Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Furak Creative Commons License 2020.06.24 0 0 17918

Szia!

Ha nem találsz akkor vidd el az egészet egy esztergályoshoz és csináltass bele újakat. 

Előzmény: btbtbtbt (17917)
btbtbtbt Creative Commons License 2020.06.23 0 0 17917

Szervusztok!

 

A 120-asom váltó kulisszájából kiperegtek a műanyag perselyek, nyom nélkül felszívódtak. Próbálkoztam boltokban, de sehol semmi.

Ha valakinek van raktáron ilyen perselye és tudna nélkülözni 2 darabot, akkor szeretnék kérni belőle.

 

Köszönöm

Törölt nick Creative Commons License 2020.06.22 0 2 17916

Igen, a féktárcsa egyben van a kerékaggyal. A középső kupakot leszeded (tüskét fokozatosan bekocogtatsz körbe a gomba feje alá), alatta lesz a csavar, ami tartja a kerékcsapágyat. Azt leveszed és lejön a tárcsa aggyal együtt. Visszarakás előtt takarítsd ki rendesen a csapágy környékét, és hőálló piros zsírral tömd meg. Ha van csapágylehúzód, akkor a kerékcsapágyat is érdemes cserélni. Nagyon fontos, hogy nem akármilyen zsír jó oda, hőálló kell, különben kifolyik a féktárcsára. A csavart érintőre kell húzni, és egy osztást vissza, hogy a sasszeget be tudd dugni.

 

A fékbetétek kiszedéséhez a rugós lapot kell leszedni, a fényképen látszó oldallal ellentétes oldalon van. 2 sasszeg ki, lap ki, a fékbetéteken pedig lesz egy fül, amit fogóval meg lehet fogni és kiráncigálni. Ha össze van rohadva a dugóval, akkor WD40 + kalapács, amig meg nem mozdul. Az állapotából itélve gondolom a teljes nyereg fel lesz újítva, arra figyelj, hogy ha nagyon kráteres már az öntvény, ahol jár a dugó, akkor nem javítható, az a nyereg kuka. Minimális méretű pöttyöket ki lehet polírozni belőle - ki is kell, különben szivárogni fog a fékfolyadék. Érdemes a légtelenítő csavarokat is kicserélni újra, meg az átkötő csöveket, illetve a nyerget tisztára pucolni és valami hőálló festékkel lefesteni. Nagyon fontos, hogy kerüljön a légtelenítő csavarokra porvédő gumi.

Előzmény: Leboo995 (17914)
v.i.k.i.skodás Creative Commons License 2020.06.22 0 0 17915

sziasztok.

 

Iti73.engem erdekelne a 40 éves..hol található? 

Leboo995 Creative Commons License 2020.06.20 0 0 17914

Sziasztok!

 

Fékszerelésnél tartok, és adódtak nem várt meglepetések. Mellékelek 2 képet melyekhez irányulna a kérdés.

Az első a tárcsák leszerelése. Ahhoz, hogy a Tárcsákat le tudjam szedni, az agyat is le kell venni hozzá?

A második a nyereggel kapcsolatos. A betétek kiszerelése milyen úton módon történik? 

 

Köszönöm előre is.

 

MAN10 Creative Commons License 2020.06.16 0 0 17913

Sziasztok. Köszi a válaszokat. Én is így gondoltam, de jobbnak láttam megkérdezni a hozzáértőket-titeket. Mivel valóban nem megy sokat, nem ezt fogom tankolni, bár most is az van benne. 

Furak Creative Commons License 2020.06.16 0 0 17912

Szia!

Nekem december óta az van benne, semmi gond nem volt vele.

Viszont ha nem sokat mész vele tankolhatsz bele jobbat, hátha az később kezd el bomlani.

Előzmény: MAN10 (17910)
Törölt nick Creative Commons License 2020.06.15 0 0 17911

Semmi baja nem lesz tőle. De ha parázol, akkor tankolj 100-ast, az továbbra is E5.

Előzmény: MAN10 (17910)
MAN10 Creative Commons License 2020.06.14 0 0 17910

Sziasztok! Kérdezném, hogy ezzel az új benzinnel, E10, lehet használni a szekeret? Autószerelő igent mondott, de most olvastam, hogy nem jó neki. Mi az igazság? 

Iti73 Creative Commons License 2020.06.08 0 1 17909

 Sziasztok!

 Írogattam itt az évek során, lehet hülyeségeket.. Vki mentse meg a 40 évest! (-: Olvassatok vissza, nem tudom belinkelni a vasról írtakat. Vettem egy 20 évvel fiatalabb, más típusú, rosszabb állapotban lévőt, kell a hely... Nem hirdettem sehol, minden ajánlat érdekel.

Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2020.05.24 0 0 17908

A képeket elnyelte a rendszer. Na még egyszer:

 

Előtte:

 

Utána:

Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2020.05.24 0 0 17907

Igazán kedvesek vagytok! Ha tényleg nem unjátok még a témát, folytatom, de ígérem be is fejezem. :)

A múltkori bejegyzés óta kiderült, hogy a helyi skodás cimborának is rosszalkodik az ablaktörlője már vagy két éve, ugyanezzel a jelenséggel. Elhajtott ide a héten az ő '82-es "keskenyfutósával" és meggyőződtünk, hogy tényleg ugyanez lehet a probléma.

