Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pingui Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187958

Ezzel kezdtem, a hátsó ülést felhajtottuk, kupak kipattint. Folyásra, szivárgásra utaló nyomot nem láttunk, egyenletesen poros volt minden.

Ma annyit csináltunk, hogy megemeltük az autót, és miközben kannából vastag csövön át bele engedtünk 20l gázolajat, néztük. Semmit nem láttam, tehát a betöltő cső jó. A szagot akkor adta amikor fullra volt tankolva, így vagy a tank teteje rohadt ahogy mondtad, vagy a levegőző cső tank felöli oldala.

Következő lépésben levesszük a tankot és eldöntjük, hogy csak a szuszogó cső szivárog vagy a tank. A hibásat cseréljük. 

 

 

Előzmény: Quattroman (187949)
409 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187957

Ha jól emlékszem, ezen is van "fáklya" a kipuban. Nincs eldugulva??

Előzmény: 1995peti (187950)
409 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187956

 

 "masfel negyzetmeteres (1500 cm2. ) tankot."

 

15000cm2   :)

Előzmény: cam aro (187943)
1995peti Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187955

Azt nem tudom, de szerintem ellőttem cserélhetett valaki olajat mert láttam róla egy paírt az autóban. Miben befolyásolná?

Előzmény: SLX-350 (187953)
somytomy Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187954

Köszi mindenkinek, kis foltbenzinnel kitisztítva, átmozgatva máris sokkal könnyebben jár. Végre lehet tekerni a szellőzés gombjait anélkül, hogy letörne. Én szigszalag-tölcsér helyett kis injekciós tűvel szívtam fel a foltbenzint és azzal nyomtam a megfelelő helyre. Gondolom WD40-nel is működik, ha valami kupakba kifújod.

Előzmény: majkel (187946)
SLX-350 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187953

" ... volt benne egy DPF telítettségre utaló hiba is. Élőadatban megnéz 207%-os telítettség. .... "

 

csak egy kósza ötlet: Elképzelhető hogy nem a belevaló (vagyis low SAPS) motorolaj van a motorban?

Előzmény: 1995peti (187950)
Zoli550 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187952

És még mindig van dióbeles komment alatta...

Előzmény: Quattroman (187948)
violino1111 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187951

Üdv Mindenkinek!

Olajcsere előtt állok, körbenéztem a verdát. Peugeot 306 1,6 os 2002-es évjáratú, benzines. Az olajszűrőház környékén láttam némi szívalgást, gondolom a ház tömítése engedhet át. Ennek a cseréje mennyire macerás?

1995peti Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187950

Sziasztok! Adott egy Ford Ranger 2013 2.2 dízel QJ2R motorkódos. Műszerfal karácsonyfa úgy érkezett Abs/Asr, motorelektronika világított.Vezetékszakadás volt gond az egyik hátsó kerék jeladónál. Motorba is tárolta az érvénytelen sebességjelet. Ez megoldódott, de volt benne egy DPF telítettségre utaló hiba is. Élőadatban megnéz 207%-os telítettség. Leszedtem, a felületén már látszottak sérülések volt egy pár cm- mélységű is. Öblítőfolyadék bele,állni hagy nagynyomásúval átmost nulláztam felraktam. 6mbar a nyomáskülönbség,mentem is vele teljesen jónak tűnt, majd visszahozták ugyanúgy vészüzembe dobta de már 51mbar-t írt nyomáskülönbségre, telítettségre meg 250% hozott. Kérdésem az lenne,hogy géppel ha át lesz mosatva lehet belőle még valami vagy ez már eldobós? 

Quattroman Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187949

én inkább azzal kezdeném hogy a tankműszer és az ott lévő csatlakozóknál minden rendben van e.

repedt gumicső, műanyag kivezetőrészen repedés a visszatérőágnál, tankszuszogó  stb...

Előzmény: pingui (187947)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187948
pingui Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187947

Értem, köszönöm. 

Pusztán azt szeretném kideríteni a helyén, hogy honnan jön a gázolaj. Tankot javítani nem fogok, ha az a baja akkor megy fel egy új. De ha csak egy cső a hibás azért nem venném le a tankot. 

Akkor óvatosan fújom 0.1-el kezdek, majd kiderül.

Köszönöm

Előzmény: cam aro (187942)
majkel Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187946

Attól szoktak ezek a bowdenek elpusztulni, amit cam írt, a szál belerág a teflon hüvelybe és szorul, illetve a kopadék pora is ezt okozza.

Én is azt szoktam ilyenkor csinálni, hogy befogom a satuba finoman, tekerek a nyakára egy kis szigszallagot, egy mini tölcsérnek és fújok bele WD40-et.

az elég vékony, hogy leszivárogjon.

Mozgatod közben és amikor leért alulra a cucc, akkor meg vagy.

Hagyd kicsöpögni a felesleget és kész.

Sajnos ez van az összes ilyen "önkenő" teflon hüvelyes csodával. (kuplung, váltó, stb...)

Előzmény: somytomy (187937)
cam aro Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187945

teflonos ( ptfe ) 'tube' szokott ezeknek a kabeleknek a belseje lenni. 

ossze omolhatott mar ennyi ido utan, de valoszinubb hogy a kabel drojtok rozsdaltak meg odabent . 

 

nem tudom mi a jo megoldas..

en benyaval, vagy fektisztitoval probalnam ki mosni,  majd valami hig lotyivel ujra tolteni/kenni.

kerdes mit szeret a ptfe.. de ha ez nem jon be akkor kukaznam. 

bicikli egyeb boltban van alternativa.. drojtot hajtani meg nem ordogtol valo.  

Előzmény: somytomy (187937)
cam aro Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187944

majd olvasok elore. 

bocsi. :) 

Előzmény: 409 (187936)
cam aro Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187943

1 bar nyomas 1 kg erot fejt ki 1 cm2-en.. 

nem biztos hogy jo otlet fel barra fujni egy masfel negyzetmeteres (1500 cm2. ) tankot. 

 

a tobbi nem felulet, az megbirja..

a tank lehet nem, es akkor nagyot fog szolni meg fel baron is.

0.2 fele nem menj szerintem .  

Előzmény: pingui (187934)
cam aro Creative Commons License 2020.04.04 0 0 187942

a motortérben megbontom a visszafolyó ágat, és a tank felé megnyomom 0,5barral, ""

 

tank szuszogo elfogja engedni a nyomast, /jo esetben ez is lehet hibas. /  dugozas nelkul nem sok sikere lehet a nyomas tesztnek.  

..mondjuk probat meger, szappanos vizvel. 

 

wurthnek van dry leak test spraya.. ez gyak kreta port fuj a feluletre.. 

mihant nedveseget kap elszinezodik. 

szerintem egy halvanyan szort szoro gitt tudja ugyanezt, bar kerdes mi ertelme.. 

alja nem lukas, javitani a helyen meg nem tudod...szerintem. 

Előzmény: pingui (187931)
somytomy Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187941

Hmmm, akkor viszont mitől szorul? Ennél biztos, hogy könnyebben kéne járnia.

Előzmény: Quattroman (187939)
pingui Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187940

Akkor majdnem jól lőttem be a 0.5Bart. Köszi!

Előzmény: 409 (187936)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187939

ezeket nem kell kenni, rozsdamentes acélszál önkenő műanyag tokban

Előzmény: somytomy (187937)
somytomy Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187938

Bocs, elírtam, Mk2-es Orion.

Előzmény: somytomy (187937)
somytomy Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187937

Üdv!

Mk3-as sötétkék Ford Orionban rettenetesen szorultak a szellőzést és fűtést szabályzó forgatógombok, ezért szétkaptam a gombokat a terelőlapokkal összekötő bowdenes szerkezetet (lásd kép). A terelőlapok könnyen mozognak, ezért arra tippelek, a bowdenekben állt össze sűrű trutyivá a kenőanyag. Sajnos nem lehet kihúzni a huzalokat a tokból, mert mindkét végére kis hurok van hajlítva. Valakinek van esetleg ötlete, hogy lehetne kitakarítani és újrakenni ezeket? Előre is köszi!

409 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187936

 Az is nagyon sok egy lapos tanknak.  !! Inkább 0.2-0.3bar.

Előzmény: hayabusa123 (187935)
hayabusa123 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187935

10bárt ne nyomj bele, max 1.5 bar

Előzmény: pingui (187934)
pingui Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187934

Olyan volt, mint amikor a por kap nedvességet néha, utána megszárad, majd megint por+nedvesség....


Tehát akkor mag a tank és csövek amit bukhatok, minden más drága cucc bírni fogja?

Előzmény: Quattroman (187933)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187933

Letakarítottuk a tankot, de nem találjuk a hibát.

 

volt rajta üzemanyagfolt? vagy csak poros volt?

megnyomathatod max még jobban ott is szétmegy ahol eddig nem folyt

tetején lesz a korrózió ahol megáll rajta a trutyi...

Előzmény: pingui (187931)
Zoli550 Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187932

Sajnos vas tank,lehet elrohadt. 

Előzmény: pingui (187931)
pingui Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187931

Üdv Urak!
Vectra B Caravan, dízel

Tankolás után gázolajszag terjeng, a földön nincs tócsa mint amikor elvágják a betöltő csövet, de valahol enyhén szivárog (kb 2óra alatt pár csepp valahol középen/jobb oldalon). 

Letakarítottuk a tankot, de nem találjuk a hibát.

Lehet azt csinálni, hogy a motortérben megbontom a visszafolyó ágat, és a tank felé megnyomom 0,5barral, majd ha nem látok gázolaj folyást, akkor szappanos vízzel keresnék levegő szivárgást?

Vagy van valami más metódus, amihez nem szükséges levenni a tankot?

 

 

 

70Caruso Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187930

Köszönöm mindenkinek, mindet megnézem!

cam aro Creative Commons License 2020.04.03 0 0 187929

until this fixing have not going done, .that 'can'.. its just a hope. :) 

Előzmény: hayabusa123 (187928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!