Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Nekem is voltak kétségeim de drága volt a saját vezérlő...gondoltam elvaterázom ha nem válik be, de lekopogom, a HMV/Fűtés paramétereivel elboldogulnak a más gyártók termékei is. Mondjuk ez az Amerikai NEST picit furcsa, de a tengerentúlon sok mindent másként csinálnak.
Nézd én nem értek az irányítástechnikához, én gázszerelő vagyok, bár a klíma miatt tanultam, de nagyon messze áll tőlem :) Nekem ezt mondta az aki ezzel foglalkozik.
Aztán tőlem azt szabályoz amit akar. Azt tudom, hogy egy székházban ilyen van ahova járok, és állandó probléma van vele. Csak mivel milliós nagyságrendbe került az egész, nem akarják lecserélni, így csak pumpálják bele a lét, az állandó szoftvercserékbe, meg kalibrálásokba...
Megnéztem az összes szabályzás szempontjából fontos Message ID-t ismeri, csillaghajót meg nem akarok építeni :-) Az összes kötelező ID-t implementálják a gyártók ahogy nézem...
Megeshet, régen Remeha termosztáttal használtam amióta tönkrement azóta Nest-tel. Fogalmam sincs, mi hiányzik és mit tudhatna még, ha lesz időm utánanézek.
A feleség imádja a függönyöket, télen egy sötétítő is olyan mint egy fűtőtest :-) Amit mondani akartam, hogy a felületfűtés ha nagy a napi hőingás sosem lesz pontos, de szerintem nem is fontosak a tized fokok. Akit zavar az radiátorozzon. Nekem mindkettő van, a padló adja a 75%-ot a radiátorok a 25%-ot, így a thermofejek okán egészen pontosan be lehet állítani, azonban amikor annyira keveset kell fűteni, hogy a radiátorok nem kelenek akkor lengedezik is rendesen, tudom, hogy fordítva kéne de szeretem ha langyos a padló... :-)
Ebben egyetértek,hogy a sötét padló be tudja folyásolni a dolgokat.
Nálam sötét járólap és sötét parketta van. A nappal nagy részében kapja a napfényt, ha olyan az idő. Ilyenkor nem is kapcsol a kazán. Viszont pont a kapcsolási hőmérséklet felett tartja a hőmérsékletet. Ha eltűnik a napfény utána már indul is a fűtés.
Én lemérném az új alkatrészt és annak a hosszából következtetnék a fúrási mélységre....
Számítógépes boltban (is) kapható hővezető zsír processzorhoz, azzal "ültesd " be az új szondát. Jobb lesz a hő kontaktus és később segít a fúrásmentes cserében.
Sziasztok. Az immergas zeus maior, ha fűtésmódba végzett. szinte azonnal megáll a keringető, és forrás hallatszik.. Nem lehet itt valahol egy kicsivel több időt állítani az utókeringetésnek??
Adott egy Honeywell DT92 helyiség termosztát és egy BDR91 reléegység. A helyiség termosztáton be van állítva 22 °C. Ennek ellenére a mai szép borús, esős időben pár órával ezelőtt lement a szoba hőmérséklete 21 °C-ra, függetlenül attól, hogy a termosztáton 22 °C van beállítva.
A radiátorok hidegek, olyan, mintha nem kérne meleget a lakás. Lementem a kazánhoz, hátha látok valamit. A BDR91 reléegységen pirosan világított a led. Ez a leírás szerint azt jelenti, hogy a kommunikációban hiba lépett fel. Ettől függetlenül elindult a lakásköri szivattyú - ilyenkor a piros led elaludt és átváltott zöldre - de úgy, hogy a kazán kijelzője szerint csak 27 °C volt benne a víz és nem is kapcsolt be. Szóval keringtetett 27 °C-os vizet a lakásban.
A telepítési útmutató szerint a helyiség termosztát és a reléegység helyét is úgy kell kiválasztani, hogy minimum 30 cm távolságra legyen bármilyen fém tárgytól, beleértve a kazán burkolatát is. A helyiség termosztát így van a lakásban elhelyezve. Viszont a reléegységet a szerelő a kazán mellé, pár cm-re rögzítette a falra. Okozhatja ez ezt a kommunikációs hibát? Létezhet, hogy emitt van "meghülyülve" a vezérlés, és nem kér meleget a lakás, hiába van 1 °C-kal hűvösebb, mint a beállított érték (úgy, hogy a termosztáton 0,5 °C-os lépésekben lehet állítani a kívánt hőmérsékletet)?
Általában ezek az állapotok jó pár óra elteltével elmúlnak, de azért mégis bosszantó. És szeretném megtalálni a hiba forrását.
Ez normális. A relé a ventillátornál csak az egyik vezetéket szakítja meg, ha az a nulla volt a fázis, a nyitott áramkör minden pontján megjelenik. Amikor forgatod a dugvillát hol a fázist, hol a nulát teszed a kapcsolt relé lábra.
Ja, s még valami. Nem tudom ennek van e jelentősége, de mindenesetre fura..
ha bedugom a konnektorba a kazánt, a ventilátorra menő kék és barna vezetéken is van fázis, ha forditva dugom be, akkor viszont egyiken sincsen. Oo. Ez egyébként nem eredményez mást az indulásnál, mindkét esetben ugyan akkor áll le hibával.
Van egy külső hőmérő egy belső és van egy okos termosztát ami az időjárás adatokat is letölti a következő 72 órára. Amikor megtanulja az időállandót akkor a külső változásokat sokkal jobban leköveti, bekalkulálva a tehetetlenségét a rendszernek, nyilván ha kisüt a nap és melegíti a sötét parkettát egy szobában ott túl fog fűteni, ha kinyitod az ablakot akkor meg alul, tized fokos pontosság nehezen lesz, max állandósult állapotokban.
Ezt értem, de egy padlófűtésnél, ahol a fizikai jellemzők lassan változnak, van gazdasági jelentősége?
Ha kinyitok egy ablakot, szellőztetés céljából a szoba termosztát fog nagy jelváltozást érzékelni, de nem gondolom hogy a padlóból azonnal lehűlt víz menne a kazánba - igen tudom az igazán okos eszközök a hőmerésklet és páratartalom változásából következtetnek az ablak nyitásra és nem indítanak rá, csak amikor az ablakot becsukták és jelváltozást mérnek.
Van egy Buderus S120/2W melegvíztárolóm, aminek felülről kell behelyezni a hőmérséklet érzékelő szenzort.
Na most ez a szenzor elromlott és nem tudom kihúzni mert berohadt!
Meg tudja valaki mondani hogy milyen mélyre lehet dugva, mert szeretném kifúrni, de félek hogy átfúrom a csövet és vehetek egy új tárolót amit nem szeretnék!
Tudnátok ötletet adni? Váltószelep működik, keringető elindul, ventilátor éppen bekapcsol majd le is áll, hibát jelezvén. Füst presszosztát elvileg jó, kapcsol. Hol keressem a hibát?
Van a szabályozás amikor konkrétan van visszacsatolásod a szabályozott fizikai mennyiségről, itt a szoba hőmérsékletéről és van a vezérlés amikor csak egy jelleggörbe alapján közelítesz de fogalmad sincs eltaláltad-e mert nincs visszacsatolás.
A szabályozás pontosabb és van lehetőség öntanulásra.