Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Magyarország honvédelme és biztonsága EU, NATO, és világviszonylatban.
Minden, ami a MH helyzetét befolyásolta a közelmúltban, befolyásolja a jelenben, és befolyásolhatja a jövőben.
Aktív és inaktív katonák, rendvédelmiek, és a honvédelem iránt elkötelezett civilek klubja.
Ruszin Romulusz műsorvezetői kérdésre szót ejtett a hétvégi siklóernyős balesetről is. Mint elmondta, minden eseményt mindig ki kell vizsgálni, ahol magyar katona szerepet játszott vagy a közelben tartózkodott, és minden tapasztalatot fel kell használni ahhoz, hogy a jövőben elkerüljük a hasonló súlyos eseteket. Ugyanakkor hozzátette: a vizsgálat végéig nem szabad pálcát törni. Maga a vizsgálat mindenre kiterjed a felkészüléstől a pontos végrehajtásig és az utólagos visszatekintésig.
Nem ismerem azt a szovjet-akarom mondani orosz szörnyet T-14 (armata)de a wiki szerint az is "közepes" harckocsi, a ruszkiknál gondolom főleg kell a vasuti szállitás a nagy távolságok végett, ha jól tudom a sinek tengelytávja is nagyobb(legalábbis Záhonynál régebben a vonatok alatt a tengelyeket(kerekeket ha ugy tetszik) kicserélték)..
A 2.világháboru után az utolsó "nehéz "harckocsik szovjet félről Isz-3 majd a T-10 követte utánna a hatvanas évektől a standart tank szinte mindenhol a "közepes"általános célu harckocsi lett.
A könnyű harckocsik szinte kihaltak -helyettük páncélvadész, lövészpáncélosok,páncélozott harcjárművek pl.BMP-1 jelentek meg amelyekre valamilyen nagyobb mordályt(fegyvert,rakétátstb.) szereltek fel amivel hatástalanitani tudták az ellenséges tankokat is.A klasszikus nehéz harckocsik lomhábbak,lassubak voltak csökkent a kornak megfelelő harci alkalmazásuk.Mint tudjuk a T_34 -es,T-55 stb. nem véletlenül maradt jó hosszu ideig az országok hadrendjében.
Igy visszatérve a standart általános célu harckocsik mind szállithatók vasuton is.
Basszus szerintem csak lehet szállitani vasuton(mint kiderült a képek alapján is IGEN)ez alap lenne a 21században is .,ha nem lehetne akkor komoly mérnöki hibát vétettek volna a tervezők. Ha a T-72-t lehetett akkor ezt is még talán mindig ez a legolcsobb szállitási módja hosszabb távon.
Valahogy Magyarországon mindennek más értelme van. Egy különleges egység pl. egy gyors reagálású, "speciálisan" kiképzett alakulat. Hát, ez közelről sem az.
Itt szégyenkezem miattatok, rendre keveritek a speciálist, meg a különlegest. Különleges volt a vagdalthús konzerv, speciális corolla vírus áldozata, aki tartalékosságba menekülhet, az iskolákban meg van az SNI, azaz sajátos neveltetési igényű gyermek. Az SNI gyerekeknél különféle fejlesztésekkel csodás eredményeket lehet elérni. A szomszéd kislányhoz is jártak fejlesztők, egyik hölgy igen zeg-zúgos domborzattal. Amikor szállt ki a kocsijából, mentem hozzá, hogy látom van korai fejlesztés. Késői fejlesztés nincsen? Olyan elutasító volt.
Ezek nem feltétezések, ezek tények. Az Európai vasúthálózat az UIC szerint épült, annak döntő többségén egy 3,7 méter széles szerelvény biztonságosan nem szállítható.
Az a kivétel, ahol igen.
A németek elsődlegesen közúti szállítással számolnak. Jó kérdés hogy kedves politikusainknak eszébe jutott e megrendelni a Leokhoz az SLT-50 eket is vajon.
Épeszű ember fel sem tételezi NÉMETEKRŐL, hogy a cuccaikat nem lehet vasúton szállítani, bármekkora is az.
Bizonyos korlátok között - külön engedéllyel - lehet szállítani a vasúti űrszelvényen túlméretes - ún. rakmintás - holmikat is, keresztül az egész világon, pl. a SCUD dandárunk tele volt ilyen holmival (BAT, MAZ-543, stb.), amit azért nem zsupszkulcssal fuvaroztunk Kapjárba oda vissza.
Nem mellesleg a Leo-k lánctalpa nem körmös, mint a T sorozaté, hanem gumibetétes - vö.: safe sex -, ezért aztán Germániában simán közlekednek a közutakon hosszában is, nem csak keresztben, mint nálunk. Ha van bennük logika, márpedig, ugyi, ezek németek, akkor a PZH is ilyen.
Az alapkérdés az volt még, délelőtt, hogy lehet-e vasúton szállítani a Leopardot, és a PZH-t. A képek tanúsága szerint lehet, még villamosított pályán is, ezért a többi kérdés már csak másodlagos.
Tankosnak egy nosztalgiázós kép a kecskeméti pályaudvarról:
Lehet nem voltam elég egyértelmű, mert amikor ilyet szállítanak, akkor kikapcsolják az áramot azon a vágányon ahol ez van. Nálunk a BAT2 szállítások alkalmával is így kell tenni, sőt akkor is, ha a BAT2-t olyan közúton szállítják, amely szintben keresztez villamosított vasútvonalat.