Keresés

Részletes keresés

BDCSNY Creative Commons License 2020.07.19 -1 2 132160

És nincs elég ember?

Hol a 4-5 leállított hajó legénysége?

Hol vannak az április májusban le nem dolgozott órák?

Miért nem vesznek fel embert? Mist biztos könnyebb, mint korábban.

Van remek túlóra törvenyünkis, az is segít a bajban...

 

Ez egy "piaci" munka most, fizetnek érte garantáltan.

Csak ez az egy megoldás volt, hogy leállítják a 6. hajót is?

 

Mi a cél itt?

Előzmény: Ádám Várkonyi (132158)
Enzo Creative Commons License 2020.07.18 0 0 132159

Elképesztő.

Előzmény: Ádám Várkonyi (132158)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2020.07.18 0 0 132158

Az algásodás ellen próbálnak majd meg dolgozni valamit (felsőbb utasításra) a BAHART emberei a Fekete Flottával, és azért áll meg a Héviz, mert kell az ember a Góliátra Elevátorra stb. ehhez a munkához...

Röviden ennyi a keresett összefüggés a 2 dolog között.

smith Creative Commons License 2020.07.18 -2 1 132157

Hát ezt barátom nagyon benézted...

Előzmény: KZX003 (132151)
Enzo Creative Commons License 2020.07.18 0 2 132156

A hajóforgalom miatt algásodik a Balaton, vagy mi?

Előzmény: KZX003 (132151)
KZX003 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 132155

Új fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

gumidani Creative Commons License 2020.07.18 0 2 132154

"Ugyan a több kikötőt érintő útvonal bevezetésével a menetidő meghosszabbodik, de jó hír, hogy az eddig alkalmazott jegyárak megmaradnak az érintett települések között."

 

Azért ez már a pofátlanság csúcsa. Ezután jöhet a MÁV azzal, hogy a sok helyen megálló személyvonatokon a viteldíj nem drágább a gyorsvonaténál. Pedig az előbbin sokkal tovább tud melegedni az utas. Sőt a BKV sem kér a gyorsjáratokénál magasabb viteldíjat a normál járatokon.

 

A 60-as évek első felében kitalálták, hogy a Tamási - Nagykónyi - Értény - Koppányszántó - Törökkoppány autóbuszjárat csak egyik irányban érintse Értényt. Így az Értényből Tamásiba utazókat ingyenes autóbuszkirándulásra vitték Értény elág. (Eledény puszta) - Törökkoppány oda és vissza útvonalra. Ugyanis a Tamási - Értény illetve az Értény - Tamási út viteldíja azonos maradt. De senkinek sem jutott eszébe jó hírként kommunikálni azt, hogy az Értény - Tamási autóbuszút menetideje kb. 40 %-al megnövekedett.

 

Előzmény: FOMA (132147)
koller andor Creative Commons License 2020.07.18 0 0 132153

Öt és jövő márciusig.

 

Előzmény: jakyg (132121)
siófoki35 Creative Commons License 2020.07.18 0 1 132152

Mi az összefüggés? 

Előzmény: KZX003 (132151)
KZX003 Creative Commons License 2020.07.18 -2 0 132151

Ez az oka.

Előzmény: General Specific (132144)
végzős Creative Commons License 2020.07.18 0 1 132150

Sziasztok!

 

Csak egyszerű hajózást kedvelő utas vagyok, tegnap épp a K járattal mentem. Keszthelytől 12-en, Györöktől kb. 25-en voltunk. Most, hogy Máriáról nincs közvetlen járat Badacsonyba, legtöbben gondolom az átkelőről szálltak át. Nem tudom, lesznek-e ennyien ha megszűnik az átkelő.

Délután a J járaton számolták az utasokat, ha jól értettem, Tihanynál 57-en szálltunk fel, Almádiban 39-en le. Szégyen, hogy így megcsonkították.

 

A tavalyi szezonzáró J járatról tettem fel két gyenge minőségű videót, dokumentum-jellege miatt.

Csopak: https://www.youtube.com/watch?v=hYyS1K4z1D8

Kenese: https://www.youtube.com/watch?v=E4ph3Y6l0U4&t=272s

Előzmény: General Specific (132144)
smith Creative Commons License 2020.07.18 0 0 132149

Egészen elképesztő cinizmus.

