Keresés

Részletes keresés

Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95138

Ha beburkolják az "I" gerendát akkor nem lehet festeni. Hozzávetőleges számítás alapján "I 180"-nál nagyobb kell lehajlás miatt. Továbbá hogy lesz rögzítve az "I" gerendához a tető többi része? A csavarlyuk gyöngítést figyelembe kell venni (!!!) a gerendáknál.

Előzmény: Tharkus (95137)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95137

lapostető lesz és hátrafelé lesz lejtetve terveink szerint, viszont egyelőre hajlunk az I gerenda felé (az fával körbeburkolva is max. 25x15 cm), de köszi a részletes leírást!

Előzmény: sr1 (95136)
sr1 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95136

Tegyél rá egy lapostetőt a hatsó fel felé adott lejtéssel, mondjuk trapézlemezből. Két vízben nehéz összehozni, egy nyeregtetőt, ha trapéz az alaprajz.

Hátul kell egy talpszelemen.

Előre a 8.5 méterbe készits egy rácsostartót.

Veszel néhány 200x50x2-es rétegelt fenyő zsalupanót. 

És 7x15-ös szarufának való anyagot.

A szarufákat lapjára fordítva, két gerenda, oszlopocskák, andrásolások, szépen összecsapolva, két külön darabból, excentrikusan összetoldva (pl. az egyik gerenda legyen 6 méteres, egy 3 méteres toldással, a másik 3+6), min. méterenként egy oszlop és összeresztett andárkötés a oszlopok között.

Egy középen készitett támasztással két ember beemeli a helyére. 

Aztán erre felcsavarozod, a zsalu panókat, azaz lesz egy 50cm magass és 19 cm széles gerendád, amire bátran fel lehet srégen kármizni a szarufákat. Azért kell lapjára szerelni a rácsostartóba a gerendákat, hogy bírja a lehajlást is, amit a szarufáktól kap: magyarán, ne forduljon ki. A zsalu panók helyet mehetne 22-es OSB is, de én 

személy szerint utálom.  

Belül, kell egy combos 10mm vaslemezből készitett vinkli jár (100x300x400x10), amivel a tartót ráfogod a koszorúra.  

 

Előzmény: Tharkus (95135)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95135

tényleg nem lelkesedik érte :)), I-gerenda irányban gondolkodna tovább

Előzmény: Töck Jenő (95130)
KoRUND Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95134

Sziasztok! 

 

Tetőtéri 10-es gipszkarton válaszfalba milyen hangszigetelő anyagot javasoltok? Maradt a hőszigetelésből Rockwool Multirock, az mehet közé, vagy esetleg tudtok jobbat ajánlani? 

peony26 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95133

Kedves Tagok!


Fűtéskorszerűsítéssel kapcsolatos problémák feltárását kutatom. Ha az utóbbi években végeztél fűtéskorszerűsítést (fűtési rendszer átalakítása, fűtési rendszer vagy eszköz cseréje, javítása) és szívesen megosztanád tapasztalataidat, akkor Téged kereslek. A kérdőív kitöltése anonim módon történik és maximum 5 percet vesz igénybe.
A kérdőív a következő linken keresztül érhető el: https://forms.gle/h9ZvU6AaezvJFLeV8
Köszönöm azoknak, akik kitöltötték, ezzel segítve a kutatásomat. 

Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95132

I 180-as ekkora fesztávnál kicsinek tűnik. De lehet, hogy jó.A lehajlása viszont l/100 körül várható. Alárendelt helyen sem illik l/200-nál nagyobb lehajlást tervezni.

Előzmény: Tharkus (95129)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95131

Szeglemezes tetőszerkezetet lehet rendelni készen néretre gyártva, csak be kell emelni a helyére, az ácsnak nem sok dolga van vele. Szerintem az is rácsos tartó. Mondjuk nem feltétlenül olcsó.

Előzmény: Töck Jenő (95130)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95130

Mindkét irányba lehet tenni változó magasságú rácsostartót, ezek meg is támasztják egymást fölborulás ellen. Lehet toldani acélgerendát is (hidaknál is toldják), vagy "Z" hegesztéssel, vagy hevederek szegecselve/NF csavarral. Házilagosan mindegyik macerás. Az ács nem fog lelkesedni a rácsostartóért, munkás.

