Keresés

Részletes keresés

L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70292

Na, ezt most nem teljesen értem. A szavakat igen, csak azt nem, mi a kérdés.

Először kérdeztem: miért nincs zsírzógomb.

Jött a válasz, hogy a szimmering kinyomása miatt.

Ekkor írtam, hogy okosan rakott szimmering kiengedi a feles zsírt.

Közben megtaláltam a rajzot, és kiderült, nincs is benne szimmering Majd felsoroltam a benne lévő alkartészeket, ami mind csapágy, de egyik sem szimmering.

Ekkor valaki rákérdezett, hogy melyik jelzés mit takar. Leírtam. A 2Z lemezel zártat, a 2RS pedíg gumival zártat jelöl.

 

Aztán még /inkább csak magamnak/ megjegyeztem, hogy amennyiben én a tubussal keresztül tudom nyomni a bárhogy is zárt csapágyon a zsírt, alkor az a csapágy már foglalkozást igényel.

 

kb.

 

És én ehhez most nem tudom illeszteni soraid.

 

Ittam ugyan 2 sört, de szerintem nem ettől van.

Előzmény: Morgó54 (70290)
Morgó54 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70291

bocs, a me, helyesen nem :)

Előzmény: Morgó54 (70290)
Morgó54 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70290

A csapágytípusokat miből állapítottad meg? A 2Z és 2RS típusjelzés arra utal, hogy a védőlemez, ill. a műanyag betét minkét oldalon van, s az ilyen típusú csapágyak gyárilag fel vannak töltve kenőanyaggal, utántöltés nem lehet. Csak az egy oldalon szerelt kiviteleknél (Z és RS jelölés) lehet és kell kenőanyag töltés, azokat gyárilag nem töltik fel kenőanyaggal. Persze megfelelő helyzetben kell beszerelni a csapágyakat, a zsírzóhely felé nem lehet védőlemez vagy műanyag betét, különben a kenőanyag me, jut be a csapágyba.

Előzmény: L_áma (70273)
Papapapapapa Creative Commons License 2020.05.17 -1 0 70288

Koromba/kokszba beragadt gyűrűk???

Előzmény: wolf_ (70287)
wolf_ Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70287

Sziasztok!

kaptam egy Partner colibri 1 fűkaszát. Nagyon szép állapotban van, és nagyon keveset ment.De sajnos nem tudom életre kelteni. szétszedtem szépen letakarítottam mindent, összeraktam, benzinszűrő benzincsövek kicserélve. pumpagomb is kicserélve, gyertya új. Karbit (zama c1u) szétszedtem és kitakarítottam, Membránok szemmel láthatóan sértetlenek. Benzint láthatóan kap, szikra is van.

Mégsem indul. Mi az ami okozhatja ezt esetleg?

 

köszi

 

wolf

L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70286

Nem jó! :)

 

Csak a damilossal /mint látom/ a többséghez képest kevés a dolgom.

 

Nem tudom röviden vázolni:

A zasszony 20 éve vezet egy telepet alkalmazottként. Ez alatt 7-ről 1-re csökkent az alkalmazottak száma. Viszont ő közben ..... gyakorlatilag megvakult. Az üzletet, raktárat 20 év rutinnal így is elviszi. Viszont, a 3 hektár hasznosítatlan, az amazonasi dzsungelre hajazó területet sasszemmel sem győzné. Pénzzel meg a cég nem bírná a kertészt.

 

A lányom ezen a részen lovat, kecsét, öszvért, nyulat tart /főállása mellett/. 

 

Szerinted én mit csinálok? Dobkaszát csinálok, és kaszálok. Villanypásztort fabrikálok. Trágyahordó traktort építek. Meg körfűrészt. A főállásom mellett.

 

Al-KO-t csak a kerítés körül kívülről, és a villanypásztor vezetéke alatt használom. Ezért van,hogy a damilos keveset megy, és a 4 éve megvett tekercsnek még a harmada megvan. 

Előzmény: Homo mirabundus (70285)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70285

Jó neked...

  Olajat vettem, még az új kasza mellé. Tudod, aminek Au a vegyjele, az árából kifolyólag, de ránézésre azért csak olajnak tűnik. 

