Uuuuuuuuuuuuuuuuuuu aztaqrva neh ezt most első körben addig bírtam amíg fel nem tette a szemüveget, hogy megállíthatatlan pislogást okoz. Ígérem megpróbálom folytatni hamarosan, ha elmúlt a röhögőgörcs! Féligmeddig legalább.
Jah, had kérjek rá engedélyt, hogy alkalomadtán ide oda bedobjam, pld egy parázs szintetikus vs ásványi olajvita közepében odabaszna ;-))
Azt hiszem ez a fórum itt és most érte el a csúcspontját!!! Sztem ünnepélyesen kiveszem a "kedvenceim"ből, ne is lássam, hogy ír valaki.
Végigolvastam az elmúlt 10enpár évem, ahogy kezdtem az olyan aranyos volt. Vártam a csodát mint egy igazi kisgyerek karácsonykor. Nem jött el. Éljen a naftalin, dögöljenek a ruhamolyok, mindenkinek eredményekben gazdag jó spurizást kívánok, sziasztok!!!!!
A következő amit ki fognak írni, hogy koronavírus ellen is jó.
Máshol is hódít ez a marhaság, hogy adjuk az üzemanyaghoz az üzemanyag adalékok szent grálját a naftalint. Csak van olyan hülye csapat, gondolom amerikában, ahol ezt szilárd formában teszik ;-))
Ez így van ahogy mondod! Leszámítva azt, hogy soha egy deka alkoholt nem iszom! Hogyha a tepedelem szar bármimmel el akarok indulni megyén kívül akkor ne büntessen szarrá a rendőr. A 100 évet nagyon alulsaccoltad mert siman megvan 200 ha nem több! Csak b@zmeg egy trágyahalom láncfűrészről illetve egy retekbánya MTZrűűűl volt szó! Ha lennél kedves észrevenni. Tdciitdtivtecmivecgdi motorok tulajdonosai mikor simább alapjáratról írnak, soha nem szoktam hozzászólni. Vagy ha igen akkor bocs.
Van egy söpredék vadi új koszfészkem, mostani eszmecsere elején venni akartam egy doboz ilyen bűzbarlangot, de zárva volt az a mocskos aut9sbolt, mert elment délbe enni. Baxxa meg, de egy Isteni jelnek tekintettem, és rohadtul meggondoltam magam nem baxom rá a pénzt, tönkreteszi a finom 100as molos benzint a tutkeráj csilivili autómban.
Na, megvolt a stílus, így tudunk dumcsizni pajti? ;-))))
Azt még tegyük hozzá, hogy elolvasva a 10+ éves termésedet itt, csak és kizárólag szoci 4 kerekű kotvadékokban meg mindenféle kézben meg udvarban tartott, ilyen-olyan kávédaralókban használtad, kb. a szocreál és egyéb környezetbe, úgy, hogy már kb. 4 nagyobb okádós gázfröccstől a kapualj - földút - néha aszfaltra is megyek viszonylatban +/-10% eltérést okoz, hogy mennyi kisfröccsöt vettél épp be, plusz persze jársz a szomszéd megyébe is, csak tömegközlekedéssel... és a hogy a gépeid összéletkora belenyal a 100 évbe.
ezek gyönyörű alapok egy tényleg tűpontos és mindent átfogó statisztikához.
Régesrég próbáltam, de nem vettem észre semmit a használatával, még Swift 1,5-be használtam, nem ment se jobban, se rosszabbul. A fogyasztás a jobb lábban van. :)) Viszont tényleg nagyon büdös, meg kezelhetetlen. Nem mosnék benne ruhát sem. :)))
Én kifejezetten olyan láncfűrészt vettem, amit a mérnökök a várható üzemállapotoknak megfelelően terveztek meg. Ha kínai "stihled" van, amit nem Andreasék terveztek, akkor tegyél bele azt amit jónak gondolsz. De ezt már mondtam. Ne terjessz itt hülyeségeket, hogy a 2 üteműnek forró a hengerfeje. Mert nem.
Biztosan jó a spuri, vannak komolyan, szenzorokkal felvértezett drag meg versenyautók amikben ki lehet mérni a hatását. Vagy nem lehet. Én még nem láttam ilyen mérést. Én sem fogok ilyet csinálni mert nincs hozzá semmim. Így a spuriról nem tudok csak annyit nyilatkozni, hogy büdös, ha a kezemre megy sokáig érződik, ha a doboz oldalán egy csepp végigfolyik akkor nem lehet a kocsiban megmaradni, pont ugyan úgy ketyeg nekem minden mint előtte, semmi nem evett még kevesebbet töle (de többet se), egy grammal nem lett több semminek se a végsebessége, viszont kellemetlenségekkel jár a használata, akkor meg minek fizessek érte?
