Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94647

Én 2 dolgot követtem el:

 

- Vasaltam a szerelőbetont is, különösen ott ahol válaszfal áll majd rajta.

- Nem kavicsoztam XPS lemezt tettem a síkba húzott döngölt talajra, a lapokat habbal összeragasztottam és fóliát terítettem rá.

- A szerelőbetont nem lógattam neki a sávalapnak, hanem egy habcsíkkal eldilatáltam.

- A vízszigetelést óvatosan kötöttük be, hogy ne olvasszuk ki a dilatációs csíkot.

 

 

Lekopogom, tökéletesen bevált!

Előzmény: krafi1 (94645)
Varek1 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94646

Csatlakozom a kőmíveshez  én sem raknék vasat abba a betonrétegbe.

 

Előzmény: krafi1 (94645)
krafi1 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94645

Sziasztok,

Házfelújítás során fel lett verve a padló rétegrendje döngölt földig, padlófűtés lesz kialakítva ezért az új rétegrend a következő:

föld,

5-10cm kavics ? (nem homokos kavics - bár a legtöbb kőműves sódert tenne alá)

szerelőbeton 6 cm( kell bele háló és belekötni a vasat az alapba? kőműves nem rakna bele mert minek,, majd az esztrichbe. De mivan ha a szerelőbeton megsüllyed picit és szakad a szigetelés ?4-5ös térháló elég? + 8 mm betonacél bekötni az alapba)
vízszigetelés 1 réteg (nincs nagy nedvesség, elég magasan van a szint)
lépésálló hőszig 12 cm

technológiai fólia
padlófűtés
6 cm esztrich (vasalt)

Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94644

Ha már a gép ott van, hogy a kapunál a sávalap helyét kiássa, akkor azzal jársz szerintem a legjobban, ha a gép kiássa az épület mellett is. Ha a gép nem tud közvetlenül a meglévő épület mellet ásni az nem tragédia. A sávalap és a meglévő épület között meg kell egy kicsit vastagítani a betont (+ 5 cm esetleg tíz) és fölülre is kell a vas. Ezeket hátra kell nyújtani a sávalapon túlra legalább hatvan centiméterrel. Célszerű a lehetséges aláüregelődés miatt a teljes betonfelületbe fölülre is rakni vasat. Ezeknek nem kell nagy átmérőjűeknek lenni (átm. 8,10). Ugyan abból a vasból elég a meglévő vasak közé fölülre berakni a hosszú vasak közé egy-egy rövidebbet. Hosszát lásd előbb.

Előzmény: Töck Jenő (94642)
NeomatiK Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94643

A téglaoszlop közepén a vas nem ér túl sokat. Sőt közelít a semmihez.

Előzmény: sylvanus67 (94638)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94642

Ahhoz, hogy rendesen tartson a beragasztott vas, a vasátmérő 30-50 szeresse kell, hogy legyen a furat mélysége. Függ a betonminőségtől is, minél jobb minőségű a beton, annál rövidebb elég. Számszerűen 10-es vashoz házi minőségű vasbetonba kb. 40 cm mély luk kell. Hiltinél (én azt szoktam betervezni) pontosan meg van adva a lukátmérő, a lukmélység meghatározása és a várható teherbírás.

Előzmény: Töck Jenő (94641)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94641

"kisebbik mérete is az 25 cm elég erős"

 

kisebbik mérete is 25 cm az elég erős

Előzmény: Töck Jenő (94640)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94640

Téglába betonvasat tenni nem olyan egyszerű. Ezek normál  (szokásos) kapu méretek. Olyan oszlop amelyiknek a kisebbik mérete is az 25 cm elég erős. A vasátmérő függ a terheléstól és attól, hogy milyen távol vannak egymástól és milyen jármű fog a rámpán közlekedni.

Előzmény: sylvanus67 (94638)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94639

Ja, még egy: hányas betonvas? 12-es, 14-es???

Előzmény: NeomatiK (94626)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94638

A szennyvízcső már benn van a földben:(

 

A kapu kiosztása:

 

oszlop 25 cm

kiskapu 100 cm

oszlop 50 cm

kétszárnyú kapu 2x150-170 cm

maradék oszlop/kerítés

 

 

esetleg az oszlopok közepén betonvas 12-es, 14-es?