Előzmény: Tharkus (95129)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95129

nem is tudtam, hogy lehet I gerendát toldani, úgy készültem, hogy a 12 méteresből kell levágni (180 mm-esnél persze combos ára van már)

 

fa rácsos tartó végülis elfér, köszönöm a tippet, gondolkodunk rajta az áccsal

Előzmény: Töck Jenő (95128)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95128

Ha a belmagasság megengedi akkor rácsos tartó lehet a nyerő. Azt meg lehet csinálni kisebb keresztmetszetű fából is, akár házilagosan is ha valaki kiszámolja. Főleg a csavarok/szögek mérete, db.száma az érdekes. A nagy keresztmetszetű gerenda m3-e sokkal drágább mint a kisebbeké. És azokat még szállítani is kell. I tartót szintén. Az "I" tartó toldása házilag macerás (hegesztés vagy NF csavar+hevederek). Összegezve a fából készült rácsostartó néz ki nyerőnek közbenső megtámasztás nélkül.

Előzmény: Tharkus (95123)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95127

 

az (1) és (2) a kérdéses gerenda. a tető lapostető lesz, enyhe lejtéssel "balra". a héjalás bármi lehet, ami alkalmas. már ha az egész egyáltalán kivitelezhető.

Előzmény: Cs_ (95126)
Cs_ Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95126

Milyen tető lesz rajta? Mármint a tetőgerinc párhuzamos vagy merőleges a bejárati falra? Kontyolt, nem kontyolt a tető?

 

Lehet érdemesebb lenne megkeresned egy statikust, pláne, ha még ezekre a hosszú gerendákra is akarod terhelni a tetőt.

 

Egyébiránt valszeg acél "I" gerenda (pontosabban IPE) lesz a megoldás, esetleg rétegragasztott fagerenda, de még szeglemezes tartóból is megoldható tán.

 

Ennyire minimális infó alapján ne itt várjál megoldást, azért, 8,5m már nem az a kategória, hogy jó lesz oda ez meg az.

Előzmény: Tharkus (95123)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95125

(Az ámerikai "Álomház" nevű csodaműsorban néha 10-12 m-es kb. 20x60-as gerendákat emelnek be az épület közepére)

Előzmény: Tharkus (95123)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95124

Ívesen rétegragasztott fa?

 

 

Előzmény: Tharkus (95123)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95123

Két kritikus gerenda van:

- a kb. 8,5 m hosszú a beálló elején keresztbe,

- illetve kb. 3 méterrel mögötte még egy keresztbe (7,5 m, mert szűkül hátrafelé a beálló).

(- leghátul azért nem kell spéci gerenda, mert a hátsó fal egy támfal, oda mehet talpszelemen)

 

A kérdés leginkább az, hogy megúszható-e, hogy ezt a 8,5 és 7,5 méteres gerendát a közepén alá kelljen támasztani. Jó lenne, ha nem kéne emiatt plusz oszlopokat tenni. A gerenda lehet bármi, ami ezt biztosítja, ha van ilyen.

Előzmény: Töck Jenő (95122)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95122

A gerendáról kéne valamivel többet tudni. Vannak fagerendákból ennél hosszabbak is. I tartóból is a sarki boltban legfeljebb 6 m hosszút tudnak adni, ennél hosszabbat ritkán. I gerendába 12-14 m a max. gyártási hossz.

Egyáltalán valami rajz jó lenne az elképzelésről. 6,3m hossz az lehajlás szempontjából elég nagy, le nem szakad csak nem szép. Magasabb tartóval csökkenthető.

Előzmény: Tharkus (95119)
gsmotoros Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95121

Köszönöm válaszod!

 

Jogos, végülis a műszaki megoldások és a műszaki állapot csak egy dolog, társasháznál a lakóközösség is legalább annyira számít. Mert azt elég nehéz javítani.

Előzmény: Gyurco78 (95118)
C20NE Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95120

Kend be az OSB-t lenolajkencével a betonozás előtt és akkor betonsérülés nélkül ki fogod tudni húzni.

Előzmény: zlota (95115)
Tharkus Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95119

Jenő, kérdezhetek?

