Erre nagyon vigyázz, eljön még az az idő, amikor egy vagyont fog érni. Feltéve ha lesznek még akkor ,,benzinvérű" emberek, mert a mai fiatalakot egyre kevésbé érdekli az ilyesmi.
Bosszantó, de mint írtam anno, az aktuális 4 éves szervizem gyertyacsere nélküli ára a megajánlott 50 ezerről 71 ezerre módosult miután kértem a gyertyákat is, de a különbség csak az anyag költsége, a munkadíj nem emelkedett emiatt a számla alapján, szívósor szerelgetés ide vagy oda...
Sziasztok, tudom naivan fog hangzani, de vettem egy dustert 1.6 4x4 es. A probléma a következő. Ha indexelek ,akkor a műszerfalon a vissza jelző mind a két irányban villog. Mint el akadásnál! Kint rendesen jelzi a kívánt irányt! Csak benn nem! Mi lehet az gond?
Egyébként egy szívócsőbefecskendezéses szívómotornál, a szívósorhoz kb. az autó élettartama alatt nem kéne nyúlni, ellenben, egy csigazabáló buzi tud tervezni úgy autót, hogy ezt a szívósort, 60e km-enként mindenképpen le kell venni, ez nekem kurvára baszná a csőröm.
A tervezés általános és alapszabályairól beszéltem.
Egyébként nem értem ezt az egész vitát.
Miért baj az, ha le kell szerelni valamit ahhoz, hogy egy másik akármi hozzáférhető legyen?
Magyarázat akad bőven, pl.: helymegtakarítás.
Esetleg azért nem tetszik az ilyen megoldás, mert megszokták a népek, hogy a régi Ladában, Daciában annyi szabad hely volt a motortérben, hogy oda befért volna még egy másik motor is??
Amennyiben a lakásban javítani kell egy fali elektromos megszakítót, annak is le kell szedni a burkolatát és mégsem morog miatta senki (csak egy példa volt!)...
Hol van olyan szabály, hogy úgy kel tervezni egy autót, hogy a gyertyacseréhez le kell venni a szívósort. Ja, és nem v12-es motorról beszélünk, hanem egy lófasz négyhengeres kis keresztmotorról.
Úgy képzelem, hogy elkészül egy autó prototípusa. Azt átadják gyár direkt erre specializálódott csapatának. Ennek a 20-40 fős brigádnak az a feladata, hogy otthon szerelhetetlenné tegyék a járművet.
Így születnek a keréjáratból cserélhető izzók, vagy az izzócseréhez kiszerelendő lámpák, amihez persze le kell bontani a lököst is. Vagy a focusok pollenszűrő cseréjéhez kiszerelendő gázpedál. Miért kell 5,5-ös hatlapfejű egy autóba, ami a pollenszűrő fedelét rögzíti? Vagy biztonsági torx a kesztyűtartóhoz, hogy hozzáférj a pollenszűrőhöz?
Mi a rákért nem lehet egységesíteni pl az olaj/légszűrő betéteket? Felniket? Még jó hogy izzóból szabványosak vannak. Ésatöbbi.
Ezt a gyertyacserét épp a Fecebookon posztoltam egyik nap, mert évek óta hiteltlenkednek az ügyfelek a telefonban miért nincs meg 5 perc alatt, és miért annyiba kerül. A gyári gyertya cikkszáma: 22 40 193 72R márkaszervizben kapható, másmilyet ne tegyetek bele! És a képek: Ez lefutotta a 60ezeret, elég vacakul néztek már ki a gyertyák.
4 éves lett Dusterom 61 ezerrel. Megkérdeztem a márkaszervizt mennyi lenne egy szerviz. 5800 SEK. Másik helyen 3700 SEK. Gondoltam megveszem a hozzá való dolgokat. A szokásos ola, szûrô, kupefilterhez most a gyertyák is hozzájönnek. Elmentem egy harmadik helyre és a munkadíj után érdeklôdtem. Fejvakarás után a szaki, legalább 30 éve megvan a mûhelye közölte nem tudja, hogy le kell-e venni a szívócsövet vagy nem, így nem tudja mennyi lesz. Szerintetek le kell venni? Kösz a választ.