Sziasztok.a mariskamba menet kozbe vilagit a kezifekjelzo lampa.ujrainditas utan elalszik,de ahogy megyek par szaz metert ujra vilagit.allohelyzetbe ahogy felhuzom,leengedem a kezifekkart rendesen viselkedik.valaki jart mar igy?
Van olyan hogy a check engine lámpa elalszik magától?
A kati miatt világított a lámpa, berakták a közdarabot a hátsó lambda szondához, kiütötték a hibát. ~100 km után újra kigyulladt. Felhívtam a szerelőt, úgy is vissza kell menni az abs miatt, ez a közdarab meg csak próba szerencse alapon volt. Erre ma reggel meg hazafelé azt vettem észre nem világit a check lámpa.
Sose volt még új autóm, belül csönd van, a 17 colos 215 széles gumikkal suhan.
Kormányzás szuper, a start stop rendszert még szokni kell.
A hill holder idegesítő, az automata esőérzékelő nem mindig érzékel.
Hifi rendszer szépen szól, az első 2 fokozat a 6 sebességből rövid.
Fura a 20 éves Punto után, de kényelmes, hamar megszoktam.
A 95 ló nem sok, cserébe a bódé 1125 kiló, jól mozgatja. Nem egy erőgép, a turbós 1.4 120 ló, de 1 misivel drágább lett volna. Összességében nem bántam meg, ennyiért ekkora autó nincs más a piacon.
(Lehet megköveztek, de a Daciat nem tartom autónak. )
Őszintén szólva én az ekorú olasz autóknál nem tudok olyanról, hogy gyújtáslevétel után a kulcs kihúzására bármi is történne vagyis hogy lenne benne bármiféle kapcsoló még.
Nem lehet hogy csak a külső keringetés terelőlapját zárja be gyújtáslevételre? Talán annak a motorja szart be, nem érzékel végállást és megy folyamatosan.
Hátha találkozott már valaki hasonlóval, Fiat 2 Punto, 1.2 8V az alany.
Leállítás után, valami zúg benne. Nem a hűtő ventilátor, a kulcsot kiszedve produkálja. Minta a műszerfal alól jönne a folyamatos zúgás. Autószerelő ránézett, fogalma sincs, hogy mi lehet.
Kocsi jelenleg vidéken van, a Hugomnak ajándékoztam, szóval próbálok távsegítségben közreműködni. 😂
Bármilyen ötletet szívesen fogadok.
Az akku sarut levetetem velük éjszakára, hétfőn indulnának vele haza Bp.-re.
Van vagy 2 mm híja az olajnak 1000 km-re. Olajfogyasztásmentességet nem vártam nyilván, ez így jól is lesz. Főleg, tekintve hogy volt a csomagtartóban egy fél flakon Castrol 5W-30 olaj...amit bocsánatos bűn használni TS-be.
No igen, hát egyáltalán nem rossz ebben a kurva jó ülésben ülni, ami olyan tökéletesen tart...fogva a tökéletes bőrözésű, kopásmentes kormányt, azokkal a fl-es antracit betétekkel, amikről még a kormányvezérlés gombjai sem hiányzonak semennyire, hiszen így letisztult minden ahogy van...a műszerek mutatói meg lentről indulnak és olyan sűrűre vannak skálázva, hogy mindenféle úton a mindenféle sebességhatár is nagyon kevés, mert ami érzetre jó az autóban, az valahogy mindig bőven azok fölött van...ja, és az az Alfa illat bent, nem is akarsz mást szagolni.... :D
Ó nem, azt a részét nem irigylem egyáltalán... csak amikor ott ülsz a kormány mögött, szemben ezekkel a szép fehér műszerekkel. Azt igen.
Olvasom odaát, a Kappa topikban is, mit szívtok a vacak minőségű alkatrészekkel, hát nem lesz tőle nagyobb kedvem az autócseréhez.