Max annyi elönye lenne, hogyha ebbe mosnám a ruhám, nem enné meg a moly. De így se eszi meg :-)))
A fél literes árára gondoltam. Látom megy a marketing, hogy ez a jó az E10hez. Mit vagyunk beparázva az E10től? Régebben szó sem volt erról, hogy az üzemanyagva ethanolt nyomnak. Csak észrevettük a számla alján, hogy 4,4% bioethanol van benne. Most nem néztem a blokkot de a hírekben úgy volt, jogy minimum 6,45% vagy mennyi. Az a 2 százalék meg majd tönkrevág mindent, amit eddig nem? Hagyjuk már, sztem csak azért lett ez a felhajtás, hogy vegyük a 100ast, meg esetleg az ilyeneket. Én veszem is a 100ast de nem az ETBE miatt, én nem rontanám el akármilyen pancsolt löttyökkel.
Hááát, szerintem kétüteműnél mindig van értelme bármit is hűteni. A láncfűrészek rövidüzeműek, mert kicsi a tankjuk és nagy a fordulatszámuk, szeretnek jól megmelegedni. Van értelme, ha hűti az adalék.
Én egyszer felhívtam a számot ami a dobozon van, hogy mivel qrvára nem történik semmi, ha beöntöm / hanem, legalább mondja már el mi a fenére jó ez, azon túl, hogy megtollasodnak az ilyen hülyéken mint mi vagyunk akik vesszük?
Hosszasan sorolta az úr, hogy a transporter 500ezret megy el stb, nem érdekelt nem dízelezem. Unokatesomék jelentették, hogy a dízel cé-elizélt nem dobál hibakódokat spurival.
Amúgy a jg2 az 'jégbenzin' mondá az úr, meg hogy ne öntsek sokat mert elhűlik a hengerfejem.
Namost kinek jó a hideg hengerfej kérdem én tőletek? Maximum a drag motorosnak. Van aki dragozik zetorral mtzvel meg láncfűrésszel, de sztem ti nem így tök fölösleges a kék. Mennyibe kerül most? Én valami 4,5ezerért vettem 10 éve. Nekem T16 gépeim vannak, 2 hengeres, és a habiban 16 ezer volt egy henger dugó gyűrű csapszeg, és 11 egy szerelt hengerfej szeleppel himba nélkül. Tény, hogy a hengerfej jó szar volt. De egy felső felújítás megvolt 52ből. Szoruló gyűrűm nekem egyébként sem volt. Sosem. Miért szorul? Korom. Gyűrűt úgyse cserél a spuri meg hengert se fúr. Ha szar meg kell csinálni. Meg kell hagyni a löttyöt a rallysoknak.
Láncfűrészt kitisztítja nagyon jó szintetikus olajjal az arol2t után? Ki persze. A szintetikus olaj az kitisztít. Zetorra ráhúzod a hűtőtakarót? Rá is kell ha hideg a víz meg az olaj. Mi lesz ekkor? Olajad eléri a kívánt hőmérsékletet, és lesz kenés illetve nem csak buggyug az olaj a fúvókákon diszkréten, hanem odaspriccel ahová kell és megtörténik a korom elszállítása. Spuri kell ehhez? Nem.
Én is 50es keveréket hasznâlok mindenbe. A hondacr250be is. Pedig a könyv 1:33at ír. Spuri nélkül persze.
Na de nekem 'oszt teljesen nyóc mibe öntitek meg mennyit...
Én úgy gondolom leégeti lassan . A zetoron volt ilyen gondom hogy szaporodott benne a motorolaj ,lekerült a gázolaj az égéstérből ,én a dugattyú gyűrűre gondoltam hogy a koromtól megragadt ! Bejártam aki ezekben jártasabb mint én és a boltokban is kerestem volna koksztalanító folyadékot ,régen volt amit melegen lehetett a hengerbe fújni és felszívta a koksz és leégett tőle de már azt mondták a boltban a kék spuri veri ezeket a szereket sokkal hatékonyabban tisztítja az égéstereket és a kipufogó rendszert ! És tényleg helyre jött a gép tőle ,de én vigyáztam hogy üzem melegen menjen amikor benne volt az üzemanyagban a spuri ,letakartam a hűtőt ! A 1025 MTZ-ben egyszer a porlasztó csúcs a 4 hengeren megragadt ,szinte nem is ment a henger ,vettünk a tankba egy kék spurit és egész nap eldolgozott vele és alig dobálta a füst pamacsokat ,ami tönkrement azt nem javítja meg, de épp nem kell miatta megállni ha a meló sürgős !
