Akkor a meglévő T-idomot is cseréljem Y-ra + 45°-os könyökre?
Viszont ha ezt átszerelem, akkor a vízszintes ágban az esetleges tisztítási művelet nem kivitelezhető, mert így föntről nem lehet odairányítani a lefelé Y-ág miatt.
A múltkori KPE csöves kivezetés témáját folytatnám kicsit.
Mivel a legalacsonyabb pontra nem tudok rakni leeresztőt, és nem is egyirányba lejt, valamint lehetnek benne hullámok is, arra gondoltam hogy télre kinyomatnám kompresszorral belőle a vizet. Jó ez a megoldás vagy vam esetleg más ötlet a téli víztelenítésre?
Először is T idomot nem teszünk be sehova!!! Ágat (ipszilont)! Felejtsd el a T idomot, hogy egyáltalán létezik!
Meg kell melegíteni a tokot és akkor ki tudod belőle húzni, feltéve ha van elég hely neki a széthúzáshoz. (vissza kell bontani)
Ha ezt nem tudod, akkor csak az áttoló karmantyú maradt. nem kel tőle félni, meg attól sem, hogy a cső nem kerek. Ne aggódjál azon, az kerek ;-) Inkább azon aggódjál hogy tolod át a karmantyút, mert az izmos játék lesz :D
Kenő szappannal vastagon be kell kenni utána mossál kezet, mert ha úgy megfogod a csövet, rá nem húzod az életbe soha.
Van egy 125-ös szennyvízcsövezés. Amibe bele kéne csatlakoztatni egy másik ágat. Viszont nem tudom szétszedni a meglévő csövezést, hogy egy T-idomot tegyek bele (és rövidebbre vágva a csövet visszatenni).
Van valami egyszerűbb megoldás?
Csak áttolókarmantyúval lehet? Ez valamiért nem a legszimpatikusabb megoldás számomra. Meg aztán tartok tőle, hogy nem tökéletesen henger alakú sem a cső, sem a karmantyú, így nem is tudnám ráhúzni (mert ráfeszül) a 125-ös csőre, majd fele hosszon vissza a frissen betett T-idomra.
Amatőrnek tűnő kérdés, de valaki ért ezekhez a denaturált szesszel működő ételmelegítőkhöz? Tepsis halfüstölőknél, éttermekben étel-melegentartáshoz használják. https://youtu.be/wuUCTAZXDjw?t=436
Nem egészen értem a működését. Van benne valamiért egy szövet, rajta egy rács, a tetején körben furatok és középen egy nagy lyuk. Meggyújtás után semmi szín nem látszik. Aztán lassan bekékül a tepsi alatt, majd átmegy irgalmatlan sárgába és fullba bekormozza a tepsi alját. (persze simán letörölhető, tiszta, száraz korom) Van egy kar amivel a körben elhelyezkedő lyukakat lehet szabályozni-elzárni, de működés közben ez a gyári kialakításában teljesen hozzáférhetetlen. (hacsak nem szedegeti le valaki a tepsit)
Ha a középső nagy lyukat lezárom valahogy egy fémlappal akkor mi történne? Jó módszer? Ha már sárga lángot látok akkor igazából el kéne kicsit zárni a furatokat? Nem akarom fölöslegesen pocsékolni se a denszeszt, főleg nem rossz égéssel. A visszavert hő mennyiben változtatja az égést?
Oldjam meg, hogy menet közben is lehessen szabályozni a karral és zárjak rajta, ha sárgulni kezd?
nem akarom kivenni, csak kérdezem hogy egész évben hagyjuk használatban, mert kikapcsolni nem lehet ahogy látom :) de kb 1 év után ha lemerül az elem akkor ki kéne venni de istenbizony nem tudjuk...:)
Azért jobb a tágulási közvetlen a szivattyú elé, mert akkor biztos a ráfolyás, én oda raknám egy kétméteres csővel bekötve. Elvileg persze kerülhet a hőcserélő elé is, de a hőcserélő folytása miatt már nem annyira optimális. Amúgy részint ezek a tartályok bírják a forró vizet, másrészt nem kering bennük a víz, ha egy kétméteres cső végén vannak akkor a meleg töredéke kerül bele a tartályba, harmadrészt a hőcserélő meg a padlófűtés alapján azt gondolom hogy olyan meleg az előremenőd, mint egy hagyományos gázkazános, radiátoros rendszerben a visszatérő.