  Jött valaki, hogy nagyon sürgősen köll nekik, aggyámánhirtelenderögtönám! Mikor aztán nekem kellett, utazhattam érte, vehettem meg újra, mert ugye a garancia...

 

  Damilt vettem, hóóó, ez elég lesz évekre, kétszáz méternél is több... Stihl volt ugye, megint nem a legolcsóbb. Mit ád az Úr, nagyjából a felét egy idény alatt el is kérincsélték, mint a huzat, még közmunkára is jutott:D Itt mondtak (talán Gypsy?) egy jóval gazdaságosabbat, hozattam belőle egy nagy spulnival, és télleg jó volt. Mit gondolsz, mennyi van belőle? Ja, pont annyi, vagyis nulla. Sztem annak már a felét se használtam el, a végén vakarhattam elő a régi maradék párméteres sz@rokat is.

  Még a télen vettem egy kis bliszteres, hatvanakárhány méternyi Stihl damilt, de megfogadtam: ebből már csak akkor adok, ha magát akarná felkötni a kéregető. Elegem van, hogy visszafelé valahogy semmi sem akar jönni:(.

 

  Ja, Stihl damil - a leírásában első helyen van, hogy "magas olvadáspontú anyagból készült". Hogy mééé...

Előzmény: L_áma (70283)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 1 70284

A damil öregszik, de lehet már a boltban is áll pár évet. Ilyenkor lehet segít az áztatás.

Előzmény: L_áma (70283)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70283

Oké! :)

 

Magamat ismerve: amit pár éve megvettem, még a fele megvan.  Mire elfogy, ezt a tanácsot buta fejem el fogja feledni. De igyekszem. 

Előzmény: kormos* (70281)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70282

De. A 2RS az "gumival zárt" a 2Z meg lemez porvédővel. A gumi porvédős közelíti egy szar szimmering védelmét, de akkor ez így pont bibi, mert:

 

Igen, ezt egy agresszív zsírzópumpa tönkre tenné

 

Ugyan akkor én két ujjammal, a tubussal is át tudom már nyomni, tehát az ott már nem zár..... 

Előzmény: kormos* (70280)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70281

Az "X force" damilt próbáld ki. 

Előzmény: L_áma (70279)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70280

Az nem lehet, hogy porvédő van a csapágyon a csapágyjelölésből én nem tudom megállapítani.

 

Egyébként megvan még a régi fs 80 szöghajtásom, azon megtudnám nézni....Persze az lehet, hogy más milyen.

Majd a szakik megszakértik, hogy mi a helyzet...

Előzmény: L_áma (70278)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 1 70279

Mivel az első néhány kísérleti kaszálásnál azt vettem észre, ha rövidre hagyom, sokszor törik tőben, így én gen sűrűn koppintok vele. A feltekerés minőségét nem tudom minősíteni. Ahogy sikerül.

 

Biztos, ha sokszor csinálnám, javulna...... de igazából én direkt élvezem, hogy ebben nem sok rutint szerzek. Ugyan is:

 

Én nem szeretek dolgozni!

 

Horgászni igen! :))

 

A csalánlevet ismerem. Ugyan a levéltetvekkel nincs csak egészen kevéske gondom /egy barackfa/, de ember ellen már használtam. Ott bevált.

Előzmény: Homo mirabundus (70275)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70278
Előzmény: kormos* (70274)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70277

Kuplungot zsíroztál? :D

Előzmény: kormos* (70274)
36m3sanyi Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70276

Megkérdezhetem, hogy végül milyen kaszára esett a választás, és hogy vált be?

Előzmény: MaciWorks (65799)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70275

  Videóhoz: a csalánból kiváló levéltetű-ellenes permetmatéria is áztatható. Büdös, macerás, hatékony:D, kár, hogy az első kiadósabb harmat lemossa. Van, aki teát is főz belőle, vagy salátába rakja, de nem irigykedem rá. Azért a kecskék vsz messze nagyobb "felhasználók":D

 

  Damil: este beledobom, reggel lecsorgatom róla a vizet.