Autós szempontból nálam az utóbbi idők legnagyobb epifániája az volt, amikor tavaly ősszel volt nálam egy utolsó szériás, már Euro 4-es klasszik Twingo vicces banánzöld színben, vászontetővel, ahogy kell. Nagyon jó műszaki állapotú kocsi volt finom váltóval, csendes motorral, elképesztően jól rugózó futóművel. Akkora hangulata volt, hogy folyamatosan vigyorogtam benne, mikor vezettem. Tető persze hátradobva, a hatéves fiam meg hátul kukorékolt, hogy ez a világ legjobb kocsija! Akkor fogadkoztam erősen, hogy veszek egyet, de már elengedtem azt is.
Tudok mondani ellenkezőt is. Az öcsémnek a szedán is forgalomban van már, elment 2000 km-t kb.
Hát ott azért az esztétikai dolgok mellett felmerült pár olyan probléma, amit a 100 ezres futásteljesítmény egyáltalán nem indokol.
Egy injektor szar volt, ott kezdtük.
Aztán P1172-P1173 hibakód együtt. Ez még külön kutatómunkát igényelt, hogy a LMM mér fals értékeket, bár nem annyira hogy tarományon kívül legyen a jel, csak annyira hogy hosszú távon összehasonlítva az az alapján elfogyasztott levegőmennyiség és a lambda jel alapján befecskendezett üa. mennyiség aránya ideális tartományon kívül van egyszer szegény, egyszer dús irányba. Na ez egy szakmai érdekesség is azért.
Aztán zajos a klímakompresszor, a cseréje rám vár nyilván.
És kilyukadt a szervócső a visszatérő ágon. Az meg azért jó, mert a kormányműtől a bal nyúlványon előremegy a hűtők elé, ott tesz egy hurkot és úgy vissza a másik cső mellett, aztán a tartályba. Azt nem kell mondanom, hogy mennyire volt könnyű kiszedni. Ugyanolyan csövet nem találtam, ami pedig nekem volt, rég eladtam. Így jött képbe a HGT csöve, ami nem megy előre, csak a kormánymű előtt tesz egy hűtőkört. Azt berakni viszont még attól is orbitálisabb szopás volt.
Szóval kapom is az ívet rendesen az autókkal így csendben, magamban. :D
A rendszer még levegős, pumpálgatni kell kitartóan újra, körben. De legjobb lenne egy vákumos légtelenítés, amivel a teljes rendszerben frissre cserélődne a fékfolyadék is.
Cseréltem féktárcsát, betéteket elöl a 20v mareámon.
Kiszívtam a fékolaj tartályból az összes folyadékot hogy majd rakok bele újat de nem raktam és úgy hagytam mert dolgom lett.
Kèt nap múlva amikor össze raktam az új féket elfelejtettem hogy üres a tartály és rányomtam a fékre ( nem járó motornál csak úgy, ne kérdezzétek miért)
Oké akkor légtelenítés mind a 4 keréknél legtávolabbitól a közelig addig amíg nem jön az új olaj.
A helyzet az hogy mindezek után is kb 1/3 ot bemegy a pedál úgy hogy semmi fék erő nincs majd utánna elkezd fogni rendesen.
Van fékerő rendesen, satuzni még nem mertem az új fékkel.
A gond hogy kellemetlenül sokáig bemegy a pedál és szisszenő hangot ad a fékpedál.
Valami ötlet? A fő fék munkahengerben lenne levegő? Ès ha igen hogy szedjem ki?
Abba vettem erdetileg, de annak a rádióját nem lehet rávenni sehogy, hogy CD-tár forrásra váltson.
Már minden fórumot és leírást végigtúrtam hozzá, de el kellett engedni.
Ez a Grundig meg már ismert a Lybrából, hogy csak egy testet kell rákötni a CD-tár vezérlő kimenetre és akkor AUX forrásként kezeli, bármikor átkapcsolható.
Úgyis minden nap ezt vezetem, a GT-t meg kb. hetente. De viszont majd az is kap egy komplett kit-et, 40 dollár az aliexpress-en.