Előzmény: General Specific (132144)
Pofamatbefogom Creative Commons License 2020.07.18 0 1 132148
FOMA Creative Commons License 2020.07.17 0 0 132147

Nekem az tetszik benne a legjobban, hogy a meghosszabbodott menetidőt ingyen adja a cég, és nem kell érte többet fizetni. Ez a győzelmi jelentés, egy kommunikációs bravúr.:-) 

Előzmény: zjakabfi (132145)
siófoki35 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 132146

Atyaúristen... :'(

Előzmény: General Specific (132144)
zjakabfi Creative Commons License 2020.07.17 0 0 132145

Mindez szenzaciós kommunikácioval.

Előzmény: General Specific (132144)
General Specific Creative Commons License 2020.07.17 0 0 132144

Ennél kisebb lépések sem mennek arrafelé,  túl nagyvonalúra sikeredett az ez évi menetrend, így további szűkítés jön hétfőtől:

 

https://balatonihajozas.hu/hirek/menetrendvaltozas-julius-20-tol

 

Magyarán Badacsonytól nyugatra összesen 1 járat marad (gondolom alap esetben váci 303-mal), a másik 303 is kiáll.

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (132143)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2020.07.17 0 2 132143

Nagyon jó képek, és nagyon szép hajó!

 

Milyen szép és jó is lehetne a Balatonon egy hasonló műszaki és esztétikai színvonalon felújított/karbantartott Beloiannisz (Balaton) motoros, akár napi menetrendi forgalomban..

Előzmény: Pedrofon (132141)
uni-cum-laude Creative Commons License 2020.07.17 0 1 132142

Valahogy olyan hajóformája van.

Nekem tetszik.

Előzmény: Pedrofon (132141)
Pedrofon Creative Commons License 2020.07.17 0 8 132141

HUNYADI ma délben a Tahi hídról. Választott szülőfalum hajóforgalma jelentősen megnövekedett, sőt, még a kikötőt is használatba vették végre:

Előzmény: Bócman (132136)
gigabursch Creative Commons License 2020.07.17 0 1 132140

Arra többet várhatsz, mint amennyit csendes olvasóként töltöttêl.

Előzmény: Bócman (132136)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.16 -9 0 132139

Amennyiben igaz, ez az 50%-50%-os költségfedezeti arány a Duna kanyari hajó forgalomra az dícséretes.

 

Nem kell azt szégyelleni.

Az egy jó arány Magyarországon.

 

Kötségfedezeti arány az a szám, amikor egy fuvarozási közszolgáltatásnál %-ban fejezzük ki a használók (utasok) által fizetett díjakat.

 

Magyarországon ma :

 - a kisvasutak 1-10% közötti költségfedezettel dolgoznak,

 - az állami nagyvasút kb. 18%-kal,

 - a BKK-nak dolgozó budapesti kishajók kb. 10-20%-kal,

 - a BKV kb. 50%-kal,

 - a Volánok kb. 55%-kal,

 

 

tehát ha a hajók költségfedezeti aránya valóban 50% közeli, akkor az a magyar átlagban kimondottan jó arány.

 

 

 

 

Előzmény: General Specific (132138)
General Specific Creative Commons License 2020.07.16 0 4 132138

Hogy mit minősítenek közszolgáltatásnak az egy jogi kategória, ami az utast rohadtul nem érdekli.

 

Egy állami nagyvállalat feladata (ez esetben), hogy szolgáltasson valamit (=valami jót) a köz számára, és ekkor pedig az üzemeltetőt nem kell hogy érdekelje, hogy az 500 Ft-os jegyárnak 400 vagy 600 a fedezete. (HA 1000-2000-stb, akkor már igen, mert az a köz pénzének durva szórása, de itt ez esetben vélhetően nem tartunk.)

Pont ez a nem (vagy csak részben) piacosítható közjavak / "köz szolgáltatások" lényege. Hogy (bizonyos mértékig) NEM KELL figyelni az utastól beszedett viteldíj nagyságára, hanem az a cél, hogy minél többen részesedjenek belőle.

 

Úgy látom, ez itt megvalósult, ami jó hír.

 

 

 

Előzmény: trizs77 (132132)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.16 -11 0 132137

Véleményed forradalmian új ismereteket tartalmaz.

Majd felhasználjuk.

 

Köszönöm szépen.

