Köszi szépen! :) Teljesen érthető! Természetesen azt a narancs feliratot ismertem eddig is az oldalukon (is), meg a 'bevésett' Siemens feliratot is az ütközőket tartó lemezeken; csak hát eddig (mivel nem élek Ausztriában, ide meg ugye nem járnak be az ÖBB U4-esei) kizárólag az U2-eseken láttam eszerint, és egyrészt leginkább ezért maradhatott ki mindez...
De akkor megmondom már azt is, hogy mi volt a gondom ezen témával kapcsolatban: rengeteg nagyobb szakértőt, gépészt, és főleg - elsősorban magános - vezért hallottam/olvastam már, hogy kijavítják a laikusabbak számára (pl. egyes U4-ekről készült képek feliratánál), hogy az bizony nem Taurus, hanem ES64U4 (amit jórészt úgysem értenek meg, és legközelebb is ráírják, hogy az Taurus). Na most, én azt gondoltam, hogy ezt akkor arra értik, pusztán, hogy az egész Siemens 4-áramnemű mozdonyszéria maga nem számít Taurusnak, mert ezt az elnevezést ÖBB már levédette anno az kétáramnemű sorozat-épeire - vagyis az 1016-1116 sorozatokra - hittem ezt én eddig, és ugye mivel nem nagyon találkoztam még ÖBB-s 1216-tal - ahogy mondtam nem voltak utánajárási lehetőségeim eddig - ezért azt gondoltam, hogy ezek alól a négy áramneműek alól az ő gépeik SEM kivételek. A gond csak az, hogy azóta már rájöttem, hogy mindez alatt a magánvasutas U4-eket érthették (AWT, RTS, WLB, LTE, CargoServ, SLB, stb.) csak és kizárólag és nem az ÖBB-sekre (erre mondjuk rájöhettem volna magamtól is, hogy csak a magáncégek gépeiről készült képek alatt írták ezeket itthon, na meg a MÁV és GySEV U2-esek képei alatt, és nem ÖBB-sek alatt), nagyjából ennyi.
Igen, azt láttam, csak eddig teljesen más hitben éltem.. Érdekes, hogy pont ezen a téren, holott elég nagy Taurus-rajongó voltam mindig is; úgyhogy azt gondoltam szinte mindent tudok is róluk... De hogy pont ebben az egyik legalapvetőbb dologban ne legyek képben ennyire..
Ezt nem igazán értem. A Taurus elnevezés - az ÖBB berkein belül - csakis és kizárólag az ES64U2 típusú gépekre használatos, nem? Az ES64U4 típus gépek hivatalosan nem 'Taurus-ok' tudtommal. Vagy rosszul tudok valamit?
Való igaz , a 1116-os jó öreg GTO tirisztoros technikája már akkor elbújhatott a 1216-os IGBT inverteres rendszerétől , talán ezt az új technológiát hivatott reklámozni a rekord beállítása is .
Bocsánat, az kimaradt, hogy nem végeztek ekkora sebesség-méréseket a Taurus-okon, pedig szerintem biztos, hogy képesek lettek volna velük is elérni ekkora vagy ehhez hasonló sebesség-magasságokat. Sőt, valószínűleg túl is tudták volna szárnyalni... (Bár tudok róla, hogy ennél az U4-(1216 050)-mérésnél is mehettek volna 357 fölé is, csak a vezér végül állítólag nem vállalta már be afölött a soron következő sűrű alagutas szakaszok miatt - ugye a Nürnberg-Ingolstadt nagysebességű vonalon történt mindez.
Egyébként ha már itt tartunk, érdekes, hogy egy U4-gyel futottak mozdony-világrekordot, miközben a hivatalosan is 230-ra engedélyezett Taurus-okkal (1016/1116) meg sem próbáltak ilyesmit. Vagyis számomra az az érdekes, hogy a Taurusok-kal nem is nagyon végeztek ilyen ekkora szintű méréseket.
233-at már mentem vele, az a teteje, ha üzemszerűen működik.
Apróbb eltérések lehetnek, hogy melyik sebességjel a mérvadó. ETCS, LZB, ZSG, ilyenek. A vezérlőkocsin 228-at mutat, hátul a gép meg hujjogat, hogy vémax túllépés.
Ha 230 az engedélyezett sebesség, akkor forgalomban az a plafon. Nagy valószínűséggel az automatika nem is enged többet, de a gyakorlatról Panzerbear olvtars többet tud mondani. Maga a mozdony képes 357el is menni.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy több ember egymástól függetlenül is váltig állítja ő bizony 250-280 km/h sebességgel ment a railjettel Ausztriában. Ez számomra azért is érdekes mert csak 230 a max végsebessége, de mégis több ember is mondta már ezt.