Kérdésem az lenne, hogy captivám állandóan csak meleget fúj, ha kint mínuszvan és pl 2fokra állítom, akkor is... Mitől lehet ez? Tapasztalt már valaki ilyet?
Üdvözletem! Van egy captivám 2008-as 2.0 d 126le . Egy olyan probléma jelentkezik nála hogy indulás után kis idő elteltével bekapcsol a hütőventillátor és megemelkedik az alapjárati fordulatszám , holott a hőm visszajelző még szinte meg sem mozdul. Kis gáz adásra le áll a ventillátor vissza áll a fordulat , de rövid időn belül a tapasztalt jelenség ujra indul. Valakinek valami ötlete hogy mi lehet a hiba ?
Sziasztok, talált valaki már 100%-os megoldást a hibás érintőképernyő cserére. Autó vásárlás előtt vagyok, és tudni szeretném mennyit kell az árból lealkudnom. Köszi
Sziasztok! Egy 2007-es Captiva-m van 2.0 dízel 150LE 4WD, automata. Kijelez egy hibakódot (P0299), ami nem megfelelő turbónyomást jelent, de más kódot nem tesz mellé. A hiba akkor jelentkezik csak ha 100km/h és 130km/h között haladok vele azonos sebességet tartva akár tempomattal is és beadja a hibát,ajd az autó elkezd lassulni. Ha ujrainditom a motort, akkor újra rendesen működik. De ha újra a két sebesség között haladok azonos sebességet tartva, akkor újra beadja. Egyébként ha a két sebesség között úgy haladok, hogy folyamatosan gyorsítok majd lassítok, akkor nem adja be a hibát. Viszont ha 100km/h alatt vagy 130km/h felett haladok, akkor rendesen működik az autó. Azt figyeltem még meg rajta, hogy ha atteszem manuális váltásba és visszarakom 4-dik fokozatba, akkor nem adja be a hibát, akár ha azonos fordulaton haladok vagy azonos sebességen. Már 2 helyen megnézettem szervizbe. Az első azt mondta, hogy a turbo jól működik valószínű a nyomásszabályzó a gondja, amit kitisztitottak és ha még mindig visszajon a hiba akkor azt cserelni kell. Szerintem azt a szelepet nem is lehet tisztítani. A 2dik helyen megnézték az EGR szelep előtt lévő mágnesszelepet az működött, majd ledugózta az EGR szelepet is próbaképpen. Ekkor nem adta be a hibát az autó viszont a gázadásra lassan reagált és lomhább lett az autó és persze beadta a motorjelet mivel nem találta a vezérlés az EGR szelepet. És itt elakadt a dolog. Valaki járt már hasonló cipőben? Válaszokat előre is köszönöm.
Maga a generátor felújítással nem oldódott meg a probléma. Szerelő elmondása szerint tudnak erről a problémáról. A számítógép nem mindig ismeri meg a fesz szabályzót.
2009 captivám van. Be indítom a motort és néha nem tölt a generátor. Nem indulok még el ,kb 1 percen belül neki áll tölteni. Ha nem tölt és rögtön elindulok, akkor lehet, hogy egész úton nem tölt. Szerintem a számítógép.Ebben tudnál segíteni?Köszönöm a választ.Tibor
2009 captivám van. Be indítom a motort és néha nem tölt a generátor. Nem indulok még el ,kb 1 percen belül neki áll tölteni. Ha nem tölt és rögtön elindulok, akkor lehet, hogy egész úton nem tölt. Szerintem a számítógép.Valakinek tippje erre a hibára? Köszönöm a választ.Tibor
Szia! Nem automata. Azóta egy ujjabb szerelő adta fel! Annyira jöttek rá, hogy amikor a motor fordulaton dolgozik, kéri az erőt, a túrbó tökéletesen dolgozik, nyomás rendben. Amikor eléred a kívánt sebességet, tartod a gázpedált vagy tempomatot használsz, tehát nem kell túrbónyomás, ekkor tíltja le.
