Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

TgY Creative Commons License 2020.06.07 0 0 55687

Valszeg van egy kis szórás az összeszerelési pontosságban is. Egy hete vettem át a kocsit 6-os váltóval, s nem mondhatnám hogy a kapcsolási komfort eléri a többi szintén nem premium márkájú verdáimét.

Nálam viszont nem a váltóval, hanem a kulisszával lehet némi pontatlanság főként 1-es fokozatba kapcsoláskor néha akad. Álló motornál is, a mozdulatkor amivel az üreset ellenőrzöm az indítás előtt, mintha bebetonozták volna a váltókart, meg sem mozdul (pedig üresben van), majd hirtelen enged s mozdul rendben. Maga a váltó rendben van, csendes, finoman működik eddig.

Előzmény: dokeee (55679)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.07 -2 1 55686

 

 Szia, Mínuszoló!!

 

 Néhány hozzászólásomat nem minősítetted!!!

Mi ez a csapnivaló, slendrián, kontár munka??!! Kész fertő!

Hiányérzetem van!!

Kérlek, a pótlás érdekében mielőbb intézkedni szíveskedj!

 

 

A lehető legmélyebb tisztelettel:

 

Spriccpumpa

Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.07 -2 1 55685

 

 A hátrameneti (irányváltó) fogaskerék egyenes fogazású és közvetlen kapcsolású, azaz a vezető tengelyen az egész fogaskerék tengelyirányban elmozdul. Ilyen kerekeknél gyakran előfordul az, hogy kapcsolódáskor a két fog találkozik (összeakad) és nem egy fog és a foghézag. Ebben az esetben a hátrameneti fokozat nem kapcsolható.

 A váltás helyes végrehajtása: a jármű teljes mértékben áll, a pedál éléri a padlót/határolót, néhány másodperc várakozás, fokozat kapcsolása.

Amennyiben nem sikerült a kapcsolódás: a pedál teljes felengedése (a fogaskerekek elmozdulnak), rövid várakozás majd az előbb leírt műveletsor ismételt végrehajtása.

 Az is bevált gyakorlat, hogy előbb a harmadik fokozatot kapcsoljuk, aztán a pedál felengedése nélkül a hátramenetit.

 A lényeg itt is a türelem és az, hogy időt adjunk a fogaskerekeknek arra, hogy teljesen megálljanak, valamint a helyes helyzetbe kerüljenek.

 A váltó olyan mint egy jó nő, dilis, szeszélyes, hisztis kiszámíthatatlan, de a türelmes, finom, odafigyelő, simogató kezelést/bánásmódot meghálálja.

Előzmény: sebatti (55680)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.07 -2 0 55684

 

 Legalább az az egy fokozat és amiről még nem tudunk.

 

😊😊😊

Előzmény: Törölt nick (55677)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.07 -2 1 55683

 

 Szia!

 

 Egészséggel és eseménymentesen használd, ameddig szeretnéd!

 

 Igen, a viszonyítási alap mindig lényeges, valamint az iránya (mármint a viszonyításé) sem mindegy.

 

 

Spriccpumpa

Előzmény: zuppp (55674)
Tamás__________ Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55682

Kezdetben, 3-4 ezer kilométerig nekem sem volt igazán gondom a váltóval, csak elektromos hibajelenségek voltak. Aztán egyre durvább lett a váltó, szervizben is voltam, de azt mondták, hogy tökéletes, csak még nincs bekopva. Aztán még vacakabb lett és már nagyon kezdett bosszantani. De most, a héten, a 9000-hez közelítve mintha egy hajszálnyit finomodott volna.

Tamás__________ Creative Commons License 2020.06.06 0 1 55681

Köszönöm, hogy megosztották velem a tapasztalataitokat.

Előzmény: Duster Hofman Visszatér (55673)
sebatti Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55680

1.6 szívó- Hátra nem mindíg sikerül teljesen berakni....1 éves gép. Első pillanattól ilyen.

 

Előzmény: Duster Hofman Visszatér (55673)
dokeee Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55679

Nekem is 6-os van, simán elmenne bármelyik japán autóban is, érdekes, ha az 5-ös ennyire más.

Előzmény: Törölt nick (55677)
zuppp Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55678

Nekem sincs. Tény, hogy határozottabban kell betenni sebességbe mint az MCV-nél de ez cseppet sem zavar.

Előzmény: Törölt nick (55677)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55677

Gondolom van eltérés a két konstrukció között. Nekem 6-os van, semmi bajom vele. 

 

Előzmény: zuppp (55676)
zuppp Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55676

 5 sebességes TCE 100 Comfort

Előzmény: Törölt nick (55675)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.06 0 0 55675

5 v 6 fokozatú járt hozzá?