 

 

 

Előzmény: Bócman (132136)
Bócman Creative Commons License 2020.07.16 0 14 132136

Érdeklődéssel olvasom az információt, amelyet megosztottál!
"A Dunán, a Duna kanyarban most megpumpolták az egyik turisztikai alapot, pár száz millióért."

Légy szíves, áruld el, hogy ez az információ honnan származik? Milyen alapot "pumpoltak" meg??
Érdekelne az is, hogy melyik volt az az állami tisztségviselő, aki szerinted a sejtelmes "akármilyennevű alapból, közpénz" utalt.
Ezek kemény szavak, még az index fórum (majdnem) mindent eltakaró leple alatt is...
Ráadásul, szakmailag sem stimmel, amit mondasz, baromira nem!
A Dunakanyarban a hajók elég szép utasszámmal dolgoznak, a napi 1000-2000 eladott jegy - ha kicsit is belelátsz a szakmába, magad is tudhatod - fedezi a hajók költségeit.
Nyilván hétvégén tömeg, hét közben meg gyengébb.
De ha csak napi 500 utast számolsz is átlagban, az akkor is 250.000 forint.
Hétköznap 6, hétvégén 8 óra hajózásért. 
Ez még az "állami mamut" cégnél is simán fedezeti határon felüli bevétel...
Továbbmegyek: úgy vélem, a hazai hajótulajdonos illetve hajóüzemeltető cégek bármelyike örülne, ha a hajója fixen hozna neki napi 250 ezer forint bevételt.
Még akkor is, ha esetleg csak önköltség felett kicsivel termel.
És ráadásul az is látszik, hogy az "500 jegy" elmélet nem is fedi a jelenlegi helyzetet!

Vagy úgy véled, hogy a hétvégére azért küldik fel a Hunyást, mert épp nem akadt a kezükbe másik hajó?
Persze, hogy nem emiatt, hanem azért, mert azt tapasztalták, hogy a Moszkvát már kinőtte az utazóközönség!
Egyébként meg, hála az égnek, végre van hajózás a Dunakanyarban.
Az lehet, hogy csak azért, mert hogy az emberek az utazási bizonytalanságok miatt most inkább itthon vannak, és keresnek valami közeli programot, de hát a lényeg, hogy hajóznak.
Szerintem.
De érdeklődéssel várnék pár tényt, ami cáfolja az általam elmondottakat...

Előzmény: trizs77 (132132)
Una Vestrum Creative Commons License 2020.07.16 0 3 132135

Nem figyeltél oda, amikor a távlati rövidülést oktatták?

: - )

Kitűnő az együttállás.

Előzmény: Kurdeejay (132127)
csecsaba2 Creative Commons License 2020.07.16 0 0 132134

Kerékállás, jobb 3. ablakban a szalagfüggöny kimaradt :-)

Előzmény: Kurdeejay (132127)
gigabursch Creative Commons License 2020.07.16 0 0 132133

Dézsa-vú...

Előzmény: Kurdeejay (132127)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.16 -8 2 132132

Pénz kérdése.

 

Mivel a folyami és a tavi hajózás - általában - NEM közszolgáltatás, így tényleg figyelni kell (más fuvarozókkal ellentétben) az utastól szedet viteldíj nagyságára.

Nincs állami költségtérítés.

 

A Dunán, a Duna kanyarban most megpumpolták az egyik turisztikai alapot, pár száz millióért.

És nyertek.

Ami nem baj.

Az ilyen állami alapok (közpénzek) erre is vannak .

 

 

Tehát nem a közszolgáltatási költségtérítés (veszteség kiegyenlítési) alapból futja/fussssa a Dunakanyari műsorra hanem egy másik alapból.

 

A budapesti vonali hajókázás, déakárhányas átkelők költségeinek kb. 80-90%-t se az utasok fizetik.

 

Bárhol indítható menetrendszerinti hajó ha kerítünk egy olyan állami tisztviselőt, aki az általa felügyelt akármilyen nevű alapból (közpénzből) hajlandó átutalni számunkra annyit, hogy a nulla +3%-ra kijöjjünk a hónap végén.

 

 

 

 

Előzmény: siófoki35 (132131)
siófoki35 Creative Commons License 2020.07.16 0 3 132131

Furcsa mód a Dunán sűrítenek, árat csökkentenek.

A Balatonon meg ritkítanak és árat emelnek.

Előzmény: zjakabfi (132128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!