Info, Újként (tag).Terveztem gt line plat., de már nincs, sajna. Mert jön nov. tájékán My21 1.5 cc.160LE árlista. Kevesebb káros anyag, jobb fogyasztás (az mondjuk nem hátrány). Kíváncsi leszek, hová árazzák majd be.
Nem is olyan régen olvastam egy hasonló történetről szóló cikket, talán a Totalcaron. Abban is használt Ceed volt a főszereplő, szinten motorhibaval. Az happy enddel végződött, a kereskedő jót állt az autóért.
Most hirtelen nem találom. Talán egy fekete autó volt a fotókon...
Köszönöm szépen a válaszokat, nektek is @Akos_IKS és @stefi001!
"Bármelyik márkaszervizben kérj egy jegyzőkönyvet az autó állapotáról, a vélt vagy megállapított hibá(k)ról. Ezzel mehetsz a kereskedőhöz, hogy csináljátok vissza az üzletet vagy javíttassa meg az autót."
Köszönöm, így fogok tenni!
Eleinte azt reméltem, hogy erre nem lesz szükség, de most már látom, hogy ez lesz a legjobb megoldás. Remélem, hogy a kereskedő együttműködő lesz.
Bármelyik márkaszervizben kérj egy jegyzőkönyvet az autó állapotáról, a vélt vagy megállapított hibá(k)ról. Ezzel mehetsz a kereskedőhöz, hogy csináljátok vissza az üzletet vagy javíttassa meg az autót. Valószínűleg ügyvédre is szükséged lesz, kevés a tisztességes kereskedő.
Ez rejtett hiba, szerintem ne szerelőt keress, hanem vidd vissza a kereskedőnek. Ha valóban motorfelújítás, az gazdasági totálkár, mert majdnem annyiba kerül, mint amennyiért vetted az autót.
"Szervizkönyv nem ad infót az elvégzett olajcserékről?"
Sajnos nincs vezetve rendesen, elég kevés bejegyzés van benne.
"Szerelőt hol ajánljon a publikum, bárhol a világban? :-)"
Leginkább Budapesten és környékén. Gondolom azért kérdezed, mert van tipped. Szívesen meghallgatom, ha van pozitív tapasztalatod, akkor is, ha messzebb van.
segítséget szeretnék kérni, hátha valakinek van hasonló tapasztalata.
Szeptember elején vásároltunk egy 2012-es Kia Ceed SW-t (ED 1.4 CVVT) 137.000 km-rel. Az autó Ausztriából lett behozva (vezérmű lánc cserélve lett). Röviddel a vásárlás után (menet közben) a check engine lámpa világítani kezdett, P0420 hibakóddal (katalizátor hiba). Törlés után nem sokkal újra előjött. Eddig kb 400 kilométert tettünk meg vele. Egy szervíz telefonon azt mondta, hogy ez nem ritka jelenség ennél a motornál, valószínűleg az olaj nem lett elég gyakran cserélve és motorfelújítás szükséges (dugattyú csere is kokszolódás miatt), ezen kívül katalizátor csere is állapottól függően. A kérdésem, hogy más is tapasztalt-e hasonló hibát, ez volt a hibaok, illetve tudtok-e szervízt ajánlani? Köszönöm!
A problémához nem értek, de az fontos lehet, hogy legyen egy munkalapod, amin részletesen szerepel a hiba leírása, és az, hogy a a szerviz szerint nincs teendőjük vele.
Ha rendszeresen előfordul (most még ugye ritkám), vedd videóra, ahogy nem sikerü a váltás, akad a váltókar.
Az egyes és hátramenet kapcsolhatóságának kipróbálásához nem kell hosszú próbaútra menni, nem tudom, ezt miért hiányolod :-)
Érdeklődöm, hogy valakinek volt-e már problémája 1.4-es benzines 2013 -mas, 6 sebességes Ceed váltójával? A konkrét problémám, hogy ritkán, de az egyes és a rükverc fokozatokat nem lehet kapcsolni, olyan, mintha valami kemény fémnek ütközne a váltókar. Ilyenkor két eset lehetséges. Vagy azonnal a második fokozat és utána újra első, vagy kuplung felenged és újra próbálkozás. Másodjára mindig tökéletes a kapcsolás. A másik problémám a 3. fokozattal van. Azt idáig „még” mindig bevette, de 2-3 naponta egyszer-egyszer érződik, hogy nem igazán akar a helyére menni a váltókar, és erőteljesebben kell a helyére billenteni. Az éves szerviznél jeleztem a problémát (még garanciális), de azt a választ kaptam, hogy Náluk a probléma nem jelentkezett (és még lehet, hogy igazat is mondtak) és nem tudnak a hibával mit kezdeni. Az igazsághoz tartozik még, hogy ugyan azzal a kilométer állással hoztam el az autót, amivel beadtam a szervizbe. Hát, nagy próba kör nem fért bele az biztos. Őszintén szólva egy márkaszerviztől egy kicsivel együttműködőbb hozzáállásra számítottam. A kérdésem. Valakinek volt-e már ilyen problémája, illetve ha igen, akkor a fenti hibajelenségekből lehet-e tudni, hogy mekkora lehet a probléma?
Annyira szerintem nem hangos. Én heti 2x megyek 600km-t Rangerben autópályán a munkám miatt, és azt is ki lehet bírni. Tekerd fel 2-vel hangosabbra a rádiót :) Amúgy szvsz nem a motorzajon, hanem a kerekek gördülési zaján múlik több.
Erdeklodnek hogy a 2008-2010 -es 1.4 es benzines motorok autopalyan mennyire hangosak? valalhato 3 oras utakra vagy inkabb keressek 1.6-ost.? /kethavonta 450km lenne autopalyan/
kIA vENGA 2010 1,4 ALÁBBI HIBÁK: HOL INDUL HOL NEM, ESP BEJELEZ+FORDULATSZÁM NEM MEGY+NEM ÍRJA KI HOGY HÁMYASBA KELL KAPCSOLNI, SZINTÉN HOL CSINÁLJA HOL NEM. Nem találtak kontakt hibát jeladók átnézve stb. valószínüleg computer hiba?
Volt valakinek hasonló? Esetleg tipp computer frissítés ,újra stb, KIa márkaszervíz nélkül?
"Nagy" a baj, segítsen valaki mert nem hiszem el, hogy nem találok értelmes megoldást.
Sajnos nem találok hátsó középső tolató szenzort a 2013-as autómhoz. Kiszereltem a meglévőt 96890A2000E5B típusú, de így nem találok a kinai oldalak között.
Most vagy nem ez alapján kellene keresnem vagy tényleg nem árulnak.
A bárdiban azt mondták, hogy csak gyárit tudnak hozni 95 ezer Ft-ért, helyettesítő nincs.
Kínából végül rendeltem olyan szám alapján ami a másik oldalán van 4MT271H7D de azzal nem működött, most vagy eleve nem jót (hamisat) küldtek (nem volt rajta felirat) vagy rosszat rendeltem.
Lécci segítsen valaki, honnan tudnék olcsóbban venni, mert minden tolatásnál csak sípol és eléggé idegesít :(