  Meglepően sokat felszipákolhatnak (minőségtől függetlenül!!!), akár több százalékkal nőhet a súlyuk, a tapintásuk, felületük állaga is változik. Én úgy vettem észre, hogy a kupac aljáról kiráncigáltak messze szomjasabbak, mint a "frissen" vásároltak - az előbbiek nyilván jobban kiszáradhattak a hosszú tárolás alatt. A szálanyagok persze sokat különbözhetnek, én csak a legelterjedtebb sima, tradicionális nylon kopolimer damilokról beszélek. Sajnos, a nagyon régieket akár ki is dobhatja az ember, némelyik a recsegős ridegségig el tud öregedni. Napon hagyva rettenet, amit az UV tehet velük, mert a felületi mikrorepedések nagyon kártékonyak (kérdezz egy horgászt...).

 

  Az összeolvadás sem nagy újdonság.

  Minél vékonyabb a szál, annál hamarabb sikerülhet úgy feltekerni, hogy a következő menet lefogja, de igazából még ekkor is a tőben törés a jellemző.

  Szal lehet ugyan nagyon sután is fejet tölteni, de mi kellhet az előidézéshez? Elsősorban két, egymást részben átfedő okra gondolhatsz: 1. túl vastag és/vagy merev a szál az adott fejhez/géphez, esetleg maga a fej sincs már rendben, emiatt az adagolás akadozik vagy nem is történik meg 2. fösvény vagy a damillal -minek adagolni, ha még elég hosszú alapon-, ezért van is ideje összesülni.

  Az olvadáshoz idő, egyhelyben zizegés vagy csuszikálás köll, na és nagy súrlódás. Akármelyik tényező kiküszöbölése a probléma végét jelenti.

 

  Ezeket nem tudom bizonyítani, de így magyaráztam meg magamnak, hogy amióta áztatok és "leszoktam" a spórolásról és túlzásokról is, szál nálam nem sült össze, tőben is messze ritkásabban szakad.

 

Előzmény: L_áma (70265)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70274

A száránál lehet kinyomatni a szimeringet, amit nem látsz, csak azt veszed észere, hogy nyeli a zsírt és előbb utóbb a csapágyak szétmennek.

Nekem az fs 80-nál sikerült. Ott belehet csavarni a tubus fejét a zsírzócsavar nyílásba és a tubus erős nyomásával ki lehet nyomatni a szimeringet.

Előzmény: L_áma (70268)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70273

És megtaláltam! A rajz, és a lista szerint nincs benne egyetlen szimmering sem

 

https://www.motoruf.com/bild2cache/zenbit_katbilder_garten_hobby_partnerweb_shop_parts_gif_2012_01_01_112865_1_gif-1800-1272.jpg

 

4-es alkatrész 2db :  6000 2RSC3

14-es alkatrész: 6000 2 Z

17-es alkatrész: 6002 2RS

 

Mondjuk ha a 2RS csapágyon én a tubussal át tudom nyomni a zsírt, az sem üzemszerű.... :(

Előzmény: studiod1 (70270)
Aspiráns54 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70272

Eladó egy új  Husqvarna Multi 275-4 1”/275mm (578 44 -01) 4 ágú sűrű, erős fűhöz fűvágó kés. Ára 3500 Ft

L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70271

Ja, azt úgy értem.

 

Van nekem a gépen egy matrica:

 

 

 

Állítólag ez alapján valahol alko-nál elérhető valami robbantott ábra, de még nem leltem meg. Csak egyszerűbb lenne, mint kíváncsiságból szétszedni. Arra én már lusta vagyok. 

Előzmény: studiod1 (70270)
studiod1 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70270

Ezek szerint nekem szerencsém van,szöghajtáson két szembe levő csavar ki egyiken friss zsír be kézzel forgatva szöghajtást másikon használt zsír ki majd megjelenik a friss zsír(543rs).

Előzmény: L_áma (70268)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70269

"ezzel a fejjel még semmi dolgom nem volt"

 

Nem a fejjel, a szöghajtással. 

Előzmény: L_áma (70268)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70268

Értem. Ööö nem. :)

A damilt értem.

A zsírzást nem.

Szerencsére ezzel a fejjel még semmi dolgom nem volt, de úgy egyébként én zsírral, csapággyal, szimmeringgel naponta dolgozom.