A motor kiműtése után látszott, hogy neki nem volt eltörve a műanyag lap, csak megrepedve. Így hát még működhetett is volna, viszont a hajtóműből lefolyt zsír olyan szinten megkeményedett, hogy egyszerűen nem tudott tőle mozogni a kapcsoló nyelve..



Alapos tisztítást kapott, illetve a műanyagon lévő repedésnél meg lett erősítve (ez pont nem látszik a fotókon). Nem sajnálták a gyárban a kenőanyagot.. A hajtómű felső fém házára vastagon felkenődött zsír mindkét esetben jó állagúnak tűnt, azzal meg lehetett kenni a bolygómű alján lévő műanyagot, ami a kapcsolót nyomkodja. (innen ki lett mosva a zsír a tisztítás során)

 



Még néhány infó a munkaasztalon való javításhoz. A motor direktben úgy indítható, hogy a pirosra pluszt adunk, a mínuszt pedig fokozattól függően vagy a feketére (lassú) vagy a fehérre (gyors) adjuk. A terheletlen motor(+hajtómű) áramfelvétele gyors fokozatban tapasztalat szerint kb 2,2..2,8 A között van. Indításkor jóval 3A fölöttről indul, majd néhányszor 10mp után az említett tartományba esik.

A végállást is érdemes még itt beállítani a közepén található csavarral, ne az autóban kelljen bajlódni ezzel. Ehhez a kapcsolási rajzon lévő áramkört érdemes részlegesen megvalósítani: A pluszt adjuk a pirosra, a mínuszt pedig a karmos érintkezőre, mely az autó vázához kapcsolódik. Ekkor még nem csinál a motor semmit. Zárjuk rövidre a sárga és fekete szálakat. Helyes beállítás esetén a motor lassú fokozatban befejezi a ciklust és megáll. Ha így sem csinál semmit, akkor lehet, hogy eleve véghelyzetben van és az érintkező szépen szakít. (direkt járatással pöccintsük odébb, majd próbáljuk meg megint, el kell indulnia, majd rövidesen megállnia.) Ha nem áll meg, állítsunk rajta.

A csavart szerintem úgy érdemes beállítani, hogy attól a ponttól, amikor már éppen megszakad az áramkör még vagy fél fordulattal csavarjuk beljebb, hogy biztos legyen (esetleg le lehet tesztelni, hogy gyors fokozatból is képes-e automatikusan megállni, bár az nem életszerű). Túlhúzni nem ajánlott, mert akkor feleslegesen hat nagyobb erő a kapcsolóra és a műanyag lapra így főleg az utóbbi hamarabb fárad.

 

A műhelyben gondozott motor pillanatok alatt visszaszerelhető, vélhetően ismét hosszú évekig szolgál majd.

Iti73 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 17906

 Üdv! 

Hát a fotózáshoz én sem értek, meg sok minden máshoz sem. Első szakmám autóvill szerelő, nem értek az újakhoz, de én ebben az estben pont tudtam volna hol a hiba. :-) Dícséretes, hogy türelmesen kinyomoztad és megoldottad!

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (17897)
Furak Creative Commons License 2020.05.21 0 0 17905

Szívesen!

Előzmény: Köny (17904)
Köny Creative Commons License 2020.05.20 0 0 17904

Köszi! Jövő nyáron vizsga és addig ezeket ki kell cserélnem. 

Előzmény: Furak (17901)
Furak Creative Commons License 2020.05.20 0 0 17903

Az is igaz :)

Sokan a gyárikat újíttatják fel, és akkor megint elmennek 30+ évet.

 

Előzmény: Törölt nick (17902)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.20 0 0 17902

A 20-30 éves gyárinál még egy gumiszalag is jobb :D

Anno én Delphi gázost tettem be, nem tudom lehet-e még kapni. Az jó volt, úgy emlékszem vizsgán az elsőn 50% (plusz súly nélkül, gyári keréknyomással), a hátsó 80%-ot mért, amik iszonyatkirály értékek.

Előzmény: Furak (17901)
Furak Creative Commons License 2020.05.19 0 0 17901

Szia!

Igen kapható, https://skodapatika.hu/Skoda-105-120-elso-lengescsillapito.

Nekem is a linkelt van az egyik autómban, mások szerint van olyan jó mint a gyári.

Én még nem tudok messze menő következtetéseket levonni.

Előzmény: Köny (17899)
Köny Creative Commons License 2020.05.19 0 0 17900

Köszi, ilyesmi jöhet még bőven! Ezek jó tippek. 

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (17897)
Köny Creative Commons License 2020.05.19 0 0 17899

Nem néztem még utána, csak információszerzés szinten kérdezem, hogy kapható még 120-ashoz első lengéscsillapító? 