 

Előzmény: zuppp (55674)
zuppp Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55674

lehet az én készülékemben van a hiba, vagy még túl keveset mentem az autóval, 70 km van benne ma vettem át de eddig semmi kivetnivalót nem találtam a váltóval kapcsolatosan. Mondjuk lehet azért mert én egy másik Daciából ültem át és lehet már megszoktam? Nem tudom de élvezem nagyon :) 

 

Duster Hofman Visszatér Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55673

Nekem a harmadikat vette kicsit nehezen és hangosan. Én egy Nissan Note-ból ültem át a Dusiba! Na az precíziós műszer volt ehhez képest. Kb. 5000-6000km-nél kezdett el normálisan működni a váltó. arra viszont készülj fel, hogy ez a váltó soha nem a finomságáról lesz híres.Lehet sokan nem értenek velem egyet,de ezt a korábbi autóimhoz hasonlítva mondom. Mindezt leszámítva imádom.Te is fogod hidd el, csak adj magatoknak egy kis időt!:) 

 

Addig is használd egészséggel!

Előzmény: Tamás__________ (55665)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.05 -3 0 55672

 

 Egyébiránt kinézheted a szemed, mire találsz egy kongói illetőségű kamiont, nem túl gyakori jelenség mifelénk.

 Az is lehet, hogy oláh állampolgárságú a kongói sofőr, mint általában a legtöbb nyugati kamionon is és akkor bukik a GDPR-re kiokoskodott kivétel-elmélet.

 

😊😊😊

Előzmény: Törölt nick (55670)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.05 -3 0 55671

 

 Így már jobb.

Ugyanis a "Kongó kamion..." némileg mást jelent...

 

😊😊😊

Előzmény: Törölt nick (55670)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55670

ui: és nyilatkozunk a NAIH-nak, hogy vakok és írástudatlanok is vagyunk. A kongói kamionsofőr azért jó, mert nem EU-s állampolgár, tulajdonképp nem vonatkozik rá a GDPR 🙂 Szabadon sérthetjük adatvédelemhez fűződő jogait 😁

Előzmény: Törölt nick (55669)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55669

Tudom ebből (is) élek :)

 

Privát mail?

Fél rendszám?

Kongó kamion rendszáma?

stb...

 

Előzmény: loganos (55661)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.05 -2 0 55668

 

 Kiigazítás:

 

 "A váltó teljesen szinkronizált ugyan,..."

A hátrameneti fokozat nem szinkronizált.

 

 

Spriccpumpa

Előzmény: Spriccpumpa (55666)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.05 -2 0 55667

 

 Szia!

 

 Ez is egy olyan eset, ami nemigen orvosolható távgyógyítással.

Szóval, hallani kellene.

Lehet, placebo és csak hangosabbnak hallod, mint amilyen valójában, mert ugyebár, eleve azt vártad, hogy a csere után halkabb lesz a szerkezet.

Természetesen, nem vitatom az észlelésedet, mert Te hallod, amit hallasz.

A beállítási hibát valószínűleg éreznéd, mert nem menne úgy az autó, mint ahogyan az egyébként elvárható.

 Régebben, ha hangos volt egy hajtószíj, grafitport kapott és a továbbiakban csendben maradt.

Adnék egy kis időt az új alkatrészeknek ahhoz, hogy "összeszokjanak".

 Talán halkabb lesz, ha mégsem és zavaró, indokolt a további lépések megtétele.

 

 

Spriccpumpa

 

😊😊😊

Előzmény: marazsszeged (55662)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.05 -2 0 55666

 

 Szia!

 

 Az autóm 15000 megtett kilométer körül érte el a teljesen bejáratott állapotot (itt nem csak a motorra gondolok).

 A sebességváltásnak van egy jól meghatározott műveletsora, amiről a korábbiakban már többször értekeztünk.

 A jó váltás alapja a teljesen be-/kinyomott tengelykapcsoló pedál, azaz a pedált addig kell nyomni, amíg eléri a határolót vagy a padlót. Amennyiben a vezető lába ehhez a művelethez nem elég hosszú, az ülést előrébb kell tolni.

 A váltókar akkor ugrik ki a választott fokozatból, ha a váltóban található reteszelő szerkezet valamilyen okból nem kerül a megfelelő helyzetbe, ez lehet a pedál idő előtti felengedése vagy a váltókar nem megfelelő helyzetbe állítása. Kopás is lehet az ok, de új szerkezetnél ez nem valószínű.

 Az, hogy egy adott fokozat a váltóban rendesen a helyére került, érezhető a váltókaron. Ehhez kell ugyan némi tapasztalat és érzék, de nem nagy ördöngősség.

 A váltó teljesen szinkronizált ugyan, de időt kell adni a szerkezetnek arra, hogy jól elláthassa a feladatát, még akkor is, ha ez az idő akár csak tizedmásodpercekben mérhető. 