 

Ha egy zsírozott ..... akármit rendszeresen zsírozni akarunk/kell, akkor a szimmeringet úgy tesszük bele, hogy kifelé kiengedje a felesleges zsírt. Újat benyomom, régi kimászik, letörlöm. AL-Ko-ból szokott is a tengelynél kijönni némi letörölni való.

 

Ha úgy tervezték, hogy ne jöjjön ki, akkor akkor nekem már javítanom kell? Csak akkor meg hova kellene kerülnie az újabb, és újabb adagnak? Vagy felfelé a szára felé nyomja ki a feles zsírt? De akkor a zsírzópumpával is arra nyomná ki....... 

Lehet, már a szárában is van egy kiló? 

Ha a sors nem hozza a galibát, csinálok én magamnak. :)

 

Előzmény: kormos* (70266)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.05.17 -1 0 70267

Az a bajod, hogy hiszel a szemednek ! :-)))))))))))))

Francot annyi a súlya egy 755-nek, mint a másik kettőnek. És főleg nem annyi, mint az 553-nak.

Előzmény: Homo mirabundus (70261)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70266

Minőségi damilt kell venni és nem kell áztatni.

Zsírozással óvatosan kell bánni, ha erősen nyomod bele a zsírt, ki lehet nyomni a szimeringet. Tehát ezét nincs rajta zsírzógomb.

Előzmény: L_áma (70265)
L_áma Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70265

Én meg csak itt sunyin olvasgatok. Ezeknek a problémáknak a többsége még nem talált el /gondolom, a hobbyszintű kaszálgatás miatt/. De azért kérdeznék:

 

Olvasom, ezt a damil áztatást, és eszembe jut: egyszer-kétszer megtörtént, hogy nem adta a damilt, pedíg kértem. A fejben össze volt szorulva..... saját magába belevágódva, szinte összeolvadva a damil.

Persze, ez lehet az ügyetlen felcsvarás, vagy az "ócsó" damil következménye is. 

 

Gondolom nem mint a kapanyelet egész éjszaka úsztatjátok, de... mondjuk, bizonyos időnként munka közben megmártjátok egy vederben a fejet? Vagy hogyan?

 

 

A másik kérdésem a zsírzás. AL-Ko hajtásán van egy csavar. Ezt én kitekerem, rászorítom a tubus száját, és beleküzdöm a zsírt. Közben minden alkalommal azon gondolkodom, miért nincs ezen egy zsírzógomb?  Miért nincs?

 

Vasat még sosem használtam hozzá, de most egy kamratakarításból kaptam egy fűrésztárcsát /ne tessék kérdezni hogy milyen....... fekete, randa nagy fogakkal/. Hamar megölném vele a gépet? Vagy csak megsántulna?

 

Viszont a  csalán probléma itt nálunk megoldódni látszik:

 

https://www.youtube.com/watch?v=jUTf2h_5Bik&t=81s

 

:)))

 

 

 

 

 

 

Homo mirabundus Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70264

Aha:D

Szóval így értelmezzem: ahhoz képest nehéz, hogy... Na de azért talán mégsem annyira!

 

  Nem toltam annyit Masterrel, és még azt a keveset sem úgy, hogy a másik kettő bármelyikét használtam volna előtte/utána. Belátom, hogy ennyivel nem is lehet igazán komparatív az itéletem, hát még annak, aki egy "kínai fostaliga" után venné kézbe. Nem ugyanaz a liga, úriember biztosra nem fogad meg hasonlók.

 Viszont a Mastert abszolút értékben is jó gépnek, bevált konstrukciónak érzem, a már korábban említett OM-es előitéleteim ellenére is:D. Ezért lehetett egyáltalán hezitálás tárgya.

 

 Szerinted rábeszéltük az 553-ra? Nekem még mindig meggyőződésem, hogy csak az első akcióig szívná a fogát a kiadás miatt. Utána szedne nekünk vadvirágot csokorba, maradna rá ideje-ereje:D

Előzmény: kormos* (70262)
2T Motor Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70263
Előzmény: 2T Motor (70256)
kormos* Creative Commons License 2020.05.17 0 0 70262

Nyomatékban, lóerőben, azonos súly mellet, jobb az 553-as.

Előzmény: Homo mirabundus (70261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!