Törölt nick Creative Commons License 2020.05.19 0 0 17898

Hm hát nekem már sokmindennel volt gond az autóimon, de ablaktörlővel még sose :D

 

Köszi a leírást!

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (17897)
Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2020.05.18 0 0 17897

Sziasztok!

Remek látni ezt a fórumot, ahol ilyen segítőkész társaság gyűlt össze kedvelt autóinak ürügyén. Az évek alatt felhalmozódott tudásbázist olvasgatva úgy láttam, hogy nem volt még szó egy apró, ám annál idegesítőbb hibáról, melynek javítását nem halogathattam most már tovább.

Az ablaktörlőt nem mindig lehetett rendesen megállítani, és olyan is volt, hogy magától elindult. Biztosan kikapcsolni csak akkor lehetett, ha a bajuszkapcsoló valamelyik köztes állásban volt. A köztes állásokban egyébként viszonylag stabilan meg tud állni a kar, esetleg a nulla felett azt is lehet hinni, hogy "az a nulla". Ilyenkor a hibáról az árulkodik, hogy a kikapcsoltnak vélt ablaktörlő nem fejezi be a ciklust, hanem ott megáll, ahol járt.

Kiszedtem a bajuszkapcsolót, gondolván hátha a csúszó érintkező szabadult el (vagyis inkább ez a "hátha nem" kategória). Ezt szétszedve semmi rendellenességet nem tapasztaltam, de legalább meg lett tisztíva minden érintkező. A kürt vezetéke kb épp leszakadni készült, még jó, hogy kiderült, meg lett erősítve. Az összerakás nem volt épp egyszerű, de némi ügyeskedés után sikerült rájönni az egyetlen járható módszerre. Az áramkör egyszerűségéből adódóan a jóformán már csak a motor volt hátra, az abban lévő bontó érintkezőre terelődött a gyanú, mely be is igazolódott. (ha a kapcsolási rajzot átgondoltam volna, eleve ezzel kellett volna kezdeni..)

Eltört a hajtómű alján lévő műanyag lap, amin a csatlakozók és az említett érintkező található, a fém háztól eltávolodott. Ez egyrészt előidézte az említett hibát, másrészt a víz, sár, egyéb trutyi így a hajtóműbe is befolyt (noha kárt nem okozván, de nem ott a helye). A törött rész az évek során úgy elgyengült, hogy magától további darabokra akart széthullani, ezt megelőzve pillanatragasztóval mentettem, ami menthető. Terhet bízni erre már nem lehetett (a hajtómű tengelyének is ez tart ellen), ezért rézdrótok beleolvasztásával, majd egy széles "alátéttel" megerősítésre került. Lehetett volna éppen ennél profibb módszert is alkalmazni, de stabilnak tűnik. Egyúttal a motor is átnézésen, tisztításon esett át, egy kis kenést is kapott. Úgy néz ki minden rendben van vele, most már tökéletesen megáll nulla állásban. Egyúttal gyorsabban is teszi a dolgát, és az üresjárási árama is legalább fél ampert csökkent.

 

Nem tudom mennyire lehet gyakori ez a hiba, de a műanyag öregedésével sajnos lehet rá számítani. Jó hír, hogy könnyen javítható.

 

 

 

 

 

Furak Creative Commons License 2020.05.17 0 0 17896

Reméljük jó lesz sokáig :) 

Előzmény: MAN10 (17895)
MAN10 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 17895

Szia. Tettünk rá másikat, újat, ez most még jó! 🙂

Előzmény: Iti73 (17894)
Iti73 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 17894

Űdv! Skoda betegségek egyike. Nen csak a tömítésnél, a "kézi pumpa" tengelyénél is szereti hányni az olajat.

 

Előzmény: MAN10 (17892)
Furak Creative Commons License 2020.05.14 0 0 17893

Szia!

Lehet hogy favorit pumpa van rajta, akkor a tankhoz menő oldalán 8-as csonk van, ami a karbihoz megy az meg 6-os.

Előzmény: MAN10 (17892)
MAN10 Creative Commons License 2020.05.13 0 0 17892

Kicseréltettem a kuplung főhengert. Viszont a múltkoriban féltett ac pumpa engedi az olajat, mint a fene. Nem a tömítésnél, hanem maga a pumpa. Azt hiszem, Favorit pumpa van rajta.(bocs,ha hülyeséget írtam). 

Furak Creative Commons License 2020.05.12 0 0 17891

Szia!

Lehet kötni a klubbon keresztül, de 5000ft/év a klub tagsági díj, és úgy már szerintem majdnem ugyan ott van az ember. 

Előzmény: Törölt nick (17890)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.12 0 0 17890

https://www.facebook.com/skodaklub.hungary/

 

Itt kérdezd meg, hogy van-e még ledvezményes biztosítás.

Előzmény: zlota (17889)
zlota Creative Commons License 2020.05.11 0 0 17889

Skoda 1000mb-nk van. De tuti ti is sokan használjátok már hobbi jelleggel... mi KGFB biztosításom 20.000/év.

Nincs valami klub vagy egyesület ahová belépve young, old timer autóra kedvezményes biztositas igényelhető. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!