Na hát ezt eddig is tudtuk hogy a határon van a nyomás ezért nyit. Kérdés az a 6 bár hány fokos víznél van?
Mert ha full hidegen ennyi, akkor be kell rakni egy nyomáscsökkentőt. De ha 60fokon, akkor nyugodtan lecserélheted a biztonsági szelepet 8 bárra. A bojler tartályok a 10 bárt röhögve bírják, úgyhogy nem kell parázni. A HMV tartályokhoz gyárilag 8bár-os bizti szelepet adnak.
Tudom nem egyszerű, de megoldjuk. Ha nem megy a két fővízmérő lesz az almérős megoldás, ill. az már van. Ha nem fizet a tulajtárs, akkor előbb utóbb rajta hajtják be. Mivel a jelenlegi főmérős tulajdonos társ hamarosan értékesíti a hányadát és akkor a régi tulaj lép előre. Egy jogi trükkel megoldjuk, ha nem megy a rendes úton.
Jelenleg 1/2 - 1/2 a tulajdoni hányad. A főmérő azon nevén van aki értékesíteni fogja a hányadát. Értesíti a szolgáltatót hogy már nem tulajdonos, de megjegyzi ,hogy a másik tulajtárs még ott van használja a rendszert tessék neki számlázni vagy behajtani. Az új tulaj meg csak vár aztán csak megegyeznek valahogy. Ez a megoldás csak azért merült fel hogy így az eladás gördülékenyebb legyen. De hát minden hátrányt nem kell nagydobra verni. Mondjuk egy -két százezeret rászánnánk, többet nem. Tipikus közös lónak t.. szindróma.
Majd néz a másik tulaj hogy új helyzetbe kerül.
Más minden rendezett. Külön gáz és villanymérő, megosztva a telek, csak egy 10 x 2 m hosszú járda a közös használatú terület, meg ez a szerencsétlen vízfőmérő. De hát mint írtam a jelenlegi 1/2 tulajtárs saját csapdájába esik :
" az alvízmérős egyszer célzott rá , ha nem fizet, nem lesz semmi," já a tulajdonváltás után ő lesz akinek nem fizetnek. Szerencsére a tulajdoni lapon is ő lesz az első, a behajtást elsősorban rajta kezdik.
Üdvözletem. Kérem ne nézzenek butának de muszáj megkérdeznem hogy is müködik ez...:) gázkazánhoz vettünk elemmel müködő termosztátot: rcool vision 7RF a tipusa. Beüzemelte a szerelő, de most ugye nincs fütésszezon. Működjön azért vagy vegyük ki az elemet és majd ősszel programozzuk ujra? Nem tudom van-e valakinek ilyen ha igen kérem mondja el hogy kell levenni a hátulját, és kivenni az elemet, hiába nyomogatjuk semmi :) :) Kérem vegyenek komolyan, nő vagyok ....:)
Hát pl. nálam a bojler előtt kb. 4 évente kilukad. Igaz csak a bojler előtt , a csaptelepek előtt még soha sem fordult elő.
De azért az a lukadás nem azonnal történik, hanem szép lassan folydogál egyre erősebben.
Ennek ellenére a legjobb megoldás. Anno régen a csaptelepek elött merev vékony cső volt a bekötésre. na az rajtam mindig kifogott. Egy cserét 3 -4 évente pedig csak kibír az ember... a szerelődíja a flexi árának többszöröse.
Kedves lisztferihegy, azt még elfelejtettem írni, hogy a hőcserélő másik (primer) oldalán én is pont erre a sorrendre gondoltam (gázkazán előremenő - buborékleválasztó - hőcserélő - tágulási - esbe - szivattyú - gázkazán visszatérő). Tehát így ott is a hideg oldalon lenne a tágulási. Ez így jó lehet? Köszönöm!
Köszi szépen, már csak annyi a kérdés, hogy így a túl meleg víz nem árthat a membránnak? Visszatérő (hideg) oldalra sehogy nem jó a tágulási? Tehát csak a hőcserélővel cserélne helyet: előtte lenne, nem utána (FÉG Spirec KN3, van benne anyag, dugulástól nem tartok). Ennek van bármi ellenjavallata?
Az se szokott hátrány lenni, ha az adott nyelvben használatos helyesírást, ékezeteket is megtanulja használni a szakzsargon bebiflázásán túl. (angoloknál a fucking, shit például alap és mindenre használatos)