Előzmény: Töck Jenő (94636)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.07 0 0 94637

Ha a szennyvízcső meglévő akkor meg kell jelölni a helyét a gépnek, hogy el ne vágja és kézzel kell kiásni a cső közelében a gödröt. Nem szokás a sávalapot egy cső miatt megszakítani.

Előzmény: Töck Jenő (94636)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94636

A szennyvízcsövet eggyel nagyobb átmérőjű (lehetőleg acél)  védőcsőbe kell tenni. Ez valamivel hosszabb legyen a sávalap vastagságánál. Azért megkérdezem, hogy ha a sávalap hossza 6,5m akkor mekkora egy-egy kapuszárny. Ha tolókapu az más. Ha nem, akkor 3m hosszú kapuszárny megtartásához nem biztos, hogy megfelelő a téglaoszlop. Továbbá gondolni kell a nyitott kapuszárny oldalra borító hatására. (Ha NEM tolókapu!!)

Előzmény: sylvanus67 (94632)
NeomatiK Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94635

Egy tipp: építsd be a szivárgólemezt úgy kifelé lejtve, de a szegélykövet fogó betonozásban alakíts ki rést, hogy legyen a víznek helye elfolyni (a háztól elfele).

Előzmény: Petya79 (94634)
Petya79 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94634

Köszi! Igen, tkp. az is kérdés lett volna, hogy kell-e egyáltalán majd a felületszivárgó lemez. Igazából csak biztos ami biztos alapon gondoltam rá, mivel a kulékavics a sávalap fölött ér majd véget, kb. 8 centivel. A lábazat teteje le van szigetelve. A drénlemezt időközben már megvettem (lezáró nélkül), de csak egy 1x20 méterest, úgyhogy ha sokat nem is tesz majd hozzá, legalább nagy összeg nem ment el rá.  :)   

Előzmény: NeomatiK (94633)
NeomatiK Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94633

Azt írtad, hogy a lábazaton van XPS. Gondolom, hogy a lábazat tetetjén meg van talajnedvesség elleni szigetelés. Az a valamennyi eső ami oda kerül sok vizet nem zavar. Csomó háznál nincs dréncső, se drénlemez. És mégsem okoz problémát azon a felületen elszivárgó csapadék.

Előzmény: Petya79 (94609)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94632

Kösz. 

 

Egy másik dolog. 

 

Az utcai kapu alatt savalapot akarok készíteni az oszlopoknak (kisméretű tegla). 

A savalap hossza 6.5 m lenne. 

A savalap kb. közepén fut a szennyvizcsatorna vezeték merőlegesen a savalapra. 

Itt meg akarom szakítani a savalapot, nehogy a markoló eltepje.

Jó lesz ez így?

A szennyvizvezetek felett a ketszarnyu kapu közepe lesz. 

Előzmény: Töck Jenő (94631)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94631

A 626-os és 627-es hozzászólások figyelembe vételével dönts.

Előzmény: Töck Jenő (94630)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94630

Lehet, de nem könnyű. Elég sok munka. A lényeg az, hogy az ajtóban kell csinálni egy 12-15 cm széles és a rámpabetonnal megegyező vastagságú lépcsőt amire a lemez támaszkodni tud. Ezt utólag szépen kivésni (látszani fog, mert dilatációként és csuklóként fog működni) nehéz. Én már nem csinálnám. Lehet választani, hogy a garázsajtónál sávalap, vagy amit a másik tanácsadó javasolt a szimpatikusabb, figyelembe véve az előző beírásomat.

Előzmény: sylvanus67 (94628)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94629

Majd csinálok, most nincs. 

Vasat nem engedtünk ki, ki gondolt akkor arra:(

Előzmény: Törölt nick (94625)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94628

Felét sem értem annak, amit írsz:)

 

A vállat utólag nem tudom kialakitani? 