Szia! Amit én tudok róla...Nézd meg az előző hozzászolásomat,jelenleg ezzel a problémával küzdök. Valószínű hogy hengerfej repedés,vagy rosszabb esetben blokk repedés. Egy hónapja 179.000km nél kuplung+kettőstömegű csere. Baráti alapon 460.000 Ft volt.Jó,ebben volt egy önindító felújítás is,de az filléres tétel volt.Mondjuk a kuplung és a kettőstömegű élettartama nagyban függ a használattól,a miénk 85%-ban városi használatban van. A miénk 184 lóerős,de a két motor ugyanaz,csak a 160 lovas az elsőkerék hajtású a 184 meg négykerék hajtású,de ugyanaz a motor a motorkódja Z22D1 mindkettőnek,csak a motorelektronikája más.Ezeken a hibákon kívűl még volt egy részecskeszűrő tisztítás,/nyilván ez ugyancsak a városi használatnak tudható be/,és egy turbócső csere,mert elrepedt. Ezen kívűl más probléma nem volt vele ebben a 180 ezer kilóméterben. Remélem tudtam segíteni.
Szia!Automata váltós az autód?Autómatánál előfordulhat hogy a váltóban egy fordulatszám jeladó hibás.Ha manuális akkor ne vedd figyelembe. E 280 as mercinél fordult elő ilyen hiba,és mercedes szervízben simán turbófelújítással nyitottak,mert a diagnosztika azt adta,persze utána sem lett jó,aztán egy öreg szaki 15 ezer anyagdíjért meg egy kis munkadíjért megcsinálta,utána tökéletesen működött.
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hogy valaki járt-e már így?Az autó egy 2012-es 2.2disel Captiva. 184 lovas. Probléma: megnőtt a kartergáz,nem látható,a kocsi nem füstöl,viszont kinyomja a helyéről a nívópálcát,és a nívópálca helyén veri ki az olajat.Probléma2: olaj van a kiegyenlítőtartályban. Az első hiba arra utal(na) hogy a kartergáz visszavezető cső eldugult,de nem. A második hengerfejre,de az meg nincs összefüggésben a karterben lévő nyomással. Valakinél valami ötlet?
A 2.0 motorolajszűrő cserénél, nem kell az üzemanyag szivattyút leszerelni!!
Az üzemanyagszűrő van útban, azt kell leszerelni (két anyát letekerni, az alsó tüskéről lehúzni a szűrőházat) és hozzáférsz a motorolajszűrő házhoz. Egy kardános crova szár kell a letekeréshez, mert a szűrőház a tűzfal felé "bukik".
Szia! Legalább tudod, hogy merre kell elindúlni. Nekem P200a hibakódot hoz folyamatosan. Voltam egy autószerelő mesternél, de kb. két hetet kell várni, hogy tudjon vele foglalkozni.
Hello, en meg szenvedek vele, hibakodok: P2263, P0299 ezek a turbo alacsony nyomasara utalnak, ez lehet barmilyen cső hiba, vagy geometria letapadas, nyomasszabalyzo szelep hiba... Ha hetvegen időm engedi elkezdem keresni a hibat, de szerintem az enyemnek a geometria letapadas lesz a baja, varosi auto, 124k km van benne ritkan van meghajtva orszaguton, ja es egr szelepet is meg kell nezni!
Diagnoyztika volt, cseréltek is benne egy szelepet, de ugyan azt csinálja! A túrdó le volt véve, padon lemérve, beállítva, de ugyan az! Hozzáértő szerelőt még nem találtam, a szakszervízben meg csak lehúznak, de nem csinálják meg! Azért köszönöm a hozzászólást!
Nekem is ugyanez a problemam, 2012 Chevy Captiva 2.2 vcdi annyi különbséggel hogy a félgáz fullgáz után kb 1 percre letilt ha tempomattal megyek ha nem, viszont felgaz-fullgazzal barmeddig el tudok menni... aztan ujrainditas utan megint jo par percig... :-(
Diagnosztika kellene neki, de komoly esély, hogy a turbónyomás száll el, mert le van kormolódva. (De persze lehet más baja is.)
Mindig csinálja? Mert ha igen, akkor könnyű megnézni, hogy javul-e: menj ki az M0-ra, és 3-4-esben "járasd meg" sok padlógáz-visszalassítás-padló művelettel a geometriát. 3-as és 4-esben 5-10 km, 2000 és 3500 között. Fél gáz, teligáz. Ha itt rögtön letilt, akkor ne is bántsd -> szerviz.
Ha utána való tesztnél (akár rögtön) nem csinálja, akkor ez volt a baj. Egy takarítás amúgy is ráfér. De örökre nem fogja megoldani ezt a gondot.
Ha csak tempomatnál csinálja, akkor mindenképpen kell hozzáértő szerelő. Az interneten keresztül ne akarjunk autót javítani. :)