 A türelem, az odafigyelés sokszor csodákra képes.

 Az autómban, átadás után a váltó csúnyán akadt, minden baja volt. Bejáratás alatt (én még olyat is csinálok!!!) szépen összecsiszolódtak (koptak) az alkatrészek és most van egy jó, viszonylag finoman működő váltóm.

 A tengelykapcsoló igazából elindulásoknál szükséges, a továbbiakban csak "kényelmi berendezés", a váltó simán használható nélküle is, bár ehhez ismerni kell a váltás pontos mikéntjét is. Aki ezt nem tudja, inkább használja szorgalmasan a tengelykapcsolót, mert a váltó javíttatása nem olcsó dolog.

 

 A fenti leiratot nem kioktatásnak szántam!!!   

 

 

 

Spriccpumpa

 

 

😊😊😊

Előzmény: Tamás__________ (55663)
Tamás__________ Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55665

Szia! Hány ezer kilométer alatt "kopott" be a tied? Kettesbe, hármasba váltáskor kuplungolásnál nem volt olyan, hogy kidobta a váltókart üresbe?

Előzmény: Duster Hofman Visszatér (55660)
szepi Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55664

Nekem is halkabb és simább lett idôvel.

Előzmény: Duster Hofman Visszatér (55660)
Tamás__________ Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55663

Szia!

 

1 éves autó, 8.500 km-nél járok.

Előzmény: Spriccpumpa (55656)
marazsszeged Creative Commons License 2020.06.05 0 0 55662

Sziasztok !  A hozzáértők segítségét szeretném kérni. 

1.5 DCI, 90 LE, 82.000km, 6. évbe lépett, javasolták a vezérléscserét.   Szegeden a  K.A. BOSCH car autoszervíz végezte a munkát, Contitech  alkatrészekkel. Az autónak első tulajdonosa vagyok, napi szintű használatban van, megszoktam a hangját. A vezérléscsere óta hangosabb, kerregőbb hangja van , amit vezetés közben érzékelek , gyorsításkor, kb. 2000 fordulattól.Alapjáraton nem érzékelhető a hang.  A motor dinamikáján, teljesítményén nem érzékelek változást, nem füstöl jobban, nem megy másképp...Kb. 2 hete csinálták,5-600 km-t mentem vele azóta, de nem hagy nyugodni a dolog. Előtte   szebben, csendesebben ketyegett.

Lehetséges   szerelési hiba, beállítási probléma, .... vagy a feszítőgörgő, szíj nyersebben dolgozik még?    Találkozott-e már valaki hasonló esettel, v. mi lehet a jelenség oka?  Köszönöm  a  segítségeteket előre is .

loganos Creative Commons License 2020.06.04 0 0 55661

Ne olyat pont nem szabad feltenni a netre, vagy tovább adni :)

Előzmény: Törölt nick (55655)
Duster Hofman Visszatér Creative Commons License 2020.06.04 0 0 55660

Én is hasonlókat tapasztaltam az első időszakban.Egy hét után elmentem a szervízbe, mentünk próbakört a szakival,de nekem is azt mondták, hogy ez ilyen. Viszont idővel nekem halkabb lett! Lehet be kellett egy két alkatrésznek "kopnia"... A tiéd milyen évjárat?

Előzmény: Tamás__________ (55654)
Spriccpumpa Creative Commons License 2020.06.04 -2 0 55659

 

 V. sz., az esztétikába sem fér bele, legalábbis közúton nem, legfeljebb a fehérorosz BelAZ 75710-es bányadömper monstrumán tudom elképzelni.

Azon a 810 tonnás dögön fogpiszkálónak tökéletes lenne.

 

 Ködlámpa felszerelhető, de a jogszerű használata már kétséges, ugyanis az utólagosan felszerelt lámpákra vonatkozik néhány szabály.

Az már más kérdés, hogy ez szerény kis hazánkban általában senkit sem érdekel.

Ügyes szereléssel akár szabályos is lehet.

A szabályra jó ellenpélda az egyik-másik kamion vezetőfülke tetejére elhelyezett vakító szúrólámpa-sor.

 "Én lássak, az, hogy a szemből közlekedő időlegesen megvakul, az ő baja!"

Az ilyen lámpa nem azonos a régebben használt, de ma is létező keresőlámpával.

 

 

😊😊😊

Előzmény: Törölt nick (55649)
szepi Creative Commons License 2020.06.04 0 0 55658

Nekem 2016-os modellem van. Most voltam 60000 szervizen. Az elsô perctôl durva a váltó, amikor panaszkodtam azt mondták ez ilyen. Nem akad sehol, de kuplungoláskor ez is döng egyet. Nem egy finom szerkezet, de mûködik. 

Előzmény: Tamás__________ (55654)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!