Előzmény: Töck Jenő (94624)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94627

" betonba való folyékonycsavar"

HILTI HIT sorozat menetes szárral vagy betonacéllal. Az elvileg bírja a dinamikus igénybevételt is. A betonacél viszont kevésbé rozsdaálló ha nincs bebetonozva. Csak azt nem egészen erre találták ki. Elsősorban a húzásra. Bírja is. Másodsorban nyírásra. Azt is bírja. De itt egyszerre lesz mind a kettő ha kicsit is megsüllyed az alap. Azt már kevésbé bírja. Másrészt jóminőségű betonhoz van kitalálva, itt ismeretlen a betonminőség. Látatlanba nem túl jó. Harmadszor sok kell belőle (minden vasat be kell kötni mert itt ha összevasalom akkor igénybevételi csúcs van) és az egyik legdrágább rögzítés a Hiltinél. Továbbá a lejtőn (rámpán) rohangáló autótól a két beton el fog válni egymástól. innentől csak az a kérdés, hogy mennyi idő alatt eszi meg a rozsda a vasat. Ha a két beton érzékeny búcsut vesz egymástól az nem jár tragédiával, csak döccenni fog a kerék. Ha ez nem probléma akkor nem kell a kettőt összevasalni. Lehet mérlegelni.

Előzmény: NeomatiK (94626)
NeomatiK Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94626

Én nem csinálnék, ha kellően rézsűsre, azaz nem túl meredeken a talajt oldalirányban ki lehet alakítani, bedöngöléssel.

Beszúrni? Ahogy írtam. Beton kifúr. Ott a furatba kézzel betolod. Vagy nagyobb átmérővel  fúrod és betonba való folyékonycsavar (vagy minek hívják) kartusos cuccal (talán Fischer márkájú, de lehet hogy más is van) kinyomod. Beköt frankóra. Aztán mehet tovább a folyamat.

Előzmény: sylvanus67 (94623)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94625

Nincs valami közelebb képed? úgy látom a szerelőbetonból nem engedtél ki vasat? 

Előzmény: sylvanus67 (94612)
Töck Jenő Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94624

Most már mindegy, de úgy lett volna az igazi ha az épület alapozásánál fölül hagysz egy vállat amire föl tud ülni a ferde lemez. Így lehetett volna a legegyszerűbben és legolcsóbban megoldani, hogy ne legyen lépcső a két rész között. Mivel a ferde lemez aránya közel 1/1-es ezért mindkét irányban fog tudni dolgozni a lemez. Nem muszáj így dolgoztatni, de gazdaságosabb. Viszont a váll hiányában nem három hanem négy oldalon kell alapozás. A befúrt dübelek kb. 15-20 cm-ként többe fognak kerülni mint a negyedik sávalap. Amellett kevesebbet is érnek. Itt említem meg halkan, hogy mind a Fisher, mind a Hilti dűbelek B220-as (kb. c20) betonra vannak megadva, csak akkor tudják az ígért teherbírást. Azt már csak félve mondom, hogy az autó mozgása dinamikus teher, a betonban hullámzó és ráadásul lehet, hogy változó előjelű igénybevételt okoz. Magyarul a dűbel előbb-utóbb kilazul akkor is ha dinamikus igénybevételre tervezett dübelt használsz. Nagyon kevés ilyen van! Dinamikus tovább bírja, de drágább is. Kihagyott vállnál nincs ilyen gond. Szegélygerendát kell csinálni két oldalra most már, a másik két oldal sávalap. Sóder vagy zúzottkő kell a lemez alá legalább húsz cm. vastagon. Méghozzá jól tömörítve. Ha a tömörítés tökéletes lenne (sohasem az) akkor nem kéne sávalap. A lemeznek célszerű 15, de inkább 20 cm vastagságot választani.

Előzmény: sylvanus67 (94612)
sylvanus67 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94623

Kösz 

Akkor nem is kell savalap?

Hogy szurod be a bordás betonvasat? 

Előzmény: NeomatiK (94614)
JAMIE222 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94622

Bocsi, benéztem, úgy rémlett, létezik ezekből  keskenyebb tábla is.

Előzmény: Kenderice Ákos (94621)
Kenderice Ákos Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94621

Mint írtam, nekem nem jó a táblás anyag. Ez meg 113cm széles.

Szálban gondolkodok, mint mondjuk a lambéria.

Hiába a műanyag ablak minősége, a műanyagot akkor is kizárnám.

Nem bízok benne.

Sem a tartósságában, sem a viharállóságában.

 

Azért köszi,hogy  foglalkoztál vele...

Előzmény: JAMIE222 (94618)
NeomatiK Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94620

Na igen. Úgy értettem, hogy a szükséges sóderágy alatt földdel.

Előzmény: JAMIE222 (94619)
JAMIE222 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94619

Feltölteni inkább kaviccsal,mint földdel....

Előzmény: NeomatiK (94614)
JAMIE222 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 94618
Előzmény: Kenderice Ákos (94616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!