,tehát a vezérmüszijnak nincs köze hozzá. egyéként azt is kicseréltük a vizpumpával eggyüt mert az idö eljár fölötte fügetlen attol hogy kévés kilométert
azt mondta a szerelő hogy sok 206 osnál igy van,de van amelyik csendben szépen jár. Mi tehát a megoldás
De ez is elég lehet: 3666765 motorszámig 108 fogas, ehhez a régebbi nem rugós feszítőgörgő való, 3666766 motorszámtól 104 fogas szíj és az újabb rugós feszítőgörgő!