 

Befedni készülünk egy kocsibeállót. Szabálytalan (trapéz) alakú, a bejáratánál 8,1 m széles, a hátoldalánál 6,3 m széles. nagyjából 6,3 m mély. A bal széle és a hátoldala zsalukő támfal. Jól sejtem, hogy ezt a bő 8 métert ne akarjam rétegragasztott, hossztoldott fagerendával áthidalni, hanem inkább egy I-gerenda a célszerű? (Tudom, ezt rendesen meg kell tervezni. Első körben csak elkezdtem gondolkodni/fórumozni rajta)

Előzmény: Töck Jenő (95117)
Gyurco78 Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95118

Én is tégla-alapos házban lakom, nincs vele semmi baj.

A baj a régi lakókkal van, akik 30 éve szarért-húgyért megvették a lakásokat az önkormányzattól, aztán azóta se költöttek túl sokat a házra, és persze most se nagyon van rá hajlandóságuk. A tető meg már 100 éves lassan.

 

Előzmény: gsmotoros (95113)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95117

Másnap már kivehető. Ha nem sikerül kihúzni az sem tragédia, a dilatáció attól még működik. Végül is ki lehet piszkálni.

Előzmény: zlota (95115)
Tomekkk Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95116

Sziasztok. 

Van valakinek közelítő száma, hogy manapság hogyan alakulnak az új építésű egyszintes családi házak m2 árai? Pest megye. Minden közmű adott, mivel egy kádár kocka újragondolását tervezzük az alaptól kezdve. Könnyűszerkezetes és gyorsház ára is érdekelne, ha valaki annyira képben van. Semmi extra igényünk nincs, csak toldozás-foltozás helyett talán egyszerűbb lenne a tabula rasa. 

 

Köszönöm, T

zlota Creative Commons License 2020.05.05 0 0 95115

A kültéren a betonnál kellene egy diletációs hézag. 

Egy OSB lapot tudok oda rakni, amikor betonozunk, de mikor vegyem azt ki?

Ki tudom majd húzni teljes kötés után? 

Genezis4 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95114

Köszönöm mindenkinek az akna témában a válaszokat! Még gondolkodok mi legyen.

gsmotoros Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95113

Egy szigeteletlen házban a külső része a téglának gondolom ilyen túlzottan átnedvesedett helyzetben azért a fagyástól tud károsodni... nem néznek szépen ki sok esetben az ilyen régebbi lakásoknak a lábazatuk közelében levő téglái.

Előzmény: gsmotoros (95112)
gsmotoros Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95112

Köszönöm a választ! Az jó, hogyha azoktól sem kell félni. 

 

Kicsit más jellegű kérdés, de alapvetően tégla falaknál, ha rossz az alap vízszigetelése, akkor a probléma elsősorban esztétikai és a földszinti lakó egészségét veszélyeztetheti vagy esetleg akár szerkezeti gond is lehet a nedvesedésből? Családi házaknál a vályog falaknál olvastam (itt a fórumon is felmerült ez témaként korábban), hogy ez szerkezeti gond is lehet, a vályog drasztikusan veszt a teherbírásából, de normális téglánál azért csak nem...

Előzmény: Töck Jenő (95111)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95111

A régebbi alapok sem veszélyesek ha normálisan meg vannak építve. Vannak több száz éves épületek és gond nélkül állnak. A rómaiak ismerték a betont (Nagy Teodorik sírján a kupola is beton), de aztán elfelejtették, majd újból föl kellett találni. A kettő között tégla alapot (vagy követ) használtak. Esetleg cölöpöt. A munka milyensége a meghatározó.

Előzmény: gsmotoros (95110)
gsmotoros Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95110

Kedves Töck Jenő!

 

Köszönöm szépen a választ!

 

Akkor végülis a "veszélyesebb" födémfajták és a tégla-alap is a 20-as évek előtti időszak problémája eszerint, szóval ott fokozott óvatosság kellhet olyan épületeknél, amik azelőtt épültek gondolom. Mondjuk ahogy nézem amúgy építészetileg is lehetnek kevésbé kényelmes megoldások akkoriban, szóval később talán élhetőbben benapozott házak épülhettek például...

Előzmény: Töck Jenő (95109)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.05.04 0 0 95109

Mélyalapozás az a cölöp és a szekrény (kút) alap. A sokemeletes házak alá sem szokott kelleni, de a panelházak alatt általában cölöpalap van. A téglaalap az már az első vh. környékén kiment a divatból. A beton minőségén illetve a sávalap szélességén vagy/és a mélységén azonban okos kivitelezők szoktak spórolni.

Előzmény: gsmotoros (95107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!