Mivel Ceed vásárlása előtt állsz, gondoltam megosztom veled a tapasztalataimat. 2013-as évjárat 1,6 crdi 110 ps manuális váltó. 2017-ben vettem 89000-rel, a szervíz esedékes volt. Ez volt az első igazán jó kocsim. Előtte G Astra 2,0 DTI 2003. Ez idő alatt garanciában cserélték a két első fényszórót, mert az egyikben nem ment a led nappali menetfény. A tolatókamera is megadta magát, valamint a Gps szenzora, az antenna mellett. Kb. 150000 km után cserélni kellett az axiá csuklót is. Mindegyik garancia keretén belül. A motorral illetve a váltóval semmi gond nem volt. A motor dinamikus, nyomatékgazdag. Túlnyomórészben OMV Maxx Motion üzemanyagot tankoltam bele, 5,7 literes átlaggal. Napi 40 km-et járta vele munkába, de emelett hetente pályáztam is. Valamint a hazautak során (Ausztriában élek) is ezzel mentem haza. Pályán mindig 140-150 km/h között autóztam vele, imádtam. Exták: Navi, klíma 4x el.ablak, tolatókamera, parkszenzor hátul, el. tükör, tempomat, el.kézifék,multikormány start-stop(mindig kikapcsoltam), visszagurulás gátló,bluetooth kihangosító, eső ill. fényszenzor. Összegezve szerintem egy nagyon jó autó.Szerdán eladtam a kocsit :( 197000 km-rel. Szombaton hozom az új modellt 1,6 crdi 116 ps :).
Köszi a válaszokat a tetőcsomagtartóhoz, akkor a Menabo lesz az arany középút. Sajna a Lidl-ben csak tetőkorlátos verzió van, pedig mintha 2-3 éve lett volna tetősínes is. Na mindegy :)
"... a kuplung felső 3 cm-je kicsit holtjátékos..."
Nem tudom, mit értesz ez alatt pontosan, de a kuplungpedálnak, -karnak kell kis holtjátékának lennie, ez biztosítja elméletben, hogy felengedett állapotban még jottányit se emeljen ki, vagy terhelés ne kerüljön a kinyomócsapágyra - amennyire én tudom.
Nekem CD Ceed-hez Menabo Tiger van, bár még élesben nem használtam, mert nem volt rá alkalom (hurrá korona...), de teljesen jónak tűnik. Vettem hozzá zár szettet is külön. A Dacia Logan MCV-hez nekem is a Lidl-ben kapható Menabo volt, az tökéletesen üzemelt.
Értelek, csak attól tartok, hogy mivel a hiba nem jelentkezik állandóan, a szakszervíz elkezd mindent cserélni. Az autó már nem garis, így ez valószínű nem 10Ft-os próbálkozás lenne. Ezért gondoltam, hogy előbb érdeklődök itt, hátha egy hozzáértőnek van olyan ötlete, amit érdemes kipróbálni.
Nem kaptam választ az alábbi kérdésre, lehet azért mert nem egyértelmű, akkor szóljatok:
"2012-es, 1,4-es, benzines Ceednél az utóbbi 2 hétben többször előfordult, hogy indításkor az EPS visszajelző nem kapcsol ki, s valóban a szervo nem kapcsol be. Ez a jelenség 20-60 másodperc múlva megszűnt eddig (visszajelző kikapcsol, a szervo egy halk kattanással bekapcsol). Menet közben a szervonak semmi baja.
Mi okozhatja a jelenséget?"
Aksi cserélve, fullra töltve, a hibajelenség fennáll.
Szerintem nem megy minden tönkre, mert előtte megy minden tönkre folyamatában. Lengéscsillapító 160ezer km-t bírt, lengőkarok 230-nál adták fel, toronycsapágy a gátlóval együtt ment a kukába ofkorsz, kipufogónak nem volt baja, sem benzinesen a katalizátornak 300-nál, axiálcsuklók 280, féltengelycsapágy 310, szilentek 100-130. Ültem félmilliót futott i30-ban, nem volt elhasználódva sem kívül, sem belül.
Amit írsz, az olyan, mintha egy autókereskedő írta volna ("komplett futómű"). :D
3-400e km-nél minden tönkremegy, komplett futómű, lengókarokkal toronycsapággyal lengéscsillapítóval, együtt, kipufogórendszer, katalizátorral DPF-el, komplett motorfelújítás, akkor már kívül-belül elhasználódik, ér az egész autó pár százezer forintot, és többmillió lenne rendbetenni. Gazdaságilag értelmetlen, nem lehetetlen. Persze ettől még lehet járni vele egy darabig.
a lant letételének nem ismerem a pontos definiciojat :-)))
szerintem igen komolyan felhasznalasfüggö, hogy mikor teszi le.
turbot, feket le lehet amortizalni barom modon hasznalva igen gyorsan, "megfelelö" tüzelöanyaggal a befecskendezö rendszert plane (nincs az a szerkezet, amit nem lehet tönkretenni)
erre figyelve hasznalva, vezetve meg akár több is benne lehet 3-400.000 km-nel, mas tipusokbol (persze nem mindenböl :-) is vannak példák
Teljesen igazad van. Általánosságban véve azonban elmondható, hogy normál használat mellett, egy benzines 3-400 körül teszi le a lantot (nem örökre, csak egy motorgenerál idejére), a dízel meg kb. a duplájánál.
