Értem, köszi akkor félreértettem a nyomáscsökkentés lényegét.
Azt hittem azért kell hogy a főágban lévő nagyobb nyomás ha a nyomó (előremenő) ágakban csökkentve van akkor kevésbé befolyásolja a főágban lévő nyomásesés a az egyes nyomóágak nyomását.
A pince falán van szellőzőrács. A kazánban meg visszáram érzékelő, nagyon jó huzata van, piszokmagas kémény, baj sosem volt ebből a gázkészülék szemszögéből.
A mögöttes motivációm a kérdéssel azonban más volt. A pince légterének szellőztetésének a kérdésköre motivált, hogy bármilyen állapotban a kéményen át szellőzik-e a pince légtere. És eszerint igen. Ami jó. Tehát ha a kazán kikapcsolt állapotában netán a légáram a kémény felől alakulna ki a szellőzőrácsig (speci viszonyok miatt), az mindegy, folyamatos a pince légcsere zárt ajtónál is (műanyag nyílászáró, jól tömít). Így nem feltétlenül kell nagyon aggódni extra szellőztetési megoldáson a pincébe, amíg nem cserélünk zárt égésterű, kondenzációs készülékre.
Gondoltam, hogy valami ilyesmit akarsz megtudni ezért volt a smile-is... te vetted a lapot, de van van itt olyan, aki nem lát túl a kötözködésen. Szóval a válasz nincs. Semmi nem zárja le semmi a kémény járatot. A pince a készüléken keresztül a kémény át mindig levegő kapcsolatban van a külvilággal.
Márpedig a kéményhatás megszűnik minden olyan helyzetben, amikor az épület, azon belül a kémény hőmérséklete alacsonyabb, mint a környezeti hőmérséklet. Na, olyankor előfordulhat még kontrahuzat is!
Nem a kéményhatás varázslatos megszünését feltételezte a kérdésem, hanem, hogy kikapcsolt állapotban valami berendezés lezárja-e a pince légtér kapcsolatát a kéménnyel a kazánon belül...
Nem a kazán szívja, hanem a kéményhatás folyamatos szívóhatása. A kérdésem arra irányult, hogy valami lezárja-e a kazán összekötését a kéménnyel üzemen kívül vagy a pince légtere olyankor is a kéményhez van kötve.
Ha 6bár vagy afölötti a nyomás, akkor kell nyomáscsökkentő. Azt meg oda kel berakni, ahol a lakásba bemegy a víz, a fő elzáró után. Nem "előremenőként" (ahogy te fogalmazol... bár a fűtésben van előremenő, a víznél nyomó van) egyesével csökkentjük a nyomást.
Na ezt nem értem. Lehet velem van a baj, de egy teljesen kikapcsolt kazán, miért szívna el levegőt? Meg mi az hogy a kéményen át? Meg amúgy se szívja a levegőt, mert nyílt égésterű nem turbós... tehát csak felhasználja. Pontosabban az oxigént a levegőből. Tehát fussunk már neki még egyszer mit akarsz kérdezni?! :D
Egy ilyen SD KLOm 30 nyílt égésterű kazán teljesen kikapcsolt állapotban is folyamatosan a kéményen át szív el levegőt a pincéből nem? Már ha a nyilakat, amik a levegő áramot jelzik jól értelmezem...
De akkor nem volna jobb inkább az előremenő ágakon egyesével lecsökkenteni a nyomást, így ha egyszerre megnyitod a csapokat nem befolyásolnál a csapokat külön-külön annyira. Valahogy így:
Hát azért az nem tévhit. Ott a lényeg az hány fokos lesz a padló, és milyen lesz a burkolat anyaga stb...
Másrészről a padlónak kurva nagy a tehetetlensége. Lassan fűt fel, és lassan hűl ki. Ott azért lehet ingadozás, meg túlfűtés is egy kicsit. Egy hálószobát nagyon be kell lőni hány fok legyen, mert fél fok eltéréssel is már lehet ablakot nyitsz hogy meleged van éjszaka. Amíg a radiátor thermószelep lezár, 15perc után kihűl a radiátor. Padló meg kb 3-5óra, mire lejjebb megy. 33K radiátorokat rakjál, abból nem kell olyan hosszú, de tény hogy ez vastag. Dönts el mi az ami kell neked.
Értem amit írsz :) Viszont megnéztem, hogy mekkora radiátor kellene akkor ha 40'C-os előremenőt használnánk. Hát brutál nagy lenne az a radiátor :) Szóval mi lenne ha a hálókban is padlófűtés lenne? Kicsit utána olvastam és sok helyen azt írják teljesen jó megoldás és tévhit az, hogy lebegtetné a port. Így a kazánt is lehetne alacsonyabb hőmérsékleten járatni. Mit gondolsz erről?
Kevés hely van a fürdőben a gépészeti berendezéseknek (mint egy tárolónak). A mosógépet a kazán alá szeretnénk berakni mint az előző lakásunknál. Érdemes lehet beépített tárolós kazánt választani? Bosch-nál maradva pl. Condens 5000 WT ZWSB 30-4E?
1bar = 10m, nálam 6bar felett van a nyomás ebből még 3 emelet magasan is marad 5bar ami feleslegesen sok. 3barra van visszavéve és minden csapon kényelmesen folyik a víz, akár egyszerre több helyen nyitva is. De persze nem kötelező.
A tágulásit már értem, jó dolog. Ellenben miért jó hogy csökkentetted a hálózati víznyomást? Nekem a pincéből fel megy a másodikra is a víz ebből a bojlerből, így én nem csökkentettnék, bármennyi is.
Vagy vízköves, vagy csak alászorult valami. Nem tudom kerek kupak vagy kar van rajta, nyisd ki kézzel 1-1 másodpercre 2-3x egymás után, hátha eláll.
Igen a hideg ágon a szelep és a tartály közé egy T idom, arra a tágulási, esetleg egy elzáróval. De a biztonsági szelep és a bojler közé nem kerülhet elzáró.