Köszönöm a választ! Akkor a lekokszolódott régi gépekbe indokolt lehet a kék Spuri használata? Hogyan szedi le a kokszot? feloldja, leégeti? Ugye nem darabokban potyog le?
Láttam a másikon hogy írtál ,átléptem ide utánad ! Annyit tudok mivel én már rég öntögetem mindenbe a spurit hogy a piros általánosan használható a kék viszont kifejezetten belső koksztalanító autóba inkább ! A megragadt gyűrűt is kiszabadítja ezt autó szerelőtől hallottam azok is ajánlották a traktorhoz nekem . A kék sokkal erősebb anyag mint a piros ! Dizelnél pontosan kell adagolni mert a cetánszámot megemeli ,de az oktán számot is növeli valamilyen szinten ! A korom képződéseket meg gátolja ez biztos ! Sőt a kipufogó belseje is a láncfűrészen ,kaszán kitisztul olyan barnásra ég és teljesen száraz lesz a folyamatos használattól ,de csak 50-es keverékkel full synt olajjal ! Még sosem sült meg egy motorom sem pedig 50-es keveréket használok mindenbe .
Üdvözletem mindenkinek! A láncfűrészes fórumban linkelték be nekem ezt a topikot. Príma! Én kétütemű gépekbe használom a piros Spurit, láncfűrész, fűkasza, lombszívó stb. Azt írja, hogy égésjavító, ólompótló felső kenőanyagot tartalmaz, diszpergálja a vizet, oldja a lerakódásokat, koksztalanít, tisztítja a karbit, meg hogy hűti a motor felületét, miközben az égési hőt növeli, meg még sok jót ír magáról a flakonján, így indokoltnak látom használni, ha csak a fele igaz is, főleg mióta eszi a fene ezt az E10-et. Ebből van piros,amire mindezek fel vannak írva, és van belőle kék, kicsit drágábban, amire ugyanaz van írva. Tudja valaki, mi a különbség a kettő között?
Én használtam spurit dpf-es autóba, ez egy bmw e90 volt még. Nem autópályáztam, csak főutakon közlekedtem, városban alig. 750 km-erenként égette
a kipufogó rendszert spurizás előtt, aztán nekiálltam tankolni bele rendszeresen, fél év múlva már 900-1000 km-erenként volt égetés, télen is, szervizben is megjegyezték, hogy egész jó értékekkel bír.
Elégedett voltam vele, jobban nem ment az autó, de legalább nem kormot annyira, dpf-eseknél pont hogy előnyös.
Többnyire nekem is csak tapasztalati tudásaim vannak. Én is itthon úgy használom a benzint a fűnyíróba mint te, csak annyi különbséggel, hogy akkor veszek 5 litert amikor elfogy az előző. ...mondjuk én éves 10-15 litert használok el csak.
Nekem sem volt még bajom ilyesmiből.
Legjobb tudomásom szerint a kútról vásárolt benzinnek 6 hónap a tárolási maximuma, utána legkésőbb akkor fel kellene használni. Nekem néha többet is áll a benzin a kannában, mert általában az utolsó 5 litert augusztus vége felé veszem és az májusban szokott elfogyni. Nekem ezzel még bajom nem volt és nem is láttam még ilyen kékes, sőt ha bele gondolok, akkor semmilyen lerakódást sem.
Elméletileg a biokomponens nem szabadna, hogy "kipárologjon" a benzinből! Idővel állítólag "szétesik" a folyadék alkotó elemeire, de én még ilyet sem láttam.
Elméletileg az oktánszámnak nem szabadna változnia, ha az etanol eltűnik a benzinből...
Én a helyedben nem tárolnék ilyen nagy mennyiségben üzemanyagot, mert csak a gond van vele, veszélyes is, meg követni is kell, hogy melyik a régebbi és melyik a frissebb, stb... meg ott a megromlás kockázata is.
Spuri: ...hát őszintén nem tudom, hogy mi lesz a változás. Én azóta nem használok spurit mióta DPF-es autóm van. Nekem dízelnél voltak tapasztalataim, de azzal is csak olyanok amiket simán rá lehet fogni a placebo hatásra is, ha nemgyon akarom. Egyszer tettem benzines fűnyíróba és egyszer egy csörlő-agregát V8-as 7,5 literes motorjába, (előbbi karburátoros, utóbbi befecskendezős) de mindkétszer azt figyeltem meg, hogy a kipufogónak "melegebb szaga" lett. Olyan szaga volt a kipufogó rendszernek, mint amikor valamit nagyon meghajtanak és úgy rendesen áthevül, akkor van egy jellegzetes szag. Sajnos mérni nem mértem egyszer sem, hogy valóban melegebb lett-e a kipufogó, de ha igen, akkor a motor teljesítményének is növekednie kellett!
Én nagyon rég óta kb egy évnyi benzint betárolok itthonra fűnyíró, rota, láncfűrész, permetező, olyan 60 L megeszik 1 évben. Akkor veszem mikor olcsónak találom, tehát anyagi okok miatt kezdődött. Az összes fém kannám külseje vállalhatatlanul néz ki, kék, mintha megpenészedett volna. Gondolom ez a bio komponens párolgása miatt van. Ha olcsó a benzin és van már 1-2 üres kannám, akkor veszek, így mindig kb 1 éves benzint használok. Viszont mindenki szív tavasszal, hogy nem indul be a fűnyíró, rota stb, nekem meg beindul minden gond nélkül és sosem xarakodom, hogy ki legyen járatva stb. Egyszer szívtam egy durvát, kellett volna a generátor, elment az áram, a kőművesek meg szerettek volna betont keverni. Előkaptuk az áramfejlesztőm, sűrűn nem indítom be, de hogy biztos jó benzin legyen benne, azt nem a kannákból tankoltam, hanem direkt a kútról majd kb fél évet állt, persze nem indult be, akkor találkoztam először a mindent betömítő kékes-zöldes trágyával karbiban. Addig takarítottam mire visszajött az áram.
Kérdés: Mennyi lesz az oktánszámom B10 95ös benzin esetén, ha most 10% etanolt párologtatok el 5% helyett?
Eddig a gépek teljesen jó teljesítményt nyújtottak, megbízhatóan üzemelnek. Az, hogy elpárolog az etanol és emiatt "drágul" a benzin a kannában, az elhanyagolható költség ahhoz, hogy nem kell minden tavasszal minden karbit kipucolni, pláne ha még membránt is kéne cserélni mert megeszi a 10% ethanol. A generátorral akkor kb 2-3 órát coptam. Azóta az is kannás minőségű cuccot kap :) És persze jó is.
Offtopic vége, kitaláltam, hogy veszek egy üveg spurit, ha már annyit szidtam megnézem mit tud egy modern turbós benzines motorban. Került a házhoz egy olyasmi. Merthogy a hagyományos régivágású karbis cuccokban kb semmit az biztos.
Nem, mert nem az a dolga! A biokomponens attól még benne marad bármit is öntesz hozzá. (illetve, ha azt amit beleöntesz szintén tartalmaz biokomponenst, akkor még több lesz benne)
Sokféle furcsaság és tévhit kering az új e10-es 95 ös benzinről jelenleg. Nem szeretnék kísérletezni de az újfajta bio benzin + a spuri adalék vajon vállalható kombináció? Feljavítaná a "pacsmagolt" benzint?
Megosztani pár saját tapasztalatot a spurival kapcsolatban.
Másfél éve szinte folyamatosan használom a spurit VW Passat 1.9 TDI autómban. 21. Éves az autó nem mai gyerek.
Mikor nem jut időm venni spurit és nem rakok az üzemanyag a érezhetően lassabban pörög fel a motor. Nem lesz erőgép a spuritol a kocsi de érezhetően jobban megy.
A téli indításnal ha nem kerül spuri az üzemanyaga akkor később indul be a kocsi. Mindegy hogy sima vagy prémium üzemanyag volt benne, akkor sem volt jobb a hideginditas spuri nélkül (MOL,omw).
Másfél éve mikor elkezdtem használni, az EGR ki lett takaritva. Hétvégén újra ki szerettem volna takaritani, mert gondoltam már biztos koszos. Semmi, tiszta.
Én használom a kocsi mellett láncfűrészhez és fukaszahoz. Mindegyik kevésbé füstöl tőle.