Nem fog kimaradni a regenerálás, csak félbeszakadni. Városban is nekikezd egy bizonyos km után, max. nem jut a végére, de legalább megpróbálta. :)
Észreveszed, mert megugrik a pillanatnyi fogyasztás olyankor. Szóval, ha ez van, akkor ne egyből hazafelé menj, hanem cirkálj még kicsit, az segít.
Ami nekem bejött, az a Mannol DPF tisztító, itt ajánlotta valaki, akire már nem emlékszem, ki volt, de hálás vagyok érte. Sokat pályázom és ezzel az adalékkal 1000 km fölé tolódott ki a regeneráló ciklus.
bocsanat, de ez szerintem igy nem igaz: "Mindent jobban bír, mivel az egész szerkezet masszívabb."
igen, diesel "szerkezet masszívabb" - de ez csak az egyik oldal
masik oldal az igenybevetel, ami jelentös mertekben a felhasznalotol függ.
amit szerintem nem ismerünk reszleteiben: milyen üzemallapotban mennyi a "tulmeretezes", "biztonsagi tenyezö" a különbözö motorok különbözö alkatreszeinel (tippelni tudunk, de az nem elég megbízható :-) mondom ezt 20+ eve motorfejlesztesben dolgozva
moricka pelda: ha egy szerkezet 2szer olyan "massziv", de az igenybevetele 3szor akkora, akkor kevesbe birja. - nyilvan nem mondom, hogy ilyen durva különbseg van itt a kerdesben relevansan (benzines, diesel Cee´d motorok között)
pl. ki tudja a hengerfejcsavarok tulmeretezeset a benzines es diesel Cee´d motorokra ?? nyilvan azok a max. terhelest is figyelembe véve lettek méretezve; azt meg végképp nem tudjuk, hogy a felhasználónk vajon benzinest vagy dieselt hajtana-e ugy, hogy többször van hengerfejcsavar erösebben igenybe véve...ezt pedig el lehetne sorolni a többi alkatreszre is
a fenti is csak elmelet, mert van gyartasi szoras, anyaghiba, alkatreszek szama es erzekenysege üzemeltetesi körülmenyekre ..es ezek sokkal relevansabbak 1 felhasznalonak
Persze az egyértelmű, ha valami visszatekert tragacsot fogok ki, akkor az drága mulatság lesz, de ez bármelyik autónál így lenne.
Még annyi, hogy ha egy évben 2-3 szor esetleg elmegyünk 1000 kilómétert is autópályázás nélkül az még nem jelenti azt, hogy 1-1 kimaradt regenerálás miatt baja lesz a kocsinak, ugye?
Kérdésem az lenne, szerintetek fogja bírni ezt a használatot?
Igen, igazából sokkal jobban bírja, mint egy benzines. Az egy tévhit, hogy a városi használat nem dízelnek való. Mindent jobban bír, mivel az egész szerkezet masszívabb.
Mivel rendszeresen pályázunk is én azt gondolom tud majd regenerálni a dpf.
Ha a két pályázás közt max. 600 km van, akkor fogja bírni. Ahogy írod, napi 40km x 10 nap, az 400 km, utána jön a pályázás. Sztem ebből nem lesz gondod.
Illetve szabad venni 150-200k kilometerrel?
Igen, ha tényleg annyi van benne. Sajnos, az óratekerés a kultúránk része lett, amiből aztán sokan levezetik, hogy 200ezer km alatt tönkremegy az autó. Ez is tévhit, simán elmennek dupláját is (legutóbbit 380ezer valós km-rel adtam el és nem volt baja).
a magasnyomású, befecskendező mennyire megbízható?
Mint minden más. Itt megint csak a valós/mutatott km közti különbségen van a hangsúly.
Autó vásárlás előtt állok és nagyon szemezek a ceedekkel. (Automatát keresek)
Napi 2*20km munkába járás lenne (Zugló-Vecsés tehát java városban), illetve kb. kéthetente 2* 80 km autópálya.
Évi 15-20k km. Tudom, hogy csupán anyagilag még nem ajánlott a dízel, de mivel most is azzal járok, nagyon hiányozna a nyomaték az 1.6 benzinből.
Kérdésem az lenne, szerintetek fogja bírni ezt a használatot? Mivel rendszeresen pályázunk is én azt gondolom tud majd regenerálni a dpf.
Illetve szabad venni 150-200k kilometerrel? Persze, azt tudom, hogy számíthatok itt már meghibásodásra, dpf cserére/tisztításra, de a magasnyomású, befecskendező mennyire megbízható? Pár százezer forintos hibára fel lennék készülve, de ha minden egyszerre romlik el és az mondjuk több mint 500ezer forintos tétel, az rosszul érintene nagyon.
Ha valakinek jöttek elő ilyen hibák, megköszönném, ha írna árakat a javításra. :)
Utolsó kérdésem a váltóval kapcsolatban lenne...
A régebbi szériákban sima bolygóműves van ha jól láttam, az újabbakban dct. Egyelőre a régi fele hajlok, gondolom az megbízhatóbb?
DCT-ről esetleg valakinek tapasztalata? Hullott már szét valakinél?
"amikor meleg van 18-22 fok indítás után 5-10 másodpercig az alapjárat úgy ingadozik mint az állat"
ha izzítási természetű a probléma és az izzítógyertya csere után is megmarad és elkezdenek ijesztgetni izzítóelektronika cserével százezer forintokért akkor érdemes megnézni ezt a relét (bal oldali dobozban van az ablakomosó tartály mellett) hasonló problémát nálam ennek a cseréje oldott meg: