Valszeg van egy kis szórás az összeszerelési pontosságban is. Egy hete vettem át a kocsit 6-os váltóval, s nem mondhatnám hogy a kapcsolási komfort eléri a többi szintén nem premium márkájú verdáimét.
Nálam viszont nem a váltóval, hanem a kulisszával lehet némi pontatlanság főként 1-es fokozatba kapcsoláskor néha akad. Álló motornál is, a mozdulatkor amivel az üreset ellenőrzöm az indítás előtt, mintha bebetonozták volna a váltókart, meg sem mozdul (pedig üresben van), majd hirtelen enged s mozdul rendben. Maga a váltó rendben van, csendes, finoman működik eddig.
A hátrameneti (irányváltó) fogaskerék egyenes fogazású és közvetlen kapcsolású, azaz a vezető tengelyen az egész fogaskerék tengelyirányban elmozdul. Ilyen kerekeknél gyakran előfordul az, hogy kapcsolódáskor a két fog találkozik (összeakad) és nem egy fog és a foghézag. Ebben az esetben a hátrameneti fokozat nem kapcsolható.
A váltás helyes végrehajtása: a jármű teljes mértékben áll, a pedál éléri a padlót/határolót, néhány másodperc várakozás, fokozat kapcsolása.
Amennyiben nem sikerült a kapcsolódás: a pedál teljes felengedése (a fogaskerekek elmozdulnak), rövid várakozás majd az előbb leírt műveletsor ismételt végrehajtása.
Az is bevált gyakorlat, hogy előbb a harmadik fokozatot kapcsoljuk, aztán a pedál felengedése nélkül a hátramenetit.
A lényeg itt is a türelem és az, hogy időt adjunk a fogaskerekeknek arra, hogy teljesen megálljanak, valamint a helyes helyzetbe kerüljenek.
A váltó olyan mint egy jó nő, dilis, szeszélyes, hisztis kiszámíthatatlan, de a türelmes, finom, odafigyelő, simogató kezelést/bánásmódot meghálálja.
Kezdetben, 3-4 ezer kilométerig nekem sem volt igazán gondom a váltóval, csak elektromos hibajelenségek voltak. Aztán egyre durvább lett a váltó, szervizben is voltam, de azt mondták, hogy tökéletes, csak még nincs bekopva. Aztán még vacakabb lett és már nagyon kezdett bosszantani. De most, a héten, a 9000-hez közelítve mintha egy hajszálnyit finomodott volna.
lehet az én készülékemben van a hiba, vagy még túl keveset mentem az autóval, 70 km van benne ma vettem át de eddig semmi kivetnivalót nem találtam a váltóval kapcsolatosan. Mondjuk lehet azért mert én egy másik Daciából ültem át és lehet már megszoktam? Nem tudom de élvezem nagyon :)
Nekem a harmadikat vette kicsit nehezen és hangosan. Én egy Nissan Note-ból ültem át a Dusiba! Na az precíziós műszer volt ehhez képest. Kb. 5000-6000km-nél kezdett el normálisan működni a váltó. arra viszont készülj fel, hogy ez a váltó soha nem a finomságáról lesz híres.Lehet sokan nem értenek velem egyet,de ezt a korábbi autóimhoz hasonlítva mondom. Mindezt leszámítva imádom.Te is fogod hidd el, csak adj magatoknak egy kis időt!:)
Egyébiránt kinézheted a szemed, mire találsz egy kongói illetőségű kamiont, nem túl gyakori jelenség mifelénk.
Az is lehet, hogy oláh állampolgárságú a kongói sofőr, mint általában a legtöbb nyugati kamionon is és akkor bukik a GDPR-re kiokoskodott kivétel-elmélet.
ui: és nyilatkozunk a NAIH-nak, hogy vakok és írástudatlanok is vagyunk. A kongói kamionsofőr azért jó, mert nem EU-s állampolgár, tulajdonképp nem vonatkozik rá a GDPR 🙂 Szabadon sérthetjük adatvédelemhez fűződő jogait 😁
Az autóm 15000 megtett kilométer körül érte el a teljesen bejáratott állapotot (itt nem csak a motorra gondolok).
A sebességváltásnak van egy jól meghatározott műveletsora, amiről a korábbiakban már többször értekeztünk.
A jó váltás alapja a teljesen be-/kinyomott tengelykapcsoló pedál, azaz a pedált addig kell nyomni, amíg eléri a határolót vagy a padlót. Amennyiben a vezető lába ehhez a művelethez nem elég hosszú, az ülést előrébb kell tolni.
A váltókar akkor ugrik ki a választott fokozatból, ha a váltóban található reteszelő szerkezet valamilyen okból nem kerül a megfelelő helyzetbe, ez lehet a pedál idő előtti felengedése vagy a váltókar nem megfelelő helyzetbe állítása. Kopás is lehet az ok, de új szerkezetnél ez nem valószínű.
Az, hogy egy adott fokozat a váltóban rendesen a helyére került, érezhető a váltókaron. Ehhez kell ugyan némi tapasztalat és érzék, de nem nagy ördöngősség.
A váltó teljesen szinkronizált ugyan, de időt kell adni a szerkezetnek arra, hogy jól elláthassa a feladatát, még akkor is, ha ez az idő akár csak tizedmásodpercekben mérhető.
A türelem, az odafigyelés sokszor csodákra képes.
Az autómban, átadás után a váltó csúnyán akadt, minden baja volt. Bejáratás alatt (én még olyat is csinálok!!!) szépen összecsiszolódtak (koptak) az alkatrészek és most van egy jó, viszonylag finoman működő váltóm.
A tengelykapcsoló igazából elindulásoknál szükséges, a továbbiakban csak "kényelmi berendezés", a váltó simán használható nélküle is, bár ehhez ismerni kell a váltás pontos mikéntjét is. Aki ezt nem tudja, inkább használja szorgalmasan a tengelykapcsolót, mert a váltó javíttatása nem olcsó dolog.
Sziasztok ! A hozzáértők segítségét szeretném kérni.
1.5 DCI, 90 LE, 82.000km, 6. évbe lépett, javasolták a vezérléscserét. Szegeden a K.A. BOSCH car autoszervíz végezte a munkát, Contitech alkatrészekkel. Az autónak első tulajdonosa vagyok, napi szintű használatban van, megszoktam a hangját. A vezérléscsere óta hangosabb, kerregőbb hangja van , amit vezetés közben érzékelek , gyorsításkor, kb. 2000 fordulattól.Alapjáraton nem érzékelhető a hang. A motor dinamikáján, teljesítményén nem érzékelek változást, nem füstöl jobban, nem megy másképp...Kb. 2 hete csinálták,5-600 km-t mentem vele azóta, de nem hagy nyugodni a dolog. Előtte szebben, csendesebben ketyegett.
Lehetséges szerelési hiba, beállítási probléma, .... vagy a feszítőgörgő, szíj nyersebben dolgozik még? Találkozott-e már valaki hasonló esettel, v. mi lehet a jelenség oka? Köszönöm a segítségeteket előre is .
Én is hasonlókat tapasztaltam az első időszakban.Egy hét után elmentem a szervízbe, mentünk próbakört a szakival,de nekem is azt mondták, hogy ez ilyen. Viszont idővel nekem halkabb lett! Lehet be kellett egy két alkatrésznek "kopnia"... A tiéd milyen évjárat?
Nekem 2016-os modellem van. Most voltam 60000 szervizen. Az elsô perctôl durva a váltó, amikor panaszkodtam azt mondták ez ilyen. Nem akad sehol, de kuplungoláskor ez is döng egyet. Nem egy finom szerkezet, de mûködik.